גמר ליגת האלופות 2022: 0-1 קטן ואליפות אירופה מספר 14 לריאל מדריד

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Raulito, ‏28/5/22.

  1. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,618
    לייקים שהתקבלו:
    398
    כדור הזהב לא מעניין אותי כי זה לא תואר אישי זה תואר קבוצתי. אבל כבר אמרתי, בעיני הוא גם לא המצטיין בריאל לכן מן הסתם גם לא המצטיין בעולם בעיני. אני כן יכול להגיד מי השחקן הטוב בעולם כיום לדעתי (וזה שונה לגמרי מכדור הזהב) וזה אמבפה.
     
  2. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אבל בלי קארים בנזמה ריאל מדריד לא עוברת אפילו את שלב שמינית הגמר וגם לנצל טעויות צריך לדעת. וזה ממש לא מדויק מה שאתה אומר, תמיד יש הייפ סביב התואר, זה תלוי גם בשם השחקן. ליאו מסי זכה בסה"כ בקופה אמריקה, אבל הוא הצטיין בו, בברצלונה הייתה לו עונה לא טובה והוא זכה בכדור הזהב בפעם הקודמת. אז נניח שבנזמה מקום שני בעולם אחרי אמבפה, למה אתה חושב שעפים עליו יותר מדי? ממה בדיוק אתה 'לא מחזיק'? תגיד לי דבר אחד שהוא לא טוב בו חוץ מזה שהוא לא היה שחקן מהיר אף פעם. הוא מפגין מנהיגות, הוא בונה, הוא כובש, הוא מבשל, הוא שחקן קבוצתי, הצעירים פרחו תחתיו. ואני חוזר על זה - משוכנע באלף אחוז שלא ראית את כל המשחקים של ריאל מדריד במלואם. עשית ממנו אינזאגי.
     
  3. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,618
    לייקים שהתקבלו:
    398
    לא ראיתי את כולם אבל ראיתי את ריאל לא מעט העונה. אני פחות מתרשם מהבניה שלו וגם לא כל כך מהפעולות שלו עם הכדור. ההתמקמות שלו ברחבה השתפרה פלאים אבל בלקבל את הכדור לרגל הוא עדיין איטי מרושל ולא מדויק. נניח במהלכים בסגנון של מה שהוא קיבל בגמר מול רוברטסון הוא בדרך כלל חלש (אם אתה זוכר אמרתי את זה גם לפני הגמר וזה התגשם) . חוץ מזה שאני פחות אוהב ניתוח על הנייר, על המגרש ויני היה טוב ממנו כמעט בכל משחק ולרוב גם בפער.
     
  4. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    שמע אז אתה ממש טועה, אתה לא מכיר את השחקן. "בנייה" זה שם המשחק שלו. הוא כמו פליימקר לכל דבר. זה פלצני אבל פלורנטינו אמר עליו פעם שהוא שולט בכדור כמו זידאן. הוא שומר על הכדור נהדר תחת לחץ, קח את המשחקים נגד צ'לסי לדוגמא. הוא חושב מהר וזה מה שחשוב, הטכניקה שלו עילאית. הוא לא היה שחקן מהיר גם כשהיה ילד צעיר בליון, זה המינוס היחיד שלו. הגמר היה משחק אחד חלש שלו, ונניח עשה שלוש פעולות רעות. אני יכול להציג בפניך מאה מהלכים מעולים שלו מהעונה שעברה. אותו שחקן מגושם ואיטי גם סחט את הפנדל בברנבאו במהלך ה-1:3. אתה זורק סיסמאות לאוויר - "ניתוח על הנייר". מה זה? "על המגרש?", גם לוויניסיוס היו את הרגעים החלשים שלו. משחקים שהוא אמנם תרם איכשהו שער ובישול אבל איבד כל כדור שהגיע אליו ואיבד גם את הצפון. אתה פשוט לקחת עמדה מסוימת ולא מסוגל לסגת. שוב אני אומר, מעניין שעפת על מסי כשהבן אדם היה בדיכאון ובקושי פגע בכדור ב-2020/21 אבל כשבנזמה בעונת חייו זה לא ממש מרשים אותך.
     
  5. Captain Canada משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏17/11/10
    הודעות:
    3,469
    לייקים שהתקבלו:
    559
    @Ever Banega חייב להגיד שאני ראיתי דברים העונה דברים בדיוק הפוכים ממה שאתה מתאר. ויניסיוס היה השחקן שלא כל כך עקבי ביכולת שלו בין משחקים, וגם בהופעות שהוא סיים עם מספר טובים זה היה לפעמים בזכות הברקות רגעיות אחרי שהסריח את הדשא רוב ההתמודדות. בנזמה לעומת זאת היה ממש יציב ותרם המון בכל משחק מעבר למספרים ה"יבשים" (כאילו יש מה להקטין ממוצעים של שער למשחק ובישול כל שני משחקים), כמעט בלי תנודות ביכולת. זה אולי השיפור הכי משמעותי של בנזמה ב3 השנים האחרונות - כי גם בעונות לפני זה היו לו הברקות של סיומת מדהימה ממצבים קשים או משחקים שאי אפשר היה להוציא לו כדור מהרגל, אבל זה פשוט לא היה עקבי.
     
  6. סיונרה Member

    הצטרף ב:
    ‏20/2/16
    הודעות:
    13,141
    לייקים שהתקבלו:
    5,896
    מין:
    זכר
    צריך קצת להקל על ויניסיוס כי הוא באמת תמיד מול 2-3 שחקנים די לבד. אין הרבה שחקנים שדורשים מהם יותר לטובת המשחק של הקבוצה מאשר ממנו.
     
    Ever Banega אוהב/ת את זה.
  7. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    @Captain Canada, אני חושב שקרלו אנצ'לוטי הרג אותו כשנתן לו לפתוח במשחק הגביע ההוא נגד אתלטיק בילבאו כשהייתה לו מנוחה של בסה"כ 42 שעות. בואו, זה לא היה הגמר, היו אופציות אחרות כמו אדן הזאר וכן הלאה. הוא היה פשוט עייף. מעבר לכך, מה שאתה מתאר אלה לא 'המון' משחקים אלא חלק, וזה בסדר ולגיטימי והרבה עומס נפל על כתפיו. ופחות או יותר מה שרצינו הוא שוויני יהיה גם שחקן הכרעה, וזה קרה. אבל אין סיכוי שאפשר להגיד שהעונה שלו הייתה טובה יותר מבנזמה. זה לא רק שקארים יותר מנהיג והיה האב הרוחני שלו אלא בהחלט היכולת. ואם אמרתי שוויני צריך מנוחה אז גם בנזמה שהיה לו עומס בנבחרת והוא לא ילד ונפצע פה ושם. להגיד "לא מחזיק מבנזמה" זה מטומטם, סלחו לי, אין מילה אחרת. ב-2022, כן? לא 2019 או 2018.
     
  8. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,618
    לייקים שהתקבלו:
    398
    הקטע בויניסיוס שגם שהיריבות מצליחות על ידי 2 ו3 שחקנים לעצור אותו רוב המשחק הוא עדיין מסוגל בסופו של דבר להכריע את המשחק לבד בפעולה אישית גדולה (שלפעמים תסתיים בשער של בנזמה ותמונה שלו למחרת במארקה). בנזמה לפעמים "מעורב" אבל אני לא עף על המעורבות הזו יותר מידי וגם לו היו המון משחקים שגם את זה לא ראינו ממנו אבל כחלוץ קל יותר להשכיח אותם.
     
  9. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    מה זה קשור, בנזמה לא בישל לווינסיוס שערים? כדאי שתבדוק. בנזמה לא מכריע משחקים? ברור לך מי מוביל בקבוצה הזו ומי קצת יותר מובל, נכון? התפקיד שלו בקבוצה הרבה יותר גדול. 'מעורבות' במשחק זה לא סתם לתת פס ימינה או שמאלה ולרדת אחורה לחצי לסחוט פאול, את זה גם טוני קרוס עושה. בנזמה בונה התקפות בעצמו. הוא היה צריך מעט מאוד מצבים כדי לתת גול. אתה מדבר כאילו מחוסר ידיעה. ומעבר לכך, כאילו משווים בין שחקן הגנה לחלוץ. ויניסיוס שחקן התקפה ויש לו גם 300 דקות יותר מבנזמה העונה.

    https://e00-marca.uecdn.es/assets/multimedia/imagenes/2022/04/13/16498521971100.Xxx

    זה מאמצע חודש אפריל (לפני חצי הגמר נגד מנצ'סטר סיטי) אבל לא ממש היו תנודות גדולות. ויניסיוס בישל לבנזמה אז שמונה שערים, ובנזמה החזיר לו בשבעה. הפערים זניחים מאוד.
     
  10. AE94 Member

    הצטרף ב:
    ‏16/12/15
    הודעות:
    371
    לייקים שהתקבלו:
    136
    מין:
    זכר
    אין פה בכלל מקום להשוואה, בנזמה שחקן הרבה יותר חשוב, מרכזי ואיכותי בריאל בפער עצום מויניסיוס. בנזמה לדעתי נתן העונה את אחת העונות הגדולות ביותר של שחקן בהיסטוריה הוא פשוט היה הכל - כובש, מבשל, מנהל משחק, מנהיג, גיוון במשחק, הכל.
    ויניסיוס לעומת זאת גם אם נכנסו לו כמה בעיטות לשער יותר מעונות קודמות נותר שחקן עם יכולת קבלת החלטות מזעזעת, לוקה בכדרור מיותר, ליקויים עצומים בהבנת המשחק, הרס לריאל במו רגליו אינספור התקפות בפעולות מטומטמות, בקיצור שחקן פאבלות ולא יותר.
     
  11. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,618
    לייקים שהתקבלו:
    398
    אני מכיר את המספרים היבשים הם לא מעניינים. אני בדרך כלל לא נוהג להתייחס יותר מידי למספר הבישולים של חלוץ (לא רק בהקשר של בנזמה) כי זה בדרך כלל פס פשוט לשחקן שנמצא 3 מטר ממנו במצב טוב ממנו. זה לא כמו לתת בישול כקשר בפס שחותך את ההגנה או קרוס איכותי של וינגר. זה בדרך כלל מספר יבש שלא מציג הרבה מעבר לסיטואציות שהוא היה בהם במשחקים. לבנזמה העונה לא כל הבישולים היו כאלה ולא כל השערים שלו היו בדחיקות, זה לא מה שאני בא להגיד. הוא היה טוב אבל ויניסיוס היה טוב ממנו (ושוב, כמעט בכל משחק).
    בוא נגיד שאם משחקי הליגה היו בסדר הפוך אני בטוח שעוד הרבה אנשים היו מבינים שויניסיוס היה עדיף, אבל בסדר לא חייבים להסכים.
     
  12. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    ואם בנזמה נתן משחק של ציון 10 נניח נגד צ'לסי ברבע גמר ליגת האלופות זה לא מקבל משקל אחר מאשר ויניסיוס שפירק את שחטאר דונייצק בשלב הבתים? ואני בכוונה מקצין. את השער הראשון נגד צ'לסי ויניסיוס לבנזמה. אבל מי ששלח אותו לעומק ונגח בעוצמה של בעיטה זה בנזמה. אתה מסתכל רק על מה שנוח לך להסתכל וכביכול מחזק את הטיעון שלך. מה זה אם המשחקים היו בסדר הפוך? האליפות הובטחה כבר מזמן, מתמטית במחזור ה-34 ובתאכלס עוד לפני. לא ענית לי על השאלה איך ויניסיוס שיחק בקלאסיקו ללא בנזמה לדוגמא. תראה את השער של ויניסיוס נגד סלטה ואיזו מסירה בנזמה מסדר לו, כנ"ל בסופרקופה בקלאסיקו. הבישולים של בנזמה קצת יותר אלגנטיים.
     
  13. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,618
    לייקים שהתקבלו:
    398
    דווקא בגלל שהאליפות הוכרעה מוקדם אז לחצי הראשון יש יותר חשיבות.
    השאלה שלך היא טיפשית מכל כך הרבה בחינות. אני אציין רק אחת מהם- הוא לא שיחק בלי בנזמה הוא שיחק בלי חלוץ.
    כן יש יותר משקל לנוקאווט באלופות ושם אולי המצב יותר שיוויוני ביינהם אבל גם במשחקים האלו אני חושב שברובם ויני היה עדיף (וגם אם נניח שבנזמה לוקח בקצת זה בטח לא מכסה על הליגה). השער שציינת באמת היה שילוב נהדר אבל גם בו אני חושב שאני נותן 60-40 לויני שמסר בדיוק על האטום את הפס היחידי שיכול היה להפוך את זה לשער (ואני לא מוריד מהמהלך המצוין של בנזמה החל מהפס ועד השער).
     
  14. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    באיזה משחק בנזמה היה עדיף? אני שואל שאלות מטופשות כי אין לך באמת טיעונים ואתה לא נותן שום דוגמא חוץ ממשחק הגמר. או.קיי, אז בנזמה היה מצוין נגד פ.ס.ז' בגומלין, נגד צ'לסי בלונדון, היה טוב נגד צ'לסי בברנבאו וכביר במשחק נגד מנצ'סטר סיטי באנגליה - שער אחד ממצב סופר-קשה, ביצים של שור בפנדל, ובגמר היה חלש. הניתוח שלך לשער הראשון של בנזמה נגד צ'לסי הוא לא נכון. ויניסיוס הרים כדור בעוצמה ויחסית נמוך, ובנזמה היה יכול להבקיע רק אם היה שם את הראש בצורה כזו חזקה. הוא השאיר את ויניסיוס מול שוער הן בסופרקופה במסירה מדהימה והן נגד סלטה ויגו בברנבאו. בנזמה כבש 15 שערים ובישל עוד שבעה בליגה בסיבוב הראשון, אין ממש הבדל ביכולת שלו. ויניסיוס פתח את 2022 רע מאוד ואם לא היינו עוברים את סיטי כולם היו זוכרים לו את ההחמצה בשער ריק. גם לו היו משחקים שאתה זוכר רק בגלל 'הברקה אחת', למשל נגד צ'לסי בחוץ. הוא החציץ גם כן מצב של מאה אחוז כשבחר לכדרר ולא לבעוט ישר.
     
  15. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,618
    לייקים שהתקבלו:
    398
    אתה מדביק לי טיעונים שאפילו לא אמרתי..
    נסכים שלא להסכים בקיצור.