קרואטיה מדהימה את גרמניה

הנושא בפורום 'פורום יורו 2008' פורסם ע"י לירן, ‏12/6/08.

  1. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    וזה מאחד שממציא סטטיסטיקה. ועוד לא שם לב עד כמה הוא בדיוק נופל לקטגוריה של מה שדיברתי עליו (מה גם שהוא לא ממש מבין על מה דיברתי, כי לא טרח לקרוא את כל מה שכתבתי).
    אחד שמסיק מזה שגרמניה בעטה רק 4 פעמים לשער הקרואטי (שכמו שאמתי גם לא נכון עובדתית) אז סימן שקרואטיה לא שיחקה בונקר אבל מזה ששוודיה בעטו רק 3 פעמים לשער היווני הסיק שהיוונים משחקים בונקר ומגעיל. בדיוק מה שאמרתי. אם גרמניה או יוון היו משחקות כמו קרואטיה (הלוואי והיו משחקות כך) היה קורא לזה משחק בונקריסטי מגעיל.
     
  2. TomerVanPersie Member

    הצטרף ב:
    ‏1/6/08
    הודעות:
    3
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לדעתי אין מה להשוות בין המשחק של קרואטיה לשל יוון. (אני לא מדבר על גרמניה כי לדעתי הם לא משחקים הגנתי מידי).
    יוון מרדימה את המשחק, ואפילו במשחק היחידי שראיתי של קרואטיה היורו מול אוסטריה, שנחשב הפחות טוב בינתיים, נהניתי ממנו כי הוא היה מהיר וטכני. אצל יוון אין דברים כאלה ואני אפילו לא מסתכל על סטטיסטיקה...אלא הנאה נטו כשאני רואה כדורגל. וקרואטיה אחת הנבחרות שאני אוהב לראות.
     
  3. George Best Member

    הצטרף ב:
    ‏8/10/05
    הודעות:
    16,733
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הנה מה שכתב אוריטוטי אחרי הניצחון הדחוק של הקרואטים על אוסטריה:

    "אחרי שקרואטיה הדיחה את אנגליה במוקדמות התקשורת הניפה אותה לגבהים שהיא אינה מתאימה להם. המעמד המחייב של נבחרת טובה מאוד יצר אצל השחקנים סוג של דיסונאנס קוגנטיבי, הם לא מרגישים נוח במעמד הזה, הקוראטים מרגישים הרבה יותר נוח במקום הראוי להם אי שם באיזור הטוב ולא מעבר. כך הם גם שיחקו, נתו לאוסטריה את המושכות והם מצידם ישחקו על מתפרצות. שום דבר לא ראינו מהם, אפילו הגול הגיע במתנה בגלל טעות איומה של המגן האוסטרי. מודריץ' הראה עד כמה באנגליה זורקים כסף. יש לו עוד הרבה לגדול כדי להגיע ל-23 מיליון אירו."

    והנה התגובה שלי:

    "יופי מר שגיא כהן.
    אין דבר יותר מרגיז מאנשים שמחכים בפינה לנבחרת שעשתה קמפיין גדול ויש לה שחקנים נהדרים אחרי משחק חלש שלה ואומרים "אמרתי לכם, הם סתם".
    משחק ראשון בטורניר, מול המארחת, זה נראה לך כ"כ פשוט?
    אין ספק שהקרואטים איכזבו, אבל תסכים איתי שלולא השער המוקדם היינו גם מקבלים כדורגל יותר טוב מבחינתם.
    בוא נראה איך הם ישחקו בשני המשחקים הבאים וגם ברבע(הם יגיעו לשם) כדי לראות אם הם בלוף או באמת נבחרת מאוד מוכשרת."

    אז...צוחק מי שצוחק אחרון?לא בטוח,
    אבל אולי אנשים יפסיקו לשפוט נבחרות אחרי משחק בודד(על אחת כמה וכמה משחק פתיחה ומול המארחת).
     
  4. Bianconeri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/5/05
    הודעות:
    8,404
    לייקים שהתקבלו:
    2,940
    אני לא מבין איך בכלל אפשר להתעלם מהם,נכון הם עדיין לא בנויים למעמדים של גמר ואין להם חוסן מנטלי וכוח לעמוד מול נבחרות כמו פורטוגל/צרפת/הולנד ושות' אבל הם בהחלט יכולים להפתיע וכל זה ללא אדוארדו...
     
  5. Rudess Member

    הצטרף ב:
    ‏22/8/04
    הודעות:
    19,296
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה היה אחד המשחקים העלובים של נבחרת גרמניה בשנים האחרונות ללא ספק. הנעת כדור פאתטית ללא יצירת איומים על השער הקרואטי כמעט, בעוד שהקרואטים בהזדמנויות שיצרו, איימו בכל פעם על השער של גרמניה בצורה מסוכנת.

    משחק חלש מאד ליאנסן, לדעתי צריך לספסל אותו במשחק האחרון ולתת לפיליפ לאהם לפתוח בצד שמאל. פריץ לא צריך להיות קשר ימני כמו שאבואה לא צריך להיות קשר ימני, מתי המאמנים יבינו שהניסויים האלה הורסים משחקים? משחק חלש מאד למצלדר שנראה כבד מאד מתמיד, איבד לא מעט כדורים באזורים קריטיים ליד הרחבה. משחק גרוע למיכאל באלאק שפרט לבעיטה חופשית אחת, שגם אותה הדף פלטיקוסה בלי הרבה בעיות, לא תרם למשחק הגרמני במאומה. לא רק שיוגי לא נותן לשוייני המצוין לפתוח בהרכב (ראינו שגרמניה שיפרה את המשחק מהרגע שהוא נכנס), הוא גם הורחק אתמול (גם ההרחקה שערורייתית לדעתי, השחקן הקרואטי עשה פרובוקציה ונפל עוד לפני ששוייני התקרב אליו, זה לא אדום, מקסימום צהוב לשניהם).

    שמעתי אתמול את נדב יעקובי בחדשות הספורט אומר שהשער השני באשמת להמן, איזה קשקוש. הנסיון לכדור הרוחב/עומק פגע בשחקן גרמני, שינה את מסלולו והלך על עבר השער ולהמן זינק כמו שצריך וניסה להציל את הכדור, אין שום אשמה לשוער. בשער הראשון, אשמה של יאנסן בזכות כיסוי לקוי מאד.



    לגבי קרואטיה, תמיד אהבתי לראות וזאת תמיד הייתה נבחרת מצוינת מאז הימים של פרוסינצ'קי,בובאן,סוקר וחבריהם. הנעת כדור חכמה בניצוח המאסטרו לוקה מודריץ' (מהרגע שראיתי אותו בפעם הראשונה בנבחרת קרואטיה במונדיאל ולאחר מכן במציאות במשחק של ארסנל מול זאגרב, ראיתי שמדובר בשחקן גדול, חבל לי רק שהוא בחר ללכת דווקא לטוטנהאם) שנמצא בכל מקום במגרש, רכישה ענקית של התרנגולים. לדאריו סרנה יש פצצות ודיוק ברגל שלא היו מביישים את דיוויד בקהאם בימיו הטובים, ותחשבו איזו מסוכנת הייתה קרואטיה אם אדוארדו היה כשיר.
     
  6. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    16,015
    לייקים שהתקבלו:
    3,512
    מין:
    זכר
    George Best

    יפה שבחרת לסמן רק את מה שנוח לך ובחרת לדלג על הדברים הבאים מתוך דברי:

    אם כן, המשחק אתמול הראה בדיוק את ההבדלים עליהם דיברתי, על כך שכפייבוריטית הנעליים נורא לוחצות לקוראטיה ואילו בנעלי האנדרדוג היא מרגישה נוח ומשוחרר להציג כדורגל טוב ויעיל כמו אתמול. ככה שבוא תשאיר את האסטרטגייה שלך לשתיית דמי לפעם אחרת.

    אגב, עוד דבר שכתבתי הוא שאם לב ימשיך לשחק עם פאדולסקי בצד שמאל של הקישור מול קוראטיה סרנה וצ'ורלוקה ישחטו אותם באגף ואכן כך קרה. אני מאמין שאחרי שלב שילם על הטעות הזו בהפסד הוא כבר יקשיב לדברי ויפתח מול פורטוגל עם שווינשטייגר כקשר שמאלי ופולדי לצידו של קלוזה בחוד. אפילו היצלספרגר עדיף.


     
  7. דניאל א. Member

    הצטרף ב:
    ‏4/7/06
    הודעות:
    1,063
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אמרת נכון, זה מה שבארץ משתמשים- העניין הוא, שבארץ לא מבינים מספיק טוב מה המשמעות של המילה "בונקר", ומשום מה פשוט התאהבו במילה הזאת, ומשתמשים בה בלי סוף, למרות שאין שום קשר בינה לבין המציאות, או לבין נבחרות כמו יוון, למשל.

    לגבי קרואטיה, הם בסה"כ כן שיחקו עם אורינטצייה הגנתית, אבל ייאמר לזכותם, שיש להם כלים קטלניים לצאת להתקפות מתפרצות- וזה גם מה שהם עשו, עם סרנה, מודריץ', קראנצ'ר ואוליץ' הכשרוניים- אז אם יש להם את הכלים להתקפות מתפרצות קטלניות- למה לא לנסות לנצל את זה הכי טוב שאפשר?
     
  8. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    בוא(ו) נעשה סוף לויכוח על מה שאמרתי ואני אגיד את זה בפעם אחת בצורה הכי ברורה.
    א. אין לי שום טענות לצורת המשחק של קרואטיה. נהפוך הוא, ככה אני אוהב את הקבוצות שלי משחקות. הגנה חזקה (שזה בא כבר מהקישור), הנעת כדור טובה, שכל והתקפה טובה. ככה באופן מסורתי גם שיחקה הנבחרת שלי (אגב, הנבחרת היחידה שאני אוהד).
    ב. בסה"כ התרעמתי על זה שכשיוון או גרמניה משחקים בסגנון הזה צולבים אותם בארץ וקוראים לזה בונקר ומשחק מגעיל וכו' וכשנבחרות אחרות עושות את זה, אז זה משחק גאוני וחכם ויפה. לא הבעתי שום דיעה לגבי צורת המשחק של קרואטיה.
    ואם התחלנו אז עוד דוגמא לחוסר השוויון ביחס שמקבלות נבחרות בישראל אז, כשפודלסקי שאמנם נולד בפולין, אבל מגיל שנתיים הוא גר בגרמניה (בטח בלי שום קשר ליכולת הכדורגל שלו, שהרי בגיל הזה לא הייתה לו כזו), אז הוא פולני מתאזרח וכישרון שהגרמנים גנבו לפולנים (את כל הביטויים האלה שמעתי וקראתי בישראל). אך לעומת זאת כשבנבחרת קרואטיה משחקים 4 (מתוכם 3 בהרכב הפותח) שנולדו בגרמניה, למדו ללכת ולדבר בגרמניה, למדו את הכדורגל שלהם בגרמניה וחיו בה את כל חייהם והחליטו לשחק בנבחרת קרואטיה רק בגלל שההורים שלהם הם משם וחשבו שלא יוכלו להגיע לנבחרת גרמניה, אף אחד לא מזכיר את זה (בוודאי לא בכל פעם שאומרים את השם שלהם), בטח לא אומר הגרמנים של קרואטיה, ובטח ובטח לא טוען שהקרואטים גנבו לגרמנים את הכשרונות האלה. אותו הדבר לגבי טורקיה (גם שם יש 4 שחקנים כאלה, אם כי ליורו הגיע רק אחד).
     
  9. FC_Bayern Member

    הצטרף ב:
    ‏7/4/08
    הודעות:
    1,305
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יפה אמרת נדב, כל מילה זהב.

    השנאה לנבחרת גרמניה אצלנו בארץ היא לא צודקת, מרגיזה מאוד. בטלוויזיה, באולפן, בעיתונות, ברדיו, ברחוב, בתחבורה הציבורית - כולם שונאים את הנבחרת. גועל נפש, תקשורת חולנית ומפלה לרעה, אנשים שלא מבינים מהו ספורט נטו. נוח לאנשים להיזכר במאורעות העבר. פשוט עצוב (וכן, אני גאה להיות אוהד גרמניה במדינת ישראל, להיות ה"עדי" שכל הזמן סובל שקוראים לו "נאצי" למרות שחצי מהמשפחה של סבתו נספתה בשואה). אז בשבילכם אני אוהב נאצים? אין בעיה, תחשבו כך. אבל זה כבר גובל בטמטום.
     
  10. Gooner Member

    הצטרף ב:
    ‏19/11/03
    הודעות:
    2,721
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כפיים!
    אני בכל מקרה הפסקתי לקרוא את ההודעה שלו אחרי "דיסוננס קוגנטיבי" http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/eusa_clap.Xxx
     
  11. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    16,015
    לייקים שהתקבלו:
    3,512
    מין:
    זכר
    שתי מילים בלועזית ועוד אחת אחרי השניה... באמת הגזמתי.
     
  12. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    עד עכשיו בטורניר לא ראיתי אף נבחרת שמעבירה דקות ארוכות במסירות בין הבלמים שלה, במטרה מראש לא לשלוח את הכדור קדימה ולשחק מסודר.
     
  13. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    ואיך מה שכתבת קשור לציטוט שלי שהבאת?
     
  14. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    טענת לאפליה שבאים בטענות ליוון על הצורת משחק אבל לא לנבחרות אחרות. אז אמרתי לך שיוון באמת מביאים את הגועל נפש לידי אומנות ולכן באים אליהם בטענות ולא לנבחרות אחרות.
     
  15. nfcb משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏22/1/06
    הודעות:
    9,449
    לייקים שהתקבלו:
    502
    פשוט חשבתי שאתה התכוונת לגרמניה (ה"מסרותית" בעיני הציבור בארץ) אבל לא. אך מכיון שהעלתה את העניין ועל אף שכאן זה לא הדיון של יוון, אבל אני אענה לך גם על היוונים. א. אתה זוכר רק את המשחק נגד שבדיה, אבל ליוון באים בטענות כבר 4 שנים בעוד שהמשחק נגד שבדיה היה יוצא דופן. בשאר המשחקים היוונים שיחקו בערך כמו ששיחקה קרואטיה ועוד כמה נבחרות (כולל הולנד). התבססו על הגנה חזקה ויציאה למתפרצות.
    ב. מי שאשם בזה שהיוונים שיחקו חלקים מהמשחק במסירות בין הבלמים הם דווקא השבדים. השבדים צופפו את כל 10 שחקני השדה שלהם מאחורי עיגול האמצע ובקושי יצאו קדימה. במצב כזה, כל כך צפוף בחצי השבדי והיוונים לא יכולים להחזיק שם בכדור - כמובן עקב הצפיפות, אז מה שנותר להם הוא או לנסות להיכנס עם הראש בקיר ולהפסיד כדורים לשבדים (בדיוק מה שהשבדים רצו) או להתמסר מאחור כדי שהשבדים יצאו ויפתחו קצת מרווחים כדי לנסות ולחדור. השבדים (או המאמן שלהם) היו חכמים ולא התפתו לזה וכך נוצר המשחק הזה. ליוונים בכלל לא היה רצון למשחק כזה, שכן היוונים, הרי, מעדיפים בכלל לא להחזיק בכדור אלא לתת ליריב לשבור את הראש על ההגנה שלהם, לחטוף כדורים ולצאת למתפרצות. סגנון המשחק הזה נכפה עליהם, הוא לא טוב להם ועובדה שהם גם הפסידו.