מחזור 33 בעליון/32 בתחתון: משחק העונה הולך לב"ש, מכבי פ"ת ונוף הגליל נפרדות מליגת העל .

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Clock End Stand, ‏6/5/22.

  1. הרצליה Member

    הצטרף ב:
    ‏10/9/03
    הודעות:
    12,435
    לייקים שהתקבלו:
    2,302
    מה אגיד לך... אשרי המאמין. לא יודע כמה אשה מעל גיל 50 שכבר עברה דבר או שניים בחיים מושפעת מדבר כזה מעבר לאנדרלין שמסתיים אחרי כמה שעות.
    מזכיר לי את מפגן התמיכה שלנו בג'ורדן פושה אחרי המשחק נגד נשר, היו שירים, פרחים, הרימו על הכתפיים ואפילו הכינו לו דיוקן נחמד, מה שכן אלפי אנשים לא היו שם, אולי בגלל זה הוא עזב לרעננה אחרי שבועיים.

    אלונה רצתה לעזוב כבר 3 פעמים רק מהזכרון שלי.
    עשיתם מפגן, השארתם אותה, בראבו.
    הפעם הרביעית לא תקרה? אולי אפילו עוד חודש? אתה יכול להתחייב על זה? יכול להיות שהיא תשאר עוד 20 שנה, הכל תלוי במה יהיה נוח לה לעשות, לא במה שסילבן שלום רוצה או משה אוחיון רוצה.
    בעלות על קבוצת כדורגל זה בראש ובראשונה אינטרסים.
     
  2. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,762
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    אלונה לא יציבה , היא קפריזית ודי מסובבת בראשה. מחר שחקן או אוהד יכול לעשות אפצי לא לרוחה והיא יכולה להחליט שהיא עוזבת או במקרה הטוב מעמידה תקציב "רזה".

    ההשלכות יכולות להיות קיצוניות ויכולות שלא, אי אפשר באמת לדעת, כמו שרואים עם בית"ר ירושלים ועם הפועל ת"א.
    במידה וישקיעו בנו הון תועפות 30 שנה, כמו מכבי ת"א ומכבי חיפה, אולי אולי נוכל לחשוב אחרת.

    Sent from my SM-G781B using Tapatalk
     
  3. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,762
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    חד וחלק הייתי מעדיף לחזור להרגיש את התחושות מהמשחק מול הרצליה באותו צהרי שישי מאשר הניצחון על מכבי ת"א עם ברדה. זה משהו שמעצב אותך כאוהד וזה עוד לא נסיעה למכתש או גרונדמן שעשינו בשפע, ולא משהו שצריך להקל בו ראש.

    כמובן שמשחק על תואר או משהו השגי זו קטגוריה בפני עצמה שפתחנו ספרייה מכובדת מאוד ממנה בעשור האחרון.
    ניצחון באלוף האלופים מרגש ריגש אותי לא רחוק מגביע המדינה, מה שתתן לי לשמוח ממנו מבורך.

    Sent from my SM-G781B using Tapatalk
     
    הרצליה אוהב/ת את זה.
  4. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,779
    לייקים שהתקבלו:
    6,462
    דניאל יאמר היה בנתניה סך הכל 4 שנים ולא הראה שהוא בעלים ששווה לקהל להילחם עליו. החיבור וכל מה שקרה בב"ש סביב הפרויקט של אלונה לא קרה עם יאמר לצערי. להפך. הוא ניסה להפוך את מכבי נתניה למשהו שהיא לא. הלך נגד ה DNA של המועדון. הפכנו מקצועית לקבוצה אפורה והגנתית- וכמו שבבית"ר לא התחברו לכדורגל הזה וכמו שאצלכם לא התחברו לכדורגל של אבוקסיס ורוני לוי כך גם היה אצלנו ב 4 שנים האלה. לקהל בתקופתו היו פיקים אבל בסה"כ נוצר ניכור- לצורך העניין תחת סגל החיבור הרבה יותר גדול למרות שהתקציבים צנועים יותר והשאיפות קטנות יותר.
    יאמר ואלונה הגיעו בהפרש של שנה ולכן קל מאוד להבין את הפער שהיה בין המועדונים לפני שהגיעו בעלים עשירים כביכול.
    אלונה עונה ראשונה סיימה מקום רביעי בליגה השניה. עונה שניה עלתה ליגה רק בזכות ההרחבה של ליגת העל. עונה שלישית היא סיימה תשיעית.עונה רביעית שוב תשיעית. עונה חמישית כמעט שוב ירדה ליגה. עונה שישית סיימה שמינית אבל היתה בסכנת ירידה(אותו 3-0 מפורסם שהוריד אותנו) ורק בעונה השביעית הצליחה לבנות קבוצת צמרת שתסיים במקום השני.
    יאמר כבר בעונה הראשונה סיים מקום שני. בעונה השניה סיים מקום שני. לחוסר מזלו(ומזלנו) פשוט הגיע באותו זמן שגאידמק הגיע לבית"ר ובנה מפלצת. לדעתי הקבוצה הכי יקרה בהסטוריה.
    ולצערי בעונתו השלישית הוא התחיל להרגיש שהוא יותר גדול מהמועדון, הביא את מתיאוס שמשום מה כולם זוכרים כתקופה טובה אבל הדעיכה היתה ברורה. נתניה עם מתיאוס החזיקה שליש עונה. לבסוף סיימה רביעית. לאחר העונה הזו הוא כבר פירק את הקבוצה ועונה לאחר מכן עזב.
    3 שנים- זה מה שיאמר היה בנתניה. זה בערך הזמן שלקח לאלונה לעלות ליגה. פי 2 מזה הזמן שלקח לאלונה לייצב אתכם בליגת העל. ככה זה במועדון קטן שלקח שתי אליפויות מקריות בשנות ה 70 ומאז הטופ שלו זה מקום 5.
    למה יאמר השקיע פה רק 3 שנים?
    א. כי מלכתחילה הוא לא כיוון להישאר הרבה מעבר(הצהיר שבא ל 5 שנים מהרגע הראשון).
    ב. הוא קפריזי ולכן אפילו לא נשאר 5 שנים. האשים את העיריה שהבטיחה לו אצטדיון ולא קיימה(החברה פשוט פשטה רגל והאצטדיון עמד שנתיים כמו פיל לבן...) ומתקן אימונים. האשים את הקהל שלא התלהב מספיק מזה שהוא הביא את מתיאוס לאמן(בלי שהוא נותן לו כלים לשדרג אותה ותודה לאל שברקוביץ הביא את שטראובר, בן דיין, מרין ושכטר שנתיים קודם אחרת גם זה לא היה...), ציפה שינשקו לו את הרגליים פעמיים ביום...
    ג. עקצו אותו במליוני דולרים מחוץ לכדורגל ולפי השמועות חמו(האוליגרך שהיה הגב שלו) סגר לו את הברז.
    ד. הכדורגל בארץ הוא מקום מגעיל וציני שאוהדי היריבות בלי שום בושה קראו לו "נאצי"... בשביל יהודי גרמני אין יותר מזעזע מזה...

    כלכלית יאמר היה הרבה יותר גדול מאשר אלון.
    התקציבים תחתיו עדיין היו רחוקים משל מכבי ת"א, הפועל ת"א, מכבי חיפה וכמובן בית"ר שהיתה בכמה סדרי גודל מעל. נתניה לא הוזכרה כמועמדת לאליפות בשום טרום עונה. מלבד הקיץ הראשון של יאמר נתניה לא היתה שום פקטור בשוק ההעברות.
    התקציבים תחת יאמר ב 3 שנים האלה היו סביב ה 30-35 מיליון- אפילו סגל הגיע קרוב לזה בעונת 2019/2020- זה לא הפך אותנו למועמדים לאליפות. אפילו לא קרוב. כך גם בתקופת יאמר.

    כל השוואה בין אלונה ליאמר מופרכת לחלוטין.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏10/5/22
    abcd אוהב/ת את זה.
  5. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,399
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אני כן מסכים שהחלק הראשון של אלונה ברקת בהפועל באר שבע היה כישלון גדול, זכור המקרה עם גיא עזורי בין אם הוא הגזים או לא, שרשרת מאמנים וכן הלאה. דווקא בכישלונות דאז היא כן החזיקה מעמד אבל הגדלת הליגה עזרה לה. לגבי דניאל יאמר (ואני מניח שסטיתם מנושא הדיון וכן הלאה) - אבל הוא בחר מאמנים, וזה היה הסגנון. אלי גוטמן בנה קבוצה שהיה לה נוח יותר מול התקפות מתפרצות, עם איתי שכטר, מריוס בונדאה, בעיקר הגנה חזקה, ניצחתם את מכבי חיפה ב-1:3 אדיר וגם את בית"ר ירושלים. הוא עזב מאוד-מאוד מוקדם. גם ראובן עטר העדיף לא לשחק התקפי בניגוד לקבוצה של חן עזרא. מה יאמר היה צריך לעשות, לכפות משהו מסוים על המאמן? אני זוכר את מכבי נתניה של לותר מתאוס לא פחות משעממת עם יחיאל צגאי ואחרים. אני מחכה בקוצר רוח שיגיעו בעלים שישימו כסף גם בהפועל תל אביב ובקבוצות אחרות.

    'אם' מחר מיטש גולדהאר ויעקב שחר הולכים - מכבי תל אביב ומכבי חיפה אכן במצב טוב. ואם אלונה ברקת הולכת מחר הקבוצה תחזור לקרקע במובן מסוים אבל לא תהיה במעין מלחמת הישרדות כמו הפועל תל אביב או מכבי נתניה.
     
  6. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,779
    לייקים שהתקבלו:
    6,462
    דווקא בעונה האחרונה של עטר(זה כבר אחרי תקופת יאמר) בנתניה- עם עזרא, ומגרבי ואחמד סבע, וניר נחום, ודג'אני מאחורה היה כדורגל מדהים.
    לצערנו עונה אחר כך הכל התפרק כי למועדון באמת לא היה גב כלכלי. זה גם קרה אחרי עונה מדהימה עם גילי לנדאו. ואני מקווה שלא יקרה גם אחרי העונה הזו. מאמין שאנחנו במקום אחר היום מאשר היינו ב 2003 וב 2012.
     
  7. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,399
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אני זוכר את מכבי נתניה 2003 כמרגשת ביותר, אולי אפילו יותר מהקבוצה הזו, כי בשלושה שבועות היא ניצחה בזו אחר זו את כל 'הטוענות לכתר' - מכבי חיפה (אפילו הייתי במשחק הזה כי גיסי אוהד מכבי נתניה), את הפועל תל אביב ואת מכבי תל אביב. עם ישמעאל אדו האגדי וכן הלאה, וזה בלי ראובן עטר שנפצע אחרי חצי שנה. אבל השאלה שלי היא אחרת - מה הטענה שלך לגבי יאמר. כלומר הוא בחר במאמן, שכנראה המליצו לו עליו, והמאמן שיחק בסגנון מסוים. יאמר היה צריך לבוא ולכפות עליו לשחק התקפי, על עטר למשל? הוא בכל זאת שם הרבה כסף במועדון. כמובן שהמניעים שלו לא טהורים. אבל מה היה עליו לעשות אחרת?
     
  8. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,779
    לייקים שהתקבלו:
    6,462
    יאמר אשם בזה שיצר ניכור.
    זה הרגיש מועדון קצת אליטיסטי ומנוכר. משהו שהלך ולהתפתח.
    יאמר התחיל מצויין.
    הצעד להביא את אייל ברקוביץ׳ לדוגמה היה סופר סקסי ויצר באז. תוך חודש הבן אדם התפוצץ עליו כי שיחרר את איתן טיבי לבית״ר- מה שלימים התברר כתרגיל מסריח של טיבי שכלל מעשה פלילי(לכאורה) שברקו בכלל לא היה מודע אליו.
    לדעתי ברקוביץ׳ גם לא היה נותן לגוטמן לשחק כדורגל שבלוני כל כך שמנצח את מכבי חיפה ובית״ר אבל לא מסוגל במשך 90 דקות להגיע למצב נגד הכח ר״ג.
    בהמשך עוד ועוד בחירות מאוד רעות.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  9. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,399
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אני זוכר שברקוביץ' בנה את הקבוצה יחד איתו, כמובן. אבל ברקוביץ' הוא לא דוגמא טובה כי הוא מסתכסך עם כולם. זו אולי הייתה המוערבות הראשונה שלו בכדורגל ולא על כר הדשא אבל קשה להאמין שזה היה מחזיק מעמד. זה מה שאלי גוטמן ידע בגדול וזה מה שהיה נכון יותר לסגל הנוכחי אגב. ולא בטוח שהכדורגל היה נשאר כל כך גרוע. הוא פוטר בינואר, זה נראה לי טיפה מוקדם מבלי לזכור באמת באיזה מקום הקבוצה הייתה בטבלה (אני מניח שבאמצע ולא בתחתית כמובן). סגל הציב פה משהו שלא ממש היה בכדורגל מבחינת השיח עם הקהל וכן הלאה, הוא חלוץ בקטע הזה לדעתי. אבל אם אתה אומר שהמועדון היה מנוכר אז אתה מכיר את הקבוצה והמועדון שלך טוב ממני, מקבל.
     
  10. abcd Member

    הצטרף ב:
    ‏8/1/12
    הודעות:
    2,668
    לייקים שהתקבלו:
    2,192
    2003 ו-2012 אלה שתי סיטואציות שונות.
    ב-2012 עזבו עטר, עזרא, מוגרבי (לחצי עונה) והקופסא. זה היה זעזוע גדול מדי ונפילה כואבת מדי מהציפיות שהיו עם הכניסה לאצטדיון החדש. בדיעבד היה צריך לחזות שאנחנו הולכים לעונה קשה ואז אולי היינו מצליחים לשרוד אותה (מה שלמרות הכל כמעט הצלחנו ועם כמה שהיינו עלובים, אם היה אז ואר היינו נשארים בהליכה).

    להתפרקות אחרי 2003 אין שום הצדקה, הכל על גילי לנדאו.
     
  11. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,720
    לייקים שהתקבלו:
    6,967
    אני שומע הרבה תירוצים.
    אנחנו שמרנו על אלונה בצמר גפן ופעלנו להשאיר אותה למרות שנים של ניהול עם הרבה בעיות וטעויות וכישלונות מקצועיים ותקציב נמוך משיאמר העמיד אצלכם (התקציב עלה רק בעונת החזרה של אליניב עם החתימה של בוזגלו).
    אנחנו הורדנו מהאגו שלנו כאוהדים ועשינו הכל כדי להשאיר אותה למרות שהודיעה על עזיבה בעקבות אוהד אחד שלכאורה נסע בצורה מאיימת מאחורי גיא עזורי בזמן שהיא קיבלה מאיתנו יותר אהבה משכל בעלים אחרים בהיסטוריה קיבל כאן (כולל שחר שהפך את מכבי חיפה למה שהיא היום).
    מה שאנחנו עשינו בשביל המועדון בתקופת אלונה מעטים הקהלים שעשו, הייתה כאן קהילה שלמה שהתגייסה וגייסה איתה את ראש העיר ואת כל העיר ומה שקשור לעיר כדי לעזור לאלונה ולתמוך בה ולדחוף את המועדון קדימה, ולא בדיבורים כמו מועדונים אחרים (קודם שהבעלים של נתניה יביא אליפות ואז נביא x קהל ו x הכנסות ו x תמיכה וx וטירוף) אלא במעשים בפועל הרבה לפני שזכינו באליפות הראשונה.
     
  12. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    מה עשיתם? סגדתם לדמות עשירה?
    זה בדיוק מה שמקובל בישראל כבר שנים.
     
    קשר שמאלי אוהב/ת את זה.
  13. abcd Member

    הצטרף ב:
    ‏8/1/12
    הודעות:
    2,668
    לייקים שהתקבלו:
    2,192
    ריאקשן של אימוג׳י צוחק דחוף
     
    oFiRzZz ו-קשר שמאלי אוהבים את זה.
  14. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,720
    לייקים שהתקבלו:
    6,967
    אלונה ב- 7 השנים הראשונות העמידה תקציבים יחסית נמוכים, הגבילה את שכר הזרים, עשתה המון טעויות ונכשלה המון מקצועית.
    מכיר הרבה מאוד קהלים שלא הייתה להם את הסבלנות וכבר היו מתחילים אחרי כמה שנים של טעויות וכישלונות מקצועיים לאבד סבלנות, להעביר ביקורת, לקלל.
    כולם מתנהגים כאילו בשנה הראשונה או השנייה תחת אלונה לקחנו אליפות, כשבמציאות זה היה בסוף השנה התשיעית! ועדין לאורך כל אורך הדרך תמכנו, דחפנו, האמנו, נתנו את כל הבסיס כדי שיבוא היום ונצליח (וגם אז זה היה בערך בשליש תקציב מהמועדון שנאבק איתנו על התואר והרבה בזכות הבסיס שאנחנו כקהל בנינו, כולל באוויר הביתית בטרנר ומסביב למועדון באותה עונה).
     
  15. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,779
    לייקים שהתקבלו:
    6,462
    יאמר לא היה שווה שילחמו בשבילו.
    היו לו בעיות בעיקר עם עצמו.
    עובדתית יאמר נשאר אוהד הקבוצה ולא הלך בטונים צורמים. להפך. הוא אפילו דאג שהמועדון יעמוד יפה ביום שהוא יפסיק להשקיע.

    הקהל זה האחרון שהשפיע עליו לעזוב.
    והקהל גם הבין שיאמר לא יכול לקחת את המועדון הזה קדימה.
    אין לו את הגב הכלכלי, אין לו את הרצון, אין לו את היחסי אנוש, ובעיקר אין לו את החוסן הנפשי בשביל זה.
    מן הסתם שאי אפשר ולא נכון לנסות להילחם כדי שישאר. היו אוהדים שניסו לעשות את זה והבינו מהר מאוד שאין בזה טעם.


    Sent from my iPhone using Tapatalk