מי השחקן הכי אנדרייטד?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י alexshw, ‏13/9/21.

  1. itzik.miro Member

    הצטרף ב:
    ‏21/10/14
    הודעות:
    5,431
    לייקים שהתקבלו:
    1,619
    מין:
    זכר
    אם ניגע רק בשותפים (על השאר דיברתי מספיק ואין לי כוח לקשקש על זה שוב) אז זה נכון בעיקר לשותפים בקישור ובצד שמאל של ההגנה.

    קאסמירו - מודריץ - קרוס בפער מעל בנטנקור, ראמזי/פיאניץ', ראביו. כנ"ל מרסלו מול סנדרו מודל 2018 ואילך.

    לבנזמה יש הרבה דברים טובים והוא תרם לרונאלדו הרבה, זה לא אומר שהייתה לו יותר השפעה משלישיית הקישור והמגנים.

    Sent from my SM-N970F using Tapatalk
     
  2. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    עניתי לך למה בנזמה ניצח "בתחרות" - הוא היה הבייבי של פלורנטינו ושל זידאן. הוא שחקן טוב ממוראטה, אני מסכים, אבל אם מוראטה בכושר מפלצתי ובנזמה בנקודת הקיצון השנייה, מוראטה טוחן את לגאנס ויודע שזה לא משנה מה יעשה ובנזמה יחזור ל-11 במשחק הגדול הבא - מה הוא אמור לחשוב? איך אפשר לתפקד ככה? אני שואל אותך, האם העובדה שלרונאלדו היה נוח יותר איתו, ואני לא מתכחש לזה - מספיקה ומגנה עליו. איך אפשר לקבל עונות של 12 גולים? וגם של 19 גולים ב-47 משחקים. השחקנים ששיתפו עם רונאלדו פעולה ביובנטוס ובפורטוגל היו חד משמעית פחות טובים ממה שהיה בריאל, ולא רק בנזמה, הוא היה מוקף בוורלד קלאס. בלא מעט פעמים בהם בנזמה היה צריך להוביל, בין אם כשרונאלדו לא מבקיע או שהוא לא משחק - הוא כשל. כשרונאלדו הושעה בפתיחת 2017/18 היו לנו שתי תוצאות תיקו רצופות כשבנזמה מחמיץ ללא הרף.
    אגב, גם בימים הכי מחורבנים של ראול שהיה חיוור ב-2003/04 או עונה לאחר מכן - לא היה צריך לרחם עליו ולתת לו לכבוש פנדל כדי שהביטחון שלו יוחזר אליו.

    אתה אומר שרונאלדו של ריאל היה שחקן אחר לגמריי - זה נכון במידה מסוימת אבל עד לעונת הדסימה הוא היה גם עוזר לנו 'להתפרץ' ולא רק הרגל המסיימת. לוקח כדור מהחצי בקאמפ נואו או במשחקים הקשים ודוהר-ודוהר-ודוהר.
     
  3. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    לא יודע על מה אתה מבסס שלא הייתה דעיכה פיזית. אשמח אם תוכל להרחיב.
    יש הרבה סיבות שיכולות להסביר את ההחלטה:
    א. גם היגוואין ומוראטה הם לא עילויים. להיות יותר טוב מהם זה לא מספיק.
    ב. יכול להיות שעשו טעות. זו אותו מועדון שהוציא על קשרים שמאליים ומגינים מחליפים יותר מעל כל שאר התפקידים ביחד.
    ג. מאותה סיבה שלא הביאו חלוץ אחר גם כשהיה ברור שהוא העקב אכילס של הקבוצה ובקושי כבש שערים. או שיש לזידאן ופלורנטינו קראש עליו, או שיש לו משהו עליהם.
     
  4. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    היגואין לחלוטין מגרד את הטופ אם הוא לא היה שם, זו דעתי. פשוט 35 שערי ליגה בנאפולי נתפסים אחרת מ-25 שערים במדי ריאל בליגה. גם אצלנו הוא ניצח משחקים גדולים כבר בשנתיים הראשונות שלו ואפילו כבש שער אליפות. לגבי הטאבו הלא שכיח בכלל שהיה לבנזמה אצלנו - הן בעונת הדסימה 2013/14 כשאולי היו לנו את ה-11 הכי טובים של המועדון איי פעם, לפחות בעידן שאינו בשחור לבן, והן כעבור שנתיים, כשברור שהמצב הכלכלי שלנו בשמיים - בנזמה היה חלוץ החוד היחיד. אז אפשר להגיד שיש את מוראטה מהקאנטרה (בעונת הדסימה), ואפשר שנקודתית חסה יוצב בשפיץ או כריסטיאנו אבל ברור שזה לא מצב תקין. צ'יצ'ריטו היה ב-2014/15.
     
  5. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    כשאתה שואל את עצמך למה העדיפו את בנזמה עליו, אתה צריך להשוות את היכולת בריאל, לא את היכולת שנתיים אחרי שעזב. היגוואין היה סבבה מול החטאפאים והלבנטות, במשחקים הגדולים, מול ההגנות האיכותיות, הוא חרבן בכל פעם מחדש. בנזמה גם לא היה מדהים, אבל היה טוב ממנו.
    אי אפשר באמת לדעת כמה ריאל רצתה להחליף את בנזמה ומי היו המחליפים האפשריים. היו כמה נקודות זמן בהן הוא לא הוחלף בחלוץ טוב ממנו (באותו הזמן):
    א. כשהבאנו את בייל במקום את סוארז. בייל הרבה הרבה פחות נחוץ לסגל שלנו ובדיעבד גם נתן למועדון הרבה פחות.
    ב. פלקאו כשכיכב באתלטיקו ולבסוף מצא עצמו בפאקינג מונאקו
    ג. לבאנדובסקי כשעזב את דורטמונד
    ד. אובמיאנג שחוץ מלשים על עצמו שפם, לקרוא לעצמו גוסטבו רודריגז ולהתחזות לשחקן קסטיליה עשה הכל כדי שריאל תחתים אותו
    ה. קבאני כשמיצה את נאפולי ועזב לפאריז
     
  6. yonmu Member

    הצטרף ב:
    ‏28/6/07
    הודעות:
    10,180
    לייקים שהתקבלו:
    2,554
    למה הוא היה הבייבי של פלורנטינו ושל זידאן? כי הוא סחט אותם או כי הם העריכו אותי מקצועית אחרת? ובאיזה צד בסיפור רונאלדו היה?

    @סיונרה
    אני לא ראיתי פער פיזי בין רונאלדו של העונה האחרונה בריאל לרונאלדו של העונה הראשונה ביובנטוס.
    מעבר לזה, גם ביחס לשותפים - קל מאוד היום להסביר כמה יובנטוס חלשה מריאל, אבל בזמן המעבר התפיסה היתה שהפער הגדול בין יובה לריאל ובארסה הוא דווקא בזה שליובה אין סופרסטאר כמו מסי או רונאלדו, ולא ביחס להשוואה בשאר העמדות.
    או שבעשור עם בנזמה בהרכב ריאל זכתה ב4 אליפויות אירופה, 3 אליפויות ספרד, 2 גביעי ספרד ועוד 10 תארים קטנים -
    וזאת שורה תחתונה מוצלחת מאוד, בדיוק כמו שהשורה התחתונה הסטטיסטית של בנזמה מוצלחת מאוד.
    אז בוודאי שנעשו טעויות, ובוודאי שגם היו מהלכים טובים שהיו יכולים להיות טובים יותר, אבל בסופו של דבר מדובר בסיפור הצלחה מובהק.
    אולי עם החלטות אחרות הייתם זוכים ב10 טראבלים בעשור. לא נראה לי.
     
  7. itzik.miro Member

    הצטרף ב:
    ‏21/10/14
    הודעות:
    5,431
    לייקים שהתקבלו:
    1,619
    מין:
    זכר
    בעונה הראשונה אכן לא היה פער פיזי. בשתיים שלאחר מכן, כן.

    בזמן המעבר התפיסה אצל רוב מי שראה את יובנטוס באופן קבוע, מינימום 30 משחקים בשנה שהיא חייבת קשר סופרסטאר ולא שחקן התקפה. רונאלדו הייתה גחמה של אניילי. לא שום עניין של הכרח מקצועי.

    Sent from my SM-N970F using Tapatalk
     
  8. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    אתה לא ראית, זה לא אומר שאין כזה. רונאלדו עבר מלהיות שחקן שעזיבה שלו מפרקת את אלופת אירופה 3 פעמים ברציפות לכזה שהאוהדים כאן בפורום שמחים שעזב. לפעמים הירידה היא ברמת האינצ'ים, זאת שמבדילה את השחקן הכי טוב בעולם משחקן סבבה עם אגו של השחקן הכי טוב בעולם.

    אפשר להגיד את זה גם על לוקאס ואסקז שהיה שחקן מפתח ב-3 זכיות בצ'מפיונס ושתי אליפויות. תשמע מאנשים שראו את הקבוצה בכל משחק, העובדה שלא היה לנו חלוץ טוב מבנזמה היה מה שהוריד את התקרה שלה מהקבוצה הכי טובה בעולם בלי ספק (ברצלונה עם סוארז/אטו/ויה ובאיירן עם לבאנדובסקי) לקבוצה שיודעת להתעלות במאני טיים ולנצח את המשחקים שצריך לנצח בנוקאאוט. חלוץ זו העמדה הכי חשובה בכדורגל ושם לא היה לנו שחקן מספיק טוב בשביל לעלות עוד דרגה ולהיות קבוצה באמת היסטורית מבחינת היכולת בפועל. לשאלתך, היינו זוכים בעוד אליפות או שתיים.
     
  9. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר

    אני לא חושב שישנו פער פיזי. השער השני של רונאלדו בבכורה ביונייטד היה גול קלאסי - קיבל את הכדור על המהירות, צעד-שניים מהיר מהמגן ובעיטה לשער (לא משהו, אבל זה עבר לשוער בין הרגליים). אני חושב שהוא פשוט מאוד לא נעים לצפייה עם הכדור ברגליים שלו ולעתים עדיף שימסור ממש מהר לשחקן שלצידו. הוא מסוגל עוד פה ושם לרוץ על הקו ולהגביהה בלי לעבור שחקן אלא רק להרוויח צעד עליו וזהו-זה. סקרן לשאול אותך לגבי השחקן שציפית שיגיע - שחקן כזה, טוב ככל שיהיה, היה עוזר ליובנטוס משמעותית להיאבק על ליגת האלופות? כי הרבה מאוד שחקנים ביובנטוס דעכו בצורה קשה בשנים האלה, חלק בגלל הגיל, חלק ללא סיבה נראית לעין. קשר מרכזי אחד אולי לא היה עוזר. תחשוב על המשכורות שאתה משלם גם לראמזי, גם לראביו שהגיע בחינם, כל עסקת ארתור המיותרת ועוד ועוד. זו עונת מבחן של דיבאלה כי הפעם אין צל של רונאלדו להסתתר מאחוריו כאילו הוא מפריע לו והוא רוצה הארכת חוזה.

    @yonmu, אני חולק על ההערכה המקצועית שלהם, זה הכל. זה אותו פרס שמכר את מקאללה בנזיד עדשים לצ'לסי או כזה שהתאהב בקונספט של ונגר\אייאקס להביא ילדים, ובהרבה כסף. גם הוא טועה. שוב אתה מנפנף לי בארון התארים, זה משנה עד כמה הוא היה משמעותי באותן זכיות בליגת האלופות.
    לגבי היגואין, בחצי מהזמן שלו בקבוצה היינו קבוצה שתקועה בשמינית הגמר לצערי, הוא הגיע בגיל צעיר אפילו משל בנזמה. בתקופה הזו היו יותר משלושה-ארבעה משחקי עונה. באותה שנה לנצח את ולנסיה במאסטייה זה היה הישג וכן הלאה. פיפיטה היה מהיר ממנו, לוחץ טוב ממנו, יודע למסור כדורי רוחב מצוינים וגם לו יש טכניקה ודריבל. הפער הנכון לדעתי היה עוד שתי אליפויות ספרד לריאל מדריד לדוגמא בעידן כריסטיאנו, אם היה שחקן כמו סוארס ואגוארו. רק לתקן את @סיונרה, בייל הגיע בקיץ 2013 ואמנם לא היה חסר שחקן בכנף ימין כי ישנו די מאריה אבל מהמפתחות שלנו לזכייה בתואר היה לשחקן עם הארגנטינאי באמצע, זה הפך אותנו לסילונים ובלתי צפויים. את סוארס היה צריך להביא בקיץ 2014.

    ב-2011-12 בנזמה לא כבש נגד באיירן מינכן ב-190 דקות ששיחק. כעבור שנה הוא לא כבש נגד מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד. ב-2014/15 לא כבש נגד אתלטיקו ברבע הגמר במשחק אחד ולא בגומלין חצי הגמר נגד יובנטוס. ב-2016 כל שעריו בליגת האלופות היו בשלב הבתים. הוא ניצח לנו את באיירן, 0:1 בעונת הדסימה בגול משער ריק שאם זה היה טוב לטיעון שלך נגד שחקן אחר היית אומר שגם סבתא של כל אחד מבקיעה את זה, והבריק עם הצמד נגד באיירן ב-17/18, עד שקאריוס זרק עליו את הכדור. גם אולרייך מסר לו אגב.
     
  10. itzik.miro Member

    הצטרף ב:
    ‏21/10/14
    הודעות:
    5,431
    לייקים שהתקבלו:
    1,619
    מין:
    זכר
    יש ירידה פיזית ואף שער בודד לא ישנה את זה. רונאלדו פחות מהיר, פחות מרוכז מול השער ופחות איכותי עם הכדור משהיה לפני.

    אני לא ציפיתי, לא מצפה כעת ולא אצפה בעתיד מאף שחקן כדורגל להיאבק לבד על זכייה בתואר כלשהו. אני לא מאמין בזה. אני מאמין בקבוצתיות ובאותה תקופה - זה מה שהיה חסר ליובנטוס, קשר איכותי שימשיך לגדול עם הקבוצה ולא סופרסטאר להתקפה. אני גם לא מאמין בכך שבגלל רונאלדו שחקן x או שחקן y לא פרץ. אני חושב שמרגע הגעת רונאלדו - כל יובנטוס צימקה את עצמה ועבדה בשביל המספרים שלו וזה שוב מחזיר אותי ל"אני מאמין" שלי

    קבוצה מעל כל שחקן בודד.

    נעשו הרבה טעויות ביובנטוס, הם נבעו ממחשבה מקצועית עקומה שרונאלדו היה "הפנים שלה". זה היה, זה נגמר. עכשיו הוא במקום אחר. שיהנו ממנו ומיתרונותיו (ויש לו הרבה כאלה). ביובה זה לא הצליח מספיק.

    עכשיו ברשותך, בוא נפסיק לדבר על רונאלדו ביובנטוס כי דעתי ידועה, דעתך ידועה. אתה לא תשנה את דעתי, אתה לא תשנה את דעתך.

    יש פה דיון נהדר, לא צריך להרוס אותו עם נושא רונאלדו ביובנטוס.

    Sent from my SM-N970F using Tapatalk
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/9/21
  11. YYY El sabio de Hortaleza היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/5/04
    הודעות:
    11,492
    לייקים שהתקבלו:
    1,232
    היה פה דיון נהדר, בנזמה הרס אותו. זה לא הגיוני בכלל שחלוץ יהיה אנדרייטד.
    האנדרייטד ההיסטורי שלנו זהו מילינקו פאנטיץ'. עד גיל 29 שחקן אלמוני, 0 הופעות בנבחרת, הקריירה בחו"ל הסתכמה בפניוניס מהליגה היוונית. משם ראדי אנטיץ' שלף אותו וכבר בעונה הראשונה פאנטיץ' הוביל את אטלטיקו לאליפות. זכותכם לחשוב שסימאונה היה האיש המרכזי, אבל איך שאני זוכר את לה דובלטה, שני השחקנים שהכי השפיעו היו השוער מולינה ועושה המשחק הסרבי.
     
  12. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,310
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    אולי לא ברמה של שאר השחקנים שהוזכרו פה, אבל לתחושתי הרבה אנשים לא יודעים עד כמה יאיא טורה היה טוב.

    הוא ואסיין הם שני הקשרים האחוריים הטובים אי פעם לדעתי.
     
    yonmu אוהב/ת את זה.
  13. Clichy COYG

    הצטרף ב:
    ‏15/4/09
    הודעות:
    5,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,777
    @VAR
    לא חושב שאפשר להגדיר אותם כאחורים פרופר אלא 50/50 (עם זיקה הגנתית אולי). בתקופה שלהם באנגליה כשהיו בשיא הם שיחקו לצד קשר יותר אחורי מביניהם - לאסיין היה את מקאללה ולטורה היה את דה יונג ופרננדיניו.

    וגם בעמדה הזו ספיציפית אני חושב (ולא משוחד בכלל) שלויירה יש קייס מולם.
     
    itzik.miro אוהב/ת את זה.
  14. Scouser Member

    הצטרף ב:
    ‏19/3/16
    הודעות:
    4,378
    לייקים שהתקבלו:
    3,800
    טורה קשר אחורי? ב13/14 הוא דפק איזה 19 שערי ליגה לדעתי.

    Sent from my LE2113 using Tapatalk
     
  15. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,310
    לייקים שהתקבלו:
    6,336
    קשר אחורי בשבילי זה קשר שאני מרגיש בנוח לשים אותו כאחורי ביותר מבין צמד/שלישיית קישור. זה שיש לו יכולות התקפיות ויכול לשחק בעמדה קדמית יותר זה לא סותר (בכדורגל המודרני אתה לא יכול לשחק ברמות הגבוהות בלי שיש לך מושג מה לעשות עם הכדור). להיפך, זה מראה כמה ענק ו-ורסטילי הוא היה.

    יאיא טורה שיחק עם צ'אבי ואינייסטה, לא בדיוק שחקנים שיכולים להחזיק לבד את האמצע. ובוא נגיד שזה לא עבד רע.

    @Clichy לויירה בהחלט יש קייס מולם אבל לדעתי הם חצי לבל מעל. השניים האחורים בכל מקרה הם בכלל לא אנדרייטד :)
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/9/21