אני משוחד, מן הסתם, אבל אני גם חושב שרוזברג לא פעל נכון. אני מאוד מקווה שלא יחליטו שהמילטון עשה פה משהו לא בסדר. עכשיו דווח שרוזברג "נחקר". אגב, אם אני לא טועה בשבוע הבא להמילטון יש סיכוי להשתלט על המקום הראשון בזירה הביתית.
בשידור אמרו שהייתה לו בעיות עם הבלמים ורוזברג אישר את זה עכשיו בראיון. זה שהוא לקח את הפנייה בצורה רחבה, לא הופך את הכניסה של המילטון לתוך רוזברג לכשרה. איך שרוזברג הגיב לאחר מכן כדי לנסות לתקן מחוץ למסלול יביא עונש גם לו כמובן (אם יוחלט על עונשים).
מה, המילטון היה צריך לצפות את בעיית הבלמים של רוזברג? הוא עשה את מה שהוא היה צריך לעשות כדי לנסות לעקוף אותו ורוזברג ניסה להעיף אותו מהמסלול.
המנהלים החליטו שרוזברג אשם והוסיפו לזמן שלו עשר שניות (מה שלא משפיע על התוצאה). אני חושב שהם צודקים בסך הכל, אם כי אני גם לא חובב גדול של כל החוקים והתקנות והבדיקות של כל תאונה ותאונה. אני חושב שיש מעט מאוד מקרים שבהם צריך להעניש נהג - בטח ובטח כשבסופו של דבר הוא זה שאכל אותה.
אני בעיקר מרוצה מהמרוץ של מקס...באמת מעניין אותי אם הבחורצ'יק ימשיך ככה. האם הוא בשנים הקרובות באמת ינהג במכונית שמסוגלת לזכות באליפות? בכל מקרה בהולנד יש המון חיוכים בגלל הילד הזה.
הילד ענק. לגבי המכונית, מי יודע, אף פעם אי אפשר לדעת. מי חשב ב-2006 שפרננדו אלונסו יסיים את הקריירה עם שתי אליפויות? מי חשב במהלך 2010 שפטל אוטוטו מתחיל רצף של ארבע? ומי יודע עכשיו אם הוא אי פעם יזכה בחמישית.... יש יותר מדי אלמנטים - החלטות של נהג, מעבר לקבוצה הנכונה בזמן הנכון, שינויים בתקנות, מזל.
המילטון ניצח במרוץ הביתי שלו. רוזברג סיים שני, אבל אני מחכה שיורידו אותו למקום השלישי. הוא בפרוש קיבל הוראה מהפיץ' מה לעשות עם האוטו בגלל תקלה עם תיבת ההילוכים. לפי התקנון החדש זה לדעתי אסור. אם הגרמני ייענש אז ורסטאפן יעבור אותו בדרוג הסופי היום ויסיים במקום השני. ההולנדי ממשיך לעשות חיל והוא למעשה נהג the best of the rest. את שני המרצדסים אף אחד יתפוס... עדכון: רוזברג אכן נענש. הורידו לו 10 שניות בסוף, דבר שמאפשר לורסטאפן לסיים במקום השני. העונש גם משפיע כמובן על קרב האליפות בין שני רוכבי מרצרס. הפער הוא עכשיו רק נקודה בין רוזברג להמילטון...
מדהים לראות איך רוזברג קורס תחת הלחץ. אני אופתע מאוד אם לואיס לא יזכה באליפות גם העונה. ורסטאפן הזה חתיכת כשרון. העקיפה שלו היום הייתה אדירה והוא נהג בצורה כמעט מושלמת לאורך כל המסלול. הייתה לי הרגשה שהוא היה יכול לעבור את רוזברג שוב בסוף, אך הקבוצה אמרה לו שזה לא שווה את זה כי הגרמני גם ככה צפוי להיענש. אפרופו העונש, שאלו את כריסטיאן הורנר מרד בול על כך והוא אמר שצריך לציית לחוקים, אבל שהחוק הספציפי הזה הוא ״בולשיט״. לטענתו רד בול רצו להעביר המון מסרים לנהגים אתמול.
מבחינתי החוק הזה נהדר. רוזברג הודה אתמול שאם לא היה מקבל את המידע על תיבת ההילוכים הוא לא היה גומר את המרוץ. זה בדיוק הקטע מה שההתאחדות רוצה למנוע. בפעם הבא ורסטאפן יצטרך אולי להשתמש בידע שלו כדי לסיים מרוץ. בשבילי קשר הרדיו בין הנהג לפיץ' נחוץ רק בגלל כמה דברים פשוטים: להודיע על החלפת צמיגים/הוספת בנזין, להודיע על סכנה ולחגוג עם הנהג בסוף המרוץ. לגבי רוזברג. הוא אכן נראה כמתמוטט תחת העומס. בכל זאת אתמול הוא בעיקר הסתבך עם תיבת ההילוכים וזה אולי לא באשמתו. אני שוביניסטי ולא מתבייש בזה. ורסטאפן פשוט מטריף אותי. רק בן 18 והוא פשוט נראה אדיש על המסלול. יש לו דיעה משלו, לא מהסס להגיד אותה, אבל הוא בעיניי לא חצוף. כמה מרוצים הוא נסע בשביל רד בול? אתמול במהלך השידור ברדיו ההולנדי דיברו על זה שההתקדמות של מקס בהחלט יכולה להפריע לריקירדו שבתוך כמה שבועות רואה את התחת של הבחור הצעיר. אתמול ציינו שהאוסטרלי עקף את ורסטאפן אחרי סיום המרוץ דבר שלרב לא עושים. זה כנראה נעשה בצעד של ייאוש/תסכול מצד חברו של ורסטאפן בקבוצה. בסופו של דבר אתה צריך גם הרבה מזל כדי לזכות באליפות, אבל בנתיים מקס ורסטאפן עושה רושם שבעתיד הוא יהיה אלוף פורמולה 1. כך לפחות מקווים פה בהולנד.
כל מירוץ הוא יהיה אלוף מקצי הדירוג ויזנק חרא. מגיע לו שהמילטון יקח אליפות 3 מרוצים לסוף העונה בדילוגים, שישפיל אותו. מה שיותר בולט במירוץ היום הוא ההבדל בין המסלול המסריח בהונגריה בו לא ראינו עקיפות למסלול הנפלא היום בו ב 10 דקות מירוץ כבר היו 5-6 עקיפות.