אף אחד לא נהרג, אז איך ה FIA אשמים? לא יכלו לעשות כלום חוץ מהעונשים שהוא קיבל בזמנו. במילים אחרות, אי אפשר היה למנוע ממנו לקחת 7 אליפויות עולם. אלו החיים, כואבים ולא בשליטה שלנו http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/wink.Xxx
כתבה לקראת עונת המירוצים החדשה עלתה בכותרות הראשיות של וואן, כל הכבוד להם http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/eusa_clap.Xxx
http://www.sport1.de/media/redaktionell/bilder/sportarten/formel1_1/_saison_08/februar08_~id2158344/Schumi-Cockpit~id_2214969_Aufmacher.Xxx שומי עושה מבחנים לפרארי החדשה, אבל זה עושה רוחות של געגוע לתחרות ולא רק מבחנים לרכב.
סוף השבוע בול עוד שבועיים http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/multi.Xxx http://www.sport1.de/media/redaktionell/bilder/sportarten/formel1_1/_saison_08/februar08_~id2158344/raeikkoenen-vonoben~id_2225079.Xxx רייקונן מחמם או יותר נכון קורע את המנוע של היפיפיה באדום. זה כבר קרוב קרוב :aaarse:
אכן מרגש לחזור http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/cool.Xxx http://www.bild.de/BILD/sport/fotos/motorsport/formel1/2008-03-01-rennen-unterm-eiffelturm/effelturm-8690251-mfb-hoch,templateId=renderScaled,property=Bild,height=225.Xxx אקלסטון רוצה שמירוץ צרפת יעבור ממגניקור לפריז. אולי מי יודע ובעתיד זה יצא לפועל.
אם אני זוכר נכון,מרוץ אוסטרליה בעונה שעברה היה אחד הטובים ביותר שהיו בעונה הקודמת. נקווה לעוד אחד כזה גם בעוד ארבעה ימים! http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/multi.Xxx
שלום לכולם. בשעה טובה ומוצלחת, תיצא הבוקר לדרך עונת 2008 בסבב המירוצים מ"ס 1 בעולם - Formula 1. הנני שמח להציג לכם את סקירתי לעונה החדשה, הכוללת: מידע כללי על פורמולה 1, מידע על הקבוצות, נהגים, לו"ז המסלולים והשינויים בעונה זו. הכי חשוב שתהיה עונה מוצלחת ומהנה ! http://www.fia.com/resources/images/1097793268__f1_2008_banner.Xxx פורמולה 1 הוא סבב מירוצי מכוניות היוקרתי ביותר בעולם, ומהווה את הרמה העליונה ביותר שבמירוצי פורמולה. פורמולה 1 כוללת סדרה של מירוצים במסלולים מיוחדים, בעיקר באירופה, ותארי אליפות עולם שנתיים לנהגים ולקבוצות. הליגה מפוקחת על ידי ההתאחדות הבינלאומית למירוצים (FIA), ונכון לשנת 2008 מנוהלת על ידי ברני אקלסטון. הפורמולה 1 נחשבת לענף הספורט היקר ביותר בעולם. מירוץ הפורמולה 1 הראשון התקיים ב-1948, אך אליפות עולם החלה לפעול רק בשנת 1950. בעונה זו התחרו 18 קבוצות בשבעה מירוצים, קבוצת פרארי היא היחידה מביניהן שעדיין מתחרה. תואר האליפות לקבוצות נוסף בשנת 1958. הנהגים המצליחים ביותר בתולדות הפורמולה 1 הם: מיכאל שומאכר (7 תארים), חואן מנואל פנג'יו (5) ואלן פרוסט (4). הקבוצות המצליחות ביותר הן: פרארי (15 תארים), ויליאמס (9), מקלארן (8) ולוטוס (7). אליפות העולם לפורמולה 1 נוסדה בשנת 1950 והיא הותיקה מכל אליפויות ה-FIA. היא גם זו שזוכה לסיקור הנרחב ביותר באמצעי התקשורת. מוערך כי 17 המרוצים בשנת 2000 משכו מעל 53 מיליארד צופי טלוויזיה בזמן שהעיתונות הכתובה שמרה על נוכחות משמעותית עם ממוצע של 650 כתבים וצלמים מ-65 מדינות המגיעים מכל העולם על מנת לסקר כל מרוץ ומרוץ. האליפות בשנת 1950 הורכבה מ-7 מרוצים בלבד. מספר זה גדל בהדרגה, והגיע לשיאו, כ-17 מרוצים בשנת 1977. לאחר מכן הוגבל מס' המרוצים ל-16. בשנת 1996, הונהג מחדש מ"ס המסלולים ל-17 בשנה. (ב-2005 ו-2006 בעקבות הסכם מיוחד, וחד פעמי כל פעם בין היצרנים, היו 18 ו-19 מירוצים). עבור הענקת התארים של אלוף העולם לנהגים ויצרנים חייב להיות מינימום של 8 מרוצים בעונה. מאז 1950 נערכו יותר מ-600 מרוצי פורמולה 1. קיימים שני תארים, אחד עבור אלוף העולם לנהגים ואחד עבור אליפות היצרנים. התואר עבור הנהג מוענק משנת 1950 ועבור היצרנים משנת 1958. הניקוד לאליפות היצרנים נקבע על ידי חיבור הנקודות בהן זכו מכוניותיו של כל יצרן בכל מרוץ בו לקחה חלק מכונית מתוצרתו (כאשר אי אפשר להכניס יותר משתי מכוניות) באותה דרך הנהגים צוברים את מספרן הכולל של הנקודות בו זכו בכל מרוץ. במקרה של שני נהגים בעלי מספר זהה של נקודות, התואר יוחלט על פי בסיס איכות המיקומים, כלומר מספר הניצחונות, אח"כ מספר הפעמים בו זכו הנהגים במקום שני וכך הלאה. מנצח מירוץ מקבל 10 נקודות. השבע הבאים מקבלים נק' כדלקמן: מקום 2 - 8 נק', מקום 3 - 6 נק', מקום 4 - 5 נק', מקום 5 - 4 נק', מקום 6 - 3 נק', מקום 7 - 2 נק', מקום 8 - 1 נק'. להלן המכוניות, היצרנים, הנהגים וקסדותיהם: פרארי - F 2008 / פליפה מאסה - קימי רייקונן http://img216.imageshack.us/img216/979/ferdj4.Xxx ב.מ.וו-סאובר - F1.08 / רוברט קוביצה - ניק היידפלד http://img239.imageshack.us/img239/3767/bmwjd4.Xxx רנו - R28 / נלסון פיקה ג'וניור - פרננדו אלונסו http://img218.imageshack.us/img218/6038/renzu7.Xxx וויליאמס - FW30 / ניקו רוזברג - קאזוקי נקאג'ימה http://img227.imageshack.us/img227/684/wilsx3.Xxx רד-בול - RB4 / מארק וובר - דייויד קולת'ארד http://img232.imageshack.us/img232/3463/redth9.Xxx טויוטה - TF108 / טימו גלוק - יארנו טרולי http://img399.imageshack.us/img399/696/toyrm6.Xxx טורו רוסו - STR2B / סבסטיאן ווטל - סבסטיאן בורדה http://img229.imageshack.us/img229/3730/torpy5.Xxx הונדה - RA108 / רובנס באריקלו - ג'נסן באטן http://img369.imageshack.us/img369/5156/honse3.Xxx סופר אגורי - SA08 / טקומה סאטו - אנתוני דייוידסון http://img233.imageshack.us/img233/5227/suptd1.Xxx פורס אינדיה - VJM01 / ג'יאנקרלו פיסיקלה - אדריאן סוטיל http://img80.imageshack.us/img80/7051/forceur9.Xxx * הקבוצה החליפה את ספייקר ההולנדית. מקלארן-מרצדס - MP4-23 / הייקי קובליינן - לואיס המילטון http://img519.imageshack.us/img519/5862/mclfq1.Xxx הבאנר, התמונות והמידע באדיבות האתרים: האתר, האתר, האתר, האתר
http://www.fia.com/resources/images/1097793268__f1_2008_banner.Xxx עונת 2008 תיצא הבוקר לדרך במקצה הדירוג במלבורן (אוסטרליה), והייתי רוצה להציג לכם את השינוים והחידושים לקראת העונה החדשה. להלן הלו"ז לעונת 2008: 1) אוסטרליה מלבורן - 16/03 2) מאלזיה - ספאנג - 23/03 3) בחריין - שאקיר - 06/04 4) ספרד - קטלוניה - 27/04 5) טורקיה איסטנבול - 11/05 6) מונאקו מונטה קרלו - 25/05 7) קנדה - מונטריאול - 08/06 8) צרפת מאגני קור - 22/06 9) בריטניה - סילברסטון 06/07 10) גרמניה - הוקנהיים - 20/07 11) הונגריה - הונגרורינג - 03/08 12) אירופה - ולנסיה - 24/08 13) בלגיה - ספא - 07/09 14) איטליה - מונזה - 14/09 15) סינגפור - 28/09 16) יפן פוג'י - 12/10 17) סין - שנגחאי - 19/10 18) ברזיל - אינטרלאגוס - 02/11 כפי שניתן לראות, העונה יתקיימו 18 מירוצים, אחד יותר מבשנה שעברה. אחד השינויים המרעננים בלו"ז העונה, הוא מירוץ מ"ס 15 שיערך בסינגפור ב-8 בערב (שעון מקומי) לאור זרקורים, ובמסלול רחובות על גדות המרינה, בדיוק כמו במונאקו. חידוש מהפכני זה פונה לקהל העיקרי של הפורמולה 1 - הצופים האירופאים, שיזכו לראות בפעם הראשונה בהיסטוריה של הפורמולה 1, מירוץ לילה אסיאתי בשעה הרגילה של מירוץ יום אירופאי - צהרי יום ראשון. שינוי נוסף יהיה במירוץ מ"ס 12 - הגראנד פרי 'האירופאי', שיערך השנה ברחובות ולנסיה (ספרד). אשתקד נערך הגראנד פרי 'האירופאי' בנורבורגרינג (גרמניה). גרמניה לא תישאר מיותמת ממירוצים, והמסלול בהוקנהיים יארח את המירוץ ה-10 לעונת 2008. לעומתה, ארה"ב ויתרה על מירוץ אינדיאנפוליס ותישאר ללא מירוצי פורמולה 1. היסטוריה בפורמולה 1 - מירוץ לילה בסינגפור. http://img89.imageshack.us/img89/5061/sing1fw3.Xxx להלן תקציר השינויים בחוקים: 1) הקבוצות ישתמשו ביחידות ניהול מנוע סטנדרטיות (פרי פיתוח משותף למקלארן ומיקרוסופט). זה אומר שכל עזרי הנהיגה הלכו לעולמם. זו הדרך של ה-FIA לאכוף את האיסור הזה. 2) מקצה הדרוג: אסור לתדלק אחרי Q3. השינוי הזה נועד כדי למנוע את מצעדי שריפת הדלק המטופשים שראינו בשנה שעברה. 3) תיבות הילוכים צריכות לשרוד 4 מרוצים. בהמשך לתקנות שימור המנועים, מעכשיו אסור להחליף תיבת הילוכים באופן חופשי. העונש על החלפה הוא 5 מקומות בדרוג למרוץ הבא. לקבוצות 'מותר' לשנות את יחסי ההעברה בין המרוצים, ומותר להם גם להחליף גלגל שינים כזה לגלגל אחר במהלך סוף השבוע - אבל רק בתנאי שהן מראות שיש נזק פיזי לחלק - ושהוא מוחלף בחלק זהה. בדומה לתקנות המנועים החוק הזה תקף רק לגבי יום שבת וראשון. פן נוסף של התקנה הוא שאם במהלך העונה הקבוצה מפתחת חלק אחורי חדש למכונית (דבר נפוץ במהלך העונה), היא תצטרך לחכות עד שהנהג יסיים את המרוץ הרביעי עם התיבה. זה יכול לגרום לכך שנהג אחד בקבוצה יקבל מכונית חדשה לפני הנהג השני. 4) מנועים: התקנות אינן משתנות, למעט הדבר הבא: לכל נהג מותר להחליף מנוע פעם אחת במהלך העונה - מבלי להענש. ההגבלה היחידה היא שאסור לעשות את זה לפני המרוץ האחרון. 5) מכונית שלישית: לקבוצות מותר מעכשיו להחזיק בצד מכונית "ערומה", ז"א ללא מנוע, חלקי גוף, מתלים קדמיים, רדיאטורים ועוד. כדי למנוע מצב שבו הקבוצות מחזיקות בצד את החלקים האלה ואז מרכיבות אותם מייד כשהן צריכות את המכונית, נקבע שמכונית כזאת תוכל לעבור ביקורת רק למחרת יום השינויים. זה אומר שמי שהרס מכונית ביום שבת בבוקר יכול לשכוח ממקצה הדירוג. 6) מכונית הבטיחות: בעת גשם, הנהגים יחויבו לזנק עם צמיגי גשם מלאים (extreme wet weather tires). 7) החוק של המילטון והקטרפילר: מעכשיו אסור לנהג לקבל עזרה מכנית כדי לחזור למסלול, זאת כדי למנוע מקרים כמו זה של המילטון בשנה שעברה. 8) בוטלה בקרת משיכה: הנהגים יאלצו להפגין את היכולות שלהם במכוניות קשות יותר לשליטה. זה אומר: יותר החלקות, יותר "זריקות תחת" והבדלים בין נהגים שאפשר לראות בעין בלתי מזוינת וללא שעון עצר. 9) אין יותר שמיכות שמכסות את הצמיגים ומחממות אותן לפני המירוץ. הבאנר, התמונות והמידע באדיבות האתרים: האתר, האתר, האתר, האתר