תחלואי הליגה הישראלית

הנושא בפורום 'אוהד לויטה מתארח באייסוקר' פורסם ע"י Gianluigi Buffon, ‏17/5/12.

  1. Gianluigi Buffon Campione d'Italia

    הצטרף ב:
    ‏12/3/06
    הודעות:
    3,737
    לייקים שהתקבלו:
    65
    מין:
    זכר
    שלום אוהד!

    אני יודע שזהו נושא לא כ"כ 'נחמד' לדבר עליו, אבל המצב ידוע לכולם כך שאין צורך להעמיד פנים...

    המצב של הכדורגל הישראלי בשפל. בין אם מדובר בעניין של הליגה [וכתוצאה מזה כמות הצופים במשחקים...], מבחינת הרמה [שלדעת רבים רק הולכת ויורדת עם השנים, במיוחד ביחס לאירופה...], הזרים הבינוניים שבאים ע"ח המקומיים, ההתאחדות והבעיות שהיא יוצרת [או לא מונעת לפחות...], וכמובן לא פחות מרכזי - האלימות שרק הולכת וגוברת [ברור שהאלימות מושפעת מחברה אלימה, אבל עדיין, קרו דברים השנה שלא קרו...].

    אילו טעויות לדעתך נעשו, איך אפשר לשפר את המצב [אם בכלל, במצב הנוכחי, הכספי, המנהלתי וכו'], ואיך הדברים האלו משפיעים עליך ועל השחקנים?

    תמיד רציתי לשמוע נק' מבט משחקן פעיל.

    תודה!
     
  2. אוהד לויטה Member

    הצטרף ב:
    ‏14/5/12
    הודעות:
    20
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אהלן, תודה על השאלה.
    ראשית, צריך להבין שכולנו שותפים כאן לבעיה – מאמנים, מנהלים, בעלים, שחקנים וגם אוהדים – כי כאשר תדמית הליגה שלנו נמצאת בשפל כזה, כולנו נפגעים. בהמשך, כולנו גם אחראים לפתרון.
    אין ספק שהאלימות שהייתה השנה בליגה אין לה מקום במגרשים. אני חושב שיש לזה הרבה גורמים – מנטליים, סוציולוגיים וכדומה. לדעתי העובדה שהפכנו את משחק הכדורגל (בסה"כ – זהו משחק!) למלחמה גורר פרובוקציות והתנהגויות לא ראויות – הכל כדי לזכות בניצחון. יש לזה צד חיובי של מחויבות אך גם הרבה צדדים שליליים, ויכול להיות שזה מוביל אותנו למקומות כאלה, בסופו של דבר הדברים האלה פוגעים בכל אחד מאיתנו ולא עוזרים לקבוצה שלנו.
    לגבי שאר הדברים שהזכרת, אני חושב שכולנו יחד צריכים להיות אחראים לפתרון. שהרי אנו השחקנים והמנהלים לא יכולים לדרוש מהאוהדים להיות שקטים ולא להתבטא באלימות או גזענות כאשר אנחנו על המגרש מתנהגים גרוע יותר. מצד שני, גם האוהדים צריכים לקחת אחריות על עצמם ולהבין שבסה"כ אנחנו באים להצגה, כדורגל הוא משחק וסוג של תרבות ולא שדה קרב. לקחת את העניין לא למקום של טירוף שלילי וגם לא לאדישות, אלא לתשוקה. ואולי כך יהיה אפשר באמת להנות. אין לי כאן ביקורת על קהל כזה או אחר, או על האוהדים בכלל, להפך. אני יודע שהמשחק הזה אין לו זכות קיום בלי אוהדים ורוצה שיהיה לכולנו כיף להגיע למגרשים. ברור שקל להגיד את הדברים ולהתייחס לאידיאלים, אבל לא פשוט לתרגם הכל למעשים ואני מבין את זה.
    לגבי מה הצעדים שצריך לעשות? באמת שאני לא יודע ומעבר לזה, זה לא ממקומי לקבל החלטות. אני יודע מה אני יכול לעשות – לגנות אלימות, להתנהג בספורטיביות ובכבוד כלפי היריב, לעודד קהל חיובי, להתנהג כמו מקצוען לכל אורך הדרך כדי לתרום למועדון שלי ולנבחרת שלי. אם כל אחד יחשוב מה הוא יכול לעשות כדי לשפר את המצב – אולי כולנו נהנה מזה.