הנה שיטה קחו לדוגמא OREO (אפשר גם במבה ותפוצ'יפס) ותכניסו לקרטון/שקית את התשובות/נוסחאות שאין בדף נוסחאות במקרה של מתמטיקה ואז אתם יושבים הכי מאחורה ואי-אפשר לחשוד בכם כי אתם "סך הכל לוקחים קצת בשביל להכניס לפה"
יותר פשוט .. חבר שלך כותב לך תשובות על דף הנוסחאות, ובלי שאף אחד שם לב, אתם מחליפים ביניכם דפים, כשכל אחד מכם תשובה לשאלה אחרת.
דווקא יותר מסובך זה אפשר לתפוס עם אתה רושם בתוך האריזה ושאתה מוציא אז הפתח מופנה לעבר הקיר (אתה מתיישב בפינה כמובן) אז הנה כל הנוסחאות שאין בדף נוסחאות וגם נראה לי לא שומרים את דפי הנוסחאות שמחלקים שם.
כל המדינה הזאת שכונה, אנשים מחפשים איך להעתיק, מערכת החינוך מחפשת איך לא ללמד אלא רק לשפר את אחוז העוברים של בחינות הבגרות, בשביל זה המדינה הזאת נראית ככה, בלי עתיד!
אז תישאר באנגליה, שמה העתיד של הילדים העתידיים שלך מובטח http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/icon_thumright.Xxx gilberto silva, בבחינה בספרות הבוחן שלי היה חבר לעבודה בן 24 =]
למרות שהלימודים מאחוריי כבר אני אספר לכם את סיפור ההעתקה הכי מצחיק ומבדר שהיה לנו אי פעם. מדובר במתכונת בספרות סוף כיתה יב' המבחן הכי מפחיד כי מדובר במורה הכי גרועה שיכולה להיות והכי קמצנית מבחינת ציונים כי היא מועמדת לפיטורים ואמרו לה שאסור שיהיה יותר מידי הפרשים בין הציונים שהיא מגישה לציוני הבגריות, אז כולנו יודעים שאם כל אחד לא מוציא מעל 90 אין סיכוי שהיא מגישה מישהו מאיתנו מעל 80 ולמרות שהכיתה שלנו הייתה מעולה בספרות עדין להוציא אצלה 90 זה כמו להוציא מים מאבן. כולנו כמובן הצייטדנו בכל השיטות שנכתבו כאן ואפילו יותר,מה שגם כאן לכל אחד מאיתנו היה בתיק חוברת של 15 דפים שהיא חילקה עם כל השירים והפירושים והתרגום שלה לשירים,אבל לנסות להוציא את זה היה כמעט בלתי אפשרי,טוב אנחנו מתיישבים בכיתה ומי נכנס לכיתה? חשבנו שתכנס המורה לספרות שהיא תשמור עלינו אבל במזל נפל עלינו המורה לשל"ח הסטלן שחוץ מלגנוב מכולנו ממתקים בכל הטיולים לא מבחין בין ימין לשמאל ובאותו רגע התגבש בכיתה תוכנית,כמובן הוא בא מחלק לנו תמבחנים ו...חוברת של 10 עמודים עם כל השירים שיש,כולנו מהר מחייכים לעצמנו ואחרי כ20 דקות יש גל של תלמידים שאומרים למורה לשל"ח שהם צריכים להוציא דפים כי נגמרו להם,הוא כמובן מסכים ובו בזמן שאנחנו מוציאים תדפים אנחנו מחליקים תחוברת שקיבלנו לתיק ולוקחים תחוברת עם כל התרגומים. באותו רגע לא משנה אפילו אם המורה היה עובר לידנו או מביט הוא היה רואה רק תשיר וחושב שאנחנו מוסיפים הערות וכותבים השערות כדי שנזכור בהמשך. זה היה המתכונת הכי מצחיקה עד כדי כך כל הכיתה הוציאו ציונים מעולים שהמורה לספרות שכל כך חשדה שהיה משהו מסריח אבל לא יכלה לעשות שום דבר הייתה בהלם.באותה שנה כל הכיתה שלנו הוגשה על 80 ומעלה בבגרות,כמובן שהציונים לא התקרבו לציוני מגן אבל עדין זה הספיק לכולם לצאת עם ציון כללי 70+ אפילו לחלשים ביותר. רק חבל שהמורה לספרות פוטרה תשנתיים אחר כך,היא החזיקה במשך 35 שנים בתפקיד עד כדי כך שהרכז שכבה שלנו שהוא בן 40 היה תלמיד שלה.
ארז !! ערבית זה נוסטלגיית ההעתקות שלי ושל חבר. כל יום לפני מבחן חותכים דף ומדביקים על סרגל גדול. רושמים על הדף כמובן את כל המילים שצריך. במבחן פשוט מרימים את הסרגל ומשעינים אותו על הקלמר שמסתיר אותו (סרגל בינוני יספיק). קליל, העברנו ככה שנתיים עד שממש בסוף תפסו את החבר...כי הוא אידיוט. בפעם השנייה כבר לא עשינו את זה אבל לדאחקות רשמנו על הסרגל: אתי (המורה לערבית) אכלת אותה !! זה עבד, היא הרימה את זה והכיתה נשפכה... ולגבי בגרויות !! אוי אוי אוי תהיו פשוטים וחכמים. לגבי המקצועות הבעייתים (אנגלית ומתמטיקה), פשוט מאוד. נכון, כל השכבה עושה באותו יום בגרויות כאלה, אבל למועד ב' שולחים חבר תותח. הם במילא לא יודעים מי זה, אין מורות מהבית ספר באיזור, וצריך רק להשתיק חברים בכיתה שלא יהיו טמבלים. תעודת זהות כמובן שאף פעם לא באמת צריך להביא. הוא פשוט עושה במקומכם ואף אחד לא יודע. מודל G וF הוצאתי ציונים מעאפנים. מועד ב' שלחתי חבר תותח. ממוצע 90. ליגה!
נזכרתי במשהו שעשיתי שנה שעברה באחד הבחנים בערבית, לקחתי תחבושת ועטפתי את היד שיראה כאילו יש לי גבס. כתבתי את כל המילים והפירושים על הגבס וזה היה נראה כמו כל השטויות האלה שכותבים למי שיש לו גבס. בין המילים הוספתי כל מיני ציורים ומשפט "החלמה מהירה" - עבד חלק אבל היד שלי הזיעה בטירוף.. פעם אחת הדבקנו מעל הלוח דף עם נוסחאות באלגברה, המורה ראתה את זה תוך רגע וכולם קיבלו נכשל אוטומטי.
המתכונת השנייה בג"ג מגיעה מחר ועימה ההעתקה בשיטת השליפ -sms הידועה. המורה שלנו כהרגלה נתנו לנו את הנושאים שיהיו במתכונת(יותר נכון את השאלות!!!) שוב, ואני הכנתי 4 שליפים ארוכים מתוך 5 שאלות שעליהן צריך לענות. על תעשייה פטרוכימית, תחבורה מסילתית, קולניאליזם וניאו, בקר לבשר. ב4 אס אמ סים מצויינים, השאלה ה5 תהיה של נכון- לא נכון שבזה לרוב זה ממש קל. ואיך זה עובד? הפלאפון בין הרגליים על השקט, כל פעם אני לוחץ על קליק קטן שהמורה לא רואה וממשיך להעתיק. במתכונת הראשונה זה עבד. בהצלחה לכולם!!