תודה לך פיפ"א!

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Reyes, ‏17/5/04.

  1. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אכן 5-0, השלושער היחיד באותו מונדיאל הובקע במשחק הזה (באטיגול מן הסתם).
    וסתם אני זוכר אותו טוב בגלל משהו שהיה סביב המשחק.... עזוב זה סיפור ארוך, אבל זה היה משחק שממש רציתי לראות, וכל הזמן הייתי צריך לקום, וככה כל פעם שחזרתי ראיתי שארגנטינה הבקיעו עוד גול...
     
  2. oriss Member

    הצטרף ב:
    ‏5/5/04
    הודעות:
    28
    לייקים שהתקבלו:
    0
    המשחקים הגדולים של המונדיאלים בכל הזמנים לדעתי:
    (לא לפי סדר)

    1. איטליה - ספרד (רבע גמר מונדיאל 1934): קרב אירופאי מותח שהיה צמוד עד הסוף. המשחק הראשון הסתיים ב-1-1 ויום למחרת נערך משחק נוסף. המאמנים שילבו שחקנים מהנוער בגלל העייפות ולבסוף ג'וזפה מיאזה כבש שער וניצח את המשחק.

    2. איטליה -אוסטריה (חצי גמר מונדיאל 1934): לא היה משחק משהו, אבל החשיבות של המשחק התגלתה רק אחרי כמה שנים. המשחק נערך במגרש בוצי ורטוב במילאנו. מיאזה הגדול הכניס שער קטן והעלה את איטליה לגמר שבו היא גם זכתה בגביע. אותו מגרש בוצי נקרא כיום על שמו - סאן סירו, איצטדיון ג'וזפה מיאזה.

    3. ברזיל - פולין (שמינית הגמר מונדיאל 1938): אחד המשחקים הגדולים בתולדות המונדיאל. משחק שבו הובקעו 11 שערים והוא הסתיים רק אחרי הארכה. התוצאה הייתה 6-5. לאונידאס, "היהלום השחור" הבקיע רביעיה לזכות ברזיל, שניצחה, בעוד הוא משחק יחף!!!

    4. איטליה - ברזיל (חצי הגמר מונדיאל 1938): שתי הקבוצות המלהיבות של אותו טורניר נפגשו למשחק שייקבע כנראה את זהות האלופה. איטליה עלתה ליתרון מוקדם, אך ברזיל השוותה. בדקה ה-65 נפסק לזכות איטליה פנדל. מיאזה כבר ניגש לבעיטה ו... הגומי במכנסיו נקרע והם נפלו! פאדיחות...! הוא החזיק ביד אחת את מכנסיו ובשנייה הניח את הכדור על הנקודה והסוף ידוע!

    5. ברזיל - אורוגוואי (גמר המונדיאל 1950): הסיפור הגדול של משחק הגמר, שדרך אגב לא היה ממש גמר כי היה בית גמר שכלל ארבע קבוצות, היה האיצטדיון. שנתיים לפני נבנה האיצטדיון הגדול בעולם, המראקנה. באותו משחק מילאו הברזילאים את האיצטדיון ו-174 אלף איש עודדו את ברזיל שהייתה פייבוריטית בטוחה לזכייה. החגיגות במהללך כל הטורניר לא עזרו לברזיל. היא אומנם הובילה 1-0, אך אורוגוואי תקעה לברזיל שתי שערים והמראקנה בשוק...

    6. מערב גרמניה - הונגריה (גמר המונדיאל 1954): המונדיאל עם הכי הרבה מוצע שערים למשחק (5!) הסתיים בגמר קלאסי. הונגריה הגדולה של פרנץ פושקאש דרסה את כל הקבוצות בדרך לגמר וגם את גרמניה בשלב הבתים 8-3! בגמר הכל נראה טוב ויפה הם הובילו 2-0. הגרמנים היו עקשנים והשוו ל-2-2 ושש דקות לסיום הם ניצחו את המשחק וזכו בתואר.

    7. ברזיל - צרפת (חצי גמר מונדיאל 1958): המונדיאל של נער הפלא בן ה-17 - פלה. באותו משחק הוא כבש שלושער ענק שהוביל את ברזיל לזכייה הראשונה שלה במונדיאל. המשחק הסתיים ב-5-2, כמומ התוצאה של הגמר (בו פלה הבקיע צמד).

    8. פורטוגל - צפון קוריאה (שלב הבתים מונדיאל 1966): אוסביו הגדול שהוביל את פורטוגל במונדיאל הראשון שלה למקום השלישי החזיר את פורטוגל מפיגור 3-0 לניצחון ענק 5-3. אוסביו הבקיע רביעייה.

    9. אנגליה - מערב גרמניה (גמר מונדיאל 1966): הגמר הגדול ורגע האמת למולדת הכדורגל. משחק מורט עצבים נכנס להארכה לאחר 2-2 בסיום תשעים דקות. ואז מגיע ג'ף הרטס ושולח טיל למשקוף. הכדור נוחת לתוך השער??? עד היום לא נגלה... אבל השופט אישר, אנגליה הספיקה להכניס עוד שער ולחתום את הזכייה הראשונה והיחידה שלה במונדיאל.

    10. איטליה - מערב גרמניה (חצי גמר מונדיאל 1970): בשלב שלפני גרמניה עוד הצליחה להחזיר לאנגלים על המונדיאל הקודם וניצחה 3-2 אחרי שפיגרה 2-0. אבל לוזרים יישארו לוזרים. במשחק בלתי נשכח שבו הובקעו חמישה שערים בהארכה איטליה מצליחה לעלות לגמר (שבו ברזיל קורעת אותה) אחרי ניצחון 4-3.

    11. מערב גרמניה - הולנד (גמר מונדיאל 1974): בקנבאוואר מול קרויף והחבורה של ה"קייזר" נגד ה"טוטאל פוטבול". הולנד הלהיבה את כולם בשמך כל הטורניר והייתה אמורה לקחת את הגביע בהליכה. לגרמניה הלך קשה. הגמר המשיך להיות קל וכבר בדקה הראשונה עלתה הולנד ליתרון מפנדל שגרם איך לא יוהאן קרויף. גרמניה לא ויתרה והשוותה מפנדל משלה ובסופו של דבר ניפצה את חלומם של הכתומים וגרד מולר כבש את שער הניצחון.

    12. איטליה - ברזיל (סיבוב שני מונדיאל 1982): המשחק על העלייה לחצי הגמר. איטליה יותר טובה במשך כל המשחק עולה ליתרון שלוש פעמים משלושער של פאולו רוסי הגדול וברזיל של סוקרטס ופלקאו מצליחה להשוות רק פעמיים. דרך אגב את המשחק ניהל השופט אברהם קליין.

    13. הונגריה - אל סלבדור (סיבוב ראשון מונדיאל 1982): הניצחון הגבוה ביותר - 10-1 להונגריה על הנבחרת החלשה.

    14. צרפת - מערב גרמניה (חצי גמר מונדיאל 1982): אחד המשחקים הגדולים ביותר בתולדות המונדיאל וללא ספק המשחק של מונדיאל 1982. תשעים דקות נגמרות ב-1-1. המשחק נכנס להארכה. תוך 10 דקות צרפת בשני מבצעים עולה ל-3-1. שום דבר עוד לא נגמר, גרמניה מצליחה להשוות בדקה 110 והמשחק הולך לפנדלים. גרמניה ניצחה 5-4 בדו קרב הפנדלים ועלתה לגמר, שבו הפסידה לאיטליה הגדולה 3-1.

    15. ארגנטינה - אנגליה (רבע גמר מונדיאל 1986): כשילד נולד אבא שלו מספר לו על המשחק הזה. אותו משחק גדול של דייגו ארמאנדו מראדונה. בנוסף לסללום מחצי מגרש הוא גם כבש את עם "יד האלוהים" המפורסמת שהובילה את ארגנטינה עד לגמר.

    16. ארגנטינה - מערב גרמניה (גמר מונדיאל 1986): האיצטדיון במקסיקו מלא ב-115 אלף איש. כולם ידעו מה יהיה. זה ברור שארגנטינה ומראדונה לא יחמיצו כזה טורניר. וכך היה. יתרון 2-0 מוקדם לארגנטינה היה נראה פשוט יותר מדי, הגרמנים החזירו והתעקשו והשוו את התוצאה. ואז... מישהו מסר מסירה ענקית על 50 מטר שגמרה את המשחק. המישהו הזה ידע שפה מתחיל סיפור חייו...

    17. ברזיל - הולנד (רבע הגמר מונדיאל 1994): המשחק של הטורניר המלהיב בארה"ב. המחצית נגמרה ב-0-0. רומאריו ובבטו העלו את ברזיל ליתרון עד שברגקאמפ ווינטר השוו. בדקה ה-81 ברזיל ניצחה את המשחק משער של בראנקו. בגמר של הטורניר ברזיל ניצחה את איטליה בפנדלים.

    18. ארגנטינה - אנגליה (שמינית גמר מונדיאל 1998): המשחק המדובר כל כך שסופר עליו הכל. אחרי שני פנדלים שקבעו 1-1 נכנס במחצית הראשונה ילד בשם מייקל אואן. אותו הילד עשה צחוק מההגנה של ארגנטינה וכבש שער ענק. זאנטי השווה בבעיטה חופשית מצויינת. עוד סיפור במשחק היה הסיפור של בקהאם. באותו המשחק דיווויד בקהאם היה בקהאם מעוצבן על סימאונה ובסופו של דבר גם גמר איתו את העסק. השופט הרחיק ואנגליה עפה בפנדלים. כולם מאשימים את בקהאם אבלך הוא יחזיר להם כמה טובות..

    19. צרפת - ברזיל (גמר המונדיאל 1998): רונאלדו, בן 21, השחקן מספר 1 בעולם לא יכל על צרפת. אף אחד לא ידע מה קרה ב-12 ביולי של אותה שנה. כולם ראו מה קרה על המגרש. צרפת התפוצצה על רונאלדו וחבורתו וניצחה 3-0. כוכב המשחק היה זינאדיו זידאן ורונאלדו נשאר בלי כלום.

    20. גרמניה - ברזיל (גמר המונדיאל 2002): המשחק של רונאלדו. טורניר מפרך ומותח, מלא הפתעות מסתיים בגמר של רונאלדו. כל הטורניר הוא של רונאלדו וברזיל. הם העיפו את אנגליה וטורקיה ושיחקו הכי טוב. אוליבר קאן פשוט לא יכל עליו והוא הניף את הגביע יחד עם הנבחרת הגדולה: ריבאלדו, רונאלדיניו, לוסיו, רוברטו קרלוס וקאפו.

    מזל טוב פיפ"א!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/5/04
  3. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ללא הספק הגדול שבגדולים, לא יודע אם יהיה אי פעם משהו כמוהו. ברזיל הייתה צריכה תיקו, כמו שאמרת האצטדיון היה מלא בלמעלה מ150,000 אלף איש, והיא עוד הוליכה. אומרים שמספר התקפי הלב שהיו בברזיל אחרי המשחק עולים על מספר התקפי הלב שיש בכל העולם בשבוע, זה היה פשוט מדהים. היא הוליכה, הייתה צריכה תיקו, אבל הפסידה..... איזה משחק...
     
  4. Nesta Warden of Milano היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏9/1/03
    הודעות:
    15,930
    לייקים שהתקבלו:
    174
    מין:
    זכר
    המשחק בין צרפת לברזיל לרגל חגיגות ה-100 לפיפא ועוד הרבה יותר ישודר רק ללקוחות "הוט" בערוץ 54 בממיר הדיגיטלי חינם!
    (בשעה 19:15 ישודר משחק בין נבחרות הנשים של גרמניה מול כוכבות שאר העולם. ב-21:00 יתקיים טקס יום ההולדת לפיפ"א. וב-21:45 ישודר המשחק המרכזי בין קבוצות הגברים ברזיל-צרפת.


    את המשחק ישדר ארבל ויפרשן גיא לוי
     
  5. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ניתן לדבר על המפגש הזה בדיון על משחקי הידידות אבל החלטתי שזה הדיון הנכון לדבר לקראת המשחק של ברזיל נגד צרפת היום מכיוון שכבר דובר בו עליו. שיחזור גמר 1998, שתי אלופות העולם האחרונות, זה כבר ידוע אבל אני חושב שהיום ברזיל תנצח למרות קרב צמוד בעיקר בגלל שהיא ייצרה לעצמה התקפה פשוט מצוינת עם רונאלדו אדריאנו אאילטון בחוד ורונאלדיניו וקאקה מאחורי החלוצים (כמובן שלא כל ה- 5 ישחקו) ובצירוף קישור אחורי כמו אדמילסון ואמרסון ולוסיו ורוברטו קארלוס בהגנה ודידה בשער אני חושב שאם ברזיל אכן תעלה עם ההרכב החזק היא תנצח בגדול את הצרפתים למרות שיהיה משחק ענק, הרי לצרפתים בכל זאת יש חובה לנסות את ההרכב החזק לקראת יורו 2004 כך שצפו לראות מספר צעירים בכל העמדות שסאנטיני בונה עליהם ליורו הזה בפרט וכדור העתיד בכלל. יהיה אחלה משחק.
    מי אתם חושבים שינצח?
     
  6. rivaldo משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    18,619
    לייקים שהתקבלו:
    1,929
    מין:
    זכר
    דרך אגב, אלופת העולם תשחק במחצית הראשונה מחר עם חולצות לבנות, בפעם הראשונה מאז גמר מונדיאל 1950. כזכור באותו גמר טראגי מבחינת ניצחה אורוגוואי הקטנה את ברזיל 2:1 באיצטדיון המראקנה בריו דה ז'ניירו , זכתה בגביע העולמי ושברה את ליבם של מיליוני ברזילאים שנאלצו לחכות עוד 8 שנים עד לזכייה הראשונה בתואר העולמי.

    באותו "הגמר הארור" לבשה נבחרת ברזיל מדים לבנים ובעקבות ההפסד הוחלט ששום נבחרת ברזילאית, בכל ענף ספורט, לא תלבש לבן. מחר כאמור ישבר החרם אחרי שהברזילאים נענו לבקשת פיפ"א להשתמש במדים ההיסטוריים. למחצית השנייה כבר תעלה ברזיל במדים הצהובים – ירוקים.
     
  7. Diego Member

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    371
    לייקים שהתקבלו:
    0
    חמוד...
    אבל למה להחליף מדים במחצית?
    סתם? או שיש סיבה בגלל נגיד שצרפת תשחק בצהוב או צבע דומה?
     
  8. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אהבתי את זה שאמרת דרך-אגב ואז פשוט העתקת את הכתבה
    http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/biggrin.Xxx


    לחואקין
    אני חושב שזה סתם בקשה של פיפ"א לעלות איזה נוסטלגיה או משהו, הם רוצים כנראה בגדים קלאסים, וצרפת חוץ מכמה פסים פה כמה פסים שם, לא ממש החליפו את החולצות שלהם..
     
  9. rivaldo משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    18,619
    לייקים שהתקבלו:
    1,929
    מין:
    זכר
    גם צרפת פותחת עם תלבושת הסטורית.

    הכל כחול,סמל בצד שמאל של החולצה,ומכנס לבן.

    במחצית נראה לי ששתי הנבחרות יחזרו לתלבושות החדשות.


    חחח גם השופטים,וגם הכדור בנוסטלגיה של פעם.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/5/04
  10. Alvaro Recoba משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/6/03
    הודעות:
    12,566
    לייקים שהתקבלו:
    0
    איזה מפגרים הוט
    כבר יומיים מפרסמים כל שניה את המשחק הזה בערוץ 54 בדיגיטלי אבל הערוץ הוא בעצם סתם אקסטרים ספורט, ולמזלנו המשחק משודר בערוץ הצרפתי משהו 5, שזה ערוץ 34 באנלוגי של הוט ו- 100 ומשהו בדיגיטל של הוט.
     
  11. rivaldo משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    18,619
    לייקים שהתקבלו:
    1,929
    מין:
    זכר
    לא יודע מה אתך..
    את כדורגל הנשים וא ת המשחק של ברזיל-צרפת אני רואה בערוץ 54 .
     
  12. Nesta Warden of Milano היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏9/1/03
    הודעות:
    15,930
    לייקים שהתקבלו:
    174
    מין:
    זכר
    יש שידור גם ביס! בערוץ 131 -TV5!
     
  13. rivaldo משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    18,619
    לייקים שהתקבלו:
    1,929
    מין:
    זכר
    משחק טוב היה אתמול אבל חבל שלא ראינו גולים.

    במשחק כזה ראווה דווקא ציפיתי לפחות טקטקיה אבל יותר כדורגל,אבל כנראה שהכבוד במשחק הזה היה הרבה יותר חשוב לשני הנבחרות שלא רצו להפסיד,גם אם במשחק ראווה.

    התלבושות במחצית הראשונה כנראה הקשו מאוד על שתי הנבחרות,ועל זידאן המזדקן זה הפריע הכי הרבה למרות שהוא ניסה .
    http://wmh.walla.co.il/archive/107669-4.Xxx

    רונאלדיניו שוב נתן לנו להנות מהתרגילים שלו,גם זידאן עשה לנו כמה תרגילים יפיפיים .
    אבל רונאלדו,איכזב בענק,חוץ מכמה ניסיונות לא רציניות,שום דבר לא עשה והיה כבד,חבל מאוד. ממשחק כזה ציפינו לראות לפחות שער או שניים.