קבוצת כדורגל ישראלית - מה המודל האולטימטיבי?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י עומר, ‏22/9/10.

  1. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,018
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    יוצא לנו לא מעט לדבר על קבוצת הכדורגל האולטימטיבית כשמדובר בקבוצה ישראלית. אני לא מדבר על שמות שחקנים, על קבוצה מסוימת ואפילו לא על הישגים, אלא על דרך ניהול, על דרך חיים של קבוצה. יש לא מעט קבוצות בליגת העל שבאמת אם אני לוקח את כל המכלול שלהם הן מהוות דוגמא מצוינת לאיך כדורגל צריך להתנהל והן לא נופלות בניהול שלהן מאירופה בשום דבר, אם זה מכבי ת"א, מכבי חיפה ואפילו מועדון ספורט אשדוד שהשנה עשתה עוד קפיצת מדרגה. כשאני מדבר על על ניהול ובניית קבוצה בשביל לראות הצלחות, בשביל לראות הישגיות צריך להסתכל קדימה.

    ברור שבקבוצות הגדולות המצב הרבה יותר קל בשל החשיפה וכמות הקהל, אבל גם בקבוצות הפחות גדולות המצב יכול להיות הרבה יותר טוב ממה שהוא היום. אם ניקח את מועדון ספורט אשדוד, סך הכל מדובר בקבוצה עם תקציב שפוי, לא אחת שקופצת מעל לפופיק פרט לאותה שנה שבה ניסו להביא אתר ביבו אבוקסיס ועוד כמה שחקנים ונכשלו כישלון חרוץ, אבל אם נסתכל היום על מועדון ספורט אשדוד נראה כמה דברים: מתקן אימונים לבוגרים אחד הטובים בארץ, אקדמית נוער ובוגרים הכי טובה בארץ מבחינת מכשור ומתקנים, ניהול תקין כמעט שאנחנו לא שומעים שם על בעיות כאלה ואחרות וג'קי בן זקן נמצא בראש המערכת כבר כמה שנים טובות ועושה רק טוב לעיר אשדוד. נכון שהקהל הוא לא מגיע בהמוניו מה שנקרא, אבל נראה שזה הכל עניין של תארים, תרבות הספורט בארץ אומרת שמישהו הופך להיות אוהד של קבוצה רק כשהיא מצליחה לקחת תארים ומגיעה למשהו. למה? כי אנחנו דפוקים מהיסוד, אין לנו את האהדה מבית שיש באיטליה, אנגליה, ספרד וגרמניה ששם לדוגמא אם אתה נולד במיינץ, אז אתה אוהד של מיינץ. פה אם אתה גר בת"א איכשהו אתה אוהד של מכבי חיפה, אלוהים יודע רק איך, אפילו שאין לך קשר לעיר עצמה ואתה לא יודע אפילו איך קוראים לשחקן ששיחק על המשבצת של יניב קטן לפניו. משהו קלוקל כזה. הבעיה היחידה שיש באשדוד לדוגמא זה העובדה שהאיצטדיון שלהם מיושן, באשדוד צריכים לעשות את קפיצת המדרגה האחרונה שלהם לטעמי ולבנות מגרש חדש, משהו בסגנון של 12-15 אלף מקומות ישיבה, סטייל המגרשים בהולנד, יציעים לא גדולים, אבל מחוברים כולם בארבע קצוות תבל מה שנקרא, בונבוניירה למתחילים. אם כיום ממוצע הקהל עומד על 2000-3000 במשחקי ליגה, אין לי ספק שאם יהיה איצטדיון ראוי שיהיה עוד מקפצה לקבוצה ראויה שגם ככה נבנית שם עם תואר כלשהו, אפילו גביע הטוטו, באשדוד יוכלו אולי להכפיל את הכמות בממוצע עונתי ולהתחיל לגדל בסיס. אם ניקח שניה את מכבי חיפה, הניהול שם יוצא מן הכלל, המתקנים בונבוניירה וגם האיצטדיון החדש לכשיבנה ישדרג את הקבוצה, היא נמצאת בטופ שכזה שאין לה כבר לאן לשאוף אלא רק לשמר.

    במכבי ת"א נראה שרוצים להגיע למודל של מכבי חיפה אחרי שנים של עליבות עם לוני הרציקוביץ' מבחינת טיפול בנוער וכמובן ניהול כלל המחלקות, נראה שיש שם בעל בית, אבל לגבי גולדהר נוכל לראות רק בעוד כמה שנים אם אכן מדובר בסוג של יעקב שחר חדש או בגאידמק ישן. בינתיים נראה שהכיוון מתקדם בפן החיובי, מתקן האימונים בקרית שלום עובר שיפוצים ומותאם לקבוצת צמרת בישראל, מגרשי הנוער הופכים להיות סינתטיים ברמה גבוהה מאוד וכיום כל המגרשים במתקן ושאר המכשירים והתנאים הן לקבוצת הנוער והבוגרת לא מזכירים את מה שהיה לפני 3 שנים לדוגמא אבל היד עוד נטויה ויש לאן לשאוף. גם מבחינת הניהול רואים היום שקט במכבי, כל אחד וידע את התפקיד שלו, ונראה שבמכבי ישנה את היציבות שנותנת לה ללכת קדימה, כשהשמועות אומרות שגולדהאר רוצה לבנות קומפלקס סטייל האקדמיה של ג'קי אי שם בצפון ת"א, מה שייתן למכבי בוסט אדיר. יקרה? ימים יגידו, מכבי בינתיים הולכת בכיוון הנכון בכל הקשור לניהול, והקהל מחזיר אמון בקבוצה.

    בהפועל יש לנו את חודרוב שהוא מתקן יוצא מן הכלל אבל הבעלים הם כמו דרקון דו ראשי, ועם כל הכבוד לסולחות שמולחות, אני לא קונה את זה לרגע ובשניה אחת הכל יכול להתלקח, ונדמה שההצלחה של שנה שעברה הסתירה את הלך הדברים מתחת לפני השטח ובכל הקשור לניהול הפועל עשויה לחזור למקומות אפלים אם לא יהיה שם שינוי קיצוני. מבחינת מתקן, בלומפילד מיושן ואין ספק שצריך מגרש מודרני בת"א וחדיש כן? אבל עד אז הוא מצוין וגם נוח וראוי. בבית"ר הסימן שאלה הוא די גדול. מתקן אימונים לקבוצה אין (אפילו שהם מתאמנים בבית וגן הוא לא שייך לקבוצה והם יכולים להיות מסולקים משם ואז לך תדבר ללאמפה מה שנקרא). המגרש שלהם טדי הוא הכי טוב בארץ אבל הניהול כל כולו נופל על איציק קורנפיין ואני מתפלא שהוא גם לא עושה כביסה לשחקנים אחרי משחקים, והעובדה שהוא הצליח איכשהו להעמיד תקציב של 32 מיליון היא בגדר נס, פשוט נס ספורטיבי. אם יש קבוצה שהיא כרגע לוט בערפל בליגה שלנו זו בית"ר ירושלים.

    נרד יותר למטה, ב"ש נראה שמצאה יציבות עם אלונה ברקת ואם האוהדים לא יעשו שטויות ב"ש תשתדרג לקבוצה מרכזית בליגה שלנו שעוד עשויה יום אחד להפוך לכוח עולה. תוכניות למגרש חדש כבר יש וייתכן שאולי אנחנו או ילדינו נזכה לראות את זה קורה אבל עד עתה וסרמיל הוא לא מענה אפילו לליגה שלישית או רביעית מבחינת התנאים שלו. לפי הבנתי מתחם אימונים חדש קם להפועל ב"ש ולקבוצות הנוער ונראה שהחשיבה של אלונה ברקת היא מצוינת עבור הקבוצה מהדרום שבאמת יכולה לאגד תחתיה את כל אנשי הדרום, סך הכל בב"ש נראה שיש תהליך מבורך, ועם השלמת מתקן האימונים (שלפי הבנתי יש עוד דברים שצריכים להיבנות בו) להפועל ב"ש יהיה בית, מקום שבו תוכל לאגד סביבו את כל הכשרונות של הדרום וזה בעצם הבסיס.

    ברגע שלקבוצה אין מתקן אימונים מודרני כמו הפועל חיפה לדוגמא או הפועל פ"ת או הפועל עכו או סכנין בליגה שלנו, או אפילו מכבי נתניה, זה בעיה עבורה ללכת קדימה. מתקן אימונים ראוי ומודרני זה הבסיס להצלחה קדימה, זה ה-א' ב' שידחוף משקיע לרצות להיכנס לקבוצה, זה מה שיגרום להורים לשלוח ילדים לקבוצה ובסופו של דבר זה מקור החיים של הקבוצה. אחריו צריך לבוא איצטדיון מודרני שצריך להביא את הקהל מהבית, מה שמחזיק את הקבוצה מהעבר השני, כשביניהם צריך להיות ניהול הגיוני שמשלב בין השניים, למעשה כיום אין כמעט קבוצות בכדורגל הישראלי שאפשר להגיד עליהם שהניהול במועדון הוא תקין לגמרי, ויש כל כך הרבה אפשרויות לעשות את זה. מה דעתכם?

    מתקן אימונים - הלב של הקבוצה. בלי מתקן אימונים ראוי ששייך לקבוצה, לא כה שמושכר, קבוצה לא יכולה לגדל דור. לא יכולה לגדל שחקנים. צריך מתקן אימונים מודרני לכל קבוצה שכל כל שנה יעשו שיפוצים שעולים כמו הקמה של מתקן.

    איצטדיון - בליגת העל אני יכול היום לציין בדיוק שני איצטדיונים ראויים, לא רק לאירופה אלא גם לאיכלוס קהל. מדובר בבלומפילד שמשרת את מכבי, הפועל ובני יהודה ואיצטדיון טדי שמשרת את בית"ר. יש עוד איצטדיון שהוא בסימן שאלה וז דוחא אבל עד שאני לא יהיה שם אני לא יוכל לתת דיעה, אף על פי שמבחינת כמות הוא מכובד לכשעצמו 8,500. שאר האיצטדיונים הם פשוט זוועה, חרפה וכלימה. למזלנו בעכו, פ"ת, נתניה וחיפה בגולת הכותרת, הדברים אמורים להשתנות טיפה והנוף של המגרשים שנקבל יהיה יותר יפה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏22/9/10
  2. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,966
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    סיקור מצוין http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/eusa_clap.Xxx

    שוב, כאמור זה תלוי מאוד במשאבים הכספיים העומדים לרשות הבעלים.

    אם ניקח את ה"גדולות", אז המודל צריך להיות מחלקת סקאוטינג רצינית שתדע לאתר את הזרים האיכותיים ובהם להשקיע את מירב תקציב ההעברות.
    חוץ מזה השקה בנוער/נערים/ילדים לא רק דרך מתקנים, אלא גם דרך החומר האנושי שעובד שם. כמובן שכדאי מאוד להפנות שלם שחקני עבר שמזוהים עם המועדון, אבל גם חשוב שיהיו ספורטאים ואנשים אינטיליגנטים(לא ברקוביץ').
    חינוך של הילדים לא פחות חשוב מלימוד רזי המשחק. צריך להפסיק לרדוף אחרי התוצאה בשבת בליגות האלה. הרבה יותר חשוב כמה שחקנים יוצאים מהמחלקה. אם אני אקח את הקבוצה שלי, ממש לא מעניין אותי 2 אליפויות ברצף. אני רוצה שיצמחו מהקבוצה הזו שחקנים טובים לקבוצה הבכירה או לכל הפחות לליגת העל.

    הרכש הישראלי בקבוצות האלה צריך להיות משלים בעיקרו.

    לגבי מכבי חיפה מה שציינת, אז יש לה לאן להתקדם וזה להפוך למועדון אירופי לגיטימי ולא כזה שמצליח פעם ב - 4 -5 שנים שם. בזה שחר נכשל עדיין.
    חוץ מזה הבעלים של המועדונים הגדולים לא צריכים להזניח את איכות הכדורגל של הקבוצות שלהם משחקות. הן אלה שצריכות להרים את הרמה כאן.
    לא יכול להיות שמועדון כמו מכבי ת"א עשה בונקר בהרבה משחקים ומרוצה מזה. ולא יכול להיות שמכבי חיפה תראה כל כך אפורה כמו עכשיו.

    לגבי ה"קטנות", פשוט לחקות את המודל של ג'קי וגם את הניהול של איזי בק"ש.
    אצלם ההשקעה בנוער חשובה פי כמה וכמה וגם נושא של מערך הסקאוטינג חשוב. בתקציבים יותר נמוכים, מן הסתם קשה יותר לאתר זרים איכותיים.
    במקום להשקיע ב - 5 מתחזים שרובם לא יעברו את ינואר, שינסו להביא 3 זרים שמשדרגים.

    לגבי המתקנים ציינת למעשה את הכל. זה משפיע מכל הבחינות: גם על פיתוח הנוער, גם על רמת המשחק, גם על תרבות הכדורגל.
    לשמחתי אנחנו נמצאים בכיוון הנכון מהבחינה הזו. איצטדיונים חדשים כבר נבנים וחלק בתכנון. רק נותר לקוות שהתוכניות יצאו בפועל בזמן ולא כמו שכבר התרגלנו.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏22/9/10
  3. Nigel de Jong משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏7/3/08
    הודעות:
    16,591
    לייקים שהתקבלו:
    9,771
    שאר הקבוצות בליגה לא כ"כ מעניינות אותי אז אני יכתוב קודם כל על איך הייתי רוצה לראות את בית"ר מתנהלת:

    קודם כל שיהיה בעל בית נורמלי שמזרים כסף ומתחתיו יו"ר נורמלי שיידע מה לעשות עם הכסף, ושאני מתכוון מה לעשות עם הכסף אז קודם כל להשקיע רק במחלקת נוער גם אם זה יבוא על חשבון הקבוצה הבוגרת, זאת אומרת להשקיע במתקנים מודרנים לבית"ר ולשחקני מחלקת הנוער של בית"ר(שלמרות המצב הכלכלי של בית"ר יש לנו את אחת ממחלקות הנוער הטובות בארץ), ברגע שקבוצות יתחילו לחשוב קודם כל על איך משקיעים בשחקני הבית מאשר להחזיר ליגיונרים בינוניים כמו יואב זיו ועומר גולן אז מצבנו יהיה טוב יותר.

    דבר שני להתחיל במהפכה בקבוצה הבוגרת, לבנות קבוצה שהשחקנים הישראלים שלה הם רק שחקני בית ועל עמדה שאין בה שחקן בית מביאים שחקן זר, קבוצה בוגרת = שחקני בית + 5 זרים איכותיים, אני חושב שאם בית"ר הייתה מתנהלת ככה היינו רואים קבוצה יותר שמחה ואחת שגם הייתה מביאה הרבה יותר אוהדים, לא אכפת לי להעביר שנתיים-שלוש באמצע טבלה-תחתית אם מגדלים שחקני בית ונותנים להם את הצ'אנס גם אם ב3-4 משחקים ראשונים זה לא זה, את מה ששחקן בית שגדל במועדון ואהד את הקבוצה שהיה ילד נותן אף שחקן שהגיע מבחוץ לא ייתן(אלא אם זה מקרים מיוחדים כמו איזה אהוד כחילה שהיה יורד לגליצ'ים עם הראש).

    אני חושב שדווקא מי שמתחילה בתוכנית כמו שהזכרתי היא מ.ס. אשדוד שבנוסף גם מביאה שחקנים צעירים מוכשרים שהצטיינו בליגות הנמוכות כמו למשל איציק כהן שגדל בבית"ר ובעונה האחרונה שיחק בהפועל ירושלים בליגה הלאומית.
     
  4. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,018
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    אם אני מסתכל על מ.ס. אשדוד לטעמי מה שהיא צריכה לעשות זה דבר כזה, לקחת את כל הצעירים המוכשרים שלהם ולהלביש אותם בסגל. לצורך העניין 17 שחקני נוער, חלק יותר מוכשרים חלק פחות, עליהם לשים חמישה זרים טובים, לא כאלה שבאים למבחנים או כאלה שקונים ב-200 אלף דולר, להציב תקציב לזרים של 4 מיליון דולר, 800 אלף לזר, וללכת עם זה, לקנות שחקנים מוכחים, אין ספק שלא רק מבחינת המתקנים שהצעירים מקבלים פה שיפור עצום, גם לשחק עם זרים שמשפרים אותך והופכים את הקבוצה ליותר אטרקטיבית ומהנה, כך גם השחקנים הישראלים הצעירים שלהם ישתפרו וגם הקהל יהיה לו זהות. לצורך העניין אם אתה מביא שחקן כמו קולמה, אז בשביל מה להביא זר? אבל אם אתה מביא שחקן כמו מאדוניאנין, שאתה רואה שהוא שחקן איכות, שחקן שבשבילו משלמים, נגיעה בכדור, ראית משחק, אז אוטומטית החקנים הצעירים שלך רוצים להשתלב איתו, לרוץ איתו וגם הקהל מתחבר לשחקנים כאלה. ברגע שיש לך 6 מהבית שלך עם עוד 5 זרים כאלה, בכל קבוצה בארץ אתה תראה קבוצה שרצה למעלה ונותנת פייט לגדולות אם לא מנצחת אותם. אבל מה לעשות שפרט לגדולות לא רואים את זה כאן? בשביל לעשות דבר כזה שהוא בעצם ייתן איכות לקבוצה תקציב צריך לנוע בין 27-35 מיליון שקל, ואין ספק שדבר כזה גם ייתן הכנסות בהתאם לקבוצה ו-ההפסדים אם יהיו, יהיו מינוריים. אבל השאלה היא שוב מה בעלים רוצה לשאוף. מי מבטיח שבית"ר היתה בתחתית? אולי עם 6 שחקני בית וזרים איכותיים בית"ר היתה רצה גבוה אפילו על אליפות? גם אני אישית הייתי מעדיף במקום תקציב של 100 מיליון שקל במכבי, שלצורך העניין יהיה לי קשר אחורי ברמה גבוהה במקום סידיבה מתוצרת הנוער שלי, כנ"ל מגן ימני ומגן שמאלי, במקום קלמי וזיו ואם אפשר עוד כמה דור מלולים, אבל כיום אין את זה במכבי כי רק עכשיו משקיעים בנוער ובתשתיות ואם יהיו ניצנים כאלה נראה את זה בעוד כמה שנים, השאיפה היא שבהרכב של מכבי יהיו 5-4 שחקני נוער ברמה גבוהה + זרים איכותיים ועוד ישראלי-שניים בכירים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏22/9/10
  5. yedidel Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/09
    הודעות:
    7,439
    לייקים שהתקבלו:
    3,839
    זה בדיוק מה שאשדוד עושים. אם אני לא טועה ישראל ראש זה הרכש הישראלי היחיד שלהם בסגל.
     
  6. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,018
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    אבל עם כל הכבוד תסכים איתי שיש הבדל בין סטפן קינג וסטויקיץ' לאניימה, דה סילבה והאריס מאדוניאנין (לא מדבר על תפקיד במגרש אלא על רזומה ויכולת) ויש הבדל בין ניבאלדו ופאביצ'ביץ' לאפה אמברוז הצעיר. אניימה זה שחקן שנקנה במיליון דולר על ידי הפועל, באשדוד יש רק שחקן אחד כזה שזה מקרייב שלדעתי הוא חלוץ מצוין ברמה הרבה יותר גבוהה מליגת העל שלנו. יש לך שחקנים כמו האריס שנקנה במיליון ו-200 אלף דולר, את ראנגלוב שמושאל מדורטמונד, שחקנים כמו פאביצ'ביץ' עם עבר בבונדסליגה וניבאלדו עם עבר ב-לה ליגה בתור שחקן ששיחק די הרבה. יש לך שחקנים עם רזומה כזה באשדוד? הרי אל תגיד לי שאין לג'קי שאיפה ללכת ולזכות בתארים אם זה גביע וגם אליפות. אני לא מכיר אחד שנמצא בכדורגל וזה לא השאיפה שלו בסופו של דבר. יכול להיות שאולי בעתיד באמת זה יהיה קו שעליו ילכו באשדוד אבל נכון להיום זה לא זה, אולי זה כי אין להם שחקנים ברמה מספיק גבוהה, למרות שיש להם לא מעט כשרונות כיום.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏22/9/10
  7. WellNeverDie Member

    הצטרף ב:
    ‏6/7/10
    הודעות:
    2,230
    לייקים שהתקבלו:
    235
    צריך להסתכל על הכדורגל כמו פרמידה, עם תחתית ושפיץ. יש את אוהדי הקבוצות, שהם למעשי הבסיס. האוהדים באים למתקנים עלובים, אצטדיונים שהם בושה ומרוב שהם דוחים, גם על הטלויזיה זה נראה רע - חייבים לתקן את הבעיה הזאת ובנוסף למשוך כמה שיותר קהל - מחירים אחידים, יותר כרטיסי נוער ומבצעים למשפחות - זה ימשוך את הקהל הישראלי.
    בנוסף בעלי הקבוצות חייבים להיות יציבים ורציניים, כי רובם ליצנים. השקעה בזרים שבאים לחודשיים-שלושה היא דבילית ועדיף להשקיע בנוער. מה שיש באשדוד זה נהדר ויראה שיפור בעתיד הקרוב.
    ואי אפשר לשכוח את היו"ר הדבילי שלנו. אם מי שמנהל את הכדורגל שלנו הוא בחור עלוב ושכונתי, ככה גם הכדורגל יראה. מישהו רציני היה מסדר פה המון דברים ממזמן, ואדון לוזון עושה המון נזק.
     
  8. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    ההבדל הוא שבארץ הפירמידה הפוכה, הכל נופל על הבעל בית.
    אם הבעל בית שם כל שנה חצי מהתקציב של הקבוצה, למה שהוא יתחשב במישהו בנוגע למשהו? הוא לא שם זין על האוהדים, אולי רק כשהם באים אליו לבית.
    בגרמניה שם הקבוצות חייבות את האוהדים בשביל להתקיים כולם משחקים התקפי כי הם יודעים שזה ימשוך קהל.

    בכל מקרה, משהו שתמיד הפריע לי. איך זה שכל שחקן שמגיע לאירופה, ישר מספר על כמה האימונים יותר קשים וארוכים שם. מה הבעיה בדיוק להאריך פה את האימונים?
    זה לא שהשחקנים מחלקים עיתונים בזמנם בפנוי. וזה לא איזה משהו שכל כך קשה לביצוע.
     
  9. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,018
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    אם דמברים על לוזון אז הדרך היחידה לשפר את הניהול הכללי זה לעשות הפרדה שיקומו יו"ר של ליגת העל ויפרשו מההתאחדו ותקום מנהלת ליגה עם מישהו בראשה, ככה לא נראה קיזוז, ככה לא נראה חוקים מטופשים, ואולי נראה ליגה של 14 קבוצות עם 3 סיבובים בלי פלייאוף שמייאוף ושטויות אחרות, כמו בתחילת העשור, זה המקסימום אם רוצים להגדיל את הליגה, ככה אין לי ספק שהרמה תעלה, המתקנים ישתנו, יהיה יותר כסף וכמובן יותר קהל וגם אנחנו נוכל להביא בסופו של דבר 2 קבוצות לבתים של הליגה האירופאית (בלי קשר לצ'מפיונס).
     
  10. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    לדעתי יותר מ30 מחזורים אין טעם, גם ככה אין אצלנו מחזורים באמצע שבוע, ככה גם יהיה אפשר להתחיל את הליגה מאוחר בשביל להמנע מהחום הנורא של אוגוסט ואולי לקיים איזה מפעל קצת יותר מועיל מגביע הטוטו.
     
  11. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,018
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    אתה לא יכול להתחיל את הליגה מאוחר כשיש לך קבוצות שמשחקות באירופה ונבחרת בתחילת ספטמבר...לא צריך גם להתחיל את הליגה מאוחר, פשוט צריך לעשות שאת הליגה מתחילים אפילו יותר מוקדם מהשנה וכל המשחקים של 5 מחזורי הפתיחה יהיו בשעה 19:00-20:00 בערב...כן צ'רלטון לא צ'רלטון שיתמודדו עם זה.
     
  12. eran levy Member

    הצטרף ב:
    ‏10/12/09
    הודעות:
    2,699
    לייקים שהתקבלו:
    0
    "גביע הטוטו" קיים באירופה במתכונות שונות. הקרלינג קאפ מספיק חשוב? גם גביע הטוטו יכול להיות חשוב. לשנות את השם, זה יכול לעזור, השם "גביע הטוטו" הוא שם אנכרוניסטי וזקן. בכלל חייבים לנער את תדמית המפעל, אבל בשביל זה צריך גם מנהלת ליגה (או כל גוף כלכלי אינטרסנטי) וגם שיתוף פעולה מהקבוצות, שכיום רואות במפעל טורניר משחקי אימון, קצת פחות גרוע מהשתתפות באינטרטוטו.
    ואני מסכים לחלוטין - מיותר לערוך שלושה סיבובים, שניים יספיקו. אני בעד 16 קבוצות אם יערכו שני סיבובים. בטווח הארוך יעלו קבוצות עם כסף וכשיהיה כסף תהיה גם מחלקת נוער ותנאים ותשתיות. זה הכיוון עכשיו.
    וקצת סטינו מהנושא, אבל לדעתי אין דבר כזה "קבוצה אולטימטיבית". אי אפשר לקבל את אותם תנאים בכל הקבוצות, כמו שתקציב ענק אינו מבטיח אליפות.
     
  13. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,966
    לייקים שהתקבלו:
    25,664
    מין:
    זכר
    אחזור ואומר שוב, גביע הטוטו צריך להיות מבוטל ובמקומו צריך להנהיג ליגת מילואים עם מענקים.
    ושוב, לא צריך שם 35 מחזורים, אפשר סיבוב אחד או אפשר לחלק אחרת. הפורמט פחות חשוב.

    עומר, ג'קי אולי רוצה להתמודד על אליפות, אבל השאלה אם הוא יכול באמת לבנות קבוצה שתכוון לשם, מבלי לגמור כמו רובי ז"ל.
    הפועל חיפה שילמה מחיר מאוד כבר על האליפות שלה.
     
  14. Don Joan Roman Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/06
    הודעות:
    12,161
    לייקים שהתקבלו:
    907
    ג'קי בן זקן יכול אם בראש שלו לקנות גם את מכבי חיפה, אין לו שום בעיה של כסף, חצי מהעיר אשדוד שייכת לו ויש לו עוד הרבה בניינים בארה"ב ועוד נכסי נדל"ן כך שכסף לא חסר לו, הוא פשוט מאוד לא מאמין בכסף מביא הישגים, הוא מאמין בכך שעדיף להציל ארבעה ילדים מחיי פשע מאשר לזכות בשלוש אליפויות, ואם זה יילך ביחד אז מה טוב, באשדוד מחזיקים במחלקת הנוער יותר מ100 ילדים אתיופים שאלמלא מ.ס היו היום בתחתית החברה, גונבים ומעשנים סמים, הוא אוהב להינות מכדורגל וההנאה שלו באה במשה אוחיון, בדוד רביבו, בצ'קול, בורטה(המגן הימני שלהם) ובדומיהם שמתחילים באשדוד, מתקדמים להם והופכים לשחקנים לגיטימים, מכניסים כסף לקבוצה כדי לחדש את המחזוריות, לא סתם הם פתחו אקדמייה במימון מלא של ג'קי בן זקן ועל חשבון שטח שהוא היה אמור לבנות בו בניין דירות יוקרה, אם הייתי רוצה שמישהו יקנה את המועדון שלי זה ג'קי בן זקן, איש משכמו ומעלה אבל הוא לא יעזוב את אשדוד בעתיד הקרוב.
    אני חושב שהם מראים פחות או יותר את הדרך הכי טובה להתנהל בכדורגל הישראלי כשאני חושב שהדבר היחיד שטעון שיפור זה הזרים שצריכים להיות קצת יותר טובים ממה שאשדוד מביאה, מקרייב הוא מצויין והחלוצים הצעירים ילמדו ממנו המון, אבל סטפן קינג למשל זה לדעתי זר שלא אמור לשחק באף קבוצה בליגה ששואפת לפלייאוף עליון ומעלה.
     
  15. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    אם עושים דברים מספיק לאט ובשכל אפשר להתקדם גם בלי להשקיע סכומים גבוהים.