איצטדיונים בישראל: האצטדיון החדש בב"ש בדרך

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏14/7/08.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Nave ורק מי שאוהב אותך באמת מבין היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏2/8/09
    הודעות:
    11,089
    לייקים שהתקבלו:
    1,838
    בוא נדבר רגע על עניין התחבורה הציבורית - ביורו השאטלים עבדו בצורה טובה מאוד, ואומנם למשחק הנבחרת יגיעו בערך 8000 איש יותר מגמר היורו, אבל לפי זה גם יתוגבר מערך השאטלים. בנוסף יש אוטובוסים שההתאחדות הוציאה מכל רחבי הארץ לסמי עופר ככה שבוודאי יעשו את אותו דבר לטדי, וגם יש את תחנת הרכבת של ירושלים מלחמה שנמצאת סמוך מאוד לטדי.

    אז מה הבעיה כאן?

    * בעיתון מקומי בבאר שבע פורסם היום שבשיחות שערכו אלונה ברקת ואסי רחמים עם מנהלי פרוייקט האצטדיון החדש, נאמר להם שהוא יהיה מכון לקראת סוף אוגוסט. העבודות אמורות להסתיים באפריל ורק אז אמור להתחיל תהליך שתילת הדשא, שאמור לקחת כ-3 חודשים. כמובן שבהנהלה רוצים שהאצטדיון ישמש את הקבוצה לאירופה (במידה ונעלה) ולכן בודקים כל דרך אפשרית כדי לקדם את סיום העבודות
     
  2. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    נסעתי ברכבת למשחק, זה נראה לך הגיוני שהייתי צריך לעמוד כל הדרך לחיפה? איפה נשמע דבר כזה שמוכרים כמה כרטיסים שרוצים לרכבת, הרי אין אפילו דבר פעוט שנקרא מקומות מסומנים. אתה אומר שעושים הכל ביום של המשחק שיתקתק, זה בדיוק הבעיה, שמדברים פה על יום של משחק כאילו זה הכנה למבצע צבאי, במקום שהדברים יהיו מסודרים 365 יום בשנה, ואז גם על הדרך עלויות האבטחה והשיטור גם יורדות בחצי. כמובן שכל הדברים שכתבתי על התחבורה גם היו מועילים ועוזרים במיוחד למגורים, כי אם התחבורה בארץ היתה רצינית, לא היית בהכרח בוחר לגור בגוש דן או במקומות המרכזיים, אלא לגור בבאר שבע, היה נשמע רעיון מעולה, כמעט לכל אדם שלישי במדינה.

    גם לא נראה לי הגיוני שרכבת שמגיעה לת"א ונוסעת ישירות לחיפה מגיעה מלאה...אם עושים רכבת מהדרום, נניח ב"ש לחיפה, אז שהרכבת תיסע ישירות, בלי לעצור בתל אביב. ואם עושים רכבות מת"א אז שהרכבות ייצאו מהתחנות בת"א ישירות. ואם עושים רכבות שעוצרות בכל תחנה זה כבר משהו אחר, אבל אי אפשר לדחוף את כולם לאותן רכבות, זה פשוט לא אנושי!
     
    נערך לאחרונה ב: ‏21/11/14
    Love Is Red אוהב/ת את זה.
  3. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    בפתח תקווה הבעיה היא היעדר מקומות חניה מספקים כאשר מגיעים כמה אלפים + היעדר חיבור נוסף לכביש המהיר כי הדרך יציאה מהמגרש פשוט מפגרת ואיטית ואנשים נתקעים שם. הרכבת כמובן מעולה, כי היא על האיצטדיון, אממה, רוב משחקי הקבוצות יוצאים שם בשבת...אני לדוגמא לפ"ת אם המשחק לא בשבת מגיע והולך ברכבת בלי בעיה.
     
  4. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    כרגע זה מתחלק בין השניים בגלל הבאזז וההתלהבות סביב הנבחרת. אם הנבחרת שלנו היתה נופלת בקפריסין ומול הבוסנים כבר היו מדברים על העברת המשחקים מול ווילס, קפריסין ואנדורה לנתניה, פ"ת ובלומפילד...
     
    Nave אוהב/ת את זה.
  5. Hapoel_Tel_Aviv Member

    הצטרף ב:
    ‏14/4/10
    הודעות:
    2,477
    לייקים שהתקבלו:
    550
    החסרון האדיר של טדי לעומת סמי עופר זה הנגישות ברכבת, מה שעבד נוח אולי מול בוסניה לא יעבוד בירושלים עם רכבת שיוצאת פעם בשעה ולוקחת כמעט שעתיים נסיעה
    בלי לדבר על זה שטדי נמצא ממש בתוך העיר + הכביש שלידו בשיפוצים לעומת סמי עופר שנמצא בכניסה לעיר בסמוך לשתי כבישים מרכזיים.
    למרות זאת צריך שתהיה פריסה של משחקים ולא רק בחיפה.
     
  6. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,057
    לייקים שהתקבלו:
    1,969
    אגב גם ההליכה מתחנת הרכבת לסמי עופר זה לא איזה טיול, 15-20 דקות הליכה בשקט וגם בגלל שיש עיקופים ממבנים, אם ידאגו לבנות איזה גשר או שניים, ההליכה תתקצר לאיזור ה-10 דקות. אהבתי את הנושא של השאטלים שם, לטעמי צריך להגדיל את כמות השאטלים במשחקים גם של ליגת העל וגם של הנבחרת ובכלל לחסום מרחק של 1 ק"מ מהאיצטדיון, שבכלל משעה מסוימת, לא יהיה אפשר להגיע עם רכב, ולדאוג לבניית חניות במקומות אחרים בעיר/איזור.
     
    Hapoel_Tel_Aviv אוהב/ת את זה.
  7. Hapoel_Tel_Aviv Member

    הצטרף ב:
    ‏14/4/10
    הודעות:
    2,477
    לייקים שהתקבלו:
    550
    קצת משנה נושא: מה קרה שאין השנה שזרוע בבלומפילד? בדרך כלל כל נובמבר אנחנו משחקים איזה משחק בנתניה או באיכסצטדיון..
     
  8. Nave ורק מי שאוהב אותך באמת מבין היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏2/8/09
    הודעות:
    11,089
    לייקים שהתקבלו:
    1,838
    אולי בגלל זה הוא נראה כל כך נורא כרגע, ויהיה בטח במצב רעוע יותר מחר..
     
  9. Love Is Red Member

    הצטרף ב:
    ‏20/8/06
    הודעות:
    5,822
    לייקים שהתקבלו:
    721
    אני עובד בעבודה זמנית של סקירות ברכבת (למשך חודש) ואני מסכים איתך לחלוטין, אתמול נסענו (אני ועוד שתי בחורות) מב"ש לתל אביב וזאת היתה רכבת עד נהריה והצפיפות שהייתה שם פשוט גרמה לי להתבייש לחיות בישראל, מלא חיילים כי זה יום חמישי, ואנשים מבוגרים שעומדים...
    זה פשוט לא ייתכן שבמדינת ישראל עדיין חיים בתקופת שנות ה80 מבחינת תשתיות.
    בקלות יכולים לסדר כבישים שיקצרו את הדרך, בקלות יכולים להעביר את הרכבת לרכבת על חשמל אבל לא עושים את זה וחבל פשוט...
     
    עומר אוהב/ת את זה.
  10. Nike2013 Member

    הצטרף ב:
    ‏13/6/11
    הודעות:
    450
    לייקים שהתקבלו:
    40
    תזכירו לי מתי מתכננים להרכיב את הגג הנותר בטדי?
     
  11. השולס עולה Member

    הצטרף ב:
    ‏9/9/07
    הודעות:
    366
    לייקים שהתקבלו:
    28
    מין:
    זכר
    מהמר שזה יקח 5 שנים. מה הלחץ?
     
    עומר אוהב/ת את זה.
  12. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,452
    לייקים שהתקבלו:
    4,703
    מכבי לא מארחת בבלומפילד בשבועות האחרונים אז השזרוע המסורתי שנופל על משחק בית נדחה קצת.
    אבל אל חשש - שבוע הבא שזרוע.
     
  13. yros1 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/10/14
    הודעות:
    370
    לייקים שהתקבלו:
    69
    מין:
    זכר
    העלית או עלית על הרבה נקודות נכונות. כמה תיקונים נתחיל בדבר הכללי שאמרת שאנחנו בגדר דור המייסדים. אנחנו לא דור המייסדים. היה פה דור, נגדיר אותו "דור ההעליות וקום המדינה" שהיה דור מייסדים. מצד אחד לחיוב הם הביאו נורמות עבודה ואתיקה שהכירו בעולם המפותח (קרי אמריקה-אירופה). מצד שני נדרשו לקלוט לכלכל ולחנך, ממש כך, מאות אלפי מהגרים גם מארצות ערב עם נורמות שונות לחלוטין של מה זה משטר ומדינה, בלי שפה ושבאו בלי כלום אל תוך כמעט כלום כשצריך לבנות מדינה מאפס שעוד עסוקה בהישרדות. הדור הזה לכן מצד אחד עשה הכל בתחושת שליחות ומסירות ואפילו מידה רבה של צניעות שאנחנו מעריכים היום. מצד שני הוא עיגל פינת כדי לזרז תהליכים ויצר שיטה בירוקרטית ברוח חזיונות על סוציאליזם בשיטת המפלגה האחת ששולטת ריכוזית בהכל. כשבן גוריון רצה פה מפעל מסוים הוא לקח איש עסקים ונתן לו בלעדיות, כי היה צריך קודם כל לפתח כלכלה. אלו דברים שעד היום מורגשים.

    הדור השני הוא דור הביניים והוא דור שהתחיל בעוני וצניעות ומשהו השתבש בשכלו בשנות ה-80 וה-90 עם ההיי טק והשפע, הוא הפך לדור גרידי שהיום אפשר לקרוא לו הפנסיונרים המליונרים. הוא שדד לפנסיות תקציביות, עסק אובססיבית בלאגור רכוש, פיתח את המדינה עם חזיונות של 'כמו אירופה' או 'כמו ניו יורק', איפשר את השתלטת האנגלית, יצר את הפוסט ציונות והתחיל להשליט אותה באקדמיה ובחינוך, את הניתוק מהמקורות היהודיים והזלזול המופגן בדת ובמסורת, הריצה אחרי מותרות והכסף הגדול, אקסיטים. לזכותו פירק את שיטת המפלגה האחת (מפאי וההסתדרות), יצר כלכלה חופשית יותר, התחיל להכניס תחרות, שיפר תשתיות שנרקבו עשרות שנים בקפיצת מדרגה (כולל הרכבת שאתה לא רוצה לדעת איך נראתה נסיעה בה לפני 15 שנה, שעה וחצי חיפה לתל אביב בקרונות ישנים וחורקים). לצערנו זה דור שהיה אובססיבי לרכב הפרטי, החל מהסובארו שקיבל מהחברה בסוף שנות ה-80 הוא ראה את הרכב הפרטי כסמל סטטוס. אנשים החליפו רכב כדי שבלוחית יהיה כתוב 89 כי לשכן היה 87. זה דור שהשליט פה אוטוסטרדות ותעדף באופן מוחלט עד ימינו סלילת כבישים מחלפים וגשרים במקום להזניק את התחבורה הציבורית (שאותה מנסה להפריט..)

    אנחנו נמצאים בתחלופת דורות כשהדור השלישי "הנכדים" יורש היום מדינה עם הרבה מאד בעיות של שני הדורות הקודמים. לא סתם הייתה אוירה של מהפכנות ב-2011. הדור שלנו יורש העסקה פוגענית דרך כח אדם ועובדים זמניים, הדור שלנו יורש חברות ציבוריות כמו חברת חשמל או רשות השידור עם בלאגן וגרעונות עתק בגלל שוד הפנסיות והמשכורות של הדור הנהנתני של ההורים שלנו (שממשיכים לחגוג כלכלית כאילו אין מחר, מספיק לראות את כמות הנסיעות לחו"ל כדי להבין). אנחנו יורשים עיריות במבנים רקובים פיזית ותפקודית, אנחנו יורשים משק שמתנהל עדיין כמו אי באוקיינוס עקב המצב הגאופוליטי שרק מחמיר והופך פחות צפוי אחרי נפילת משטרים סביבנו, אנחנו יורשים תרבות עבודה שסירבלה הכל במכרזים בלתי פוסקים, משפטיזציה שתקעה את כל המדינה בבתי משפט ובהוצאה לפועל ובקנסות, אנחנו יורשים אכיפה סלקטיבית במגזר הערבי והחרדי משיקולים פוליטיים של דור המייסדים, ועוד ועוד רעות חולות שפוררו את השלטון ואת הריבון (הכנסת) לטובת שלטון אייטולות בג"צ. כל דבר נגמר בבג"צ.. זה לא היה ככה לפני שלושים שנה. שרי הממשלה החליטו, הכנסת החליטה, ודברים בוצעו. היום הכנסת חסרת כח לחלוטין, שרי הממשלה חסרי כח מול פקידי האוצר, והדברים נסגרים בין פקידים שאיש לא בחר לבין שופטי בג"צ שאיש לא בחר, דרך שיטת מכרזים כשעל כל מכרז מגישים ערעורים וסחבת. ככה אי אפשר לנהל מדינה.

    נכון צריך לשנות הרבה נורמות, מחוק ההסדרים ועד תרבות כח האדם דרך שיטת הבחירות הקואליציונית שכבר לא מתאימה וממשיכה את תרבות החמולות של קום המדינה שאין לה מקום יותר. צריך לחזור לערכים ומסורות אבל לא לעיגול הפינות וה"יהיה בסדר". מי שנכנס כיום לעמדות הנהגה מהדור השלישי צריך להבין שהתפקיד שלו לייצר מהפכה חדשה שיכולה להקפיץ את המדינה בכמה רמות נוספות. דור המייסדים פיתח והניח תשתית של קליטה חינוך בריאות כלכלה וערים חדשות. דור הביניים הניח תשתית של תעשיית ידע, תקנים, כלכלה חופשית, שכונות פרוורים, שיפור תשתיות והתחלת שימור מורשת אבל גם סרבול משפטי, ניכור ערכי ושלטון בעל המאה ואילי הון. הדור החדש צריך לנקות אורוות, להחזיר העסקה שוויונית יותר, להחיות מחדש מרכזי ערים, לנרמל מערכות זמניות לקבועות עבור הדורות הבאים, להמשיך בטיפוח ושימור מורשת, להכניס כלכלה בת קיימא ברוח התקופה הנוכחית, ייעול אנרגטי, טיפול מקיף בתחבורה הציבורית, עצירת ההפרטות, שיפור השלטון הריכוזי והחזרת הכח לממשלה ולכנסת, שינוי שיטת בחירות, טיפול בבעיות דיור ורווחה שנדחקו עשרות שנים. וכמובן לעצור את מסע ההרס העצמי והגלותיות (תוציא דרכון זר) של דור ההורים שלנו - שעוד אוחז בעמדות ההנהגה ואנחנו רואים בדיוק איזו הנהגה רקובה ובזיונית זו ואיזה נורמות פסולות הביאו.
    אז כשמסתכלים על כל רשימת ה'לעשות' - זאת משימה לא פשוטה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏22/11/14
  14. yros1 Member

    הצטרף ב:
    ‏31/10/14
    הודעות:
    370
    לייקים שהתקבלו:
    69
    מין:
    זכר
    לגבי נגישות לאצטדיון חיפה: אתם צודקים שיש בעיית נגישות בלי קשר לכמה הרכבות צפופות (בימי חמישי וראשון זה אכן סיוט ומחייב טיפול דחוף בהגדלת כמות הרכבות ומערך האוטובוסים). אצטדיון חיפה תוכנן במשך 8. היה המון זמן לחשוב על פתרונות תחבורה. לא עשו כלום בנושא והתעוררו רק כשהיה חשש ממשי לקטסטרופה. התעוררו = פיזרו המון שלטים מסביב שאין חניה בכבישים, הביאו משטרה שסגרה את הכניסה לעיר מכל הכיוונים, בצורה שברור שלא תוכל להמשיך לאורך זמן ויצרו כל מיני אלתורים עם עצירת קוים לטירת כרמל באצטדיון. ההליכה מהרכבת היא לא נוחה, במיוחד בקיץ החם ובחורף הקר עם רוחות, 20 דקות. לא בנו גשרי הולכי רגל אל האצטדיון (והיו חייבים לבנות גם גשרי הולכי רגל ישירות מחניוני החופים אל האצטדיון מעל כביש 2 וכביש 4). אין שאטלים מהכרמל לאצטדיון וחזרה אחרי משחקים, למרות שהיה שנים לתכנן כאלו. קוי אוטובוס לא עוצרים ליד האצטדיון למרות שהיה שנים לתכנן כאלו, ויהיו כאלו רק בעוד שנתיים כנראה בלית ברירה כשהשכונה שבונים ליד האצטדיון תזדקק לתחבורה ציבורית (ולמה בונים אותה שם בכלל?? כדי ליצור עוד מפגע סמיכות כמו בקרית אליעזר, תושבים שידרשו לא להפעיל את האצטדיון אחרי 10 בלילה כי רועש להם?)

    בכל אופן, הנושא של תחבורה ציבורית בחיפה הוא נושא כאוב. תדירות קוים רבים נמוכה מדי, קוים רבים מסתיימים לא ב-23:00 אלא ב-20:00!! מי שאין לו רכב נמצא בעוצר לילה.. זה יוצר מצב שאי אפשר להסתמך על תחבורה ציבורית ואז של נטישתה לטובת הרכב הפרטי. זה מצב אבסורדי במדינה קטנה כשלנו עם ערים קטנות ויחסית צפופות. אין פה פרוורים מרוחקים חצי שעה ברכב, ואין שום סיבה לא להעביר את מרבית הציבור לשימוש באוטובוסים כתחבורה עקרית, ואפילו לוותר על אחזקת רכב. לצערנו המצב הוא שהמדינה אובססיבית על גשרים, מחלפים, אספלט, מעקפים - הכל לרכב הפרטי במקום לתעדף באופן מוחלט את התחבורה הציבורית ולדחוף אותה קדימה על חשבון הרכב הפרטי. מה שמאותתים לציבור הלאה עם הליסינג וההשקעה באוטוסטרדות זה שאין ברירה חייבים להחזיק רכב פרטי, משהו שבכל העולם דווקא הולך ויורד לטובת תחבורה ציבורית משופרת מתקדמת מהירה ומרושתת היטב.
    ההכנות המיוחדות לפני משחקי כדורגל (כולה שינוע 20-30 אלף איש, יש הרי אצטדיונים בעולם שאליהם מגיעים 50-60 אלף איש מדי שבוע) רק מצביעה על הכשלים של תכנון התחבורה הציבורית לא רק באצטדיונים אלא בכלל בכל ישראל.
    כמו שאמרו פה אין צורך בתכנון מיוחד והבאת משטרה לחסימות יש צורך בתחבורה ציבורית יעילה שתעבוד כל השנה לשנע אנשים בלי שיצטרכו לעמוד במעברים, להתקע בפקקים למציאת חניה לרכב או בקנסות על חניה על מדרכות. רק תחבורה ציבורית.
     
  15. zahipan Member

    הצטרף ב:
    ‏18/2/13
    הודעות:
    484
    לייקים שהתקבלו:
    161
    רכבות חשמליות ינסעו בישראל בשנת 2018 ביום שתיפתח הרכבת המהירה לירושלים. ומה שטוב ברכבות החשמליות חוץ מזה שהן מהירות יותר זה שיהיה ניתן להפעיל באמצעותם רכבות ארוכות שהקיבולת שלהן מגיעה ל-2000 איש בכל רכבת!
    הכבישים בישראל הם במצב יחסית בסדר גמור (אני מדבר על גוש דן ושלושת המטרופולינים האחרים) הבעיה האמיתית בישראל זה התחבורה הציבורית הגרועה. בכל העולם יש פקקים בכבישים אך לאנשים יש אלטרנטיבה בדמות רכבות מהירות ורכבות תחתיות. בישראל לא מצליחים לבנות רכבת תחתית בגוש דן כבר 50 שנה. ושכבר מקימים מערכות הסעת המונים זה נעשה בצורה עקומה (מטרונית בחיפה, הרכבת הקלה בירושלים) אולי מערכת ה-BRT הצפוייה להיבנות בבאר שבע תציל את המצב, כי העיר באר שבע קלה מאוד לתכנון מערכות תחבורה בגלל רחובותיה הרחבים.

    בקשר לרכבת ישראל: קו חיפה-תל אביב צריך כבר היום 6 רכבות בשעה, כך גם קו שדרות-הוד השרון, וקו בנימינה-רחובות, אבל מה הבעיה? בתוך תל אביב יש רק 3 מסילות שמאפשרות נסיעתן של 14 רכבות בשעה ולכן בלתי אפשרי להוסיף רכבות נוספות, והתוצאה היא עומסים בלתי נסבלים. הוספת מסילה רביעית שתאפשר נסיעתן של 22 רכבות בשעה בתוך תל אביב תעלה 2 מיליארד שקל משום שאמורים לבנות אותה על התוואי של נחל איילון, מה שאומר שצריך להסית את הנחל לתוואי שונה. הפרוייקט הזה מאוד מסובך הנדסית ולכן תקוע כבר שנים. חבל שכשבנו את כביש איילון לא השאירו מראש מקום ל-4 מסילות רכבת.

    גם מסילה מזרחית עוקפת גוש דן צריכה להיבנות וכנראה שזה יקרה רק בתחילת העשור הבא, וכשהיא תיבנה רכבות מבאר שבע יוכלו לנסוע ישירות לחיפה מבלי להיכנס לתל אביב וכך יהיה פחות עומס על קו ת״א-חיפה, וגם הנסיעה מהנגב לגליל ברכבת תתקצר בצורה משמעותית.

    פרוייקט נוסף שחייב להיבנות זה ריבוע מסילת החוף מהרצליה עד בנימינה וכך יהיו 4 מסילות שיהיה ניתן להכניס אליהן עשרות רכבות מבלי שיפריעו אחת לשנייה - רכבות מהירות לחיפה שלא יעצרו באף תחנה, ורכבות מאספות שיעצרו בכל התחנות בדרך מתחנת הרצליה ועד בנימינה.

    אני חייב לציין ששר התחבורה ישראל כץ באמת עושה עבודה פנטסטית בנושא הזה, וזה לעומת שאול מופז שכשהיה שר תחבורה לא עשה כלום ורק עיכב את ההקמה של קווי הרכבת החדשים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏22/11/14
מצב נושא:
הנושא נעול.