גמר ליגת האלופות: באיירן ופ.ס.ז. ראש בראש!

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Raulito, ‏12/8/20.

  1. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,681
    לייקים שהתקבלו:
    14,312
    מין:
    זכר
    אגב גמר בין שני מאמנים גרמנים ולאף אחד מהם לא קוראים קלופ
     
  2. Clichy COYG

    הצטרף ב:
    ‏15/4/09
    הודעות:
    5,585
    לייקים שהתקבלו:
    3,779
    ועוד יותר מוזר ששני המאמנים הם פליק בטוכל(עס).
     
    oranfu ו-DRORIKO אוהבים את זה.
  3. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,681
    לייקים שהתקבלו:
    14,312
    מין:
    זכר
    אגב עוד פיקנטריה סטייל אלכס. זה למעשה הגמר השני שפליק מגיע אליו עם באיירן. בראשון הגיע אליו כשחקן, אז הפסידו הבווארים את הגביע לפורטו.
     
  4. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,254
    לייקים שהתקבלו:
    25,768
    מין:
    זכר
    הראשון שגם שיחק וגם יאמן את באיירן בגמר אלופות. מבחינת גמרים אירופיים בקנבאואר היה הראשון. הוא אימן את באיירן בגמר גביע אופ"א בעונת 1995/96 וזכה.
     
  5. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,278
    לייקים שהתקבלו:
    6,234
    האמת שהקורונה השנה קצת גרמה לאחת העונות עם הרמה הגבוהה ביותר של קבוצות כדורגל להישכח בהיסטוריה. רק לחשוב על קונסטלציה בה רבע הגמר היה מורכב מקבוצות כמו סיטי, ליברפול*, ברסה, ריאל, יובנטוס, אטאלנטה, פסז ובאיירן בצירוף משחקי גומלין היה נותן חווית צפייה נהדרת.

    * בעולם בו ליגת האלופות לא היה מוטל בספק, לא חושב שליברפול היית מודחת בכזו קלות ע"י אתלטיקו.
     
  6. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,632
    לייקים שהתקבלו:
    401
    לא הבנת אותי, אני חשבתי על משהו אחר לגמרי.
    בשום אופן ריאל לא תעזוב את הליגה המקומית מה פתאום.
    אני חשבתי על משהו בסגנון של 4 ליגות אירופה שבכל אחת 8 קבוצות. בליגה הראשונה השמונה הכי טובות והמנצחת בה היא אלופת אירופה שתי האחרונות נניח יורדות ליגה ומתחלפות בשתי הראשונות של הליגה השנייה.
    בליגה האחרונה נניח ארבע האחרונות עפות ובמקומן נכנסות על פי פליאוף ליגת האלופות פחות או יותר כמו עכשיו.
    ואז כל קבוצה משחקת 14 משחקים שזה בדיוק אחד יותר ממה שהפיינליסטיות משחקות בליגת האלופות ואפילו משחק אחד פחות מהפיינליסטיות של הליגה האירופית כך שמבחינת עומס משחקים אין פה בעיה.
    כמובן שיכולות להווצר הרבה בעיות וצריך לחשוב על הדברים טוב, אבל זה אולי כן שווה נסיון יש לזה הרבה יתרונות.
    ואמרתי את זה בלי שום קשר לקורונה, אין לי שום תלונה על זה שחזרו לשחק להפך.
     
  7. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    אתה מדבר על ליגה נוספת חוץ מהליגה המקומית שתחליף את פורמט הגביע הנוכחי? אני גם כן נגד, חלק מהקסם של העונה זה ערבוב המשחקים, מהמגרש הבוצי באוססונה ולרבע גמר ליגת האלופות נגד באיירן מינכן, שאתה מתגעגע למפעל שיוצא לפגרה בת חודשיים. זה לא אמור להיות כמו יורו או מונדיאל. ליגה זו ליגה ולגביע פורמט אחר, תאר לך כמה סיפורים היית מאבד במפעל הזה ללא מפגש כפול ועניין שער החוץ? גם בעונה כזו שהיא מפוספסת בגלל הקורונה, שים לב כמה טוב היה לנו:
    * ה-2:3 של אתלטיקו באנפילד - הדרמה, הכדורגל של ליברפול עוצר נשימה לעתים, יורנטה, מוראטה...
    * ה- 0:3 של פ.ס.ז' על ריאל במחזור הפתיחה וגם ה-2:2 בברנבאו היה סבבה, קצב של משחק נוקאאוט לכל דבר.
    * ליון מעיפה את מנצ'סטר סיטי אחרי שעשתה את זה נגד יובנטוס.
    * ה-2:8 של באיירן מינכן על ברצלונה, דווקא במקרה כזה אם היה גומלין נניח במה זה טוב? באיירן הייתה מסתכנת בפציעות, בארסה הייתה מרגישה שזה סבל...
    * ועוד התעלמתי מאטאלנטה ולייפציג שראויות לקרדיט..
     
  8. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,681
    לייקים שהתקבלו:
    14,312
    מין:
    זכר
    לא חושב שזה קשור לקורונה. יובה הודחה בגלל המשחק הראשון שהיה לפני הקורונה, ובאופן כללי עשתה עונה בינונית. ליברפול פגשה קבוצה שבאופן מסורתי עושה צרות לכל הגדולות בגלל סגנון המשחק שלה. בארסה וריאל בעונות בינוניות. על בארסה הרחבנו מספיק, ריאל כבר בלי רונאלדו, עם סגל מזדקן, והצעירים עוד לא באמת נכנסים לענייניים. סיטי הודחה בגלל חכמולוגיה של פפ, וגם כי במשחק אחד הכל יכול לקרות.
     
  9. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,254
    לייקים שהתקבלו:
    25,768
    מין:
    זכר
  10. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,632
    לייקים שהתקבלו:
    401
    אין ספק שיש קסם במשחקי נוקאווט, אבל תסתכל גם על הצד השני- ליגה של 8 קבוצות נניח בארסה, ריאל, ליברפול, סיטי, באיירן, אתלטיקו, יובה, פאריז.
    כל מחזור 4 משחקים ענקיים. אנחנו גם נקבל הרבה יותר משחקים, גם נקבל את כל המצ'אפים האפשריים, ואולי הכי חשוב האלמנט של מזל מתגמד.
    שאר הדברים שאמרת לא קשורים, לוז המשחקים יכול להיות זהה לזה של עכשיו, ממש לא התכוונתי שכל המשחקים בסוף כמו מונדיאל או משהו.
    בסוף בגלל שמה שהיה עד היום הוא נוקאווט אז כל הנוסטלגיה שצוורנו היא על משחקי נוקאווט, לדעתי יש פה הרבה עיניין של הרגל. ליגה כזאת יכולה להיות דבר פסיכי שהיה משאיר לנו לא פחות זכרונות ורגעים ענקיים (תחשוב למשל 3 מחזורים לסיום ו4 או 5 קבוצות בתמונה של זכייה וכל משחק הוא על 6 נקודות).
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/8/20
  11. Iker Casillas משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/10/11
    הודעות:
    1,598
    לייקים שהתקבלו:
    620
    זה עוד יותר יחזק את המונופולים של הקבוצות הגדולות וימנע כל סיכוי לקבוצות כמו לייפציג או אטאלנטה להגיע רחוק במפעל (גם כי ייקח להן במקרה הטוב 3-4 שנים להגיע לטופ 8 וגם כי עד אז הקבוצות בליגות הראשונות כבר ייקחו להן את כל הכוכבים). זה גם ימנע ייצוג הוגן לכלל הליגות באירופה.

    יש עוד כמה יתרונות מובהקים לשיטה הנוכחית של הצ'מפיונס:
    1. הקבוצות שהן באמת הטובות ביותר בכל שנה (כמובן שבהגבלה לכל מדינה כדי ליצור גיוון ושלא יהיו 10 קבוצות מאותה מדינה) זוכות לשחק במפעל, בלי קשר לשם או לעבר שלהן.
    2. ההעפלה לצ'מפיונס מהווה תגמול על ההצלחה של אותן קבוצות בליגות המקומיות ונותנת להן מטובציה לשחק גם אם האליפות כבר הוכרעה, אחרת באמת אין הבדל גדול בין מקום 2 באנגליה למשל למקום 17.
    3. כאמור, יש הרבה יותר מקום להפתעות מרגשות (לא רואה סיבה לצמצם את אלמנט המזל רק כדי שהקבוצה הטובה ביותר תנצח, זה מאבד מהרגש), לקבוצות מקפריסין וצ'כיה לשחק מול מסי ולכישרונות כמו הולאנד ודני אולמו להגיע ישירות לרמות הגבוהות מבלי לבזבז שנים בקריירה על קבוצת מעבר נוספת כלשהי.
     
  12. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,278
    לייקים שהתקבלו:
    6,234
    עם כל הכבוד לאטאלנטה או לייפציג, למה מפריע לנו שזה ימנע מהן להגיע למפעל המצומצם הזה?
    למה אני צריך אותן במקום, נניח, מנצ'סטר סיטי או ברצלונה (שסיימו מקום 2)?

    ניהנתי מ-2 הקבוצות האלה, אבל יותר אהנה לראות מפעל מצומצם, מנוהל במונופול, שיש בהן את האלופות הטובות ביותר.
    שכל השאר ילכו לאופ"א על חשבון לודוגורץ', בונושנוסט או לוקומוטיב מוסקבה.
     
    Ever Banega אוהב/ת את זה.
  13. Iker Casillas משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/10/11
    הודעות:
    1,598
    לייקים שהתקבלו:
    620
    זו הנקודה המרכזית לדעתי - אם לייפציג או אטאלנטה (או הפועל חדרה, לא משנה הדוגמה) קבוצות כדורגל טובות יותר בנקודת הזמן הנוכחית מברצלונה או סיטי, הן צריכות לדעתי לשחק בשלבים האלה במקומם. אם פרנקפורט למשל בעונה הבאה תהפוך להיות קבוצת על שתדרוס את גרמניה ובאיירן תהפוך להיות קבוצת תחתית בליגה, אנחנו לא צריכים לחכות 3-4 שנים כדי שהשינוי הנ"ל יוטמע גם בליגת האלופות. אם הקבוצות הקטנות הוכיחו בליגה המקומית שהן טובות יותר מהגדולות, הן צריכות לכל הפחות לקבל צ'אנס גם בצ'מפיונס מבלי שזה יהיה מועדון סגור.

    זו דעה לגיטימית לא לרצות שקבוצות משעממות מישראל וקפריסין יגיעו לצ'מפיונס ושבמקומן יהיו עוד נציגות מספרד ואנגליה, אבל קבוצה שחווה עלייה מטאורית מבחינה מקצועית צריכה להיות מתוגמלת על כך בצ'מפיונס בדיוק כמו שלא צריך לדעתי "לשמור אמונים" יתר על המידה לאימפריות שמתרסקות.
     
    Ajax Amsterdam אוהב/ת את זה.
  14. Ever Banega Member

    הצטרף ב:
    ‏29/9/11
    הודעות:
    2,632
    לייקים שהתקבלו:
    401
    לגבי 1 אני לא כל כך מסכים, גם בפורמט הנוכחי לא תמיד הטובות משתתפות אלא אלה שהיו טובות שנה קודם לכן (למשל ולנסיה ולא סביליה), אני כן מסכים שבפורמט שאני הצעתי זה יהיה קיצוני יותר אבל גם ככה נדיר מאוד שקבוצה משום מקום הופכת להיות רלוונטית לזכייה, כבר הרבה מאוד זמן שהזוכה היא אחת משמונה המועמדות העיקריות אז לדעתי זה אומנם חיסרון אבל ממש לא חיסרון משמעותי.
    לגבי 2 הנקודה הזו חשובה מאוד וזה בעצם האתגר הגדול למצוא דרך להשאיר כמה שיותר מאבק בליגות המקומיות, אולי עדי פשוט להשאיר את הכרטיסים לליגות אירופה על אותו רעיון כמו עכשיו, נניח אלופה של כל אחת מ4 הליגות הבחירות מקבלת אוטומטית כרטיס לליגה הבחירה ביותר הסגנית כמו בסוג של פליאוף ואם הנכשלת היא נושרת לליגה השנייה וכו. במקרה הזה צריך לחשוב מה עושים אם הקבוצות שמסיימות אחרונות בכל ליגה באירופה, לדעתי אפשר למצוא מתווה שיפתור את הבעיה הזו.

    פה אני לגמרי לא מסכים בדיוק ההפך, אין שום סיבה להעצים את אלמנט המזל לטובת הפתעות זה אבסורד אפילו, מבחינתי הוגנות ואיכות אלה שני דברים הרבה יותר חשובים מהפתעות, ודיי תפסיקו עם הבולשיט הזה, כולנו היינו מעדיפים סיטי-באיירן.
     
  15. Butragueño מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏18/12/05
    הודעות:
    14,278
    לייקים שהתקבלו:
    6,234
    אני מבין. אבל זה details. בסופו של דבר נמצא את האלגוריתם הנכון שדואג לסינון הקבוצות. אני מדבר ברמה קונספטואלית - לא צריך את כל הקבוצות סרק שעושות רעש.
    אני רק רוצה שתשים לב מה אמרת - אם לייפציג או אטאלנטה קבוצות טובות יותר בזמן הנוכחי זה לא אומר שהן צריכות להיות עכשיו בשמינית גמר הגביע, זה אומר ששנה הבאה הן יהיו. וגם זה בכוכבית. לדוגמה מונאקו; הציגה סגל נהדר עם אמבפה, ברנרדו סילבה, למאר ובקאיוקו וכלם התלהבו. אבל מה זה נתן לי ששנה אחרי זה היא הייתה בליגת האלופות עם חצי סגל חדש לגמרי? צריך להציג קביעות.