ליברפול 2019/20 - אלופת אנגליה!

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Mellow29, ‏28/7/19.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    13,108
    לייקים שהתקבלו:
    6,857
    אוהדי ליברפול הם fanbase נאמן מאין כמוהו, ויחד עם הנאמנות הזאת מגיעה גם זכותם לבקר את המועדון כשהוא עושה מהלכים שאינם כראות עיניהם.

    למי ששכח, האוהדים האלה והביקורתיות שלהם - הם הסיבה שאנחנו בכלל איפה שאנחנו נמצאים עכשיו, ולא באיזה ליגה רביעית אחרי אדמיניסטריישן, שכן בלעדיהם היקס וג'ילט היו מחרבים את המועדון. הם גם הסיבה שכשFSG הרימו את הראש ורצו להעלות את מחירי המנויים, הם חטפו מכה חזקה באף וחזרו בהם. ועוד אינספור דוגמאות...

    אין מה להיות מופתעים מההתנהלות של כל העסקים שמגלגלים מיליונים ומיליארדים, אנחנו חיים בחברה שמזמן איבדה כל קמצוץ של שוויון *סביר* בין בני אדם. אז למה שלא גם במקרה הזה העשירים יחרבנו למטה? כל עוד יש שלטונות שמאפשרים לבעלי הון לעשות מה שהם רוצים, ככה זה ייראה. בתקופה הזאת פשוט אנשים "פתאום" מגלים כמה הקפיטליזם המודרני הוא מעוות אבל זה לא באמת שונה מזמנים רגילים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏5/4/20
    אמיר ע, Walkon, owen11111 ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  2. Liverpool-Forever משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/11/02
    הודעות:
    22,644
    לייקים שהתקבלו:
    16,450
    הביקורת על המועדון היא קונצנזוס, לא ראיתי בנאדם אחד שהגן על ההחלטה הזאת.
    גורם לי להבין שהצעד הזה היה מטומטם.
    לא הגיוני שיש 100 דעות וכולן נגד הצעד והוא היה צעד נכון.
     
    Scouser Tommy אוהב/ת את זה.
  3. Rushie Member

    הצטרף ב:
    ‏7/11/08
    הודעות:
    3,001
    לייקים שהתקבלו:
    2,408
    איזה דעות קראת? של תושבי ליברפול ושחקני עבר?
    לא חושב שיש הרבה קפיטליסטים שיצאו נגד ההחלטה הזאת.
    נראה לי מוזר למהר לשפוט כל עוד לאף אחד אין גישה לדוחות הכספיים של המועדון, כלומר לאף אחד אין מושג מה ההפסדים הצפויים וכתוצאה מכך איזה מהלכים אחרים אפשר לעשות בשביל לצמצם אותם.
     
  4. Clichy COYG

    הצטרף ב:
    ‏15/4/09
    הודעות:
    5,590
    לייקים שהתקבלו:
    3,779
    לדעתי הציפייה העיקרית פה הייתה אמורה להיות מהשחקנים. כמו שהם יודעים לתרום הרבה כסף לקרנות צדקה (ולעשות יח"צ על זה אבל זכותם) ככה היה עדיף אם היו תורמים את המשכורת החודשית שלהם עבור אנשים שבימים רגילים חוץ מלנגב להם את התחת עושים עבורם הכל ובשכר לא הכי גבוה.
     
    LFC-Gerrard1 אוהב/ת את זה.
  5. Liverpool-Forever משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/11/02
    הודעות:
    22,644
    לייקים שהתקבלו:
    16,450
    עיתונים. אוהדים.
    כולם נגד.
    פחות אכפת לי מקפיטליסטים, בסופו של דבר זאת הקבוצה של העיר. אם כל האוהדים נגד, בתמיכה של כל העיתונים. אני מבין שאין לי מה לתת דעה בנושא, המהלך שגוי.
    הם המועדון.
     
  6. owen11111 Member

    הצטרף ב:
    ‏23/10/14
    הודעות:
    1,558
    לייקים שהתקבלו:
    2,491
    מין:
    זכר
    קלישי, במקרה הספציפי הזה אין קשר להחלטת השחקנים.
    המועדון קיבל החלטה להוציא לחל״ת את כל עובדי המועדון שאינם קשורים לפעילות הכדורגל. בפעול הדבר אומר ש-80% מעלות שכרם של עובדים אלו, תשולם מקופת הציבור ולא מקופת המועדון. המועדון כן הבטיח להשלים את יתרת ה-20% מחשבונו, אך הדבר מכעיס את מרבית האוהדים, שכן לתחושתם אין סיבה שמועדון שמכניס למעלה מ-500 מיליון פאונד יעזר בקופת הציבור עבור תשלום של כמה מאות אלפי פאונדים לכל היותר.

    בכל מה שקשור לשחקנים, ממה שקראתי עד כה, הסוגיה הרבה יותר מורכבת ממה שמנסים לתאר זאת.
    השחקנים (לפחות לפי הצהרתם) כן מעוניינים לתרום את שכרם, אך חשוב להם לוודא כי התרומה אכן תגיע למקומות הנכונים.

    מנגד, יש הרבה מאוד קולות שקוראים לשחקנים לוותר על שכרם, כדי להמשיך להבטיח את עמידותם הכלכלית של המועדונים, כולל המועדונים בליגות הנמוכות. השחקנים דורשים מהמועדונים הסבר כיצד הכסף שהם יוותרו עליו כמשכורת, אכן יגיע למועדונים שזקוקים לכסף, ולא יהפוך בפועל לחיסכון עצום לכיס של הגלייזרים/אברמוביץ׳/לוי/ג׳ון הנרי.

    בגדול ממה שאני קורא, השחקנים רוצים לעשות פעולה כגוף אחד, אבל גם כאן יש סוגיות. שחקנים כמו מאנה או אובמיאינג מעוניינים לתרום את כספם גם למדינות מהן הם הגיעו, ולא רק לבריטניה, כיצד מבטיחים שכל שחקן יתרום את כספו, בדרך המקובלת עליו - זו סוגיה מורכבת ואני מניח שזו הסיבה שלוקחת זמן.
     
    Scouser Tommy ו-Clichy אוהבים את זה.
  7. Rushie Member

    הצטרף ב:
    ‏7/11/08
    הודעות:
    3,001
    לייקים שהתקבלו:
    2,408
    האוהדים מתנגדים בגלל האופי הסוציאליסטי של העיר, אבל יש פה דו פרצופיות מסוימת. הרי הפתרון הסוציאליסטי הברור כמו שקלישי כתב למעלה הוא שהאוהדים ידרשו מהשחקנים לצמצם בשכר שלהם, אבל הם לא יעזו לעשות את זה לאלילים שלהם.
    מבחינתם המועדון צריך לספוג את ההפסדים במילים אחרות. זה לא באמת יכול לעבוד ככה, במיוחד כשמדובר במגפה שלא ברור מתי הסוף שלה יגיע.
    כל עוד אין פתרון אחר וישים, מבחינתי המועדון שומר על האינטרסים הראשיים שלו שזה העובדים שלו שמקבלים שכר מלא וקשה לי להתלונן על זה.
     
  8. Liverpool-Forever משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/11/02
    הודעות:
    22,644
    לייקים שהתקבלו:
    16,450
    אין לי מושג.
    אני רק קורא מהצד.
    כולם התנגדו, מחכה לראות מישהו שמגבה את הצעד ואומר את הצד השני שכתבת.
     
  9. Walkon משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/5/10
    הודעות:
    8,374
    לייקים שהתקבלו:
    7,551
    אני לא רואה מה הבעיה בלדרוש שהמועדון יספוג את ההפסדים במקום להושיט יד לתוך כספי משלם המיסים - לפחות בטווח הקצר (כמובן שאם עוד כמה חודשים אנחנו עדיין בברוך הזה התמונה משתנה), בהנחה שהמועדון באמת יושב על אחלה כסף, רווחי ומאושר.

    הבעיה היא שזה בדיוק זה - הנחה, שלא ברור עד כמה היא מדויקת. האנשים שתוקפים את המהלך הזה מסתמכים על דוחות כספיים של שנה שעברה. אני חושב שזה די סביר להניח שעדיין יש למועדון כסף לספוג את זה, אבל אני לא באמת יודע על מה אני מדבר ולא יכול להגיד שזה וודאי ב100%. אולי מישהו משכיל ועוקב יותר כמו אואן יכול להגיד לנו אם יש דרך טובה להעריך את המצב של המועדון נכון להיום, אפריל 2020. צריך לזכור שגליון השכר שלנו טיפס וטיפס ופעם אחרונה שראיתי ידיעה בנושא הוא היה בין הגבוהים באירופה.

    בקיצור, זה כנראה קצת יותר מורכב ממה שנראה. אבל הביקורת החריפה בליברפול ובאנגליה בכלל, היא מובנת לאור הרקע והמסורת של המועדון והעיר שהוא מייצג. גם אם היא בעיקר אמוציונלית ולא מסכימים איתה.
     
    owen11111 אוהב/ת את זה.
  10. Rushie Member

    הצטרף ב:
    ‏7/11/08
    הודעות:
    3,001
    לייקים שהתקבלו:
    2,408
    למדינה יש עוד דרכים לגייס כסף חוץ מהעלאת מיסים. לא נתקלתי בכתבה שמדברת על העלאת מיסים לתושבים באנגליה בעקבות הקורונה. וגם אם פספסתי ברור שההשפעה של ה40 עובדים (בלחץ) שהמועדון שיחרר ל80% חל"ת היא זעומה עד אפסית על הנטל הכללי.
    אם הבעיה של האנשים בעיר ליברפול היא עקרונית אז אפשר להגיד שעקרונית למועדון יש כל זכות "להיעזר" בקופת המדינה עם כל הרווחים שהוא הכניס לה בשנים האחרונות באופן עקיף באמצעות הצמיחה הכלכלית שלו.
     
  11. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    13,108
    לייקים שהתקבלו:
    6,857
    ראשי,
    אף אחד לא מתווכח עם הרציונל שלך. בעולם הקפיטליסטי שאנחנו חיים בו כיום - אתה צודק ב100%. אממה, המועדון הזה נבנה על ערכי הסוציאליזם, העיר הזאת היא ברובה המוחלט סוציאליסטית, ויותר מהכל - אותו סוציאליזם, אותה מנטליות, אותו רגש ואותה אחדות - זה בדיוק מה שמייצר את הרווחים לFSG. הרי מה זה YNWA אם לא זה? מה זה אנפילד אם לא זה? hence, מה זה ליברפול פוטבול קלאב בלי זה?

    אנחנו אוהבים לקרוא לסיטי מועדון פלסטיק, ופה נעוץ ההבדל. מבחינת האוהדים האלה זאת פגיעה חמורה ב"נשמה" של המועדון. אז שוב, גם אם הרציונל הכלכלי לא ניתן לויכוח, המחיר הרגשי הוא גדול ואין לזלזל בו. ובעסקי הכדורגל, המחיר הרגשי=מחיר כלכלי... אתה לא יכול לפמפם במשך שנתיים "we are liverpool this means more" ואז להיות אחד מהמועדונים הראשונים שקופץ על ההזדמנות לרפד את עצמו בכמה אלפי פאונדים על חשבון משלמי המיסים.
     
    owen11111 אוהב/ת את זה.
  12. Walkon משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/5/10
    הודעות:
    8,374
    לייקים שהתקבלו:
    7,551
    הביקורת היא עקרונית, אני לא חושב שמישהו מאמין ששכר העובדים האלה הוא יותר מטיפה בים. זה נראה ונתפס רע, שקול למליונר שבא לבית תמחוי לקבל ארוחה חמה פשוט כי לא נאמר במפורש שאין כניסה למליונרים.

    כמובן שיש זכות. אבל לא כל מה שמותר ויש זכות לעשות הוא גם דבר מוסרי לעשות. אפשר להסכים או לא להסכים, אבל זה נתפס אצל האוהדים כמהלך לא מוסרי וציני.
     
    Roma, אמיר ע ו-Scouser Tommy אוהבים את זה.
  13. Rushie Member

    הצטרף ב:
    ‏7/11/08
    הודעות:
    3,001
    לייקים שהתקבלו:
    2,408
    תומר,
    אם כבר נכנסים לעומק אז האחווה והאחדות הסוציאליסטית הזאת שאתה מדבר עליה תמיד הייתה בתוך מעגל מאוד מצומצם של המטרופולין של ליברפול בלבד. כלפי שאר אנגליה יש שנאה לא קטנה. על אותו היקש אפשר להגיד שהמועדון לא חורג מהערכים שהציב לעצמו כי הוא שם לעצמו מטרה קודם כל לא לפגוע בעובדים שלו, כלומר המעגל הכי קרוב שיש. כולם מקבלים 100% שכר לאורך כל התקופה שזה משהו מאוד חריג אפילו בנוף הכדורגל ובטח שבשוק באופן כללי. בלי לדבר על זה שממה שקראתי המועדון התחייב לשלם שכר מלא עד סוף אפריל גם למאות העובדים הזמניים שלו שיש להם עבודה רק בימי משחק- כמו אנשים שמתעסקים בתלבושות או אלה שמרדדים את הגומות בדשא במחצית. כל זה למרות שכרגע המועדון מרוויח 0 עגול מהמצ'דייס האלה. זה מעל ומעבר אם מדברים על "שמירה על הבית".

    בסוף ג'ון הנרי הוא לא פילנטרופ, הוא בא להרוויח כסף ולא להפסיד אותו. איך שאני רואה את זה מדובר כאן במשחק סכום אפס שהוא מחוצה לו. אם החוב לא יתגלגל על ממשלת בריטניה הוא יתגלגל חזרה למועדון ויגולם בצמצום משרות. לא חושב שאני מעדיף את זה.
    כל הדיון כמובן יכול להתבטל אם השחקנים יחליטו על דעת עצמם לצמצם מספיק בשכר שלהם כדי לאזן את המספרים. בוא נראה אם זה קורה או האם האוהדים מסוגלים לדרוש את זה מהם. ממה שאני מכיר את האוהדים האלה השחקנים הם אנטאצ'בל, במיוחד בתקופה מקצועית כל כך מוצלחת.

    בסוף ממה שאני רואה הדעות מתחלקות לפי העקרונות של האנשים שמנתחים את המצב. יש אוהדים שמקבלים את העקרונות שהמועדון אוהב לאמץ אבל במקביל גם מקבלים את עקרונות המשחק הקפיטליסטי ולא בהכרח שמים את הדגש על הסתירה. לא חושב שמדובר בכזה קונצנזוס.
     
  14. Liverpool-Forever משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/11/02
    הודעות:
    22,644
    לייקים שהתקבלו:
    16,450
    Manchester City confirm they will NOT furlough any of their non-playing staff in the wake of the coronavirus pandemic.
    @TelegraphDucker
    reports


    כמובן שהם לא יחמיצו הזדמנות לגרום לנו להראות עוד יותר גרוע.

    וזה בזמנים שאנחנו נצטרך שקבוצות יצביעו נגד ביטול ליגה.
     
    Scouser Tommy אוהב/ת את זה.
  15. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    13,108
    לייקים שהתקבלו:
    6,857
    אין עוררין על הבדלנות של הסקאוזרים משאר אנגליה. מניח שאני לא צריך לספר לך מה הרקע לזה, במילה אחת - הזנחה. אם נרצה מילים נוספות, אפשר גם לג'גלג עם גזענות, התנשאות וחוסר אכפתיות. אבל נישאר עם הזנחה רק בשביל הפואנטה.

    זה שהמועדון דואג לעובדים שלו זה אחלה, באמת, בלי טיפת צחוק. זה לא מובן מאליו בימים האלה, הרבה מאוד חברות גדולות פעלו אחרת והשליכו עובדים מתחת לאוטובוס ושיהיה בהצלחה. אבל השאלה פה, כמו שנאמר מקודם, היא עקרונית: מה היה המחיר של לשלם מכיסך את המשכורות האלה, לפחות לחודש הקרוב (ואז בחודש הבא לבחון מחדש וכו')? *כנראה* שהמחיר הזה זעום בשביל מועדון פאר כמו ליברפול. זהו, זאת כל הטענה. הכסף הזה כאמור יוצא ממשלמי המיסים, ביניהם הסקאוזרים, ומבחינתם יש לו מטרה ברורה: לעזור לעסקים קטנים לא לקרוס. ניתן להניח שליברפול לא תקרוס בגלל המשכורות האלה, לא בגלל חודש אחד של משכורות כאלה וגם לא 3 או 4 חודשים. נכון, זה לא ידוע, אבל זאת הערכה דיי סבירה בעיניי.

    השחקנים, בניגוד למועדון, הם אנשים פרטיים. נשים בצד כרגע את היוזמה שלהם שלדעתי תהיה מאוד משמעותית - הם עדיין אנשים, עובדים שמקבלים משכורת, בגילאי 20-35. זה לא טייקונים שמחזיקים בנכסים בשווי מאות מיליוני דולרים/מיליארדים, פשוט לא. יש משפט שאני אוהב של כריס רוק על ההבדל בין rich ל-wealthy:
    "Shaq is rich. The white guy that signs his check, is wealthy"

    רוצה לומר, זה נכון שצריך גם להסתכל על השחקנים ולראות מה הם עושים, ולבקר אם צריך. אבל זה ספירות אחרות לגמרי בעיניי.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.