הליגה הלאומית 2019/2020

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Nigel de Jong, ‏23/7/19.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,208
    לייקים שהתקבלו:
    4,677
    הפועל ירושלים התפרקה עשור אחרי שקמה הפועל קטמון (וגם באמצע שנות ה-90, אבל זה משהו אחר), לפני לא ממש היה צריך להציל אותה, היא בסך הכל נוהלה גרוע (נוצרו חובות, אבל סכנת פירוק לא הייתה).
    הם היו פחות או יותר באותו מעמד של קטמון היום עד לפני שלוש שנים בערך. מה שפירק סופית את הפועל ירושלים זה הפועל קטמון.

    אתה מברבר על קהילה, אבל הקהילה הזו נוסדה בסוף העשור הקודם.
     
    oFiRzZz ו-Abu George אוהבים את זה.
  2. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,042
    לייקים שהתקבלו:
    7,110
    אוהדי קטמון היו חוגגים בגולים של הקבוצה נגד הפועל ירושלים המקורית.
    אוהדי קטמון דחו כל אפשרות לאיחוד.
    אוהדי קטמון שאני מכיר אישית מעולם לא היו במשחק של הפועל ירושלים רגל.
    אוהדי קטמון הם אוהדי קטמון. לא הפועל ירושלים.
     
  3. Abu George כותרת משתמש מותאמת אישית

    הצטרף ב:
    ‏13/4/12
    הודעות:
    3,335
    לייקים שהתקבלו:
    2,160
    אנשי קטמון אוהבים לספר לכולם כמה רשע יוסי סאסי על מה שהוא עשה לקבוצתם האהובה אבל הם אחראים בדיוק כמוהו על מחיקה של קבוצה בת 100 כמעט. הפועל ירושלים מתה, ואוהדי קטמון הם אוהדי קטמון וממש לא משנה אם "הקהילה" תקנה שם כלשהו.
    קבוצה עם קלון שתמשיך לספר לעצמה איזו גדולה היא.
     
    הרצליה, abcd ו-crazyblue5 אוהבים את זה.
  4. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,720
    לייקים שהתקבלו:
    6,967
    בתחילת הדרך אוהדי הפועל קטמון ניסו לרכוש את הקבוצה, וסאסי סירב.
    לפני שלוש שנים הם ניסו שוב, כשיוסי ליפקין הציע שני מיליון דולר (שהיו אז 3.5 מיליוני שקלים!) ושוב סאסי סירב.
    סאסי בנה על הבעלות במגרשי האימונים בקרית היובל או על פיצוי משיכון ובינוי ולא היה מוכן בשום שלב לוותר על הבעלות.
    אתה יודע מה הסיבה שהקבוצה פורקה? בית המשפט דחה את התביעה שלו לבעלות על המגרשים, דחה את הדרישה שלו לפיצוי משיכון ובינוי, וקבע שסאסי צריך לפנות את המגרשים ביולי 2020, ופתאום להפועל ירושלים אין אפילו 70 אלף שקל לשלם כדי למנוע פירוק!
    אדם שבמשך עשרות שנים בנה על קבלת סכום גבוה מאוד עבור המגרשים, ושוויתר על 3.5 מיליון שקל, לא היה מוותר ועובדתית גם לא ויתר, אז מה האוהדים כבר היו יכולים לעשות? לשתף פעולה עם אדם שהמועדון לא עניין אותו והשתמש בו כבן ערובה בשביל המגרשים?
    האוהדים האמיתים והמסורים של הפועל ירושלים, לא היו יכולים לארגן 70 אלף שקל כדי לכסות את החוב ולמנוע פירוק?
    כל מי שקשור למועדון ידע לאן הפועל ירושלים תחת סאסי הולכת, ולכן קטמון קמה. תחליף את סאסי בשאול אייזנברג ותקבל את הפועל אוסישקין. וכן, בשתי הקבוצות לא הייתה ברירה, וכן בשתי הקבוצות יש משמעות לשמות אוסישקין וקטמון, כסמל למאבק של אוהדים כנגד איש הון שלקח את המועדון שלהם כבן ערובה.
    וכן, לשני הקהלים יש גרעין שלוקח את המועדון למקומות שהמועדון המקורי לא הלך בו, אבל זה חלק, לטוב ולרע, מקבוצה בבעלות אוהדים, וזה בטח עדיף על הגוויה והפירוק הבלתי נמנע של הפועל ירושלים תחת סאסי והפועל תל אביב תחת אייזנברג.
     
  5. oFiRzZz Member

    הצטרף ב:
    ‏30/9/07
    הודעות:
    4,760
    לייקים שהתקבלו:
    1,859
    מכבי נתניה ניצלה לא בגלל האוהדים שלה, אלא רק בגלל אוהד אחד ויחיד ששמו
    אייל סגל ששם מכספו הפרטי מליוני שקלים במקום לדאוג לירושות לילדים שלו.
    אז אתה מאשים את האוהדים של הפועל ירושלים (המעטים מהם גם כך שנשארו) שלא קם מהם משוגע אחד
    כמו סגל ?
     
    Maccabi Diamond אוהב/ת את זה.
  6. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,623
    לייקים שהתקבלו:
    9,787
    גם איזו הצדקה או כוח למחאה הייתה לאוהדי הפועל ירושלים מאז שקטמון קיימת? הרי קטמון היא מחאה והיא המחאה הכי קיצונית שאפשר במסגרת המותר ולא רק שקטמון(שמרבית מאוהדיה הם עיתונאים שקובעים במידה מסוימת את הלך הרוח) לקחה להפועל ירושלים כמות מאסיבית של אוהדים היא גם לקחה לאלה שנשארו את הלגיטימיות ואת הכוח למחות כי גם אם היו רוצים להקים מחאה אז זה לא היה מקבל חשיפה וגם לא צובר שום כוח ציבורי כי הרי היו אומרים להם שיש את קטמון ושילכו לשם כדי לגרש את סאסי ורבים מהאוהדים שנשארו אז התייאשו וכיום הם מה שנקרא "בלי קבוצה" ויש עוד אחרים שעזבו לקטמון בלית ברירה.

    אם כאשר הפועל ירושלים עוד הייתה בלאומית וקטמון בליגות הנמוכות היה מגיע איחוד לקבוצה המקורית שדוחק את סאסי החוצה(והיו נסיונות עם ליפקין ואלון) אז היה אפשר להצדיק את הקמת קטמון כי היא השיגה את המטרה שלה. ברגע שקטמון גרמה ישירות ובעקיפין לגסיסה של הפועל ירושלים ולהיעלמות שלה מהמפה היא נכשלה במשימה שלה. וכמו שכתבתי אתמול, עם כל הטררם והחיסול של המועדון המקורי תוך כדי ב-14 שנה הם במקרה הטוב יגיעו למצב המקצועי שבו הם היו שהתחילו את כל הבלאגן הזה.
     
    Maccabi Diamond, oFiRzZz, Roma ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  7. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,208
    לייקים שהתקבלו:
    4,677
    הפועל אוסישקין קמה אחרי שהפועל תל אביב של אייזנברג החליטה שהיא לא נרשמת לליגת העל, הוזנחה לחלוטין בלאומית וירדה לארצית, שם ממש ננטשה עד שפורקה כעבור שנה וחצי. זו הייתה גופה.
    הפועל קטמון נוסדה כשהפועל ירושלים קבוצת ליגה לאומית, עם בעלים שהם פשוט לא אוהבים שסירב למכור. הפועל ירושלים המשיכה להיות קבוצת לאומית קרוב לעשור אחר כך ושיחקה נגד אותה קטמון. איך זה דומה?

    סיפור דומה לרצונותיו של סאסי בירושלים קרה בישראל, במועדון שכבר הזכרתי. הפועל פתח תקווה עברה התעללות במשך מעל עשור, עד שהאוהדים הצליחו להשתלט על המועדון.

    הפועל קטמון היא כל כך קבוצת אוהדים, מה אגיד לך... יושבת הראש עד לאחרונה הייתה אחת שמשחק הכדורגל הראשון שלה היה אחרי שקטמון נוסדה.
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  8. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,720
    לייקים שהתקבלו:
    6,967
    לא יודע כמה מכם נפגשו עם אוהדי קטמון, אני נפגשתי.
    היה מפגש של כל הקבוצות בבעלות אוהדים בזמנו, עוד לפני שנורדיה קמה, והיו שם נציגים שלנו אחרי שהקמנו את קבוצת הכדורסל, ונציגים של קטמון, ושל הפועל פתח תקווה (שהקימו קבוצת כדורסל ועשו פרויקטים של ילדים עם שחקנים מהבוגרת בכדורגל), ושל עוד קבוצות וארגוני אוהדים.
    היה שם אוהד הפועל ירושלים, סליחה הפועל קטמון, שהיה מבוגר ממני בלפחות 20 שנה, גם בתקופה שבה התחיל לראות כדורגל. ושאלתי אותו למה הם לא רוכשים את המועדון מסאסי או מעיפים אותי, והוא אמר לי שסאסי הוא קבלן שבונה על המגרשים כבר עשרות שנים, ולכן שום דבר לא יגרום לו לעזוב את המועדון לפני שהנושא של המגרשים מוכרע. הוא אמר לי שהסוף ידוע השאלה רק מתי, ושקטמון קמה כדי שהסוף יהיה אחר.
    אז ברור שלקטמון יש גם אוהדים חדשים שלא הכירו את הפועל ירושלים (בכל זאת, הוקמה בשנת 2007, כלומר קיימת כבר 13 שנה), וברור גם שיש להם גרעין שלוקח את המועדון למקומות חדשים לטובה או לרעה, אבל אני בטוח שכמו האוהד שפגשתי (שהיה אחד מנציגי העמותה באותה פגישה, כלומר מישהו שהיה מעורב בנעשה), יש רבים וטובים, ועובדתית, הפועל ירושלים של סאסי נעלמה מהמפה, בעוד הפועל קטמון היא היום מועמדת לעלות לליגת העל עם קהילה תומכת שגם מגיעה למשחקים, ואין לי ספק שעכשיו עם השם החדש כולם יתגייסו מאחורי הפועל ירושלים, שמבחינתי היא הפועל ירושלים שקיימת מאז 1926.
     
  9. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,623
    לייקים שהתקבלו:
    9,787
    חבר, אני ירושלמי, חצי מהחברים שלי הם אוהדי הפועל ירושלים/קטמון, חברים טובים שיחקו בקבוצה בשנים האחרונות והייתי בלא מעט משחקים שלהם בשנים האחרונות אז תאמין לי שאני יודע בדיוק מה דעתם ומה קרה עם סאסי שהוא בעלים מחורבן ומה הוא רוצה מהפועל כולם יודעים.

    זה לא משנה את העובדות, קטמון גרמה למוות של הפועל ירושלים וגם אם יהיו אוהדי הפועל ירושלים הישנה בלית ברירה יתחברו לקטמון שתיקרא הפועל ירושלים זה לא יהפוך את הקמת קטמון למה שהציל את הפועל ירושלים, להפך. בכסף ובאנרגיות שהושקעו בקטמון יכלו להציל את הפועל ירושלים לפני שנים רבות, בלי קבוצת אוהדים שהיא סניף של הקרן החדשה שזה לחלוטין נוגד את מה שהפועל ירושלים האמיתית הייתה.
     
  10. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,779
    לייקים שהתקבלו:
    6,462
    אם לא סגל היה בא מישהו אחר(היתה עוד הצעה על השולחן של בית המשפט) ולהערכתי גם אם לא היה בא אף אחד הקבוצה היתה הופכת לעירונית(היו חברי מועצה שהעלו את האפשרות הזו)- מכבי נתניה לא היתה נעלמת בשום מצב.
    אגב, אפילו לכדורסל שיש מסורת בנתניה אבל בטח לא כמו בכדורגל לא נותנים להתפרק- המועדון מוחזק ע״י העיריה באופן סביר בליגה השניה ואפילו גידל כמה שחקנים לא רעים בשנים האחרונות שאחד אפילו משחק במכבי ת״א.




    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  11. oFiRzZz Member

    הצטרף ב:
    ‏30/9/07
    הודעות:
    4,760
    לייקים שהתקבלו:
    1,859
    אני סה"כ מצטט את סגל. הוא אמר שנתניה הייתה מתפרקת.
    אגב מבחינתי לתת את המושכות לעירייה או לצבי ליבר שווה פירוק.
     
  12. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,175
    לייקים שהתקבלו:
    2,409
    הייתה הצעה של צביקה ליבר, בעבר יו״ר מועדון הכדורסל.

    בנוגע לכדורסל, לא רוצה להיות קטנוני אבל יש למועדון בעלים, עידן אבשלום קוראים לו והוא גם בעלים של מכבי שוהם מהליגה הארצית וקבוצה מהליגה השנייה בצ׳כיה.
    העירייה החזיקה בקבוצה עד העונה והעונה היה סיכוי של פירוק כי העירייה לא עמדה בזה.
    ואליצור נתניה בכדורסל גידלה הרבה מאוד שחקנים (ועוד תגדל בעתיד הקרוב, עליי), לדעתי אחרי מכבי ת״א אנחנו די בטופ בגידול שחקנים.
     
  13. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,720
    לייקים שהתקבלו:
    6,967
    לא הבנתי, אז הטענה שלך שכל אוהדי הפועל ירושלים נעלמו והיום יש ביציעים 100% אוהדי הפועל קטמון? גם אם אתה ירושלמי, המפגש שלי כמו שסיפרתי לימד אחרת, וקראתי ויכוחים בפייסבוק בין אוהדי קטמון לאלה שנשארו עם סאסי לפני שלוש שנים כשהאיחוד פוצץ, זה הרגיש ויכוח בין שני אוהדי הפועל ירושלים שכל אחד החליט על צעד אחר (חלק לפי התגובות חברים ליציע לאורך שנים רבות) ולא כמו אוהד קטמון ואוהד הפועל ירושלים.
    אין ספק שיש אוהדי קטמון שלא היו אוהדי הפועל ירושלים לפני, אין ספק שהם מנסים לבלוט באמצעות מיוחדות שהיא לפעמים קיצונית, אבל אין ספק שיש שם גם אוהדי הפועל ירושלים מהדור הותיק עם הערכים והזהות הותיקה.
    ושוב, עובדתית, הפועל ירושלים הפסיקה את פעילותה, אם קטמון קונה את השם עובדתית היא הצילה את השם של הפועל ירושלים והמסורת רבת השנים של המועדון.
     
  14. Abu George כותרת משתמש מותאמת אישית

    הצטרף ב:
    ‏13/4/12
    הודעות:
    3,335
    לייקים שהתקבלו:
    2,160
    עובדתית, לקטמון אין שום קשר למסורת של הפועל ירושלים.
     
  15. הרצליה Member

    הצטרף ב:
    ‏10/9/03
    הודעות:
    12,436
    לייקים שהתקבלו:
    2,302
    בוא ונישאר בגבולות ההיגיון והעובדות. סאסי לא החליט יום אחד שהפועל ירושלים תשחק באצטדיון בקרית שמונה עם מדים צהובים שחורים ושיקראו לה הפועל קרית שמונה ירושלים. הפועל ירושלים בתקופה הזאת הייתה קבוצת ליגה לאומית לגיטמית לחלוטין שמשחקת באצטדיון טדי.

    לצערי, זה לא מצב היפותטי, זה משהו שקורה עם הקבוצה שלי ברגעים אלו ממש.
    אני גדלתי בשנות ה-90 על קבוצת ליגת על לגיטימית ונכון להיום נגיף סיני מסתורי מנע ממנה ירידה לליגה ב', וסתם לידע כללי האיש בראש המערכת הוא אותו האיש.
    מה נעשה? אם צריך לבחור בין לראות את הקבוצה מתפרקת אבל ללוות אותה עד הרגע האחרון כי זאת הקבוצה שלך כבר 25 שנה או לנטוש אותה ברגע קשה וללכת למשהו אחר כדי להרגיש יותר טוב עם עצמי ושימחאו לי כפיים בתקשורת? אני בוחר באופציה הראשונה.

    אני מתייחס לקשר שלי למכבי הרצליה כאל הפרעה נפשית, אם ישאירו אותי בחדר סגור והדרך היחידה לצאת תהיה להסביר את הקשר למכבי הרצליה אני כנראה לא אצליח לצאת משם לעולם כי זה משהו שבלתי אפשרי להסביר.
    גם בעונה כמו זאת אני הולך אחרי מכבי הרצליה לכל מקום ובחישוב מהיר מה-23 המשחקים שהיו העונה הייתי לדעתי ב17 או 18.

    לא מתקבל על הדעת בעייני ללכת ברגע כל כך קשה לקבוצה חדשה עם שם דומה שתייצר לי עלאק אלטרנטיבה, זה לא להציל את הקבוצה שעליה גדלת, זה לדרוך עליה שהיא על הרצפה ולחסל אותה סופית.
    אריאל שיימן לא ינצח אותי, אני אהיה עם מכבי הרצליה גם אחריו, עם אותה מכבי הרצליה שאני מלווה מגיל 6 ועד היום.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/6/20
מצב נושא:
הנושא נעול.