Le Tour De France 2009

הנושא בפורום 'פורום ספורט כללי' פורסם ע"י shlomydavid, ‏4/7/09.

  1. shlomydavid מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    14,891
    לייקים שהתקבלו:
    484
    תודה על המאמץ !
    אז בקטע של היום היו 2 דרגות קושי של המטפסים - הרביעית והשלישית. ברביעית הגובה הכי גבוה הוא 270 מ' ובשלישית זה 490 מ'. נחמד לדעת..
     
  2. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,801
    לייקים שהתקבלו:
    5,899
    נדמה לי שקביעת מספר הקטגורייה של הפסגה נמדדת לפי העלייה ולא לפי הגובה!!! היום במקרה זה יצא כמו שציינת, אבל בין ההרים 1 ל-HC ההפרשים לפעמים לא כל כך גדולים.

    הקטע למחר:

    http://www.letour.fr/PHOTOS/TDF/2009/300/CARTEVIGNETTE.Xxx

    3 מקומות בשביל לאסוף נקודות לחולצה הירוקה, שני הרים קטנים בקטגורייה מספר 4. היות שהקטעים הראשונים בדרך כלל נגמרים בספרינט של הפלוטון אני שוב פעם הולך על קאבנדיש...
     
  3. shlomydavid מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    14,891
    לייקים שהתקבלו:
    484
    היום הייתי עסוק בגמר ווימבלדון, אבל מחר בטח אצפה בחלק מהקטע. תודה על המידע http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx
     
  4. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,801
    לייקים שהתקבלו:
    5,899
    הקטע השלישי עמד בהתרחשות שלא רואים כל יום. במהלך השלושים ק"מ האחרונים הפלוטון התקרה לארבעה רוכבים שברחו בתחילת הקטע. הפלוטון היה צריך לעשות פנייה חדה ימינה, הרוח הסתובב ואז זה קרה. קבוצה קטנה בראש הפלוטון הצליח לברוח. בין הבורחים: לאנס ארמסטרונג.

    במשך דקות ארוכות דיברו השדרנים ההולנדים על עניין הרוח. הרוכבים היו מודעים לעניין הזה כי בחלק זה של צרפת זה קרה בעבר גם. בכל מקרה איש אחד שם לב לזה ובמשך הק"מ האחרונים התפתח דיון יפה האם ארמסטרונג היה צריך להזהיר את קונטדור ממה שאמור לקרות...היות שקונטדור אמור להיות ראש קבוצת אסטנה ארמסטרונג כנראה מצא נקודה מצויינת בשביל לחזור להיות האיש במרכז העניינים.

    אני מעולם לא קניתי את העניין שארמסטרונג נוסע בשרות קונטדור, מי שחשב על זה נאיבי בצורה קיצונית. אין לי מושג מה שיקרה בהמשך הטור, אבל מה שראינו היום זאת statement של האמריקאי. המסר הוא לכיוון קונטדור שישן וכמובן המסר הוא גם למועמדים הגדולים האחרים. קאדל אוונס, לוי לייפהיימר, אנדראס קלודן, דניס מנצ'וב וכמובן מעל לכל קונטדור. ארמסטרונג לא רוכב בטור הזה בשביל להיות עוזר לרוכב אחר אלא פשוט בשביל להיות האיש שזכה ב-7 מירוצים ברציפות.

    ביחד עם ארמסטרונג היו גם שני חבר'ה מקבוצת אסטנה. האוקראיני פופוביץ' והספרדי זובלדיה שבפרוש רוכבים טובים בהרים. חוץ מזה הצליח קאנצ'לרה לשמור על החולצה הצהובה וקאבנדיש שהיה עם הקבוצה הראשונה ניצח שוב בקלות. הוא הקדים בספרינט את הנורבגי ת'ור הוסהופט והצרפתי סיריל למונה.


    הדרוג הכללי (חולצה צהובה):
    1. פביאן קאנצ'לרה, SAX (אוסטריה) - זמן כולל של 9 שעות, 50 דקות ו-58 שניות
    2. טוני מרטין, THR (גרמניה) : + 33 שניות
    3. לאנס ארמסטרונג, AST (ארה"ב) : + 40
    4. אלברטו קונטדור, AST (ספרד) : +59
    5. בראדלי ויגינס, GRM (בריטניה): +1.00


    חולצה ירוקה:
    1. מרק קאבנדיש, COL (בריטניה) - 70 נקודות
    2. ת'ור הוסהופט, CTT (נורבגיה) - 54
    3. סמואל דמולין, COF (צרפת) - 36

    חולצה מנוקדת:
    1. יוסי ואייקאנן, FDJ (פינלנד) - 9 נקודות
    2. טוני מרטין, THR (גרמניה) - 6
    3. קון דה קורט, SKS (הולנד) - 6
     
  5. shlomydavid מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    14,891
    לייקים שהתקבלו:
    484
    קודם כל סיקור יפה, תודה שי.
    לגבי ארמסטרונג, ממה שהצלחתי להבין בין דברייך, אתה לא אוהב את המהלך הזה שלו נכון ? אני יודע שהתפקיד של הקבוצה זה לעזור לרוכב הבכיר וגם לו עזרו בעבר בכל זכיותיו, אבל היום כשיש מ"ס רוכבים בכירים בקבוצה, אז לדעתי כל אחד פועל בשביל עצמו..
    לא יודע אם זה ממש אותו דבר, אבל זה מזכיר את מה שקורה בפורמולה 1.
     
  6. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,801
    לייקים שהתקבלו:
    5,899
    כעיקרון יש בקבוצה היררכיה מאד ברורה. קונטדור הוא האיש המוביל בקבוצה, הוא הפייבוריט. מה שקרה זה שארמסטרונג הבין את מה שהולך לקרות ובמהירות הגיח לראש הפלוטון. אין לי מידע אם היו בין ארמסטרונג לקונטדור מלים, אבל כרגע נראה שארמסטרונג ראה הזדמנות ולא נשאר בשביל לחפות על קונטדור.

    באסטנה יש מספיק רוכבים בשביל להגיע רחוק, אבל לייפהיימר, קלודן, פופוביץ', זובלדיה וכן גם ארמסטרונג צריכים לחכות לצעדים של קונטדור. אם הספרדי לא מצליח אז האחרים רשאים ללכת קדימה. ממה שכרגע רואים ארמסטרונג מנפנף לכולם ובעיקר שם פס על קונטדור. היות שיו"ר אסטנה, הבלגי יוהן ברויניל, למעשה הצל של ארמסטרונג אני מניח שקונטדור עשה טעות שלא עזב את אסטנה. אני לא מרחם עליו, אבל כבר שנים שאני לא סומך על ארמסטרונג. אין ספק שהוא חכם, אבל האיש דיקטטור ולכן לעולם לא האמנתי שהוא רוכב קודם כל בשביל ההצלחה של קונטדור.
     
  7. shlomydavid מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    14,891
    לייקים שהתקבלו:
    484
    כבר הבנתי שאתה לא מיודמה אוהב אותו, אבל לדעתי אם הוא יזכה השנה זה בהחלט יהיה מדהים.
    שאלה לגבי מחר, מה זה אומר הקטע הקבוצתי נגד השעון ?
     
  8. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,801
    לייקים שהתקבלו:
    5,899
    החבר'ה ייסעו ביחד. העניין הזה עדיין לא ממש ברור לי. לא לאהוב את ארמסטרונג? אני מת עליו... http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/tongue.Xxx
    אני עייף מדי בשביל לספר לך את כל הסיבות למה אני לא אוהב אותו, אני מניח שאתה עכשיו כבר יודע שאני לא מת על אנשים שמאוהבים בעצמם. לדעתי ארמסטרונג אוהב רק בן אדם אחד, את עצמו.
     
  9. Pipe Member

    הצטרף ב:
    ‏17/8/06
    הודעות:
    7,446
    לייקים שהתקבלו:
    1
    שלומי,
    כמו שבמירוץ אישי נגד השעון רוכב אחד רוכב לבדו מנקודה A לB, כך במירוץ קבוצתי כל קבוצה רוכבת בייחד מההתחלה ועד הסוף. היתרון העיקרי: אפשרות לתת "מנוחה" לרוכב המוביל שיסע מאחורי שאר הצוות ולא יעבוד נגד הרוח בראש החבורה. בנוסף, אם יש מועמד לניצחון שמצטיין פחות מאחרים במירוץ אישי נגד השעון אך בקבוצה שלו יש רוכבים טובים בתחום הנ"ל, זה בהחלט יכול להועיל לו.
     
  10. Selby Member

    הצטרף ב:
    ‏11/1/08
    הודעות:
    4,859
    לייקים שהתקבלו:
    4
    לאנס פיספס את החולצה הצהובה בפחות משנייה!

    גם באפניים יש איזה שוויצרי מעצבן http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/rolleyes.Xxx
     
    נערך לאחרונה ב: ‏8/7/09
  11. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,801
    לייקים שהתקבלו:
    5,899
    זה אולי עכשיו נכון סלבי, אבל השוויצרי הזה לא יגיע ביום האחרון בקרבת המקומות הראשונים http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/wink.Xxx

    אז מה קרה היום? אסטנה לא רק ניצחה את הקטע הקבוצתי אלא לדעתי הדגישה את כוחה הצפוי. רוכבים אחרים כמו קאדל אוונס, דניס מנצ'וב, האלוף היוצא קרלוס ססטרה, ואוסקר פררו סיו איבדו כולם זמן. הסיפור באמת לא גמור, אבל כרגע אסטנה הולכת לנהל את המרוץ. הדבר היחיד שאולי טוב לי שהצהוב לא על הכתפיים של ארמסטרונג דבר שהיה רע מאד בעיקר בשביל קונטדור.

    כרגע נראה עוד שני קטעים בהם קנצ'לארה ילבש קרוב לוודאי את הצהוב. בקטע מספר 7 הדברים ישתנו כי אז לראשונה נקבל שני הרים רציניים (הפיניש בארקליס שבאנדורה על הר בקטגוריה הכי גדולה HC). אין ספק שהרוכבים עם פוטנציאל שלא מקבוצת אסטנה ייצטרכו להתחיל לחשוב איך להרוס את תכנית המשחק של קבוצת ארמסטרונג וקונטאדור.

    בנתיים הנה התוצאות העדכניות:

    חולצה צהובה:

    1. פאביאן קאנצ'לארה SAX (שווייץ) - 10 שעות 38 דקות ו-7 שניות
    2. לאנס ארמסטרונג AST (ארה"ב) - כמה מאיות יותר לאט...
    3. אלברטו קונטאדור AST (ספרד) : + 19 שניות
    4. אנדראס קלודן AST (גרמניה) : + 23
    5. לוי לייפהיימר AST (ארה"ב) : + 31

    בחולצה הירוקה והמנוקד לא נתנו היום נקודות. אין שינוי בדרוג!
     
    נערך לאחרונה ב: ‏8/7/09
  12. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,801
    לייקים שהתקבלו:
    5,899
    תמונת מצב אחרי קטע מספר 5:

    לא ראיתי היום שנייה מהמתרחש, אבל כמו שציפיתי אין שינויים אמיתיים. הטור מתכוננת עכשיו לקטע השביעי ביום שבת עם קטע הררי ראשון, אבל הסיפור של היום היה הצרפתי תומאס ווקלר. הרוכב מקבוצת bouygues הצנועה ניצח אחרי שהוא כמעט לאורך כל הקטע הוביל את המרוץ.

    בהתחלה קיבל ווקלר עזרה מקבוצה של 5 רוכבים נוספים, אבל 5 ק"מ לפני הסיום החליט הצרפתי החביב לקחת את ההגה לבד בידיים. הפלוטון היה במרחק דקה, אבל ווקלר ברח לחבריו כשרק ההולנדי טימר עוד חשב על לתפוס את ווקלר. התוצאה? ווקלר באקט מרשים מנצח 10 שניות לפני הפלוטון כשטימר ממש כמה מטרים לפני הסיום נתפס ע"י הפלוטון.

    חדשות רעות למחנה ההולנדי. הרוכב של רבובנק, רוברט חייסינק נפל היום ושבר את ידו. למרות שהוא סיים את הקטע בהפרש של 9 דקות הוא נלקח לבית החולים ושם אובחן שבר לא פשוט. חייסינק שהיה מועמד לעשירייה הראשונה פרש והשאיר את דניס מנצ'וב כמעט לבד לגמרי להלחם בענקי שנקרא קבוצת אסטנה...

    בדרוג הכללי אין שינוי.

    חולצה ירוקה:
    1. מארק קבנדיש, COL (בריטניה): 96 נקודות
    2. ת'ור הוסהופט, CTT (נורבגיה): 70
    3. טיילר פארר, GRM (ארה"ב): 54


    חולצה מנוקדת:
    1. יוסי ואייקאנן FDJ (פינלנד): 9 נקודות
    2. טוני מרטין, THR, (גרמניה): 6
    -. אנטוני גאסלן, FDJ (צרפת): 6
    -. קון דה קורט, SKS (הולנד): 6


    קטע מספר 6:
    אנחנו עוברים את הגבול ונכנסים לשטח ספרד, הפיניש בברצלונה!

    http://www.letour.fr/PHOTOS/TDF/2009/600/CARTEVIGNETTE.Xxx

    (3 מקומות בשביל אנשי הספרינט, 5 מקומות ניקוד בשביל החולצה המנוקדת בהם שני פסגות של הקטגורייה מספר 3)
     
  13. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,801
    לייקים שהתקבלו:
    5,899
    תמונת מצב אחרי קטע מספר 6:

    רחמים על דיוויד מילאר. הרוכב הבריטי של קבוצת גארמין הצטרף ביחד עם שלוש חבר'ה נוספים כדי לנסוע הרבה מאד ק"מ לפני הפלוטון. 28 ק"מ לפני קו הפיניש מילאר ברח לסילביאן סאבנל הצרפתי (quick step), אמטס צ'ורוקה הבסקי (euskatel) והצרפתי סטפן אוג'ה (cofidis) והחליט לנסות לבד לקחת את הקטע.

    הרוכב הבריטי שברב הקריירה שלו הצטיין בקטעים נגד השעון (וגם לבש את החולצה הצהובה בימים הראשונים), ניסה לבד להשאר בחיים, אבל ביום גשום הוא נתפס כק"מ וחצי לפני קו הסיום. הפלוטון ביחד עם מילאר תשוש התחילו בעלייה קטנה לקו הפיניש על ה'מונזואיק' בברצלונה. בשביל קאבנדיש העלייה הקטנה היתה כבר מוגזמת ורוכבים כמו אוסקר פריירה (rabobank), פיליפו פוצאטו (katsuja) ות'ור הוסהופט הנורבגי מקבוצת cervelo היו החבר'ה שהובילו את ה'רכבת' לתחנה הסופית.

    לאחר שהוסהופט ראה כבר בימים הראשונים של הטור יותר מדי את הגב של קאבנדיש הפעם הוא הצליח לחצות את קו הסיום כמנצח. הפעם המפסיד הגדול היה אוסקר פריירה שפשוט סבל מחוסר מזל בגלל שבשלב מוקדם מדי היה צריך להוביל את הספרינט. הוסהופט הערמומי נשאר מאחורי הגלגל של הספרדי שנוסע בשרות קבוצה הולנדית, ולבסוף היה הראשון שחצה את קו הגמר.

    חדשות רעות לדניס מנצ'וב. האיש פשוט נמצא כל הזמן במקום הלא נכון. הרוסי שזכה העונה בג'ירו שוב איבד זמן אחרי שהוא היה צריך להזהר מחבר'ה שנפלו בפלוטון. בגלל לפחות שתי נפילות נקרעה הקבוצה הגדולה ל-3 קבוצות גדולות. מנצ'וב נשאר תקוע בקבוצה השנייה ואיבד שוב כדקה. כרגע נראה שהרוסי נמצא הרחק מהפייבוריטים. ארמסטרונג שלמעשה מוביל את הטור וכמובן מועמד לנצח כבר מוביל עליו ב-4 דקות ו-45 שניות...

    במקומות הראשונים בדרוג הכללי לא היו שינויים. תסמכו שממחר נראה צמרת קצת שונה...על כך מאוחר יותר.

    חולצה ירוקה:
    1. מארק קאבנדיש, COL (בריטניה) - 106 נקודות
    2. ת'ור הוסהופט, CTT (נורבגיה) - 105
    3. ג'ראלד ציולק, MIL (גרמניה) - 66


    חולצה מנוקדת:
    1. סטפן אוג'ה, COF (צרפת) - 14 נק'
    2. יוסי ואייקאנן, FDJ (פינלנד) - 9
    3. דיויד מילאר, GAR (בריטניה) - 8


    הקטע למחר:
    גבירותיי ורבותיי, הטור יכול להתחיל!!!
    הקטע ההרי הראשון בטור ישנה לגמרי את הדרוג הכללי. רוכבים ייעלמו, רוכבים אחרים ייכנסו לעשירייה הראשונה. פאביאן קאנצ'לארה יאבד מחר את החולצה הצהובה שלו אלא אם ירמה...

    http://www.letour.fr/PHOTOS/TDF/2009/700/CARTEVIGNETTE.Xxx

    בקטע נראה שני הרים רציניים כשהפרט הכי פיקנטי, הפיניש יהיה על פסגה של הר בקטגורייה HC. הפיניש יהיה בגובה של 2240 מ'. לפני זה הרוכבים ייצטרכו לעבור הר גבוה נוסף, בגובה של 1160 (קטגורייה 1).
    מה יקרה? אני צופה שכמה פייבוריטים יתחילו לראות אם הם יכולים להפתיע את אסטנה. אם זה תלוי בארמסטרונג הקבוצה שלו נוסעת כולה ביחד למעלה ואז בק"מ האחרונים האיש יילך כנראה לדרכו.

    אם התחזית שלי נכונה רוכב כדניס מנצ'וב ינסה אולי מחר את מזלו. סביר להניח שארמסטרונג ישים לב הרבה יותר לקאדל אוונס וקרלוס סאסטרה מאשר רוכב שנמצא עכשיו קרוב לחמש דקות פיגור. אם מנצ'וב יברח בהר הראשון אני לא ממש צופה שאסטנה תשלח רוכב עם הרוסי של רבובנק. עם כל הכבוד לארמסטרונג בקבוצה שלו יש גם רוכבים כמו לייפהיימר שעליו הוא צריך להשגיח. אולי זובלדיה ייצטרך לעשות את העבודה המלוכלכת, אולי פופוביץ', אבל בהחלט לא השלישייה של קונטאדור, לייפהיימר וקלודן.

    אני מאד מאד מקווה שרוכבים עם שם ינסו מחר את מזלם. אני רוצה לראות אם ארמסטרונג וקונטאדור כאלה חברים טובים...
     
  14. shlomydavid מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    14,891
    לייקים שהתקבלו:
    484
    תודה שי על הסיכום היומי המצויין http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx
    היו היום גם הרבה נפילות בגלל מזג האויר, וזה נראה מסוכן חבל"ז.
    אני ראיתי בערך מה-30 ק"מ לסוף, והבריטי שמר על ההובלה שלו כמעט עד הסוף אבל נחלש ונכנע לספרינטרים. חבל בשבילו, זה בטח מסתכל חבל"ז.
    השדרים ביורוספורט כל הזמן חששו שהוא לא יחזיק מעמד עד הסוף ובסוף זה אכן קרה.
    מחר הולך להיות קטע מדהים ! מעניין לראות איך ארמסטרונג יתפקד בעליות הללו.
     
  15. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,801
    לייקים שהתקבלו:
    5,899
    תמונת מצב אחרי קטע מספר 7:
    הקטע ההרי הראשון הסתיים. לקח הרבה זמן עד שממש ראינו התקפה על ארמסטרונג, אבל היא באה והיא באה בעיקר ע"י קונטאדור.

    המנצח של היום הוא צרפתי בשם ברייס פיליו. המנצח האלמוני יחסית הגיע ראשון למעלה וחצה את קו הפיניש אחרי שבמהלך היום ברח עם עם רוכבים אחרים קדימה. לפלוטון לא ממש היה אכפת מתשעה הרוכבים והפער גדל עד כ-15 דקות.

    כולם למעשה חיכו לעלייה הגדולה האחרונה, אבל הדרמה לא ממש התפתחה. בקבוצה הראשונה היו מספר ניסיונות של רוכבים לפרוץ קדימה, אבל בסופו של דבר רק אחד הצליח לברוח. הרוכב פיליו שלמעשה חצי מקצוען פרץ פתאום כמה ק"מ לפני הסוף קדימה ואף אחד כבר לא תפס אותו. לקריסטוף קרן, צרפתי אחר מקבוצת cofidis איחר לתפוס את פיליו וסיים רק 5 שניות מאחורי המנצח מקבוצת Agritubel.

    מה קרה עם הפלוטון? במשך רב העלייה אף אחד לא תקף. אסטנה הצליחה בקלות לשלוט על הנעשה, אבל פתאום דווקא רוכב שתמיד טענו שהוא לא יוזם, האוסטרלי קאדל אוונס (Silence), החליט לתקוף. הרבה רוכבים איבדו את המגע עם קבוצת הפייבוריטים, אבל כל הרוכבים הגדולים נשארו ביחד. ההתקפה של אוונס נכשלה.

    כשכולם חשבו שארמסטרונג כנראה בדרך לצהוב וקו הפיניש התקרב הבעיות לטקסני דווקא הגיעו מהבית...אלברטו קונטאדור החליט כנראה שנמאס לו לראות את ארמסטרונג בצהוב ו-3 ק"מ לסוף פרץ קדימה. אף אחד לא הצליח להגיב, גם לא ארמסטרונג...

    3,26 דקות אחרי שפיליו עבר ראשון את הפיניש קונטאדור הגיע לבד לפסגה. מאחוריו ניסו ארמסטרונג, אוונס, מנצ'וב, לייפהיימר, קלודן ועוד כמה רוכבים לצמצם עד כמה שאפשר את הפער עם קונטאדור. כבר מהר היה ברור שקונטאדור לא לקח את החולצה הצהובה אלא הרוכב האיטלקי רינאלדו נוצ'טיני מקבוצת AG2R. פרט פיקנטי, זו הפעם הראשונה אחרי 9 שנים שרוכב איטלקי לובש מחדש את החולצה הצהובה. בדרוג הכללי הפערים עכשיו מאד קטנים ומחר מצפה לנו עוד יום בפירנאיים!

    החולצה הצהובה:
    1. רינאלדו נוצ'טיני, AG2R (איטליה): 25 שעות, 44 דקות, 32 שניות
    2. אלברטו קונטאדור, AST, (ספרד): +6' שניות
    3. לאנס ארמסטרונג, AST, (ארה"ב): +8
    4. לוי לייפהיימר, AST (ארה"ב): +39
    5. ברדלי וויגינס, GAR (בריטניה): +46


    חולצה מנוקדת:
    1. ברייס פיליו, AGR (צרפת) - 49 נקודות
    2. כריסטוף ריבלון, AG2R, (צרפת) - 46
    -. כריסטוף קרן, COF (צרפת) - 46
    4. אגוי מרטינז, EUS, (ספרד) - 43
    5. רינאלדו נוצ'טיני, AG2R (איטליה) - 34


    בחולצה הירוקה אין היום שינויים בצמרת!