תופעת יעקב שחר

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Sir Alex Ferguson, ‏28/6/12.

  1. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,720
    לייקים שהתקבלו:
    6,967
    א. הכוח ששחר צבר בכדורגל הישראלי הוא גדול וכפי שכבר הוכח לאורך השנים, הוא מנצל אותו רק לטובת מכבי חיפה גם אם זה על על חשבון הכדורגל הישראלי.
    דוגמא מהתקופה האחרונה היא בהימנעות שלו להצטרף למנהלת ובמקביל תמיכה בלוזון, מה שלמעשה טירפד כל ניסיון להקים מנהלת בזמנו.
    הכוח הגדול של שחר במקביל למצב הקשה בכדורגל הישראלי יוצר לא מעט דילמות וגורם להתערבות חורגת לדעתי של יעקב שחר ביותר מידי קבוצות בישראל -

    http://images.one.co.il/images/d/400_221/gg847609.Xxx

    ב. חוק יעקובו אישר לקבוצות לרשום עוד זרים שלא עברו גיל נוער בנוסף לחמישה הרשומים. מטרת החוק הייתה ברורה והיא לאפשר לחיפה לשתף את יעקובו למרות שכבר היו רשומים בקבוצה חמישה זרים (סרגיי קלשנקו, ננאד פראלייה, ראדוסלאב מיכאלסקי, אנדריי אוסטרובסקי ו-ואסילי איבאנוב).
    כמובן שאחרי שיעקובו סיים גיל נוער החוק בוטל (היום מותר לרשום חמישה זרים בלבד, לא משנה אם עברו או לא עברו גיל נוער).

    ג. הזיכרון שלך מטעה אותך. העברת הביתיות של הפועל פ"ת לרמת גן במשחק מול מכבי ת"א במחזור הסיום נעשתה רק אחרי ששחר נתן את אישורו. למה הוא אישר? לא יודע, גם אותי זה הפתיע בזמנו, יכול להיות שהוא רצה ליצור תקדים כדי שבעתיד גם הוא יוכל להעביר משחקים.
    הקיזוז אומנם פגע (בדיעבד) במכבי חיפה אבל היא הייתה בין הקבוצות שהצביעו בעדו. חיפה התנגדה לקיזוז רק לאחר העונה שבה היא איבדה את האליפות בגלל אותו קיזוז.

    ד. אתה לא יכול לערוך השוואה בין יעקב שחר שהוא הבעלים החזק ביותר בכדורגל הישראלי ושלפי החלטתו מועברים/מבוטלים חוקים ותקנות לאלכס פרגוסון שהוא מנג'ר מקצועי של קבוצה (גדולה ככל שתהיה). אלכס פרגוסון לאורך השנים התנגד פעמים רבות לשיטת המשחקים באנגליה, לעומס, לכוח שיש לטלויזיה, האם זה אומר שהיה לו את הכוח לשנות משהו? להעביר חוקים בנושא X או Y? בוודאי שלא. לעומת זאת ליעקב שחר יש את הכוח הזה.
    אם יעקב שחר היה מחליט בשנה שעברה להקים מנהלת, אז הייתה קמה מנהלת. בדיוק כפי שכאשר אבי לוזון החליט להקים וועדה "שתרפא" את הכדורגל הישראלי האדם הראשון שאליו הוא פנה היה אותו יעקב שחר. זה מלמד על הכוח של יעקב שחר שמצד אחד בעלי יתר הקבוצות תלוים בו באופן כמעט מוחלט כדי להקים מנהלת, ומהצד השני מקורב מאוד לאבי לוזון ואף הגן עליו בשנה שעברה:
    "זה לא עניין של לחיצה על כפתור", אמר שחר, "בקדנציה הזאת הוא רוצה להוביל מהלכים שיעשו שינוי, וזה יכול לחסוך הרבה מאוד זמן לעשות מעשה. אני אתמוך כמה שרק אפשר באבי. אני אעזור לו ולנו לשנות את הכדורגל".
    "לא יהיה לו קל כי משייכים לו דברים שידו אינה במעשה. זה יקשה עליו מאוד לתפקד. הוא נחוש בדעתו לעשות שינויים כדי להראות שבתקופתו נעשה גם שינוי. אבי לוזון הוא אחד שאפשר לצאת איתו לקרב, כמו שהיה בזמנו גברי לוי. כשהוא הבחין במשהו, הוא הזיז קירות כדי לבצע את זה. לאבי יש רצון אמיתי לעשות את השינויים".
     
  2. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,195
    לייקים שהתקבלו:
    4,784
    מין:
    זכר
    לא מבין מה הקטע כאן לשפוט את יעקוב שחר כדמות שלילית בגלל שהוא לא תורם מעבר לכדורגל הישראלי, לא מקים מנהלת, לא הולך נגד אבי לוזון.
    אותו מעניינת מכבי חיפה ואיך הוא הופך אותה למועדון הטוב ביותר בארץ עם ההתנהלות הטובה ביותר בארץ. הוא הבעלים של מכבי חיפה לא של כל הליגה, וכן כל עוד הקבוצה שלו עומדת בצורה הטובה ביותר הוא הבעלים הטוב ביותר. שחר צריך להישפט על פי ההישגים של הקבוצה שלו לא של הכדורגל הישראלי או הקבוצות הישראליות באירופה.
     
  3. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,223
    לייקים שהתקבלו:
    937
    מסכים, אבל הבעיה מתחילה ברגע שאנשים מסוימים הופכים אותו לקדוש מעונה שכל רצונו הוא להחיות את הכדורגל בישראל ולהציל קבוצות מפירוק ושכל אוהד כדורגל צריך לומר לו תודה ואפילו לתת לו פרס על מפעל חיים בעבור מה שעשה למען הכדורגל הישראלי כשבת'אכסל מה הוא עשה למענו? שום דבר, כמו שאמרתי אם כבר אז צריך לתת לו פרס של עיריית חיפה על תרומתו לעיר.
     
  4. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,209
    לייקים שהתקבלו:
    25,759
    מין:
    זכר
    1) שחר לא הצביע מעולם בעד הקיזוז
    2) שחר לא יו"ר ההתאחדות, אלא בעלי קבוצה
    3) כניסתו של שחר לכדורגל הרימה כאן את הרמה וגרמה לסטנדרטים אחרים ולמקצוענות.

    מי שחושב ששחר לא תרם לכדורגל הישראלי מונע מקנאה ושנאה נטו.

    וכן גם אותי מעצבן ששחר עוזר לבית"ר, בטח כשאני רואה את תגובות האוהדים.
    העזרה הזו רק פוגעת במכבי חיפה, כי אין בבית"ר שום סחורה להביא בניגוד ל -2001 למשל.
     
  5. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,720
    לייקים שהתקבלו:
    6,967
    חשבתי לענות לך ולדבר איתך על כדורגל אבל אני לא מאמין שאפשר כי לצערי אתה מחזיק בגישה ילדותית ולא בוגרת שבגללה אתה מנסה לפסול את כל הדיון שהתפתח כאן.
    מקווה שאפשר יהיה לפתח דיון עם אנשים אחרים, בוגרים יותר.

    אגב, יעקב שחר תרם המון למכבי חיפה אבל בואו לא נשכח שמדובר בעוד אדם בעל הממון שלא באמת רואה (או מרגיש) את האוהד הממוצע -

    http://www.sport5.co.il/articles.aspx?Fold...=104804&lang=HE

    כ-150 אוהדי מכבי חיפה שלחו היום (רביעי) מכתב מחאה למשרדי המועדון שבו מחו על מחירי הכרטיסים הגבוהים, שעומדים על 150 שקלים, ליציע המערבי למשחק מול גנק בפלייאוף ליגת האלופות. בין הכתוב, הם הצביעו על עלייה של המחירים, כאשר לפני שנתיים הכניסה למפגש מול זלצבורג עלתה 125 שקלים.

    אחד האוהדים אמר לאתר ערוץ הספורט: "אנו מלווים את מכבי חיפה מילדות. רובנו סטודנטים כיום ונדהמנו ממחירי הכרטיסים למשחק מול גנק שייערך בשבוע הבא. בתקופה זו בה כל הארץ נאבקת כדי להוריד את חיינו לשפיות נראה שהנהלת המועדון מנותקת ממה שקורה בארץ, או שפשוט לא איכפת לה. בעקבות המחירים הדמיוניים לפלייאוף החלטנו לפתוח במחאה וגם נעשה זאת מחוץ ליציעים בשבת הקרובה לפני גביע הטוטו. אנחנו לא קהל שעושה רעש או מקלל, אלא אנשים שרוצים לבוא למשחק כדורגל של הקבוצה שאנו אוהדים ולא לפשוט את הרגל בדרך".
     
  6. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,209
    לייקים שהתקבלו:
    25,759
    מין:
    זכר
    אני חושב שזו יותר טענה שצריכה לבוא לאיתמר צ'יז'יק ובאופן כללי בכל הנוגע לשיווק יש הרבה מה ללמוד גם למכבי חיפה רק לא ברור לי איך זה סותר את דבריי?
    שחר הבעלים הראשון של קבוצה הכניס דפוסים שלא הכירו כאן ולמעשה מזה התחילה המקצוענות בכדורגל הישראלי.
     
  7. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,223
    לייקים שהתקבלו:
    937
    צודק, שכנעת אותי
     
    נערך לאחרונה ב: ‏16/7/12
  8. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,560
    לייקים שהתקבלו:
    18,458
    אני מצטער מאוד,אבל נראה לי שהשנאה שלך לבנאדם משבשת לך את ההיגיון בקשר אליו.

    בגלל ששחר לא רצה להיכנס למינהלת ליגה הוא אשם שלא קמה אחת?

    אני זוכר ששחר נתן את הסכמתו להעברת הביתיות באותו משחק, אבל זה בכלל לא היה צריך לעלות על הפרק בליגה נורמלית. הוא לא רצה להצטייר כמי שמונע מהפועל פ"ת הכנסה גדולה. לחשוב שהוא עשה את זה כי בעתיד הוא אולי יהנה מאותו הדבר זה אבסורד. הרי בשביל זה צריך גם להגיע למצב דומה (2 קבוצות במשחק מכריע על אליפות, כשלאחת המארחות יש אינטרס להעביר ביתיות וגם אז זה תלוי בהסכמה של הקבוצות האחרות..).

    אני דיי בטוח שקבוצות רושמות היום זרים בקבוצות הנוער וזה לא יורד מהמכסה שלהן בבוגרים. למכבי חיפה יש את דפקוס (נדמה לי זה השם) הליטאי בנוער. אם אני לא טועה גם למכבי ת"א יש איזה זר או שניים בנוער.
    יכול להיות שאני טועה.אנא תקן אותי.

    לא,חיפה לא הבציעה בעד הקיזוז. זה מה שהתקשורת חובבת הפועל רוצה שכולם יחשבו. חיפה לא הצביעה בעד המהלך.
    אני זכר בבירור שראיתי באחד העיתונים (אולי הארץ) שחיפה לא הצביעו בעד לפי הפרוטוקול של הועדה.

    נו באמת. "אם שחר היה רוצה אז זה היה קורה". זו לחלוטין דעתך בלי שום הוכחה. זה שלוזון פנה אליו זה בגלל שלכולם ברור שהוא האדם הכי מוערך בכדורגל הישראלי ויהיה מקובל על כולם.
    ושוב,חוץ מחוק יעקובו לא ממש נתת עוד דוגמא לחוק או תקנה ששחר "חוקק". פרגוסון אולי לא מחוקק חוקים, אבל יש לו השפעה על שיבוץ שופטים למשחקים של היונייטד, הוא "זורק" את כל השחקנים הלא נחוצים שלו לכל הקבוצות הקטנות באנגליה במחירים גבוהים יחסית ובכך דופק קבוצות קטנות ומחזק את המועדון שלו. (אתה בתור אוהד יונייטד חושב שהטיעון הזה מגוחך, פרייז'ר קמפל והפצוע האנגלי בראון כשתי דוגמאות. ככה אני חושב שהטיעון שלך ששחר מחליט מי תיפתח עונה או לא מגוחך).
     
  9. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,223
    לייקים שהתקבלו:
    937
    אורן קבוצות יכולות לרשום 5 זרים בליגה ו3 זרים בליגת הנוער אבל אסור להן לשתף שחקנים זרים שרשומים בקבוצת הנוער במשחקי הבוגרת, מה שכן התאפשר ב"חוק יעקובו" ואל תביאו לי את מוסא קונאטה כי הוא היה רשום במכבי כזר של הבוגרים וחיזק את הנוער ולא להפך.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏16/7/12
  10. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,560
    לייקים שהתקבלו:
    18,458
    אוקיי.
    זה נכון רק לליגה או גם לגביעים?
     
  11. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,209
    לייקים שהתקבלו:
    25,759
    מין:
    זכר
    אני חושב שלא הייתה באותו זמן בהירות בחוק לגבי זרים בנוער. עובדה שמהר מאוד החוק תוקן ולא איפשר מצב של שישה זרים רשומים וחמש מתוכם בסגל למשחק.
     
  12. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,223
    לייקים שהתקבלו:
    937
    ליגה וגביעים.
    ואלכס לא מטושטש ולא נעליים, צריך לקרוא לילד בשמו גם אם זה לא ממש מסתדר עם התיאוריות שלך.
    חוק יעקובו הוא חוק ששירת את יעקב שחר בלבד והדברים סביב החוק הזה לא היו הכי כשרים שיש.
     
  13. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,195
    לייקים שהתקבלו:
    4,784
    מין:
    זכר
    נכון ששחר תרם לרבות למכבי חיפה אבל הוא תרם לכדורגל הישראלי מהבחינה שהוא העלה את הרף גם מקצועית ובעיקר ניהולית, מה שלדעתי גרם להרבה מאוד קבוצות לנסות לשאוף לרמה כזאת או לפחות לראות את הניהול שלו כמודל לחיקוי. זאת לא תרומה ישירה לכדורגל הישראלי או לקבוצה כזאת או אחרת אבל זה כן השפיע בעקיפין.
    זה כמו שיוקם מלון חדש בארץ עם סטנדרטים מדהימים שעוד לא היו. מאוד יכול להיות שהמלון הזה ייחשב הצלחה מסחררת אבל אם אחריו כל כמה מלונות יגיעו לאותה הרמה בעקבותיו, הוא כן ישפר את רמת המלונות באופן כללי, למרות שהוא בסך הכל בנה מלון שישרת את לקוחותיו בלבד.
     
  14. Gianluigi Buffon Campione d'Italia

    הצטרף ב:
    ‏12/3/06
    הודעות:
    3,737
    לייקים שהתקבלו:
    65
    מין:
    זכר
    ניסיתי לעקוב אחרי רוב ההודעות, ולא ראיתי מישהו שציין את העובדה שהרבה לפני גאידמקים למיניהם, שחר הוביל בעצמו את איפנלציית המחירים והוא הגורם העיקרי למשכורות המטורפות ששחקנים דרג ד' מקבלים פה.
    אח"כ לא פלא שקבוצות לא מסיימות את החודש... http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/dunno.Xxx
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/7/12
  15. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,223
    לייקים שהתקבלו:
    937
    מצטער, אבל זה לא נכון כי עובדה קיימת שהרמה המקצועית כאן בכל שנה רק יורדת ויורדת(על הרמה הניהולית אני בכלל לא מדבר כי היא מעולם לא הייתה גבוהה ובטח שלא עכשיו), "הקידום" שלו לא השפיע לטובה על הכדורגל הישראלי כלל ועיקר, בדיוק כמו שהוא לא השפיע לרעה על הכדורגל הישראלי כלל ועיקר, שחר תרם אך ורק למועדון כדורגל מכבי חיפה, מועדון שאלמלא הוא לא היה קיים בכלל במפת הכדורגל בארץ וכל ניסיון להפוך אותו למושיע הכדורגל הישראלי, אדון תמים, צדיק וירא שמיים שכל רצונותיו הם לתרום לקידום הכדורגל הישראלי בעולם, שיפורו, טיפוחו ושאר ירקות הוא לא יותר משקר גס.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/7/12