לפי מה שמסתמן, העונה תהיה צמודה מאוד. 4 יצרניות טוענות לכתר, כמות גדולה של נהגים תחרותיים שעטים לקחת את אליפות הנהגים ואולי גם נראה כמה ריבים פנימיים נוסח אלונסו-המילטון.. הסיכויים של שומאכר, עם כל הכבוד, לא גבוהים מהסיכויים של המילטון, מאסה, ווטל ואלונסו לסיים את הסבב עם מספר הנקודות הגבוה ביותר. יש לזה כמה סיבות. דבר ראשון, עם כל הכבוד לו, הוא למעלה מ3 שנים לא נהג וזה הרבה-מאוד זמן מחוץ לגריד ככה שיתכן ויקח לו זמן לחזור לעצמו הן ברמת הנהיגה והן מבחינת פיזיות ברכב. דבר שני, בכל זאת לא ברור מה מידת התחרותיות של הרכב שתעמיד מרצדס, זה שיש לה את ברואון זה יתרון עצום אבל אחרי העונה האחרונה מקלארן ופרארי מגיעות כדי להלחם על כל הקופה וישתמשו בכל הידע והאמצעים בשביל להרים מכוניות סופר תחרותיות. דבר אחרון, התחרות השנה תהיה קשה מאוד ויעמדו מולו 4 נהגים שאף אחד מהם לא יוותר על אליפות הנהגים. בעניין אחר.. סאובר בסופו של דבר תמשיך להקרא "BMW Sauber", לפחות עד סוף 2010. בשבוע הבא הקבוצה תערוך את ההשקה הרשמית ומבטיחה לחשוף שם מפתיע שינהג לצידו של קובייאשי.
שומי הלך למפעל של מרצדס כדי להכיר את הצוות שלו לעבודה ולראות את המתרחש קצת יותר מקרוב. הוא מאוד שבע רצון ואפילו יצא קצת מופתע מהרצינות של מרצדס ואיך שהדברים נראו. "אני מופתע בצורה קיצונית מהמוטיבציה וזה היכה בי מכל הכיוונים. זאת קבוצה אלופה של ממש עם רעב גדול להתקדם עוד ועוד." http://www.motorsport-magazin.com/images/250/170/q_80/0225382.Xxx
אני רוצה שוב להתייחס לזה קצת יותר. כסף זה הדבר האחרון שיכול לגרום לו לחזור. אומנם בכל הנוגע להתנהלות של הענף, אני לא אופתע אם אכן היה מהלך כזה, אבל לגבי שומי ששוחה בכסף אני כן אופתע. חזרה לענף בגיל כה מתקדם ומוטיבציה גבוהה באימונים כמו שיש לו, מראה רק על טרוף לחזור למסלול ושום דבר אחר מעבר לכך.
סלע, אתה לא יכול לדעת. קודם כל ה FIA מסוגל להביא סכומים מאד נכבדים אם הוא רוצה, ואם הסכום מספיק עגול (מספיק אפסים) זה יכול לשנות את רוב הדעות של אנשים. וצריך לזכור שנפילה אמיתית של הענף היא תגרור הפסדים כלכליים מאד דרמטיים שעלולים לשנות את פני הענף בצורה דרסטית, ולכן גם סכומים גדולים שיושקעו בכדי למנוע זאת, הינם השקעה קטנה ביחס להפסד שעלול להגיע. זה תמיד נחמד לעשות האדרת אישיות שומאכר, אבל בינינו אתה לא באמת מכיר אותו אישית. יכול להיות שהוא רוצה להציל את הענף, יכול להיות שזה הכסף, ויכול להיות שהוא רןצה להוכיח לעולם שהוא עדיין כאן כי חסרה לו התהילה של לעמוד באור הזרקורים. יכול להיות שהוא פשוט מתגעגע להתפוצצות האדירה של האדרנלין כשאתה נמצא במרוץ צמוד, או הרצון להתחרות בשמות החדשים שהגיעו לענף. סביר להניח שזה שילוב של מספר מהגורמים הללו אם לא כולם.
אני לא מאמין שיש אף סכום שיפיל אותו מהכסא. מדובר באדם ש 10 שנים מהקריירה שלו עשה יותר מ 80 מיליון דולר כל שנה סך הכל רווחים. הוא לא צריך את הכסף של ברני ובגיל 42 הדבר שיכול להחזיר אותו למכונית זה רק הטרוף שיש לו בראש להתחרות. ההוכחה לכך נמצאת באותם שנים שלא לא היה בסבב. הוא נהג על אופנועים וקארטינג וזה הוכחה ניצחת שהבחור לא רוצה להפסיק להתחרות. החזרה שלו לענף מתחברת עם מי שהוא, למי שקרא עליו וידוע עליו כמה דברים.
וזה מוכיח בדיוק מה ? מנקודת המבט שלך אתה מניח שאם יש לך 800 מליון דולר אתה לא תרצה יותר, המציאות לגבי כמעט כל האנשים שהגיעו לסכומים כאלה מראה תמונה אחרת. זה נכון שאתה לא תעשה משהו שלא היית מוכן לעשות כלל תמורת כסף גדול כשאתה כבר מבוסס כלכלית, וזה בניגוד לאנשים שחיים בעוני דוחק, אבל הרצון להתעשר עוד יותר קיים אצל כמעט כל האנשים המאד מאד עשירים, ואין סיבה להכריז בקול תרועה שמיכאל שומאכר אינו כזה, כי כפי שאמרתי אף אחד מכם לא מכיר אותו אישית, ומה שניתן לקרוא עליו (מעבר לסטטיסטיקות) קשור ישירות ליחסי ציבור, או כתיבה של מעריץ (סמוי או גלוי). לא צריך לפסול דברים, רק בגלל שהם לא מסתדרים עם התמונה שיש לנו בראש, אחרת עוד תתחיל לחשוב בקרוב שקובי בריאנט יותר טוב מג'ורדן (זה לאן ששטרן חותר כרגע מבחינת יחסי ציבור של ה NBA).
תאוריה יפה, אבל זה לא קשור לכלום. זה שעשירים רוצים להתעשר עוד זה נחמד ויופי, אבל להדביק את זה לכאן זה להפריח משהו "שיכול להיות..". אם כך, אפשר לכתוב מלא אגדות וסיפורים אפשריים על מה "שיכול להיות..". לדוגמא עשיר רוצה להמשיך להתעשר וצייר רוצה להמשיך לצייר עד ליום אחרון בחייו וכן האלה. בשטח, אגב בדיוק כמו בסיפור עם מייקל ג'ורדן, הוא פשוט לא הפסיק להיות רעב להגה לשניה. הוא המשיך להתחרות בענפים אחרים (מבלי להרוויח כסף) ואם לא נתייחס להשערה הפנטזיונרית בעלת הסיכויים האפסיים שהעלת (אתה חייב להסכים), אז בשל כך שהוא מעולם בעצם לא הפסיק להתחרות בספורט מוטורי, הוא גם חזר להתחרות בענף הספציפי הזה. לסיכום, אני כן מקבל קונספרציות ומודע להרבה מהן, לא מתכחש להן כמו אחרים כאן, אבל אני מרגיש שאתה כל דבר הכי נורמלי, גם מנסה להדביק לו קונספרציה בכוח. זה עשוי לתת את הרושם עליך במקומות מסויימים ללא רציני ולא בר דיון. אתה צריך לאזן את זה קצת כדי שאנשים ימשיכו לקרוא את התגובות שלך. חוץ מזה הכל נראה תקין http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/wink.Xxx
לא מפריע לי מי קורא את התגובות שלי ומי לא, זה עניין של בחירה. אני לא באתי וקבעתי עובדות מוגמרות, שאחרים כן קבעו שכסף לא מעניין את שומאכר. כל מה שאמרתי שיכולות להיות הרבה מאד סיבות (אותן מניתי לפני כן) לחזרה של שומאכר, וכסף יכולה בהחלט להיות אחת מהם. לא קבעתי חד משמעית שזו הסיבה, אבל לא פסלתי אותה כמו אנשים אחרים. העובדה שמישהו הפך להיות לאייקון תרבותי, לא אומרת שצריך לקחת את הכל כפי שהוא מוגש לנו, וכן למרות ההערכה הרבה שלי לג'ורדן ולשומאכר, גם הם כלולים בקטגוריה הזו. כשאני בא להעריך עד כמה ספורטאי היה גדול, אני עושה זאת על פי מה שעשה, בהתחשב בכלים שהיו לו. אם כל הכבוד לשומאכר על האליפויות שלו בפרארי, אף אחת מהן, לא תשתווה לאליפות שלקח עם בנטון. ג'ורדן לקח אליפויות עם קבוצה מצויינת תמיד, אבל מה שמבדיל אותו מהאחרים זה הדומיננטיות שלו, והקלות שבה אחרי תקופה לא קצרה מבלי לשחק באופן תחרותי, הצליח לקחת אליפות ב 1996 במאזן בלתי נשכח. אני לא חושב שזה הוגן להתמסר לתקשורת כשמהללים את השחקנים שאנחנו מעריכים, ולא לעשות זאת לשחקנים שאנחנו פחות מעריכים (משהו אמר קובי? ) הבחירה שלי היא לא להתמסר לתקשורת בכלל, אלא להחליט בעצמי על סמך היכולת בספורט נטו. אין אדם שהוא מעל לספורט בו הוא מתחרה. שומאכר לא בנה את ענף הפורמולה באותה מידה שענף הפורמולה בנה אותו, והדבר נכון גם לגבי ג'ורדן, מארדונה, פלה, פדרר, ורבים אחרים, כל אחד בתחומו. להגיד על בן אדם כלשהו (לא משנה מי זה) שאין סיכוי שזה היה המניע שלו, מבלי שאתה מכיר אותו אישית, ובצורה עמוקה, זה מגוכך.
כמובן שאף אחד הוא לא מעל הענף כולו, מניח שהלכנו רחוק פז. עם זאת, הסיכוי שג'ורדן או שומכאר חזרו לתת עוד קצת הנאה לאהבה שלהם בגלל כסף, קיימים, אך כנאמר, קלושים עד אפסיים.
שומאכר לא לבד- גם פדרו דה לה רוסה מתקאמבק. אחרי 3 חודשים של דיבורים בלתי פוסקים הנהג בן ה38 חתם היום בסאובר/ב.מ.וו וינהג לצידו של קאמוי קוביאשי הצעיר. מבחינת הרכב נהגים ויצרניות.. תהיה לנו שנה מעניינת לכל הדעות!