F1 2013 - Abu Dhabi GP

הנושא בפורום 'פורום ספורט כללי' פורסם ע"י shlomydavid, ‏15/3/13.

  1. shlomydavid מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    14,891
    לייקים שהתקבלו:
    484
    http://img35.imageshack.us/img35/3170/52503410151458071453666.Xxx


    ניקו רוזברג יזנק מהפול פוזישן במירוץ ברצלונה, מירוץ מ"ס 5 בעונת 2013.

    ניקו רוזברג (גרמניה, מרצדס) יזנק היום מהפול פוזישן בברצלונה, אחרי שסיים ראשון את מקצה הדירוג בזמן של 1:20.718 דק'.
    רוזברג קבע את הזמן המהיר ממש ברגע האחרון, והקדים ב-266 אלפיות את חברו לקבוצה - לואיס המילטון (בריטניה).
    לרוזברג זהו פול פוזישן שני ברציפות, והשלישי בסה"כ בקריירה.

    http://img14.imageshack.us/img14/5624/148766818.Xxx
    ניקו רוזברג. פול פוזישן שני ברציפות.


    יתר העשיריה הראשונה:

    סבסטיאן פטל (גרמניה, רד בול) יזנק 3
    קימי רייקונן (פינלנד, פרארי) יזנק 4
    פרננדו אלונסו (ספרד, פרארי) יזנק 5
    רומיאן גרוז'אן (צרפת, רנו) יזנק 6
    מארק וובר (אוסטרליה, רד בול) יזנק 7
    סרחיו פרז (מקסיקו, מקלארן) יזנק 8
    פליפה מאסה (ברזיל, פרארי) יזנק 9 (הורד 3 מקומות בגריד בגלל פגיעה בוובר במהלך המקצה דירוג)
    פול די רסטה (בריטניה, פורס אינדיאה) יזנק 10


    יתר הגריד:

    11. דניאל ריקארדו
    12. ז'אן-אריק ורג'ן
    13. אדריאן סוטיל
    14. ג'נסן באטן
    14. ניקו הולקנברג
    16. ולטרי בוטאס
    17. פסטור מלדונדו
    18. גידו ואן דר גארדה
    19. אסטבן גוטיירז (הורד 3 מקומות בגלל שחסם את רייקונן במקצה הדירוג)
    20. ג'ולס ביאנקי
    21. מקס צ'ילטון
    22. צ'ארלס פיק


    http://img51.imageshack.us/img51/3812/563ef.Xxx
    מפת מסלול קטלוניה, ברצלונה.


    * שידור ישיר של המירוץ בערוץ ספורט 5+ LIVE, החל מ-14:50.

     
  2. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏7/9/04
    הודעות:
    24,805
    לייקים שהתקבלו:
    335
    לא זכורה לי עונה שלאחר כמה מירוצים טובים עדיין לא ברור מי יהיה טוב, איפה ומתי. בכל מסלול, מירוץ ומקצה דירוג רואים שליטה של קבוצה אחרת. פשוט מטורף וזה ממש מרענן וטוב.

    פורצה פרארי.
     
  3. shlomydavid מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    14,891
    לייקים שהתקבלו:
    484
    http://img35.imageshack.us/img35/3170/52503410151458071453666.Xxx


    אלונסו ניצח את הגראנד פרי הספרדי.

    אמיר, יופי של כתבה !


    http://img17.imageshack.us/img17/3428/18497.Xxx
    אלונסו חוגג עם הגביע.


    * המירוץ הבא יערך בעוד כשבועיים (26.5) במונאקו, מונטה קרלו.

     
  4. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,365
    לייקים שהתקבלו:
    4,717
    תודה.

    פירלי, יצרנית הצמיגים, הבינה שזה קצת עבר את הגבול. ארבע עצירות למכונית? במירוץ הבא לא יהיה שינוי, אבל אחריו בקנדה כבר ישנו את תרכובות הצמיגים למשהו שמשלב בין הצמיג הנוכחי לצמיג של השנה שעברה.

    בזמן שהרעיון לייצר צמיג עם שחיקה מהירה יחסית כדי לבלגן את העניינים הוא בסדר, השנה באמת עברנו את הגבול. לא יכול להיות שכל מה שמעניין קבוצות ונהגים זה לשמור על הצמיגים, לא יכול להיות שנהגים יימנעו ממאבקים על מקום כדי לשמור על הצמיגים. נכון שזה לא כל כך הוגן לקבוצות שייצרו מכוניות שמתמודדות טוב יותר עם בעיית הצמיגים, בעוד אחרות כמו רד בול ומרצדס מתקשות עם זה יותר, אבל מה שאנחנו רואים העונה זה לא מה שפורמולה 1 אמור להיות. הרבה יותר מדי טקטיקה ואסטרטגיה, הרבה פחות יכולת נהיגה.
     
  5. shlomydavid מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    14,891
    לייקים שהתקבלו:
    484
    http://img407.imageshack.us/img407/2300/bannieregp2013.Xxx


    מחר החל מ-15:00 יתקיים מקצה הדירוג במונאקו (מונטה קרלו) - מירוץ מ"ס 6 בעונת 2013.


    http://img801.imageshack.us/img801/8296/monacograndprix.Xxx
    צילום של מסלול מונאקו.


    http://img267.imageshack.us/img267/8659/monacogpq.Xxx
    כל המידע על מסלול מונאקו.

    שיא ההקפה במירוץ: מיכאל שומאכר (2004) - 1:14.439 דק'.


    http://img843.imageshack.us/img843/4268/monacogp.Xxx
    תוצאות שני האימונים הראשונים במונטה קרלו.


    http://img521.imageshack.us/img521/3443/f1grandprixmonacopracti.Xxx
    ניקו רוזבג סיים ראשון בשני מקצי האימונים הראשונים במונאקו.


    * שידור ישיר בספורט 5+ LIVE, החל מ-14:55.

     
  6. shlomydavid מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    14,891
    לייקים שהתקבלו:
    484
    http://img407.imageshack.us/img407/2300/bannieregp2013.Xxx


    ניקו רוזברג יזנק מהפול פוזישן במונטה קרלו, מירוץ מ"ס 6 בעונת 2013.

    ניקו רוזברג (גרמניה, מרצדס) יזנק מחר מהפול פוזישן במונטה קרלו, אחרי שסיים ראשון את מקצה הדירוג בזמן של 1:13.876 דק'.
    רוזברג קבע את הזמן המהיר ברגע האחרון, והקדים רק ב-91 אלפיות את חברו לקבוצה - לואיס המילטון (בריטניה).
    לרוזברג זהו פול פוזישן שלישי ברציפות, והרביעי בסה"כ בקריירה.
    יש לציין שרב המקצה הדירוג התקיים תחת תנאי מסלול רטובים לאחר ממש לפני תחילתו היה שבר ענן מעליו.
    כמובן לאט לאט בתוך המקצה הדירוג, המסלול התייבש והתנאים השתפרו.
    בנוסף, יש לציין שפליפה מאסה (ברזיל, פרארי) לא השתתף כלל במקצה הדירוג בגלל שריסק את מכוניתו באימון השלישי מוקדם יותר היום.

    http://f1.imgci.com/PICTURES/CMS/18600/18639.2.Xxx
    ניקו רוזברג. פול פוזישן שלישי ברציפות.


    יתר העשיריה הראשונה:

    סבסטיאן פטל (גרמניה, רד בול) יזנק 3
    מארק וובר (אוסטרליה, רד בול) יזנק 4
    קימי רייקונן (פינלנד, פרארי) יזנק 5
    פרננדו אלונסו (ספרד, פרארי) יזנק 6
    סרחיו פרז (מקסיקו, מקלארן) יזנק 7
    אדריאן סוטיל (גרמניה, פורס אינדיאה) יזנק 8
    ג'נסן באטן (בריטניה, מקלארן) יזנק 9
    ז'אן-אריק ורן (צרפת, טורו רוסו) יזנק 10


    יתר הגריד:

    11. ניקו הולקנברג
    12. דניאל ריקארדו
    13. רומיאן גרוז'אן
    14. ולטרי בוטאס
    15. גידו ואן דר חארדה
    16. פסטור מלדונדו
    17. פול די רסטה
    18. צ'ארלס פיק
    19. אסטבן גוטיירז
    20. מקס צ'ילטון
    21. ג'ולס ביאנקי
    22. פליפה מאסה


    http://f1.imgci.com/PICTURES/CMS/400/443.Xxx
    מפת מסלול מונטה קרלו, מונאקו.


    * שידור ישיר של המירוץ בערוץ ספורט 5+ LIVE, החל מ-14:50.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/5/13
  7. shlomydavid מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    14,891
    לייקים שהתקבלו:
    484
    http://img407.imageshack.us/img407/2300/bannieregp2013.Xxx


    ניקו רוזברג ניצח בגראנד פרי של מונאקו.

    אמיר, יופי של כתבה !

    כתבה נוספה על המירוץ והתאונות הקשות של מאסה ומלדונדו - כאן.


    http://f1.imgci.com/PICTURES/CMS/18600/18656.2.Xxx
    רוזברג חוגג עם הגביע.








    * המירוץ הבא יערך בעוד כשבועיים (9.6) במונטריאול, קנדה.

     
  8. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,365
    לייקים שהתקבלו:
    4,717
    בא לי להשתגע מהסבב הזה. איך הם לא קולטים, איך הם לא מבינים? לא נכנס להם לראש שאם כל מה שמעניין ומושך את תשומת הלב של הקבוצות זה לשמור על הצמיגים, לשמור על הצמיגים, לשמור על הצמיגים, אל תנסה לעקוף, צריך לשמור על הצמיגים, אז משהו פה מאוד מאוד פגום? הם ניסו להמציא את הגלגל קצת מחדש, ניסו למצוא את הדרך להפוך את המירוצים למעניינים יותר, וזה בסדר. אבל הם עברו את הגבול. זה אולי נראה מעניין ומרתק, אבל זה כל כך מלאכותי.
     
  9. shlomydavid מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    14,891
    לייקים שהתקבלו:
    484
    האמת אני לא ממש מבין לעומק את עניין הצמיגים, אבל מההודעות שלך וגם מצפייה בשידורים והפרשנות של בועז קורפל, אני מבין שיש סוג של מחלוקת מול פירלי יצרנית הצמיגים. גם הם לא מוכנים לוותר על האינטרס שלהם.
    מה דעתך השינוי שצריך לעשות לגבי הצמיגים ? מה כ"כ נורא במה שעשו בהם השנה לגבי שנה שעברה ?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏26/5/13
  10. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,365
    לייקים שהתקבלו:
    4,717
    בשנתיים-שלוש האחרונות, בהדרגה, מייצגים צמיגים שנשחקים מהר יותר ויותר. זה חלק מהרעיון שנועד לשפר את המירוץ, להפוך אותו ליותר מעניין, יותר הפכפך, אחרי שנים בהן לא מעט מירוצים היו נטולי עקיפות ואקשן. העניין הוא שהצמיגים השנה כל כך הרבה יותר חלשים מבשנה שעברה, שכדי להימנע מביצוע של מספר גבוה מדי של עצירות להחלפת צמיגים במהלך המירוץ (בכל זאת, נהוג 3-2), הקבוצות פשוט מורות לנהגים לנהוג יותר לאט ולקחת פחות סיכונים כדי לא לשחוק אותם כל כך.

    אז אפשר לומר שזה פשוט חלק מכללי המשחק, מי שמתמודד עם כך היטב (דוגמת לוטוס או פרארי) אז כל הכבוד לו, ומי שמסתבך (רד בול, מרצדס), זו בעיה שלו. זו בעיה של כולנו. כי כשקבוצות מורות לנהגים לא לנסות לעקוף יריבים, או כשהם מורות לנהגים לא לנסות להתנגד לנהג שמנסה לעקוף, וכשהן כל הזמן מזכירות לנהגים "לשמור על הצמיגים", וזה קורה כל מירוץ, כל הזמן, אז זה פוגע בעצם הדבר שנקרא "מירוץ" ו"פורמולה 1". זה אמור להיות קצה גבול היכולת הטכנולוגית והאנושית, וזה לא. כי אף נהג לא ממצה את היכולת של המכונית או את היכולת שלו, הוא כמעט תמיד נוהג פחות טוב ממה שהוא יכול, כי הוא צריך לשמור על הצמיגים. יש הרבה יותר עקיפות עכשיו, אבל חלק גדול מהעקיפות שאנחנו רואים - גם בגלל הצמיגים, גם בגלל עזרים אלקטרוניים אחרים וחוקים שונים - הן בלוף. מצג שווא. אין פה אתגר אנושי אמיתי.

    העניין הוא שבשנה שעברה זה היה די בסדר. הצמיגים נשחקו מהר יותר מבשנים שעברו, אבל זה היה די מאוזן. השנה הם פשוט הלכו צעד נוסף קדימה בתקווה להוסיף עצירות להחלפת צמיגים ולבלגן את העסק. הם פשוט הפרו את האיזון. ועכשיו, לך תתקן את זה במהלך העונה, כשהחוקים אוסרים על כך אלא אם כל הקבוצות יסכימו. וכמובן שהקבוצות שמסתדרות טוב יותר עם הצמיגים, לא מוכנות.

    פשוט צריך לחזור לתרכובות נורמליות יותר, כמו של השנה שעברה. פירלי לא אשמה בזה בכלל. הם פשוט עשו מה שבסבב אמרו להם. למרות שזה די מוציא אותם רע. תאר לך חברת צמיגים שחוברת בחוזה לסבב המירוצים היוקרתי בעולם וצריכה להציג לעולם.... צמיג גרוע.
     
  11. shlomydavid מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    14,891
    לייקים שהתקבלו:
    484
    וואו, ממש הבהרת לי את העניין יפה מאוד.
    אבל דבר אחד לא הבנתי, בגלל 2 קבוצות עיקריות (עם כל הכבוד לפרארי), כל הסבב ובכלל כל העסק הזה שנקרא פורמולה 1 צריך לסבול ? או שזה בעצם משתלם גם למנהלי הסבב מבחינת עניין וכו'.
    ממה שהבנתי, שנה הבאה יהיה שינוי דרסטי במשקל המכונית וגם במנועים. איך זה ישתלב לדעתך ומה הסיכוי שיחזרו גם לצמיגים נורמלים ע"פ הבנתך ?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏27/5/13
  12. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,365
    לייקים שהתקבלו:
    4,717
    קודם כל, יש חוק. במהלך עונה אי אפשר לשנות צמיגים אלא אם כל הקבוצות מסכימות. יש בזה גם מן ההיגיון, למה שהן ישלמו מחיר על הטפשות של הסבב? בסבב קבעו את הצמיגים לעונה, הן הצליחו להתאים את המכונית...

    בכל מקרה, זה גם לא רק שתי קבוצות, פורס אינדיה בסדר גמור עם הצמיגים גם כן. אני לא כל כך יודע לגבי קבוצות כמו קייטרהאם או מארוסיה, גם כך למי אכפת מהן. האמת היא שיותר משזה שלוש קבוצות שמסתדרות היטב, זה שתי קבוצות גדולות (רד בול ובעיקר מרצדס) שלא מסתדרות.

    בכך מקרה, העניין הוא פחות מקרה של מסתדר או לא מסתדר, זו בעיה של הקבוצות, אבל הבעיה הכללית היא, כמו שאמרתי, שהמירוצים הם לא מה שהם צריכים להיות.

    בזמן שיש צופים שיודעים לומר שהמלך עירום, ולא מעטים, אני מניח שיש גם לא מעט צופים שמסתכלים במירוצים, רואים הרבה עקיפות וחושבים שזה יופי של שואו, אני לא יודע. אכן בשנה הבאה צפוי שינוי משמעותי בגלל מפרט המנועים החדש. אתו ובלעדיו, אני מניח שנראה חזרה לצמיגים שפויים יותר. אני מניח שגם בסבב מבינים שהם הגזימו. יש מצב שבפירלי יישבו להם על הווריד כדי לשנות את זה. אתה חובר לסבב כמו פורמולה 1 כדי לזכות בפרסום חיובי. הדבר האחרון שאתה צריך זה שכולם ידברו על כמה הצמיג שלך גרוע (בכוונה, ועדיין).
     
  13. sandro Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/12
    הודעות:
    674
    לייקים שהתקבלו:
    281
    פיראלי הכריזה כבר שתביא תרכובות משופרות לקנדה עוד שבועיים.
    http://www.autosport.com/news/report.php/id/107421

    היה ניתן לשמוע בקשר אתמול שתי דברים בנוגע לעניין הזה:
    1. מהנדס המרוץ של המילטון ביקש ממנו לשמור יותר טוב על הצמיגים ושהוא מאבד אחיזה מהר מדי. המילטון ענה לו בתסכול:"I am trying to get past him man" (בכלל המילטון הוא כנראה הנהג שהכי סובל מהצמיגים הללו בסבב).
    2. ווטל ניפץ כעקפה לסיום המרוץ את ה-fastest lap באיזה שלוש שניות. מהנדס המרוץ שלו כמובן לא אהב את זה ונזף בו על כך. וטל השיב "but the satisfaction".

    בשורה התחתונה אין ספק בכלל שהשחיקה של הצמיגים מוגזמת ופירלי הלכו רחוק מדי(בין אם בכוונה ובין אם לא) עם התרכובות שהם הביאו העונה וזה כבר טוב שנראה שינוי בקנדה. ש90 אחוז מהמנהגים עסוקים בלשמור על הצמיגים הרבה יותר זמן מאשר אשכרה racing, קשה לקרוא לזה מרוץ. שנהגים מביאים זמני עקפה נמוכים ב2 שניות ממה שהם באמת מסוגלים, ושהם מקבלים הנחיות לא להילחם על מקום כי הם על אסטרטגיית עצירות שונה.... אי אפשר להתכחש לעבודה שזה כבר מוגזם, לא משנה כמה דרמה זה מניב.
     
  14. shlomydavid מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    14,891
    לייקים שהתקבלו:
    484
    איך זה מסתדר עם החוק שאסור לשנות צמיגים ? השינוי הוא מיזערי או שזה משהו אחר שלא הבנתי ?
    ד?א, ממה שזכור לי היו בעבר שתי יצרניות צמיגים. למה עברו לאחת ? אולי זה גם חלק מהבעיה.
     
  15. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,365
    לייקים שהתקבלו:
    4,717
    הידיעה שהובאה כאן היא מלפני שבועיים. בפירלי התכוונו לבצע שינוי, אבל אז היה מי שכבר דאג להוציא לאור את הסעיף האוסר זאת בלי הסכמת כל הקבוצות, והעסק התמוסס. יהיה שינוי מסוים בקנדה, אבל הוא מינורי ובעיקר בטיחותי. זה לא ישנה הרבה.

    אני לא חושב שהמעבר ליצרנית צמיגים אחת משמעותי. אם תגיד לשתי יצרניות לעשות צמיגים גרועים, זה מה שתקבל בכל מקרה...