אמיר, תודה ותודה גם לקייזר על הלינק. אז אם הבנתי נכון, ג'נסן בכל מקרה לא היה להוט להישאר בברון והרכישה של מרצדס יכולה להיות רק תירוץ ולא סיבה לעזיבה. אבל אני לא יודע עד כמה תהיה לזה השפעה על מעבר אפשרי שלו למקלארן. זאת אומרת, לפי החדשות עכשיו זה כנראה יקרה אבל זה לא בגלל שלבאטון כל כך חשוב להיות בקבוצה אנגלית. http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport...one/8363892.stm לדעתי זה יהיה פשוט נהדר, דרים טים ממש. יותר מזה שזו תהיה קבוצה של שני אלופי עולם, אם יעשו עבודה טובה במקלארן גם המכונית תהיה מצויינת כי יש להם בסיס טוב מאוד לעבוד עליו. אבל וואו, כמה שהולכים לשנוא את הקבוצה הזאת! לי זה רק יגביר את העניין בפורמולה 1. שום דבר לא סופי כמובן.
אמנם קצת מוקדם לקבוע אבל לדעתי לא כדאי לפתח יותר מדי ציפיות ממרצדס GP (לשעבר בראון) המתגבשת. הקבוצה עוברת תהפוכה של ממש. גם ברמת הנהגים, גם ברמת המותג וגם ברמת הניהול. הקבוצה הופכת מקבוצה בריטית לכל דבר לקבוצה גרמנית מובהקת. רוזברג והיידפלד הם נהגים טובים אבל הם לא מסוג הנהגים שקבוצה שרוצה לרוץ על אליפות צריכה. לגבי המעבר של באטן למקלארן- מדובר בצעד מתבקש. למרות שיש פה סיכון של שני נהגים עם הרבה אגו ואופי לא קל שעלולים לריב ביניהם.. בכל זאת הקבוצה ממצבת את עצמה כקבוצה בריטית גם ברמת הנהגים. כנ"ל הפרידה ממרצדס- צעד מועיל. למרות שצריך למלא את החלל שהיא תותיר בקבוצה.
תקראו את הכתבה הזאת על העונה החולפת http://cars.walla.co.il/?w=/4704/1610984 חלק א וחלק ב. הכתב פשוט משבח את לואיס בכל הזדמנות. אני לא אכחיש שאני נמנה משונאיו הכבדים של לואיס אבל עדיין, זה פשוט מרגיז לראות את ההמולה והלקקנות סביבו. נהג השנה? איך אפשר לקרוא לרובנס אכזבת השנה, הוא פשוט נתן עונה הירואית! אז קצת פשלה בסוף השנה וכבר הוא אכזבה? באטן שאני ממש לא ממעריציו, נתן מירוץ אחד טוב? הוא לא קרוץ מחומר של אלופים? באטן במחצית הראשונה של העונה היה פשוט בלתי ניתן לעצירה.... כל הכתבה הזאת נראית כאילו נלקחה מהעונה הקודמת ולא מהעונה הנוכחית.
עזוב אל תקח ללב, כותב בשקל וחצי שכנראה לא ראה אפילו מירוץ אחד של הסבב השנה http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/wink.Xxx
גם לווטל מגיע מקום של כבוד.. בכל זאת מקום שני עם רד בול זה הישג בלתי רגיל. אני הייתי מאוכזב השנה מנהגי האהוב אלונסו. מקווה שבעונה הבאה פרארי יעמידו בשבילו את מכונית ראויה לאלוף.
על הדרך גם שמועות על ניסיון של מרצדס הגרמנית לצרף אליה נהג גרמני אלמוני - שומכאר. שומי שרעב מאוד לנהוג במכונית פורמולה 1 ולא מפסיק להתאמן עוד עשוי אף להסכים לאתגר המעניין של הקבוצה החדשה בסבב ובעיקר גם בשל נוכחותו של רוס בראון, המנהל לשעבר בפרארי, גם בפרוייקט החדש.
קשה לי מאוד לראות את שומי הסמל הגדול של פרארי מסכים ללכת מולה ראש בראש. אבל רק המחשבה לראות אותו במרצדס המתחדשת כשמנגד מקלארן ופרארי שהתחזקו בבאטן ואלונסו.. יכולה להיות עונה מעניינת בצורה בלתי רגילה. בכללי המצאותה של קבוצת מרצדס החדשה היא עובדה חיובית, קבוצת ענק חדשה שטיפה מחפה על הפרישה של ב.מ.וו וטויוטה. מה גם שלגרמניה שהיא מדינה חולת ספורט מוטורי עדיין תשאר נציגות מכובדת בסבב למרות הפרישה של סאובר-ב.מ.וו
אז זהו, שהשמועות על שומי עדיין רצות. בגדול רוזברג סגור אבל היידפלד עדיין לא חתם על חוזה. במרצדס הביעו התעניינות גם ברייקונן. הקבוצה מחפשת בנרות נהג עם שם שיתחרה לצידו של רוזברג ובגלל זה לא ממהרים להחתים את היידפלד. לדעתי הם צודקים. הקבוצה חייבת לפחות נהג גדול אחד בסבב כדי שהקבוצה תוכל לתת פייט למקלארן ולפרארי. רייקונן שעד עכשיו טען שהוא מוכן להגיע רק למקלארן כי הוא רווצה מכונית תחרותית לדעתי יוכל למצוא את מבוקשו גם בחברה המתחדשת השייכת לקונצרן רכב ענק ונמצאת בניהולו הטכני של רוס בראון.
עדכונים.. BMW שכבר פרשה מהסבב בסופו של דבר עשוייה להשאר. היום פורסם שהקבוצה נרכשה חזרה ע"י בעליה המקוריים פיטר סאובר ובמזל גדול לא תעלם מהסבב. ככה שהיחידה שתעזוב היא טויוטה. השמועות על שומי ומרצדס GP לא מפסיקות. בשטח נראה שבמרצדס מחכים לתשובה של שומי ולא ממהרים להחתים נהג שני לצד רוזברג שהוצג השבוע באופן רשמי. על הדרך החברה חושפת דגם קונספט לקראת הסבב. http://paultan.org/image/mercedes-gp-f1-rendering.Xxx Manor GP הבריטית שתכנס לסבב בעונה הבאה מצרפת את גלוק שעוזב את טויוטה המתפרקת. החלו מגעים מתקדמים על החסות עם וירג'ין שנתנה חסות לבראון GP בעונה החולפת. http://www.manorgp.com/MGPRLCar.Xxx שני הנהגים של פורס אינדיאה חתמו וימשיכו גם בעונה הבאה. נהג המבחנים הראשי של רנו חוזה לופז ככול הנראה יחתום בקבוצה האמריקאית USF1.
ה-FIA מפרסם את רשימת היצרניות שאושרו לעונת 2010 ותכלול 12 קבוצות: פרארי, מקלארן, מרצדס GP, וירג'ין רייסינג (Manor GP לשעבר), פורס אינדיאה, וויליאמס,רנו, רד בול רייסינג, סקודריה טורו רוסו, יו.אס פורמולה1, לוטוס וקמפוס. טויוטה וBMW לא נכנסו לרשימה. שתי היצרניות פרשו מהסבב אבל לפני ימים ספורים BMW-סאובר החלה בהכנות לעונה הבאה לאחר שפיטר סאובר השתלט עליה מתוך מטרה להצילה. כעת החברה מנסה לגייס ספונסרים כדי שהקבוצה תוכל להעמיד תקציב ולקבל את אישור הFIA. במידה ותאושר, שני המועמדים הבולטים הם הייקי קובליינן וירנו טרולי.
הפורמולה 1 מתה, וב 2011 תהיה תחרות חדשה, שתכליתה השגת כמה שיותר מרחק במכוניות חסכוניות שיונעו בדלק ירוק שמקורו בהתססת פרחי ברוקולי. את הגביע בסוף העונה יעניק אל גור. http://209.85.129.132/search?q=cache:zOtP_...n&ct=clnk&gl=il
זה רק עניין של זמן עד שב.מ.וו-סאובר יקבלו את האישור. אני עדיין לא מצליח למצוא מקום בו מספרים על התקציב של פרארי לעונה הבאה ועד כמה משקיעים בפיתוח המכונית החדשה. ממש לא מתחשק לי עוד עונה בלי ניצחונות של האדומה.