גמר ליגת האלופות: טרבל של באיירן או היסטוריה בפריז?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Raulito, ‏22/8/20.

  1. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    אני לא אמרתי שהוא ״אמור לבנות משחק״. אמרתי שהוא לא עוזר בבניית משחק כאשר המשחק עומד (בשטחים פתוחים הוא מלחיץ).

    חלוץ שלא עוזר בבניית משחק עומד = חיסרון. זה לא סוד ב-2020. אבל אם אתה ממקסם את האיכויות שכן יש לו אז הרווחת מכונת שערים מפחידה.

    ללא ספק מהטובים שם. לא טענתי אחרת, כן ציינתי בעיות נקודתיות שהראה אז וממשיך להראות גם היום.

    לפרוטוקול: לדעתי קאנטה היה השחקן הטוב ביותר. לא רק בצרפת, אלא בכלל בטורניר.

    אז זהו, שעל זה היה הדיון מבחינתי. הוא לא באמת מזכיר לי את רונאלדו פנומנו שאני רואה אותו במשחקים מלאים. הוא מזכיר לי את כריסטיאנו. אני חושב שאנשים שמו אותו באותה קטגוריה של הבריזלאי בגלל הפריצה המטאורית בגיל צעיר (תרתי משמע), הזכייה באליפות העולם והגולים שהוא מבקיע. בפועל, בכל הנוגע לטכניקה, שליטה בכדור, יצירתיות וסיומת מול השער הוא לא מתקרב אליו בכלל. אני לא חושב ששלושת הפרמטרים הראשונים באופן כללי אצלו ברמה גבוהה במיוחד גם בלי קשר לברזילאי. זו הסיבה שהייתי מסתכל על כריסטיאנו - בטח של השנים האחרונות - כמודל להמשך הקריירה שלו.

    במילים אחרות: אני מסתכל עליו כ-poacher/wide target man.
     
  2. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    ואם הוא לא רונאלדו גם בסיומת, וכמה רונאלדו יש היום בכלל? שחקנים שעל עיוור בועטים בשתי הרגליים לפינה הרחוקה ולא נותנים סיכוי לשוער? כריסטיאנו עובד על כמות בדרך כלל (קצת סותר את מה שכתבתי על הגמרים), מסי היחיד שאף פעם לא מחמיץ ואחריו אולי לבנדובסקי. לגבי אמבפה פריצה זה תרתי משמע לדעתי ולא רק משום שזה קרה במונדיאל נגד ארגנטינה. אני חושב שהוא לא בונה מספיק אבל הוא שחקן כל כך מהיר שהוא כן מפלצת גם ב-2020 ואני לא רואה שחקנים אחרים טובים ממנו בעשור הנוכחי בהתחשב בפער הגילאים מניימאר. אני לא יודע, אולי לא רק משום שאני אוהד ריאל, הוא צריך את זידאן והברנבאו ב-2021.

    אנשים מדברים פה על רונאלדו ושוב גורמים לי להתגעגע, אם הוא היה נפצע קצת פחות, רק קצת. באמת מודה לאלוהים ולפלורנטינו שזכיתי לראות אותו בקבוצה שלי גם בגרסה הפחות וירטואזית ואחרי ברך אחת גמורה אבל עדיין '9' פסיכי.

    אזרוק פה הערה ומעניין אם מישהו כן ישבור איזה סטיגמה: אם ניימאר היה מביא את גביע אירופה היום ל-פ.ס.ז', מישהו היה אומר שהוא צדק בעזיבה שלו? הוא הרוויח הרבה כסף, הפך לכוכב מספר1 ואמנם עזב את מסי וליגה אטרקטיבית אבל גם מועדון שמעט מתדרדר הייתי אומר בגלל הנהלה רקובה.
     
  3. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    לא באמת. אבל אני לא חושב שהסיפור הוא בכלל אם היה נשאר בברצלונה (בית זונות) או פאריז (בית זונות) או עובר לריאל (בית זונות). פשוט מדובר בכישרון היסטורי (על אמת) עם התנהלות של זונה ברזילאית שמכורה ל״חיים שמחים״ (רונאלדיניו). ייאמר לזכותו שהוא עדיין ידע לספק קבלות למרות כל הציפיות הענקיות מגיל צעיר מאוד. וגם באופן כללי הצליח לעשות קריירה גדולה למרות שהוא כנראה 24/7 כבר משנות העשרה שלו ״מבלה״ עם חמש בחורות שונות בו זמנית. אני לא יודע איך הוא עוד לא התפרק מבחינה פיזית (בטח עם עם כל הפיצוצים שהוא מקבל כל משחק).
     
    oranfu ו-cheddar אוהבים את זה.
  4. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,683
    לייקים שהתקבלו:
    14,312
    מין:
    זכר
    אגב שימו לב שרוב המאמנים שזכו בליגת האלופות בעשור האחרון לא הגיעו לקבוצות שלהם עם רזומה מרשים. זה מערער את הפרידגמה הזאת שקבוצה גדולה חייבת מאמן מנוסה ש"עשה את המסלול הנכון". לפעמים צריך פשוט את האיש שידע ללחוץ על הכפתורים הנכונים, רצוי מישהו שמגיע מתוך המערכת, אם זה כשחקן ואם זה בתפקידים אחרים במועדון. אנחנו רואים עוד קבוצות שמאמצות את הקונספט. צ'לסי עם למפארד, יונייטד עם סולשיאר ועכשיו גם יובנטוס עם פירלו.
     
    Coutinho10 ו-סמואל אטו אוהבים את זה.
  5. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,256
    לייקים שהתקבלו:
    25,768
    מין:
    זכר
    יונייטד לא דוגמא כלום. צ'לסי עשתה מינוי בהתאם לנסיבות מיוחדות.
    מכל מינויי האקסים המינוי של סולשאר הכי מטומטם וחסר הגיון, אם לקחת בחשבון שהחליטו לבסוף להפוך את המינוי לקבוע. כקרטייקר היה הגיון.
     
    WellNeverDie אוהב/ת את זה.
  6. Footballover Member

    הצטרף ב:
    ‏19/8/13
    הודעות:
    2,117
    לייקים שהתקבלו:
    1,410
    אמבפה אחד השחקנים היותר טכניים, ממש אין לי שמץ על מה אתה מדבר. השחקן היחיד מכל השמות שמתרוצצים (האברץ, סאנצ'ו, האלנד, פליקס...) שהוא באמת generational talent. הוא אחד הטובים בעולם בכל עמדה בהתקפה, הדריבל שלו פסיכי, המהירות שלו לא נורמלית והפינישינג שלו מטורף. ברמות הכי גבוהות. היום הוא לא היה במיטבו אבל עדיין היו לו כמה כדורים שהוא נתן וכמה דריבלים שמעט מאוד שחקנים יכולים לתת.

    אני חושב שמה שפגע בו ובפריז יותר מהכל היא העובדה שהליגה הצרפתית בוטלה. ספציפית אמפבה היה נראה הרבה יותר חד ויותר בכושר בתחילת העונה. נכון, לא מול אותו יריבות אבל המצב שהיה לו היום והוא גילגל לידיים של נוייר, בדרך כלל נגמר אצלו ברשת.

    מסכים שהוא חייב לעבור לליגה אמיתית (עם כל הכבוד לצרפתיות שהפתיעו העונה) אבל אם הוא נשאר שם, פריז תמשיך לדבר חזק בליגת האלופות. זה שחקן שבונים סביבו קבוצה.
     
    oranfu, Coutinho10 ו-owen11111 אוהבים את זה.
  7. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    אלה דברים שראו בכדורגל לאורך עשרות שנים ולא רק בעשור האחרון (מיכלס, לאטק, פייזלי, טראפטוני, קאפלו, קרויף).

    מן הסתם, יש מקרים לכאן ולכאן. לפעמים זה מצליח ולפעמים זה לא. לעיתים קרובות המועדונים הגדולים מחזיקים בסגלים סופר מוכשרים ובאמת רק צריך את ״האיש שיידע ללחוץ על הכפתורים הנכונים״ (זידאן, פליק), ולפעמים זה נראה לא קשור כי יש עוד המון עבודה על הסגל בפרט ועל כל מה שקורה במועדון בכלל (סולשאר). כמובן שגם יש הבדלים בין האישיות ויכולות האימון של כל סוג מאמן כזה (בדיוק כמו אלה ש״עשו את המסלול הנכון״).

    מסכים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/8/20
  8. wings Member

    הצטרף ב:
    ‏4/11/09
    הודעות:
    3,000
    לייקים שהתקבלו:
    722
    הגיע לבאיירן. נאיימר, שחקן כזה מוכשר בדקות מביכות ברבע שעה האחרונה.
    ציפיתי ליותר גולים. קיבלנו רק גול אחד אבל אחלה גול, בעיקר יופי של מסירות. הורדה יפה של מולר הלוחם ובישול יפה של קימיך. לקימיך היה משחק מצוין, לא רק הבישול. המון טכניקה במשחק שלו. דווקא הופתעתי לרעה מהמקביל שלו בצד שמאל, דיוויס הקנדי.בעיקר ממשחק ההתקפה שלו. אחרי שראיתי את הבישול המדהים שלו מול ברצלונה חשבתי שמדובר במפלצת. אבל בגמר ראיתי שהוא די לוקה בטכניקה שלו. הגנתית הוא נראה מצוין. ויש לו דריבל ומהירות כמובן.
     
  9. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,256
    לייקים שהתקבלו:
    25,768
    מין:
    זכר
    לא בטוח שמבאפה היה פותח אם זה משחק רגיל. עדיין לא התאושש 100% מהפציעה בגמר הגביע.

    Sent from my SM-G973F using Tapatalk
     
  10. Uli Hoeness Wer nicht hüpft ist ein blau-weißes Arschloch

    הצטרף ב:
    ‏1/6/11
    הודעות:
    1,783
    לייקים שהתקבלו:
    481
    פליק ניצח את פ.ס.ז. אמש כמעט באותה צורה שניצח את צרפת בחצי גמר ב 2014.
     
  11. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,632
    לייקים שהתקבלו:
    401
    הייתי רוצה לראות נתון על מספר הגיעות של ניימאר בכדור בממוצע כל פעם שהכדור אצלו כשפריז לא בפיגור מול אותו נתון כשפאריז בפיגור.
    יש לי תחושה שכל פעם שפאריז בפיגור כשהכדור מגיע לניימאר הוא לא יוצא ממנו, כאילו הוא חושב שהוא יכול לעבור את כולם מהחצי. המשחק של פאריז לגמרי התחרבן בסוף המשחק. וראטי מוסר לניימאר את הכדור וניימאר מכדרר עד שהוא נופל עם צעקה כאילו ירו בו.
     
  12. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אני דווקא חושב שהדיון על אורח החיים של ניימאר נטחן עד דק, אולי השנה הייתי סלחן כלפיו יותר בגלל הקורונה והרעב האדיר שלי לראות כדורגל טוב וקסם אבל הוא היה בסדר (השנה גם נפצע פחות), זה היה בעיקר על הכתפיים שלו בעוד על אמבפה כמעט לא מדברים וזה לא רק ההחמצה ההיא. מסכים שבגלל כל החבילה השלמה והמינוסים שיש, קבוצות לא ירצו להשתגע כלפיו, בטח בעידן הקורונה, בעוד בברנבאו כבר מפנטזים על אמבפה.
    סתם נקודה לגבי ניימאר, בגיל הזה 27-28 רוב השחקנים שנטחנו מגיל צעיר כבר איבדו את זה - ראול, אנדריי שבצ'נקו, פרננדו טורס ועוד. הנרי הצליח לגרד עוד קצת. הוא יעבור למספר 10 סופית וינטוש את הכנף לדעתי.
    קאפלו זכה עם מילאן בליגת האלופות אחרי שתי אליפויות באיטליה ושלישית בדרך, אני די הייתי מנתק אותו מהרשימה וכנ"ל את יוהאן קרויף שהיה אחראי לזכייה הראשונה וקיבל את ברצלונה אחרי חמש אליפויות רצופות של ריאל מדריד.

    בכל מקרה המסר מאתמול זה פשוט תהיו באיירן מינכן. אם נלך אחד על אחד בהשוואה לקבוצת הטרבל אני לא חושב שיש לקבוצה הזו יתרון, לבנדובסקי בלבד, מול רובן וריברי, אבל אולי אני נוסטלגי.
     
  13. VAR Member

    הצטרף ב:
    ‏4/12/11
    הודעות:
    13,460
    לייקים שהתקבלו:
    6,388
    זה כמו להגיד שבופון ב2017 (זכה בשוער השנה של פיפא) הזכיר את הימים הגדולים שלו ממונדיאל 2006. זה שלנוייר היה פיק מסויים לא אומר שהימים הגדולים שלו חלפו. בפועל מדובר בשוער שלאורך הקריירה שלו נשאר בטופ כל הזמן.
    אפשר להוסיף את גורצקה שהצטרף בגיל 18 והחל מהעונה הבאה גם סאנה.
     
  14. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,632
    לייקים שהתקבלו:
    401
    למישהו יש הסבר למה לעזאזל טיאגו עוזב את באיירן? הוא לא אוהב תארים?
     
  15. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    רומיניגה הסביר שניסו לנהל איתו משא ומתן על חוזה חדש הוא הבין שהשחקן רוצה אתגר חדש לקראת סוף הקריירה שלו. מובן לחלוטין אחרי שבע מאות אליפויות רצופות, דאבלים וטרבלים. אם הוא יעבור לליברפול לדעתי זה אומר הרבה דברים טובים עליו ברמה התחרותית. אם שחקן מסוגו יצליח גם בליברפול של קלופ זה יביא חותמת מאוד גדולה על האיכויות שלו (אין כמו גב של סקאוזרים חולי נפש מאחוריך).