אני חושב שסבסטיאן וואטל הצעיר פשוט עושה את הבלתי יאומן, עם מכונית כזאת כמו הטורו רוסו הוא מצליח לסיים עם נקודות בסיומו של מירוץ זה, כישרון יוצא מן הכלל, אני מקווה שהוא באמת יצליח בעתיד. לגבי אלונסו, הנפילה שלו לעניות דעתי הייתה דיי ברורה שתגיע, הוא עשה שתי עונות מצויינות כאשר זכה באליפות העולם, הוא הפתיע ולא יותר מזה. היידפלד חייב במירוץ הבא לעשות מקצה דירוג טוב, אפשר להבחין כי הוא נהג מאוד טוב ומצליח לעקוף למרות מיקומו הנמוך במקצה ומסיים עם נקודות, במידה ויעשה עבודה טובה במקצה הדירוג אני בטוח שיכול להביא הרבה יותר נקודות לטובת קבוצתו.
היידפלד הדרדר מאוד מתחילת העונה. יש לו מקצי דירוג גרועים מאוד שרוב הפעמיים הוא לא עובר בהם אפילו את הסקטור השני. נכון שעל פי התוצאות האחרונות זה נראה כאילו הוא נותן מירוצים מעולים אבל הוא עושה זאת רק בזכות התרסקויות של אחרים וכל מיני סאיפטי קאר באמצע המירוץ. אני מאוד מחבב את הנהג הגרמני ואני מקווה שיחזור לעצמו מהר מאוד ויגרום לי(לפחות) לאכול את הכובע. וואטל הוא באמת כישרון יוצא דופן. הוא חייב לעבור בעונה הבאה לקבוצה יותר גדולה שבה הוא יוכל באמת להגיע לפודיומים ולתוצאות יותר רציניות.
http://www.fia.com/en-GB/sport/championships/f1/PublishingImages/banner_f1_main.Xxx היום החל מ-14:50 (שידור ישיר בספורט 5), יתקיים מקצה הדירוג בהונגרורינג (הונגריה) - מירוץ מ"ס 11 בעונת 2008. צילום אוירי של מסלול הונגרורינג. http://www.formula-1.co.il/images/calendar/ge_hungaroring.Xxx אורך המסלול הוא 4,381 מטרים. סה"כ הקפות: 70 (סה"כ מסלול: 306.458 ק"מ). שיא ההקפה במירוץ: מיכאל שומכאר (פרארי, 2004) - 1:19.071 דק'. מאסה והמילטון סיימו ראשונים, בהתאמה, את שני מקצי האימונים שנערכו אמש בהונגרורינג. במקצה האימונים הראשון שנערך בהונגרורינג, פליפה מאסה (פרארי) סיים ראשון בזמן של 1:20.981 דק'. מאסה הקדים את חברו לקבוצה, קימי רייקונן ב-364 אלפיות. נהגי מקלארן - הייקי קובליינן (1:21.410) ולואיס המילטון (1:21.535) הגיעו אחריו. פרננדו אלונסו (רנו) הגיע חמישי (1:21.802), וטימו גלוק (טויוטה) סיים שישי (1:21.931). רוברט קוביצה (ב.מ.וו.) הגיע שביעי (1:22.267). נלסון פיקה ג'וניור, ניק היידפלד ויארנו טרולי, סגרו את העשיריה הראשונה. במקצה האימונים השני, לואיס המילטון סיים ראשון בזמן של 1:20.554 דק'. נלסון פיקה ג'וניור (רנו) הפתיע והגיע שני (1:20.748). הייקי קובליינן סיים שלישי (1:20.760). פרנדו אלונסו הגיע רביעי (1:20.928). נהגי פרארי, רייקונן ומאסה, סיימו 5 ו-6 בהתאמה, שרק אלפית השנייה מפרידה בינהם (1:21.009, 1:21.010). ניק היידלפלד (ב.מ.וו) סיים שביעי (1:21.138). רוברט קוביצה, יארנו טרולי וניקו רוזברג, סגרו את העשירייה הראשונה. לואיס המילטון מסיים ראשון את מקצה האימונים השני בהונגרורינג. http://d.yimg.com/eur.yimg.com//ng/sp/eurosport/20080801/25/c6b490a5d12f89baef4944aeb19fd017.Xxx הבאנר, המידע והתמונה באדיבות אתרים הללו: האתר, האתר, האתר
יש לי הרגשה לא טובה לגבי המקצה דירוג+המירוץ בהונגרורינג, מקלארן במומנטום מצוין ובשני המירוצים האחרונים הראו עליונות על מכוניות הפרארי. נקווה שזה לא יחזור על עצמו ונראה שליטה של פרארי במירוץ וכמובן הופעה מחודשת של קימי על הפודיום אחרי הרבה מירוצים שלא היה שם.
במירוץ הקודם מקלארן היו מהירים יותר מפרארי בחצי שנייה להקפה, וזה בלי להתחשב בפיגור של מאסה ששווה דפיציט של עוד כמה עשיריות השנייה בממוצע. הונגארורינג הואגם לא מסלול מועדף על פרארי מבחינה היסטורית - מאז שהוא נכנס לסבב ב86 רק 2 נהגי פרארי ניצחו בו - 3 פעמים שומי ופעם אחת באריקלו. בקיצור - פרארי בצרות. לפחות מבחינה היסטורית, בקשר לפול פוזישן אפשר להיות יותר אופטימיים - נהגי פרארי סיימו בפול ב5 מתוך 8 המירוצים בהנוגרורינג מתחילת המילניום.
אבל בתחילת המילניום האחרון פרארי היו מהירים, אלו היו שנות הזוהר של פרארי, לכן במצב שהמכוניות נמצאות בו היום כאשר היתרון הוא של מקלארן, לא הייתי בונה על הסטטיסטיקה הישנה http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/wink.Xxx
גם אני לא קייזר. לכן כתבתי "לפחות מבחינה היסטורית". אני מאמין שהמילטון שוב יהיה בפול היום וקובה כרגיל יפקשש איכשהוא ויסיים 3/4.
העונה חייבים אגב להודות, שמאסה עדיף על רייקונן בכל פרמטר. עונה זוועה עד כה לרייקונן שמוצא עצמו יותר מידי פעמיים באמצע העשירייה הראשונה הרחק הרחק מהתחרות.
http://www.fia.com/en-GB/sport/championships/f1/PublishingImages/banner_f1_main.Xxx לואיס המילטון יזנק מחר מהפול פוזישן בהונגרורינג, המירוץ ה-11 לעונת 2008. לואיס המילטון (בריטניה, מרצדס-מקלארן) יזנק מחר מהפול פוזישן בהונגרורינג, אחרי שסיים ראשון את מקצה הדירוג בזמן של 1:20.889 דק'. המילטון הקדים ב-241 אלפיות השנייה את חברו לקבוצה, הייקי קובליינן (פינלנד). המילטון רושם פול פוזישן שני ברציפות ! http://d.yimg.com/eur.yimg.com//ng/sp/eurosport/20080802/25/1d9baf710d90bcc209de8fb1a912c8a7.Xxx יתר העשיריה הראשונה: פליפה מאסה (ברזיל, פרארי) יזנק 3. רוברט קוביצה (פולין, ב.מ.וו סאובר) יזנק 4. טימו גלוק (גרמניה, טויוטה) יזנק 5. קימי רייקונן (פינלנד, פרארי) יזנק 6. פרננדו אלונסו (ספרד, רנו) יזנק 7. מארק וובר (אוסטרליה, רד בול) יזנק 8. יארנו טרולי (איטליה, טויוטה) יזנק 9. נלסון פיקה ג'וניור (ברזיל, רנו) יזנק 10. יתר הגריד: 11. סבסטיאן ווטל 12. ג'נסן באטן 13. דייויד קולת'ארד 14. סבסטיאן בורדייז 15. ניקו רוזברג 16. ניק היידפלד 17. קאזוקי נקאג'ימה 18. רובנס באריקלו 19. ג'יאנקרלו פיסיקלה 20. אדריאן סוטיל להלן מסלול הונגרורינג: http://en.f1-live.com/f1/img/circuit/circuit_hungaroring.Xxx http://www.f1-live.com/f1/img/en/legende_circuit.Xxx * שידור ישיר של המירוץ החל מ-14:50, בספורט 5+. King Kenny, זה פשוט ירד מהאתר שהייתי מביא ממנו. הבאנר, המידע והתמונה באדיבות אתרים הללו: האתר הרשמי של ההתאחדות הבינלאומית למירוצים, האתר, האתר
מה יהיה עם אלוף העולם שלנו? מה יהיה? ב3-4 מירוצים האחרונים הוא פשוט צל של עצמו (למרות שבמירוץ האחרון הוא היה מהיר מהמילטון בתחילת-אמצע המירוץ וטקטיקה דפקה לו את המירוץ).
הגרוטאה שהוא נוהג בה לא בדיוק עוזרת לו. כבר חודשיים שהפרארי מפגרת משמעותית אחרי המקלארן. עושה רושם שבמקום ללכת קדימה פרארי הולכת אחורה - היום הפער בין המילטון למאסה היה 0.6 שניות וזו עליה של 0.1 שניות לעומת המירוץ שעבר. אלא אם כן יהיו למקלארנס בעיות טכניות או טעויות נהיגה אני לא רואה סיבה שהם לא ישחזרו את ה1-2 מהפול.
אל תשכח שאת ההקפה המהירה במקצה דירוג של היום עשה מאסה ב-Q2. מי ישמע איזו גרוטאה יש לפרארי, היא שנייה רק למקלארן, ועובדה שמאסה לרוב מסיים גבוה ורייקונן במירוצים האחרונים מסיים יחסית נמוך ממה שאפשר לצפות מאלוף העולם שנוהג במכונית השנייה בטיבה בפורמולה 1.
מספיק להצמד לקטנות. מן הסתם שהתכוונתי גרוטאה ביחס למקלארן ולא ביחס לטורו רוסו. אם נשים בצד את ה1-2 של פרארי במאגניקור נגלה שמאז מונטה קרלו המילטון משייט לנצחונות והמירוץ היחידי בו הוא לא ניצח היה בקנדה כתוצאה מאותה התנגשות עם רייקו בפיטס. הפרארי פשוט לא מהירה כמו המקלארן, לא משנה איך תצייר את זה. רוב ההקפות המהירות שרייקו קבע ב6 מ7 המירוצים האחרונים הם לא יותר מאשליה אופטית שכן הם לא שוות כלום אם לאורך מירוץ שלם הפרארי מאבדת כמות שניו תרבה על המקלארן. אני מסכים שהנהגים של פרארי יכלו לעשות איתה יותר (בעיקר מאסה עם נהיגה פחות פזיזה ורייקו עם נהיגה קצת יותר מחושבת) וגם הטקטיקה דפקה את הקבוצה במקרה או שניים, אבל האשמה העיקרית נופלת על איכות המכונית.
הם לא נוסעים במירב המהירות במקצה השני. לא רוצים באותו שלב לחסוף את קצה גבול היכולת של הרכב. שלא נדבר על האימונים של שישי וכל החרטא הזה.