אני רואה עכשיו את השידור החוזר והמירוץ באמת מרתק ובו שלל ארועים. בנתיים אלונסו מרוויח מכל השטויות שאלונסו והמילטון עושים (לדעתי שניהם מפגרים מידי מבכדי ששמם יחרט כאלופי עולם 2008). דווקא במסלול טכני ומרהיב, מסלול נהגים אמיתי, אלונסו מראה עליונות על האחרים.
רק אני משוכנע שמאסה נכנס בהמילטון בכוונה?http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/eusa_clap.Xxx :aaa021: אין ספק שהיה מגיע לו עונש יותר גדול מאשר דרייב טרו. אלנסו ללא ספק הנהג מספר 1 בסבב רק חבל שהוא נוהג על כזאת גרוטאה או שהוא נוהג בקבוצה בה הוא מקבל יחס מחפיר(שנה שעברה). הייתי שמח לראות אותו בBMW במקומו של הידפלד המגמגם, אך גם טויטה אם היא תשמור על המומנטום מהעונה שעברה ותשפר את המכונית עוד יותר לקראת העונה הבאה, תיהיה אופציה טובה עבור הספרדי.
http://www.fia.com/en-GB/sport/championships/f1/PublishingImages/banner_f1_main.Xxx פרננדו אלונסו מנצח במירוץ פוג'י, מירוץ מ"ס 16 בעונת 2008 בפורמולה 1. אחרי מירוץ רווי תאונות ותקריות, פרננדו אלונסו (רנו) מנצח במירוץ פוג'י ביפן. אלונסו הקדים את רוברט קוביצה (ב.מ.וו. סאובר) ב-5.283 שניות. זהו הניצחון השני ברציפות של אלונסו העונה, אחרי סינגפור לפני כשבועיים. כאמור, מירוץ פוג'י היו מלא תקריות, ואלונסו ניצל זאת וטיפס למקום הראשון, שם גם סיים את המירוץ. המילטון שזינק מהפול פוזישן, פתח לא טוב ואיבד את המקום הראשון לקימי רייקונן (פרארי). אבל הוא לא ויתר, ובפנייה הראשונה ביצע מהלך מסוכן שגרם לו ולרייקונן לרדת מהמסלול. בעיקבות המהלך גם פליפה מאסה (פרארי) והייקי קובליינן (מרצדס-מקלארן) נאלצו לרדת מהמסלול כדי להתחמק מתאונה. המהלך איפשר לקוביצה ורייקונן לטפס למקומות 2-1 בהתאמה. המילטון קיבל מאוחר יותר עונש של נסיעה דרך הפיט על המהלך המסוכן שביצע. גם מאסה נענש על זה שהתנגש בהמילטון כשניסה להחזיר לו עקיפה. בעצירת התידלוק הראשונה אלונסו הצליח לעקוף את קוביצה ורייקונן, והתייצב במקום הראשון, אותו לא עזב עד הסיום. פליפה מאסה היה מעורב בעוד תקרית בהקפה ה-50 ביציאה הפיט. סבסטיאן בורדייז (טורו רוסו) יצא לפניו מפיט, ומאסה התנגש בו כשניסה לעקוף אותו מבחוץ. השופטים החליטו שבורדייז נהג לא כחוק והענישו אותו ב-25 שניות נוספות לזמן שקבע, והוא נדחק למקום ה-10. העונש העניק למאסה את המקום השביעי ונקודה נוספת (מאסה סיים שמיני במירוץ עצמו). הייקי קובליינן נאלץ לפרוש 16 הקפות לסיום בגלל בעייה במנוע. * המוביל באליפות הנהגים, לואיס המילטון, סיים בסופו של דבר רק במקום ה-12. המילטון אמר בסיום המירוץ: "זה היה מירוץ רע, וזה מה שקורה כשעושים כאלה טעויות". על המהלך המסוכן שביצע: "זו הייתה טעות, ושילמתי עליה, אבל דברים כאלה קורים, אין מה לעשות". הוא גם התייחס לדיבורים על נהיגתו המסוכנת: "כן, הייתי מתנהג אחרת אם הייתי יכול. מאסה ואני קיבלנו את אותו עונש אבל אני לא פגעתי באף אחד. בהמשך ניסה המילטון לשדר אופטימיות: "בסופו של דבר זה לא כל כך משנה, כבר התגברתי על זה. עכשיו נצטרך לוודא שננצח את שני המירוצים האחרונים". פרננדו אלונסו חוגג ניצחון שני ברציפות העונה בפורמולה 1 ! http://d.yimg.com/eur.yimg.com/ng/sp/ap_photo/20081012/all/l3440718.Xxx דירוג הנהגים במירוץ פוג'י: 1. פרננדו אלונסו (ספרד, רנו) - 10 נק' 2. רוברט קוביצה (פולין, ב.מ.וו. סאובר) - 8 נק' 3. הייקי קובליינן (פינלנד, מרצדס-מקלארן) - 6 נק' 4. נלסון פיקה ג'וניור (ברזיל, רנו) - 5 נק' 5. יארנו טרולי (איטליה, טויוטה) - 4 נק' 6. סבסטיאן ווטל (גרמניה, טורו רוסו) - 3 נק' 7. פליפה מאסה (ברזיל, פרארי) - 2 נק' 8. מארק וובר (אוסטרליה, רד בול) - 1 נק' 5 נהגים לא סיימו את המירוץ. אליפות הנהגים (מצטבר - אחרי מירוץ פוג'י): 1. לואיס המילטון (בריטניה, מקלארן-מרצדס) - 84 נק' 2. פליפה מאסה (ברזיל, פרארי) - 79 נק' 3. רוברט קוביצה (פולין, ב.מ.וו. סאובר) - 72 נק' 4. קימי רייקונן (פינלנד, פרארי) - 63 נק' 5. ניק היידפלד (גרמניה, ב.מ.וו. סאובר) - 56 נק' 6. הייקי קובליינן (פינלנד, מרצדס-מקלארן) - 51 נק' 7. פרננדו אלונסו (ספרד, רנו) - 48 נק' 8. יארנו טרולי (איטליה, טויוטה) - 30 נק' 9. סבסטיאן ווטל (גרמניה, טורו רוסו) - 30 נק' 10. מארק וובר (אוסטרליה, רד בול) - 21 נק' 11. טימו גלוק (גרמניה, טויוטה) - 20 נק' 12. נלסון פיקה ג'וניור (ברזיל, רנו) - 18 נק' 13. ניקו רוזברג (גרמניה, וויליאמס) - 17 נק' 14. רובנס באריקלו (ברזיל, הונדה) - 11 נק' 15. קאזוקי נקאג'ימה (יפן, וויליאמס) - 9 נק' 16. דייויד קולת'ארד (בריטניה, רד בול) - 6 נק' 17. סבסטיאן בורדייז (צרפת, טורו רוסו) - 4 נק' 18. ג'נסן באטן (בריטניה, הונדה) - 3 נק' אליפות היצרנים (מצטבר - אחרי מירוץ מונזה): 1. פרארי - 142 נק' 2. מקלארן-מרצדס - 135 נק' 3. ב.מ.וו. סאובר - 128 נק' 4. רנו - 66 נק' 5. טויוטה - 50 נק' 6. טורו רוסו - 34 נק' 7. רד בול - 29 נק' 8. וויליאמס - 26 נק' 9. הונדה - 14 נק' * המירוץ הבא יערך בעוד שבוע (19.10) בשנגחאי (סין). הבאנר, המידע והתמונה באדיבות אתרים הללו: האתר, האתר, האתר, האתר
מ"ס עידכונים: הגראנד פרי הצרפתי (מגאני קור) בוטל בגלל בעיות כלכליות, ולא יערך ב-2009. במקומו עשוי להיכנס ב-2010 מירוץ בדיסנילנד פאריס. כולם נגד המילטון. כתבה דומה באנגלית.
אלונסו מתחנף לפרארי ועל הדרך גם כנה בשנאתו להמילטון. כמו ילדים. מה שבאמת חבל זה שמסלול אחרי מסלול עוזבים אותנו לטובת מסלולים עם מטרה ריווחית נטו. בכל מקרה בניגוד למסלולים אחרים שירדו וירדו מהסבב, המגני קור מעולם לא היה משהו כה מיוחד.
http://www.fia.com/en-GB/sport/championships/f1/PublishingImages/banner_f1_main.Xxx מחר החל מ-7:50 בבוקר (שידור ישיר בספורט 5), יתקיים מקצה הדירוג בשנגחאי - מירוץ מ"ס 17 ולפני אחרון בעונת 2008. צילום אוירי של מסלול שנגחאי. http://img148.imageshack.us/img148/4653/apr408w500lk4.Xxx אורך המסלול הוא 5,451 מטרים. סה"כ הקפות: 56 (סה"כ מסלול: 305.066 ק"מ). שיא ההקפה במירוץ: מיכאל שומאכר (פרארי, 2004) - 1:32.238 דק'. לואיס המילטון סיים ראשון את שני מקצי האימונים שנערכו הבוקר בשנגחאי. לואיס המילטון (מקלארן-מרצדס) פתח בסערה את סוף השבוע בסין כשסיים ראשון בשני מקצי האימונים הראשונים שנערכו הבוקר בשנגחאי. את מקצה האימונים הראשון סיים בזמן של 1:35.630 דק'. נהגי פרארי - פליפה מאסה (1:36.020) וקימי רייקונן (1:36.052) הגיעו אחריו. הייקי קובליינן (מקלארן-מרצדס) הגיע רביעי (1:36.103), ורוברט קוביצה (ב.מ.וו. סאובר) סיים חמישי (1:36.107). פרננדו אלונסו (רנו) סיים שישי (1:36.661), וניק היידפלד סיים שביעי (1:37.040). סבסטיאן בורדייז, נלסון פיקה ג'וניור וסבסטיאן ווטל, סגרו את העשיריה הראשונה. במקצה האימונים השני, המילטון לא הצליח לשפר את זמנו וקבע רק 1:35:750 דק'. נהגי רנו - פרננדו אלונסו (1:36.024) ונלסון פיקה ג'וניור המפתיע (1:36.094) הגיעו אחריו. יארנו טרולי (טויוטה) הגיע רביעי (1:36.159), ומארק וובר (רד בול) סיים חמישי (1:36.375). פליפה מאסה סיים רק שישי (1:36.480), וסבסטיאן בורדייז (טורו רוסו) הגיע שביעי (1:36.529). קימי רייקונן סיים רק שמיני. ניק היידפלד וניקו רוזברג סגרו את העשירייה הראשונה. לואיס המילטון מסיים ראשון את שני מקצי האימונים בשנגחאי. http://d.yimg.com/i//ng/sp/eurosport/20081017/25/868b825c67c3a10d5410161a31f77196.Xxx * לואיס המילטון יכול לזכות כבר השבוע באליפות אם הוא ישיג שש נקודות יותר מפליפה מאסה. הבאנר, המידע והתמונות באדיבות האתרים הללו: האתר, האתר
http://www.fia.com/en-GB/sport/championships/f1/PublishingImages/banner_f1_main.Xxx לואיס המילטון יזנק מחר מהפול פוזישן בשנגחאי, מירוץ מ"ס 17 ולפני האחרון בעונת 2008. לואיס המילטון (בריטניה, מרצדס-מקלארן) יזנק מחר מהפול פוזישן בשנגחאי (סין), אחרי שסיים ראשון את מקצה הדירוג בזמן של 1:36.303 דק'. המילטון ביצע את ההקפה המהירה ביותר שניות לפני סיום המקצה דירוג. המילטון הקדים ב-340 אלפיות השנייה את קימי רייקונן (פינלנד, פרארי). המילטון רושם פול פוזישן שני ברציפות ! http://d.yimg.com/i//ng/sp/eurosport/20081018/25/619e67ba53e2b9e85e6db9f5a6e98656.Xxx יתר העשיריה הראשונה: פליפה מאסה (ברזיל, פרארי) יזנק 3. פרננדו אלונסו (ספרד, רנו) יזנק 4. הייקי קובליינן (פינלנד, מרצדס-מקלארן) יזנק 5. ניק היידפלד (גרמניה, ב.מ.וו סאובר) יזנק 6. סבסטיאן ווטל (גרמניה, טורו רוסו) יזנק 7. יארנו טרולי (איטליה, טויוטה) יזנק 8. סבסטיאן בורדייז (צרפת, טורו רוסו) יזנק 9. נלסון פיקה ג'וניור (ברזיל, רנו) יזנק 10. יתר הגריד: 11. רוברט קוביצה 12. טימו גלוק 13. רובנס באריקלו 14. ניקו רוזברג 15. דייויד קולת'ארד 16. מארק וובר (סיים 6, אבל ירד 10 מקומות בגלל החלפת מנוע) 17. קאזוקי נקאג'ימה 18. ג'נסן באטן 19. אדריאן סוטיל 20. ג'יאנקרלו פיסיקלה להלן מסלול שנגחאי: http://en.f1-live.com/f1/img/circuit/circuit_shanghai.Xxx http://www.f1-live.com/f1/img/en/legende_circuit.Xxx * שידור ישיר של המירוץ החל מ-8:50, בספורט 5+. ** יש סיכוי של 40% לגשם מחר במירוץ. הבאנר, המידע והתמונות באדיבות אתרים הללו: האתר הרשמי של ההתאחדות הבינלאומית למירוצים, האתר, האתר
זה היה חייב להיות המירוץ המשעמם ביותר שראיתי מחיי. המילטון הוביל כל הדרך חוץ מההקפות הבודדות אחרי עצירות התדלוק שלו, ואף אחד לא התקרב אליו. רייקונן היה שני רוב המירוץ עד שב"דרך פלא" הוא נחלש ומאסה (שהיה כמה שניות טובות מאחוריו) עקף אותו. מירוץ שלא קרה בו כלום. הפער גדול לשבע נקודות, להתראות במירוץ האחרון בברזיל.
http://www.fia.com/en-GB/sport/championships/f1/PublishingImages/banner_f1_main.Xxx לואיס המילטון מנצח במירוץ שנגחאי, מירוץ מ"ס 17 ולפני אחרון בעונת 2008 בפורמולה 1. אחרי מירוץ דיי משעמם, לואיס המילטון (מרצדס-מקלארן) עשה עוד צעד בדרך לאליפות, כשניצח במירוץ שנגחאי בסין לאחר שזינק ראשון ושמר על מקומו עד לסיום המירוץ. המילטון הקדים את יריבו לקרב האליפות, פליפה מאסה (פרארי) ב-14.925 שניות. מאסה סיים שני תודות לחברו לקבוצה - קימי רייקונן, שנתן לו לעבור. * המילטון צריך לסיים בחמישיה הראשונה בברזיל כדי לזכות באליפות. לואיס המילטון חוגג ניצחון גדול בשנגחאי, וקרוב לאליפות בפורמולה 1 ! http://d.yimg.com/i/ng/sp/ap_photo/20081019/all/l3452619.Xxx דירוג הנהגים במירוץ שנגחאי: 1. לואיס המילטון (בריטניה, מקלארן-מרצדס) - 10 נק'. 2. פליפה מאסה (ברזיל, פרארי) - 8 נק'. 3. קימי רייקונן (פינלנד, פרארי) - 6 נק'. 4. פרננדו אלונסו (ספרד, רנו) - 5 נק'. 5. ניק היידפלד (גרמניה, ב.מ.וו. סאובר) - 4 נק'. 6. רוברט קוביצה (פולין, ב.מ.וו. סאובר) - 3 נק' 7. טימו גלוק (גרמניה, טויוטה) - 2 נק'. 8. נלסון פיקה ג'וניור (ברזיל, רנו) - 1 נק'. 3 נהגים לא סיימו את המירוץ. אליפות הנהגים (מצטבר - אחרי מירוץ שנגחאי): 1. לואיס המילטון (בריטניה, מקלארן-מרצדס) - 94 נק' 2. פליפה מאסה (ברזיל, פרארי) - 87 נק' 3. רוברט קוביצה (פולין, ב.מ.וו. סאובר) - 75 נק' 4. קימי רייקונן (פינלנד, פרארי) - 69 נק' 5. ניק היידפלד (גרמניה, ב.מ.וו. סאובר) - 60 נק' 7. פרננדו אלונסו (ספרד, רנו) - 53 נק' 6. הייקי קובליינן (פינלנד, מרצדס-מקלארן) - 51 נק' 8. יארנו טרולי (איטליה, טויוטה) - 30 נק' 9. סבסטיאן ווטל (גרמניה, טורו רוסו) - 30 נק' 10. טימו גלוק (גרמניה, טויוטה) - 22 נק' 11. מארק וובר (אוסטרליה, רד בול) - 21 נק' 12. נלסון פיקה ג'וניור (ברזיל, רנו) - 19 נק' 13. ניקו רוזברג (גרמניה, וויליאמס) - 17 נק' 14. רובנס באריקלו (ברזיל, הונדה) - 11 נק' 15. קאזוקי נקאג'ימה (יפן, וויליאמס) - 9 נק' 16. דייויד קולת'ארד (בריטניה, רד בול) - 6 נק' 17. סבסטיאן בורדייז (צרפת, טורו רוסו) - 4 נק' 18. ג'נסן באטן (בריטניה, הונדה) - 3 נק' אליפות היצרנים (מצטבר - אחרי מירוץ שנגחאי): 1. פרארי - 156 נק' 2. מקלארן-מרצדס - 145 נק' 3. ב.מ.וו. סאובר - 135 נק' 4. רנו - 72 נק' 5. טויוטה - 52 נק' 6. טורו רוסו - 34 נק' 7. רד בול - 29 נק' 8. וויליאמס - 26 נק' 9. הונדה - 14 נק' * המירוץ הבא יערך בעוד שבועיים (2.11) באינטרלגוס (ברזיל). הבאנר, המידע והתמונה באדיבות אתרים הללו: האתר, האתר,האתר
ההכחשה של מאסה במסיבת עיתונאים לגבי העקיפה שלו על רייקונן הייתה פשוט פתאטית (לא שיש לי בעיה עם העקיפה, להפך, אבל ההכחשה אחר כך כשכולם ראו שקימי נותן לו זה הבעיה). שבוע הבא מגיעים למסלול של מאסה, מסלול שלפני שנתיים ניצח ושנה שעברה נתן לקימי את הניצחון, נקווה שהוא ימשיך את רצף המירוצים הטובים בברזיל.
מה לעשות שעל פי חוקי הסבב, הוראות קבוצתיות אסורות. אז כולם יודעים בדיוק איך יצא שמאסה עקף את רייקונן, אבל לדעת ולהוכיח זה משהו אחר, וכל עוד הם לא יודו בזה, לא תהיה הוכחה.
כולם עשו וימשיכו לעשות את זה (בעיקר מקלארן ופרארי), לכן אין דרך ל FIA להלחם בזה דרך התקנון או חוקים כאלו ואחרים.
נשמע מהכתבה כאילו סוף סוף לאחר העזרה של אורי גלר המילטון הצליח לנצח מרוץ. בחייכם. הבן אדם ניצח המון מרוצים בקריירה הקצרה שלו, וינצח עוד הרבה עם או בלי העזרה של גלר. לגבי הלוזריות שלו שכביכול נעלמה, נראה מה הוא יעשה בברזיל. לגבי הFIA וההוראות הקבוצתיות. הם לא באמת רוצים לעשות משהו נגד זה, הם רק עושים קולות בשביל התקשורת. מבחינתם הם רוצים מרוץ כמה שיותר מותח במרוץ האחרון, ובשביל זה צריך פער כמה שיותר קטן. זכור לי גם לפני מספר עונות שבאריקלו בפרארי נתן לשומאכר לעקוף אותו בהקפה האחרונה, ושומי נתן לו על הפודיום את גביע הניצחון. גם אז ה FIA צעקו, אבל בפועל הם לא עשו כלום, ולא הענישו את פרארי למרות שהראיות היו חד משמעיות להוראות קבוצתיות. בקיצור, כל מה שמעניין את ה FIA זה כסף, ואת זה הם משיגים דרך רייטינג. הרייטינג בא ממצב בו הכל יכול להיות. מבחינתם שיהיה שוויון בין 6 נהגים על המקום הראשון, ושהמרוץ האחרון יכריע.