F1 2009

הנושא בפורום 'פורום ספורט כללי' פורסם ע"י Rosner, ‏7/12/08.

  1. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כן, בקרוב גם תבוא ההתרגשות לקראת פתיחת העונה.

    קייזר ציין ש BMW בנתיים המהירים ביותר במבחנים אך שכח לציין שמקלארן במקום השני ופרארי רק בשלישי עד כה.
     
  2. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    פשוט מגעיל החלק האחורי של הרכבים העונה לפי התקנון החדש. הכנף האחורית פשוט זוועה.

    http://www.motorsport-total.com/bilder/2009/090301/1235928039.Xxx

    http://www.motorsport-total.com/bilder/2009/090301/1235928025.Xxx
     
  3. guyholl Member

    הצטרף ב:
    ‏31/12/06
    הודעות:
    2,120
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אבל עם זה ישרת את המטרה, והעונה תיהיה הרבה יותר פתוחה, למי אכפת? http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx
     
  4. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בעיקר החזרה לסליקס (צמיגים). ב 98 שעברו לגלגלים עם החריצים זה הרגע בו הרגו את התחרות שהייתה עד עונת 97 הנפלאה.
    העונה זה באמת נראה מבטיח, כי השליטה ברכב תשתפר. אולי יכלו לוותר על כיעור הענף האחורית. הכל בצמיגים.
     
  5. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בהתאחדות הפורומולה 1 (FIA) מדברים על תוכניות נוספות לעתיד כמו שינוי שיטת הניקוד וכל מיני דברים. אני דווקא בעד לשנות את שיטת הניקוד ולשים יותר דגש על המנצח שמקבל כיום רק 2 נק' יותר מהמקום השני וזה לחלוטין לא משקף הישג כמו ניצחון.
     
  6. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏7/9/04
    הודעות:
    24,805
    לייקים שהתקבלו:
    335
  7. The_Arsenal Member

    הצטרף ב:
    ‏13/6/07
    הודעות:
    4,085
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה אתם אומרים על ההחלטה החדשה, שהאליפות תיקבע על-פי מס' נצחונות ולא על-פי ניקוד? כמו כל החלטה גם לזאת יש גם יתרונות וגם חסרונות. אני אישית חושב שההחלטה לא טובה, ושהישורת האחרונה של העונה תהיה הרבה פחות מעניינת בצורה הזאת.
     
  8. Selby Member

    הצטרף ב:
    ‏11/1/08
    הודעות:
    4,859
    לייקים שהתקבלו:
    4
    החלטה מגעילה שפשוט מעודדת נהגים להיות לא יציבים.
     
  9. The_Arsenal Member

    הצטרף ב:
    ‏13/6/07
    הודעות:
    4,085
    לייקים שהתקבלו:
    0
    השאלה היא מה יותר מעניין, לראות נהג יציב, או לראות נהג שמתאבד על מקום ראשון ולפעמים זה עולה לו במירוץ?
     
  10. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    סוף השבוע יוצאים לדרך ונקווה לראות באמת מי שווה מה סוף סוף.

    שלומי, נקבל סיקורים העונה? http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx
     
  11. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    20,606
    לייקים שהתקבלו:
    5,230
    ממה שאומרים, המכונית של מקלארן נראית רע למדי. מברון, לעומת זאת, יש למה לצפות בגלל שהם (עוד בגלגול הקודם כהונדה) למעשה הקריבו את עונת 2008 כדי לעבוד על המכונית של העונה הקרובה.
     
  12. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    27,595
    לייקים שהתקבלו:
    6,330
    אני בשנים האחרונות לגמרי כבר לא מתעניין בפורמולה אחת. לא יודע, יש לי בעיה עם הקטע שהמכוניות לא שוות...במשך הרבה שנים עקבתי כל שנה אחרי המירוצים (הייתי אוהד גדול דווקא של 'שומי' ושונא נהגים בריטיים עקשני), אבל בשנים האחרונות התחיל לעצבן אותי הנהירה של עולם ה-F1 למדינות שנויות במחלוקת כמו סין, מאלזיה, דובאי, טורקיה וכו'. הדבר היחיד שמעניין את מוסלי זה כסף ומבחינתו שנערות הפיץ' יילכו בורקה פשוט מחליא אותי. אגב מוסלי, מעניין מה היה קורה אילולא היה משתמש למשל בפנטזיית 'אבו כביר' למשחקי המין שלו במקום לערב אותנו בפנטזיות החוליניות שלו. כעיקרון אין לי דבר נגד פנטזיות מיניות, כל אחד רשאי להתגרות ממה שהוא רוצה, אבל באמת מה היה קורה אילולא אותן הזונות היו משחקות למשל אסירות ערביות בכלא עירקי או בגווטאנאמו ביי...אני חושב שהבנתם אותי...

    בכל זאת במקרה ראיתי אתמול מוקדם בבוקר (התעוררתי יותר מדי מוקדם, לא יכולתי לחזור לישון http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/biggrin.Xxx ) תכנית מעניינת על העונה של 1978. היה מדהים לראות כמה הספורט השתנה.

    מה שמאד משך אותי היה הסיפור הטראגי של הנהג השוודי רוני פיטרסון. מותו הטראגי הזכיר לי שני אירועים אחרים. המוות של איירטון סנה, אבל גם המוות של נהג אחר, רוג'ר וויליאמסון. המוות של סנה ידוע לכולם, אבל ב-1974 נהרג בצורה טראגית נהג אנגלי דווקא על מסלול הולנדי שנקרא Zandvoort.

    אני אישית נולדתי רק כעבור שנה, אבל לפני כמה שנים ראיתי תכנית דוקומנטרית על אותו אירוע טראגי. הרשות ההולנדית הבכירה שידרה תכנית על הליקויים הנוראיים שהיו אז. אני לא יודע אם אתם מכירים את המקרה, אבל מבחינתי התמונות מאד קשות לצפייה. הקטע למעשה במקורו מהטלוויזיה ההולנדית ואני פשוט נחרד לשמוע שהשדרים פשוט בכלל לא ידעו דקות האם יש עוד נהג ברכב. לאור ההתנהגות של הנהג דיויד פורלי שבבירור נראה אובד עיצות (וזה מבחינתי הקטע הכי קשה) השדרים הבינו שכנראה יש עוד נהג ברכב...הקטע נגמר אחרי כמעט חמש דקות, אבל אני לא זוכר אם ערכו אותו. בקטע הנוכחי כבר מודיעים לקראת הסוף שוויליאמסון נהרג.

    הוריי שבמקרה טיילו שם באזור ראו בדרך חזרתם הביתה את המכונית שהובילה את גופתו של ווילאמסון. אני די גדלתי על הסיפור הזה כי כילד טיילתי עם משפחתי באזור הזה די הרבה. המסלול הזה עדיין חי וקיים, אבל כבר שנים לא נערכים שם מרוצים גדולים אמיתיים. (המסלול נמצא קרוב לשפת הים בצד המערבי של האג)

    לסיום עוד קטע שמצאתי, מדובר בכל הנהגים שנהרגו אי פעם במרוצי הפורמולה אחת. לשמחתי ההרוג האחרון הוא סנה וטוב לדעת שלמרות כל הפוליטיקה המלוכלכת הנהגים הרבה יותר בטוחים ברכבם מאשר לפני שנים. אולי חבל שהיום לקראת כל עונה נפתחת לא עורכים מעין טקס למען החבר'ה האלה. מבחינתי היה יכול להיות מאד מרגש אם בסוף השבוע הראשון היו עורכים מעין תפילת דרך משותפת.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏28/3/09
  13. shlomydavid מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    14,921
    לייקים שהתקבלו:
    498
    שלום לכולם.
    בשעה טובה ומוצלחת, תיצא מחר לדרך עונת 2009 בסבב המירוצים מ"ס 1 בעולם - Formula 1.
    הנני שמח להציג לכם את סקירתי לעונה החדשה, הכוללת: מידע כללי על פורמולה 1, מידע על הקבוצות, נהגים, לו"ז המסלולים והשינויים בעונה זו. הכי חשוב שתהיה עונה מוצלחת ומהנה !


    http://img6.imageshack.us/img6/8228/f1grandprixlogow.Xxx

    פורמולה 1 הוא סבב מירוצי מכוניות היוקרתי ביותר בעולם, ומהווה את הרמה העליונה ביותר שבמירוצי פורמולה. פורמולה 1 כוללת סדרה של מירוצים במסלולים מיוחדים, בעיקר באירופה, ותארי אליפות עולם שנתיים לנהגים ולקבוצות. הליגה מפוקחת על ידי ההתאחדות הבינלאומית למירוצים (FIA), ונכון לשנת 2008 מנוהלת על ידי ברני אקלסטון. הפורמולה 1 נחשבת לענף הספורט היקר ביותר בעולם.

    מירוץ הפורמולה 1 הראשון התקיים ב-1948, אך אליפות עולם החלה לפעול רק בשנת 1950. בעונה זו התחרו 18 קבוצות בשבעה מירוצים, קבוצת פרארי היא היחידה מביניהן שעדיין מתחרה. תואר האליפות לקבוצות נוסף בשנת 1958.
    הנהגים המצליחים ביותר בתולדות הפורמולה 1 הם: מיכאל שומאכר (7 תארים), חואן מנואל פנג'יו (5) ואלן פרוסט (4).
    הקבוצות המצליחות ביותר הן: פרארי (15 תארים), ויליאמס (9) ומקלארן (9) ולוטוס (7).

    אליפות העולם לפורמולה 1 נוסדה בשנת 1950 והיא הותיקה מכל אליפויות ה-FIA. היא גם זו שזוכה לסיקור הנרחב ביותר באמצעי התקשורת. מוערך כי 17 המרוצים בשנת 2000 משכו מעל 53 מיליארד צופי טלוויזיה בזמן שהעיתונות הכתובה שמרה על נוכחות משמעותית עם ממוצע של 650 כתבים וצלמים מ-65 מדינות המגיעים מכל העולם על מנת לסקר כל מרוץ ומרוץ.
    האליפות בשנת 1950 הורכבה מ-7 מרוצים בלבד. מספר זה גדל בהדרגה, והגיע לשיאו, כ-17 מרוצים בשנת 1977. לאחר מכן הוגבל מס' המרוצים ל-16.
    בשנת 1996, הונהג מחדש מ"ס המסלולים ל-17 בשנה. (ב-2005 ו-2006 בעקבות הסכם מיוחד, וחד פעמי כל פעם בין היצרנים, היו 18 ו-19 מירוצים).
    עבור הענקת התארים של אלוף העולם לנהגים ויצרנים חייב להיות מינימום של 8 מרוצים בעונה.
    מאז 1950 נערכו יותר מ-600 מרוצי פורמולה 1.

    בפורמולה 1 קיימים שני תארים, אחד עבור אלוף העולם לנהגים ואחד עבור אליפות היצרנים. התואר עבור הנהג מוענק משנת 1950 ועבור היצרנים משנת 1958.
    הניקוד לאליפות היצרנים נקבע על ידי חיבור הנקודות בהן זכו מכוניותיו של כל יצרן בכל מרוץ בו לקחה חלק מכונית מתוצרתו (כאשר אי אפשר להכניס יותר משתי מכוניות) באותה דרך הנהגים צוברים את מספרן הכולל של הנקודות בו זכו בכל מרוץ.
    במקרה של שני נהגים בעלי מספר זהה של נקודות, התואר יוחלט על פי בסיס איכות המיקומים, כלומר מספר הניצחונות, אח"כ מספר הפעמים בו זכו הנהגים במקום שני וכך הלאה.
    מנצח מירוץ מקבל 10 נקודות. השבע הבאים מקבלים נק' כדלקמן: מקום 2 - 8 נק', מקום 3 - 6 נק', מקום 4 - 5 נק', מקום 5 - 4 נק', מקום 6 - 3 נק', מקום 7 - 2 נק', מקום 8 - 1 נק'.


    להלן המכוניות, היצרנים, הנהגים וקסדותיהם:


    מקלארן-מרצדס - MP4-24 / הייקי קובליינן - לואיס המילטון

    http://en.f1-live.com/f1/img/photo_mclaren.Xxxhttp://en.f1-live.com/f1/img/photop_mclaren.Xxx


    פרארי - F60 / קימי רייקונן - פליפה מאסה

    http://en.f1-live.com/f1/img/photo_ferrari.Xxxhttp://en.f1-live.com/f1/img/photop_ferrari.Xxx


    ב.מ.וו-סאובר - F1 .09 / ניק היידפלד - רוברט קוביצה

    http://en.f1-live.com/f1/img/photo_bmw.Xxxhttp://en.f1-live.com/f1/img/photop_bmw.Xxx


    רנו - R29 / נלסון פיקה ג'וניור - פרננדו אלונסו

    http://en.f1-live.com/f1/img/photo_renault.Xxxhttp://en.f1-live.com/f1/img/photop_renault.Xxx


    טויוטה - TF109 / טימו גלוק - יארנו טרולי

    http://en.f1-live.com/f1/img/photo_toyota.Xxxhttp://en.f1-live.com/f1/img/photop_toyota.Xxx


    טורו רוסו - STR4 / סבסטיאן בואמי - סבסטיאן בורדה

    http://en.f1-live.com/f1/img/photo_tororosso.Xxxhttp://en.f1-live.com/f1/img/photop_tororosso.Xxx


    רד-בול - RB5 / סבסטיאן ווטל - מארק וובר

    http://en.f1-live.com/f1/img/photo_redbull.Xxxhttp://en.f1-live.com/f1/img/photop_redbull.Xxx


    וויליאמס - FW31 / קאזוקי נקאג'ימה - ניקו רוזברג

    http://en.f1-live.com/f1/img/photo_williams.Xxxhttp://en.f1-live.com/f1/img/photop_williams.Xxx


    פורס אינדיה - VJM02 / ג'יאנקרלו פיסיקלה - אדריאן סוטיל

    http://en.f1-live.com/f1/img/photo_forceindia.Xxxhttp://en.f1-live.com/f1/img/photop_forceindia.Xxx


    בראון GP - BGP 001 / רובנס באריקלו - ג'נסן באטן

    http://en.f1-live.com/f1/img/photo_brawngp.Xxxhttp://en.f1-live.com/f1/img/photop_brawngp.Xxx

    * הקבוצה החליפה את הונדה היפנית.


    הבאנר, התמונות והמידע באדיבות האתרים:

    האתר, האתר, האתר, האתר
     
    נערך לאחרונה ב: ‏28/3/09
  14. shlomydavid מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏11/6/04
    הודעות:
    14,921
    לייקים שהתקבלו:
    498
    http://img6.imageshack.us/img6/8228/f1grandprixlogow.Xxx


    עונת 2009 תיצא מחר בוקר לדרך במקצה הדירוג במלבורן (אוסטרליה), והייתי רוצה להציג לכם את השינוים והחידושים לקראת העונה החדשה.


    להלן הלו"ז לעונת 2009:

    1) אוסטרליה – מלבורן - 29/03
    2) מאלזיה - ספאנג - 05/04
    3) סין - שנגחאי - 19/04
    4) בחריין - שאקיר - 26/04
    5) ספרד - קטלוניה - 10/05
    6) מונאקו – מונטה קרלו - 24/05
    7) טורקיה – איסטנבול - 07/06
    8) בריטניה - סילברסטון - 21/06
    9) גרמניה - נירנברג - 12/07
    10) הונגריה - הונגרורינג - 26/07
    11) אירופה - ולנסיה - 23/08
    12) בלגיה - ספא - 30/08
    13) איטליה - מונזה - 13/09
    14) סינגפור - סינגפור - 27/09
    15) יפן – פוג'י - 04/10
    16) ברזיל - אינטרלאגוס - 18/10
    17) אבו דאבי - אבו דאבי - 01/11


    * כפי שניתן לראות, העונה יתקיימו 17 מירוצים, אחד פחות מבשנה שעברה.
    הסיבות לכך הם הורדת המירוצים במאגני קור ובקנדה. במקומם נכנס המירוץ באבו דאבי שיסגור את העונה.
    שינוי נוסף יהיה במירוץ מ"ס 9 - הגראנד פרי הגרמני, שיערך השנה בנירנברג ולא בהוקנהיים.
    וכזכור, מירוץ סינגפור יהיה מירוץ שיערך בלילה.

    http://img25.imageshack.us/img25/517/509072.Xxx
    חדש בפורמולה 1 - מירוץ אבו דאבי


    להלן תקציר השינויים בחוקים:

    1) מכוניות: על פי התקנות החדשות, הכנף הקדמית רחבה ונמוכה מבעבר, כשהכנף מאחור זוכה למראה גבוה וצר. גם הכנפונים המבצבצים מהמעטפת החיצונית כבר לא יהיו. המטרה – לשפר את זרימת האוויר מהמכונית והלאה כך שלמכונית עוקבת יהיה קל יותר לעקוף.
    אמצעי נוסף לשיפור התחרותיות היא מערכת ה-KERS, שבנוסף נושאת על גבה את דגל איכות הסביבה. אנרגיית הבלימה שמייצרת המכונית נאגרת, ומאפשרת לנהג לשחררה כשצריך. למשך מספר שניות, מתווספים לכוח המנוע עוד 80 כוחות סוס שלבטח יעזרו לסיים בהצלחה עקיפות. אלא שלא כל הקבוצות סיימו את פיתוח המערכת והתאמתה למכונית, ונכון לרגע זה רק רנו ופרארי מוכנות לעשות בה שימוש במירוץ פתיחת העונה.
    2) מנועים: על פי ההחלטה האחרונה, נקבע כי שמונה מנועים בלבד יעמדו לרשותו של כל נהג במהלך 17 המירוצים העונה.
    בכל סוף שבוע של מירוץ, החל משלבי האימון וכלה במירוץ, יהיה מותר לכל מכונית להשתמש במנוע אחד בלבד.
    החלפת מנועים תהיה מותרת בין מירוצים, כל עוד לא מכניסים לשימוש מנוע תשיעי שיחייב בענישה. בנוסף, מוגבל המנוע ל-18 אלף סל"ד לעומת 19 אלף בעונה שעברה.
    3) מבחנים: ע"פ החלטה חדשה, עד לסיום העונה חל איסור על הקבוצות לערוך מבחנים.
    4) צמיגים: השנה יחזרו לצמיגי סליקס טהורים אחרי 12 שנה.

    * יש לציין כי גם שיטת הניקוד תישאר בעינה למרות שכבר הוחלט על סוג של שינוי.

    להלן השינויים המלאים.


    הבאנר, התמונה והמידע באדיבות האתרים:

    האתר, האתר
     
    נערך לאחרונה ב: ‏28/3/09
  15. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קודם כל עבודה גדולה שלומי.

    דבר שני, בנתיים השינויים ברכבים אכן מבטיחים לנו תחרות אמיתית שמהווה יותר תלות בכישורי הנהג.
    מחר אנחנו אמורים לראות לפי כך, גם אפשרויות עקיפה נוחות יותר בשל הצמיגים החדשים. זה מה שיהפוך גם את המירוץ לחוויה בלתי רגילה כמו שהיה בעבר.

    http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/multi.Xxx