יורו 2020, רבע הגמר (2.7): שווייץ - ספרד | בלגיה - איטליה

הנושא בפורום 'פורום יורו 2020' פורסם ע"י Sarek, ‏2/7/21.

  1. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,400
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    בלי פוגבה לא מופרך שצרפת בכלל לא עוברת את שלב הבתים המאתגר שהיה לה. תפקידם שונה אבל הוא מייצר גולים מכלום, לפחות בטורניר הזה. גם הגנה הוא עשה בניגוד למה שחושבים על אף שאיבוד כדור שלו הוביל לשער. אבל יש שנאה כלפיו שאת זה אני מבין וזה משפיע על הניתוח. בוסקטס לא שיחק בשני המשחקים הראשונים ואני לא חושב שבזכותו הנבחרת ניצחה 0:5. הוא פרה קדושה, לא בעיניי. אין לו כמעט שום "חלק" בהגעה לשמינית הגמר. סלובקיה הייתה פאתטית, את השער העצמי אתה זוכר? העניין הוא לא פוגבה עצמו אלא לבחור בקשר אחורי למצטיין הטורניר כשהנבחרת שלו מניעה כדור על אוטומט כבר עשור ומגיעה למצבים, והוא 'גג' יגיע לחמישה משחקים בזמן שפוגבה שיחק בארבעה. אפשר לחשוב את מי ספרד עברה. וואו, את קרואטיה בהארכה וניצחה את סלובקיה, לא היה כדבר הזה.
    גם אם ספרד זוכה לא חייבים לבחור מצטיין אצלה אלא אם כן מוראטה דופק שלושער וצמד מעכשיו. לא שאני מצדיק את זה אבל במונדיאלים לדוגמא הבחירה במצטיין מגיעה מהצד המפסיד אם זה מצדיק זאת כמו אוליבר קאן (היה נכון לתת לרונאלדו) וזידאן (קנבארו).
     
  2. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,962
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    לא חושב שלמישהו פה יש משהו אישי נגד פוגבה. בדר"כ לא בוחרים שחקן מצטיין מקבוצה שהגיעה רק לשמינית הגמר ואם בוסקטס יגיע "רק" ל-5 משחקים, אז מה זה אומר על הטיעון שלך שפוגבה ששיחק 4?

    לא מבין מה שאר הדברים שכתבת רלוונטיים בכלל(דווקא עושה רושם שלך יש משהו נגד בוסקטס).
    בוסקטס היה פשוט מצוין ולא בכדי נבחר לאיש המשחק בשני המשחקים הראשונים שלו.
    קשר אחורי, בלם, חלוץ - לא רלוונטי.
    כשבוחרים שחקן מצטיין אז מסתכלים על מי הצטיין.
     
  3. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,400
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    למה לא בכדי? דני אולמו עלה מהספסל נגד קרואטיה (דקה 71), איים על השער המון פעמים ובישל פעמיים, הוא לא היה ראוי להיבחר לשחקן המצטיין? בטח שכן, ועוד בנבחרת שמתקשה להבקיע רוב הזמן. הייתה סימפטיה לבוסקטס - העונה הקשה בברצלונה, הקורונה שתקפה אותו וכדומה. אפשר לחשוב שהבחירה ל-MVP של משחק אחד היא משהו שאין לערער עליו.
    כמובן שיש כאן משהו לאנשים נגד פוגבה, הרבה מחכים לו בפינה, ואולי בצדק. אם הוא היה מחמיץ פנדל בדו-קרב של צרפת אני בטוח שהרבה היו מבסוטים.
    לטעמי בוסקטס לא עשה שום דבר מדהים ובטח לא כדי לבחור בו לשחקן המצטיין של הטורניר הזה. זה לא רלוונטי נגד מי הוא שיחק? את סלובקיה צריך לנצח גם עם הנבחרת ב' שלנו. עד עכשיו ספרד הייתה פייבוריטית ובגדול בכל משחק. היום מגיע המבחן הראשון האמיתי שלו, שיהיה לו בהצלחה. ושכל אחד יישאר בעמדתו.
     
  4. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,962
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    הצלחה של שחקן מסוים לא חייבת לבוא על חשבון הצלחה של שחקן אחר.
    בכל אופן, אם אתה חושב שבוסקטס בכלל לא היה טוב זה כבר עניין אחר.
     
  5. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    35,988
    לייקים שהתקבלו:
    6,329
    באיטליה הולך על בארלה או דונארומה,
    באנגליה זה יהיה שואו, אחריו סטרלינג. הנטייה תהיה כנראה לתת לשחקן התקפה(בטח כזה שכבש את כל ה4 שערים הראשונים בטורניר של הנבחרת שלו), אז זה יהיה סטרלינג אם אנגליה זוכה.

    מאמין שהזוכה יגיע בין כה וכה מהזוכה היות ולכל נבחרת בחצי יש שחקנים בולטים בטורניר ואין פה מישהו ש"יצא מן הכלל" עם מספרים יוצאי דופן.
     
  6. Iker Casillas משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/10/11
    הודעות:
    1,598
    לייקים שהתקבלו:
    620
    בוסקטס היה מזעזע בחצי הראשון של העונה כשבארסה שיחקה 4-2-3-1, אבל מאז שהתחילה 2021 הוא פשוט בכושר פנומנלי ורואים את זה גם ביורו הנוכחי. מדהים איך שגם היום הוא גורם לשחקנים שסביבו להיראות הרבה יותר טוב. גם אם הוא לא בשיאו, הוא עדיין אחד הקשרים הכי טובים בעולם ואין סיבה לזלזל בו.

    כרגע הוא חד משמעית המצטיין של ספרד ואם הלה רוחה תזכה, לא אפול מהכיסא אם הוא ייבחר למצטיין הטורניר. הגיע הזמן שהוא יזכה בתארים אישיים בעידן פוסט צ'אבי ואינייסטה, זה יעשה טוב ליחסי הציבור ולאופן שבו יזכרו אותו.
     
    Ever Banega, Clichy ו-alexshw אוהבים את זה.
  7. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,400
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אני לא מזלזל בבוסקטס, שייזכר כאגדה בכל מקרה גם בלי פרס כזה או אחר. ספרד נבחרת עם הרבה "חוסרים", אבל במרכז השדה היא בסדר ותהיה טובה גם בלעדיו. יש את טיאגו אלקנטרה, יש את מרקוס יורנטה שאחרי עונה גדולה לא זוכה לקרדיט וגם הוא קשר אחורי במקור. את מי בוסקטס משפר מאלה שסביבו למשל בנבחרת ספרד? או בברצלונה בחצי העונה האחרונה? ובחצי השני של העונה ברצלונה עדיין קרסה בגדול במשחקים הגדולים, פריז סן ז'רמן, ריאל מדריד וכן הלאה. זה לא טניס אבל לא צריך להגזים. לדעתי הוא לא המצטיין של ספרד שיכולה למסור לרוחב גם עד מחרתיים.

    @סמואל אטו, לדעתי הוא כן היה טוב, הוא לא היה 'מצוין', 'שחקן שאין לו תחליף' וכן הלאה וגם אם היה על המגרש זה לא אומר שהיינו מנצחים את שבדיה וכדומה. וכשבוחרים מצטיין זה בא על חשבון עוד שחקן שהיה יכול להיבחר. אולמו בישל פעמיים באותו משחק, יצר עוד מצבים וגם היה קרוב להבקיע בעצמו. כשהנבחרת מתקשה התקפית זה בונוס גדל מה שהוא נתן.

    לגבי אנגליה - סטרלינג עם שלושה שערים ובישול, נניח הוא מבקיע כבר בחצי הגמר, זה כבר הרף הממוצע פחות או יותר מבין השחקנים ביורו, לרוב זה לא עובר את החמישה שערים. הוא כבש את השלושה הראשונים אגב לא הארבעה כי ה-0:2 על גרמניה היה תוצרת קיין.
     
  8. Clichy COYG

    הצטרף ב:
    ‏15/4/09
    הודעות:
    5,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,777
    למשל פדרי - מאז שבוסקטס בהרכב פדרי מוצא את עצמו הרבה יותר פנוי ובעמדות קדמיות.

    שמדברים על חוליית הקישור ההיא של בארסה וספרד נצרב בתודעה קודם הצמד צ'אבי & אינייסטה ורק אחריהם בוסקטס (למרות שהיה שותף לעידן הזהב בדיוק כמוהם למעט היורו הראשון). במידה ואיכשהו הוא מצליח לזכות עם ספרד הבינונית הזו, אני חושב שזה יצריך מחדש חשיבה על איפה הוא ממוקם ביחס אליהם.
     
  9. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    בוסקטס כבר שנים אחד הקשרים הכי טובים בעולם. הוא לא יבלוט כמו קסימירו עם חילוצי כדור, אבל הקבוצות שהוא משחק בהן תמיד יצליחו להניע כדור ויהיה קשה לעשות את זה מולן.
     
  10. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,400
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    קאסמירו נראה לי גם מנהיג בסגנון קצת יותר קולני ממנו ותורם שערים במצבים נייחים שזה נחמד. בכל מקרה אף אחד לא הטיל ספק באיכות שלו ובמה שהשיג וכו' וכו'. אני מדבר על 2021, על המחמאות המופרזות להן הוא זוכה ביורו. יש היאמרו ובצדק שהוא בירידה כבר לפני שנתיים. פדרי הוא אולי השחקן היחיד בסגל ספרד שלא איים על השער פעם אחת ביורו ואני לא זוכר יותר מדי מהלכים מסוכנים שלו, בלי לבוא בטענות כמובן. הוא היה בסדר גם לפני בוסקטס.
    האזכור עם צ'אבי ואינייסטה - נו מה נעשה שמדובר בשחקנים היסטוריים שידברו עליהם גם בעוד מאה שנה. בואו נגיד שעד 2018 שמודריץ' הגיע לגמר המונדיאל וזכה בכדור הזהב גם הוא שמשחק בעמדה שלהם אם כי בקבוצה אחרת - כמעט לא זכה לשבחים. איך אפשר לכתוב שהוא 'שותף לעידן הזהב בדיוק כמוהם' אם הוא נעדר מזכייה אחת משמעותית שהחלה את דור ההצלחות ובמונדיאל 2010 למשל היה עוד קשר אחורי שעזר כמו צ'אבי אלונסו? אז הוא פחות משמעותי מהם. פפ זרק בקלות את יא יא טורה בזמנו כי הבין שיש לו ביד יהלום, זה מספיק. והוא כן שחקן מוערך. מסכים שספרד הזו לא דומה ואולי הוא ייצרב קצת יותר בתודעה אבל הוא כבר במקום של כבוד בין שחקני הטופ.
     
  11. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,588
    לייקים שהתקבלו:
    14,304
    מין:
    זכר
    תלוי איזה קבוצות, באיירן ופסז׳ פירקו את בארסה די בקלות כשהוא היה בהרכב. הקבוצה עצמה כבר כמה שנים טובות מבלפת בליגת האלופות למרות הנוכחות שלו.
     
  12. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    לא פירקו בעזרת הנעת כדור ושליטה במגרש, אבל גם אם כן, הוא לא סופרמן. ברצלונה לא הייתה הקבוצה הכי טובה באירופה גם איתו. היה לה את מסי שהוא השחקן הכי טוב בעולם והם הפסידו, אז זה בטח לא סותר.
     
  13. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,400
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אז על אותה הסקאלה שכדורגל זה קבוצה ואוסף שחקנים - כל אחד השתפר קצת, ספרד נהנתה ממתנה מנבחרת חלשה כמו סלובקיה ולכן השתוללה עם חמישייה אחרי ה-0:1 וה-0:2 המוזרים. לא חושב שבוסקטס עשה איזה קסם, משהו שלא נראה בנבחרת או בטורניר הזה. שחקנים העלו את הרמה, כל אחד קצת. ודיברו כאן על 'תודעה' ושם וראייה היסטורית וזו הסיבה שהוא נבחר ל-MVP נגד קרואטיה כי בוסקטס הוא הקפטן והוא שחקן ברצלונה וזה סקסי מדני אולמו. נראה לי עדיין תמוה להלל בצורה כזו קשר אחורי שפוגש יריבות נחותות מהנבחרת.
    בכל מקרה, אסור להגיד שהוא ירד ברמה, נעזוב רגע את היורו, אלא בכלל - והוא מעבר לשיאו? לא קשור לקבוצה שהיא פחות טובה, נטו בוסקטס. הוא מתקל קצת פחות טוב, הוא איבד עוד מהמהירות, הוא לעתים מהווה נקודת תורפה מסוימת במשחקים הגדולים. הוא כבר לא שחקן שאין לגעת בו מבחינת המועדון אלא רק בתנאים מסוימים.. ברור שאני אשפוט אותו מול מודריץ' ופדה ואלוורדה בריאל מדריד ולא רק נגד חטאפה ואוססונות..
     
  14. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,962
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    כשבוחרים מצטיין, בוחרים את המצטיין.
    זה לא אומר שאחד היה מדהים וכל השאר גרועים.

    להגיד שאפשר להחליף את בוסקטס בתיאגו או יורנטה(מה לעזאזל), בעצם מספר את כל הסיפור. זה א. לא רלוונטי לכך שבוסקטס מצוין מהרגע שחזר להרכב, וב. לא מציאותי בעליל.

    גם הטענה שבוסקטס לוקה בחילוצי כדור וכו': אנשים בכלל ראו אותו משחק כדורגל? המיקום שלו בלי הכדור ומשחק הלחץ שלו זה ברמה הכי גבוהה שיש.
     
  15. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,400
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אז אני אומר שוב: שחקן התקפה עלה לשחק כשהנבחרת הייתה תקועה, בישל פעמיים, יצר מצבים נוספים וכמעט כבש בעצמו, שינה את משחק ההתקפה ובוסקטס נבחר ל-MVP: כבר ראיתי דברים יותר הוגנים מזה. אני מדבר על כדורגל ולא צריך שינפנפו לי בתואר MVP כזה או אחר מצד אופ"א. הרי הדיון פה הוא האם אנחנו חושבים שהוא צריך להיות המצטיין ולא מה יקרה באופ"א. אני אענה לך באותו אופן מחורבן ומתנשא שענית לי משום מה: ראית את מרקוס יורנטה משחק השנה? הוא מהיר, הוא חזק, הוא אינטליגנטי, הוא מאיים על השער ובמקור-במקור הוא קשר אחורי. ותקרא יותר טוב: כתבתי שבוסקטס נחלש ביחס לעבר, מעולם לא כתבתי שהוא לוקה בחסר בחילוצי כדור. קריאת המשחק תישאר גם בגיל 70. מהתגובות פה אפשר לחשוב שזה בוסקטס של 2015. מי שרץ יותר מכל אחד בטורניר זה פדרי, וגם בממוצע למשחק, עשה לי טובה.