קופה סודאמריקנה 2012: סאו פאולו מחזיקת הגביע

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י idans10, ‏24/7/12.

  1. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    מחצית ראשונה יוצאת מן הכלל של מיז'ונאריוס בבוגוטה, שמסתיימת ביתרון שלהם 0-1 מול פאלמייראס משער של חואן אסטבאן אורטיס. כרגע זה עדיין לא מספיק להם כדי לעבור, הם צריכים עוד שער אחד, אבל הם פשוט לא נותנים לברזילאים לנשום. לא רק שהם שולטים ומחזיקים בכדור, פאלמייראס בקושי עוברת את החצי, אם היא בכלל מקבלת את הכדור כדי להתקיף. מיז'ונאריוס יכלו בשקט לשים עוד 3-4 שערים עם קצת יותר ריכוז של קוסמה, רנטריה וקאנדלו. מרכז השדה של מיז'וס עושה עבודה נהדרת בראשותם של קאנדלו ואוטאלבארו, שזוכים גם לתמיכה באגפים של מרטינס ואוצ'ואה. השער הגיע ממהלך יפה שכלל מסירת רוחב מימין של אוצ'ואה לכיוון רנטריה שהשאיר את הכדור בפתיחת רגליים לגאניסיטה והאחרון בעט יפה בחצי גובה. אני מקווה ומאמין שאם הם ממשיכים ככה, בסוף גם השני יבוא, רק שלא יהיו שאננים מדי כדי שפאלמייראס, שכרגע בכלל לא במשחק, לא תחזור אליו.
     
  2. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    סרו פורטניו גוברת כצפוי על קולון, אבל האירועים המרכזיים במשחק לא היו קשורים לכדורגל - כמו תמיד בעימותים של משטרה מול קהל, האשמות על מי החל באלימות משתנת בהתאם למעיד ולגרסאות, אבל מה שבטוח הוא שהמשטרה המקומית החליטה לפתוח במטווח כדורי גומי על היציע המבודד (והרחוק מהמגרש) של אוהדי קולון. מי שלא עבר על כך בשקט הם שחקני קולון "שהתנפלו" על השוטרים דרך הגדר המפרידה. גם כמה משחקני סרו פורטניו, שבניגוד לחבריהם מקולון אין להם קרובי משפחה ומכרים ביציע, הגיעו וצעקו על השוטרים.

    בסוף המהומה, בה לקחו חלק הרבה שחקנים, הורחקו פוסו וקאיירה מקולון. השוער האורח נתפס במצלמות, וכנראה גם בעיני השופטים, בועט פעמיים בשוטרים דרך הגדר. ככל הנראה גם קאיירה נתפס באקט כלשהו שבעיני השופט הצדיק הרחקה, גם אם לא נתפס במצלמה. אני דווקא ראיתי אצ'וקארו, שהוחלף כמה דקות קודם לכן, מתחרע על הגדר ועוד מספר שחקנים (משתי הקבוצות) פעילים לא פחות מהמגן...

    דעתי על הבארה בראבאס השונים ואוהדים אלימים ידועה, אך דינם של בריונים במדים צריך להיות זהה. בלי קשר לזהות "האשמים" במקרה האלימות הנוכחי, כולם מפגרים, אני לא יכול שלא לכבד את השחקנים שלא פחדו מחבורת הבריונים החמושים והתעמתו עימם במטרה להגן על קהל קבוצתם (כולל חברים ומשפחה שהיו ביציע והמשטרה לא נתנה להם נתיב בריחה מהיריות בצורה תמוהה, לא מקצועית ויותר מכל אלימה) כשהם חשופים כמעט לגמרי לאותה אלימות.
     
  3. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    מחצית שניה לא פחות טובה של הקולומביאנים ומיז'ונאריוס עם הישג מצויין עולה בצדק לרבע הגמר אחרי ניצחון 0-3 על פאלמייראס, שחיפשה בעיקר איך להרביץ ולשחק מלוכלך ופחות להתרכז בכדורגל. מבחינתי המצטיינים הם קאנדלו עם משחק יוצא מן הכלל, פשוט החזיק את הקבוצה ואת מרכז השדה כמו פליימייקר גדול כולל איזה שתי השחלות וגם גאניסיטה שכבש את הראשון וסחט את הפנדל בשער השני.
     
  4. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    פאלמייראס אמנם שקועה עמוק בתחתית הליגה המקומית ובצרות קשות במאבקי הירידה, אבל עדיין השג מרשים של הקולומביאנים. שמח לראות שאורטיס נמצא בכושר מצוין בחודש האחרון, לאחר שבתחילת השנה התמונה מבחינתו הייתה קצת פחות מבטיחה.


    קתוליקה מתחמקים מהדחה מפתיעה לסוגרת הטבלה הברזילאית.
     
  5. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921

    מיז'ונאריוס מפסידה הלילה בפורטו אלגרה 0-1 לגרמיו במשחק הראשון ברבע הגמר משער של מרקו אנטוניו בדקה ה-36. לא יצא לי לראות את המשחק, אבל ממה שקראתי ומהתקציר הבראזילאים היו טובים יותר וניצחו בצדק (כיסוי, או אי כיסוי שערורייתי בגול) למרות שגם למיזוס היו הזדמנויות, אבל בגדול התוצאה היא מצויינת לקולומביאנים, שלאור מה שהם עשו לפאלמייראס בבוגוטה, אני הייתי אפילו מפריז ואומר שעכשיו הסיכויים שלהם לעבור הם 40-60, או לפחות לומר שיש להם סיכוי מצויין לשחזר את ההישג שלהם מ-2007, הפעם האחרונה שקבוצה קולומביאנית הופיעה בחצי גמר של מפעל כלשהו.
     
  6. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    U דה צ'ילה, מחזיקת הגביע היוצאת, נפרדת מהמפעל בצורה די משפילה אחרי 5-0 בברזיל ו-7 בכולל.

     
  7. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    טיגרה מצטרפת לסאו פאולו וקתוליקה (שניצחה את אינדפנדיינטה קודם לכן) בחצי הגמר, ובשל השיטה הארגנטינאית גם מבטיחה לעצמה מקום בליברטאדורס, אחרי משחק גדול בויקטוריה מול סרו פורטניו. 4-2 עם המון דרמה, מהפכים (בזהות העולה בגלל שערי חוץ), קצב מצוין, הרבה מצבים ואפילו הפסקת חשמל אחת.

    רובן בוטה מתחיל סוף סוף לממש את הפוטנציאל, אבל בלי המשכיות הוא יחזור למסלול ההרס ויגמור את הקריירה בליגות נחותות יותר...





    שבוע הבא המיליונרים מקולומביה וגרמיו ייפגשו לקרב על המקום האחרון בחצי הגמר.
     
  8. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    פפסי עושה מהפך כפול, אחרי שהפסידה 1-0 במשחק הראשון ונכנסה לפיגור 1-0 מוקדם בגומלין, היא מצליחה להעפיל לחצי הגמר אחרי שער מכריע עמוק בתוספת הזמן!

    השער הגיע מפנדל מפוקפק והשחקנים הברזילאים תקפו, פיזית גם (אלאנו) את השופטים בסיום.

     
  9. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    לא יצא לי לראות את המשחק של מיז'ונאריוס, אבל מהתקציר ראיתי שהם היו עדיפים על טיגרה, החמיצו לא מעט והמשחק נגמר ללא שערים. ועדיין, תוצאה מעולה לקולומביאנים, שאם לא יקרה שום דבר חריג, יעפילו לגמר המפעל לראשונה מאז עשתה זאת נאסיונל ב-2002.

    במשחק השני נפרדות אוני' קתוליקה וסאו פאולו בתיקו 1-1 בצ'ילה, וגם כאן קשה מאוד לא לראות את הברזילאים המצויינים לא ממשיכה הלאה לגמר.
     
  10. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    סאו פאולו משלימה את העבודה ועולה לגמר המפעל, אחרי שהיא מסיימת בתיקו 0-0 ביתי מול קתוליקה ועולה בזכות שער החוץ לפני שבוע. היא תמתין בגמר למיז'ונאריוס או טיגרה, שישחקו בחמישי בלילה בקולומביה לאחר 0-0 בארגנטינה במשחק הראשון.
     
  11. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    מיז'ונאריוס יכולה לבוא בטענות רק לעצמה לאחר התיקו הביתי 1-1 מול טיגרה, תיקו שהוא כולו הפסד ומשאיר את הארגנטינאים להתמודד בגמר מול סאו פאולו. מיז'ונאריוס לדעתי הפסידה כאן לקבוצה נחותה ממנה (הייתי אומר אפילו בהרבה, לפחות מצמד המשחקים) ויכולה לבוא בטענות רק לעצמה, שלא ניצלה את ההזדמנויות שלה כדי לסגור את הסיפור כבר במשחק הראשון ואם לא, אז לפחות בבית מול איצטדיון מלא ותומך. אבל מיז'ונאריוס ידועה באופייה הלוזרי וכמו בהרבה מקרי עבר, גם הפעם לא הצליחה להתעלות על עצמה בזמן אמת וכוכבים כמו וואסון רנטריה ומאייר קאנדלו נעלמו לחלוטין בצמד המשחקים. לטעמי היה מעניין יותר לראות את מיז'וס מול סאו פאולו בגמר, היה יכול להיות הרבה יותר שקול מאשר מול טיגרה, אבל הכחולים ביזבזו במו רגליהם אופציה לעלות לראשונה לגמר טורניר בינ"ל (אם לא מחשיבים את המרקונורטה שהם זכו בו ב-2001).

     
  12. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    לא אווירה ולא כדורגל, בינתיים סיום מאכזב לטורניר מוצלח יחסית.
     
  13. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    איזה בלאגן בגומלין של הגמר. לצערי לא ראיתי בעקבות הגמר בליגה הקולומביאנית, אבל הצטרפתי לשידור איך שנגמר בקולומביה וממה שהבנתי שחקני טיגרה ירדו למחצית בפיגור 0-2 ולא עלו כלל למחצית השניה. הסיבה: לטענתם השחקנים הותקפו בחדר ההלבשה ע"י....אנשי הביטחון של האיצטדיון ולפחות לפי מה שראיתי בשידור, היו סימני דם על הקירות בחדרי ההלבשה וראיתי גם את הפרצוף של חורחה בורלי עם איזה פנס מדמם. שמעתי אח"כ עוד כמה ראיונות (אני חייב לציין שלפחות לפי אנשי טיגרה, זה נראה אמין כל התלונות שלהם), כולל ממישהו ברזילאי שהיה עד לאירוע ואישר את הדברים וגם צוות השידור האגרנטינאי של פוקס טען שהתייחסו אליהם גרוע מאז שהגיעו לברזיל. בקיצור בלאגן גדול. השופט הצ'ילאני שרק לסיום המשחק אחרי חצי שעה של ניסיונות שיכנוע שאנשי טיגרה יעלו לשחק, אבל ללא הועיל. סאו פאולו קיבלה את הגביע לראשונה בתולדותיה, אבל כמעט בוודאות טיגרה תערער על כך. כמה זה יעזור מול קבוצה מפוארת כמו סאו פאולו בדרום אמריקה? אי אפשר לדעת, אבל הקונמבול חייב לפתוח כאן בחקירה רצינית.


    הגולים כשעוד היה משחק בחצי הראשון


    והבלאגן
     
  14. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    הקונמבול לא יפתח בחקירה רצינית ולא כלום, הקונמבול הוא זה שקבע שסאו פאולו היא מחזיקת הגביע.

    מרגע הגעתה לברזיל של טיגרה היא סבלה מיחס עוין מהמקומיים, שלא אפשרו להם להתאמן במגרש כנדרש ונהוג בשל הרצון "לשמור על הדשא". בסיום המחצית הייתה תקרית בין השחקנים אבל לא משהו יוצא דופן וכמעט ללא מגע פיזי (להוציא את השוער המחליף כנהוג בקבוצות ברזילאיות http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx ). בחדר ההלבשה התחיל הבלאגן שהשחקנים הותקפו ע"י כוחות הביטחון של המגרש ואף איימו עליהם בנשק.

    משחקי חוץ בליברטאדורס/סודאמריקנה הם תמיד קשים משלל סיבות וזו המחשה מצוינת וקיצונית (בד"כ זה נגמר בלילה לא שינה, מים קרים במקלחות והפרעות לאימונים), אבל הברזילאים "קצת" חרגו מהנהוג בשביל להבטיח את הזכייה בגביע. כנראה שאם ממול היה מועדון גדול יותר מטיגרה זה לא היה קורה, אבל הסיכוי שטיגרה תקבל גיבוי ממישהו בקונמבול הוא נמוך.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/12/12
  15. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    אתה יודע מה, לא קונמבול. לדעתי הם יכולים לפנות גבוה יותר לפיפ"א. לא מדובר פה על איזה תגרת שחקנים או התפרעות אוהדים. רבאק, אנשי ביטחון?!?!? מעורבים פה, כשסימני דם מרוחים על הקירות ועדויות על שליפת כלי נשק. זה גדול על הקונמבול גם כן (החלטה מטופשת לטעמי לסיים את המשחק בניצחון ולא להשעות אותו), לא פשוט לטאטא דבר כזה בקלות, השאלה כמה חזק טיגרה יילכו על העניין.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/12/12