צ'לסי 21/22 – A Patch of Blue

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י Footballover, ‏9/9/21.

  1. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    13,109
    לייקים שהתקבלו:
    6,857
    בעיניי פוליסיק בימין וג׳יימס בשמאל אלה שתי החלטות גרועות מאוד ולא מחויבות בעליל. אלונסו אמנם בינוני אבל עדיף על להזיז את השחקן הכי טוב שלך מהעמדה שלו + לשים שחקן התקפה חלש פיזית כווינג באק ימין. מה עשית פה חוץ מלדפוק גם את ג׳יימס וגם את פוליסיק? כלום. זה אילתור ברמות המרקוביץ׳/פירמינו ווינג באקס, זה לא עסק. גם אם הוא נשאר על העץ של 3 בלמים יש לדעתי פתרונות יותר טובים מזה.

    על הספסל זייך ש״לא ברור מה קורה איתו״ - מבחינת כשירות או משהו אחר? האם זה לא שחקן שאפשר היה לנצל טוב יותר במערך אחר?

    סאול שכולם שוחטים כל הזמן, איפה הוא שיחק מאז שהוא הגיע? אני שואל בכנות כי אני ראיתי אותו משחק פעם אחת במרכז הקישור נגד וולבס והוא בכלל לא היה גרוע, אפילו היה דיי טוב. מעבר לזה אני יודע שהוא שיחק גם כן כווינג באק שמאל, זה בכלל הוגן לשפוט קשר מרכזי לא מהיר בעמדה הזאת?

    הדוגמאות האלה הן ספציפיות יחסית אבל הן בעיניי התעקשות של טוכל על שיטה ומערך שאולי לא מתאימים לסגל שזמין לכם *בתקופה הזאת*. זה שזה עבד עד כה זה אחלה, אבל מאמן צריך להתאים את עצמו. הלך צ׳ילוול, יש מצב שגם הלך לכם ג׳יימס, זה פחות או יותר סותם את הגולל על לשחק במערך הזה. רק לפני חודש הרי דובר פה על כמה הם חשובים, עכשיו האיום צריך להגיע ממקום אחר.
     
  2. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,475
    לייקים שהתקבלו:
    3,502
    מין:
    זכר
    אני לא חושב שהביקורת שלי על טוכל הייתה מוגזמת, היא הייתה עדינה. אני באמת סקרן מה התוכנית שלו או מה צ'לסי אמורה לעשות אם למשל היא הייתה סופגת את ה-1:1 הזה בדקה ה-70, כמו שהגיע לה ולא כבוקס לפנים בדקה ה-980, והסגל היה קצת יותר מלא ו"בריא". האם מוותרים על מערך שלושת הבלמים סוף סוף? מי שחקן ההתקפה שהוא מאמין בו פרט למייסון מאונט ורומלו לוקאקו וכדומה. אם הייתי עובר איתך משחק-משחק כאילו מדובר במבחן אז לכל החלקה שלכם העונה הייתה לך תשובה? שואל ברצינות ולא בציניות. ארבע תוצאות תיקו בעשרה משחקי בית זה המון. כמובן גם שבצ'מפיונס הכל אפשרי, רבע הגמר מובטח, אם הייתם 'עושים ריאל מדריד' וזוכים בגביע עם האזניים הגדולות פעם שנייה ברציפות - צריך לבנות לו פסל. בכל מקרה אני אוסיף שתענוג לדון איתך.

    סאול, על סמך שנים רבות שראיתי אותו בליגה הספרדית - נמצא בנסיגה גדולה ביכולת ועם אפס ביטחון. כשחקן 16-17 בסגל ולמטרה הזו הוא הגיע - לא חושב שהוא רע. זה יותר כדי לשנות מהקיים ולהוסיף גיוון. הכוח שלו הוא בבעיטה המדויקת מרחוק והוא כבש כמה שערים במעמדים גדולים.
     
  3. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,578
    לייקים שהתקבלו:
    3,636
    זה ככל הנראה לא היה מגיע למצב הזה עם סגל מלא, אז השאלות ההיפותטיות האלה לא כל כך מעניינות אותי למען האמת. אני חושב שזה מיותר להתעלם מהנסיבות הקיימות, כשהמצב בפועל לא היה נראה ככה כשרוב הקבוצה הייתה כשירה. כלומר היו משחקים פחות טובים, אבל לא ברמה הזאת.
     
  4. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,578
    לייקים שהתקבלו:
    3,636
    אלונסו לא יכול לשחק שני משחקים ברצף, וגם כשהוא משחק הוא חור הגנתי מהלך ולאמפטי היה עושה ממנו צחוק (למעשה הוא עשה ממנו צחוק). זה קל להגיד בדיעבר שלשים את ג'יימס בשמאל זו החלטה גרועה, אבל ברייטון התחילה לאיים רק כשהוא ירד מהמגרש. אפשר לתמוך בזה סטטיסטית, מהרגע שהוא ירד עד סביב ה-70 דקות (כלומר הכניסה של קאנטה) ברייטון בעטו לשער שלנו מעל 10 פעמים, לפני זה אני לא בטוח אם הם בעטו יותר מפעם אחת.

    פוליסיק בימין זה נגזרת של ג'יימס בשמאל, ומה לעשות שאין לטוכל אופציות אחרות. באמת, אילו עוד אופציות היו לו?

    לגבי סאול - המשחק נגד וולבס כנראה היה היחיד שבו הוא נראה טוב, אבל גם אז הוא לא באמת היה טוב. ועד אז הוא היה מזעזע, במיוחד במשחק הבודד שבו הוא שיחק כווינג באק שמאלי. הוא כנראה השחקן הכי גרוע שראיתי בצ'לסי בשנים האחרונות, ומבאס אותי לומר את זה כי אני חיבבתי אותו מאוד כשהוא היה באתלטיקו.

    "מאמן צריך להתאים את עצמו" זו קלישאה, אני מצטער. אף מאמן לא יכול להתאים את עצמו למצב שבו חצי מההרכב הראשון שלו פצוע, וכשחצי מהסגל שלו בחוץ על בסיס שבועי. גם קלופ לא עשה את זה שנה שעברה, והוא המאמן הטוב בעולם. פפ לא היה במצב הזה, אבל אני בטוח שגם הוא לא היה משנה שום דבר. ראינו אותו מתעקש על השיטה שלו גם בתקופות פחות טובות של סיטי.
     
  5. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    13,109
    לייקים שהתקבלו:
    6,857
    לגבי אלונסו-לאמפטי, אז הנה דוגמה מצוינת לאיך המערך הזה יכול לדפוק אתכם: אם הייתם במערך עם מגן וקיצוני, הוא לא היה מבודד מול אלונסו כל הזמן. היה שם עוד שחקן לעזור לו לסגור אותו. לשים את ג׳יימס בשמאל כדי שיעשה הגנה מול לאמפטי זה לא טקטי, זה פרסונלי.

    פוליסיק בימין זה נגזרת של ג׳יימס בשמאל שהוא נגזרת של ספסול של אלונסו שהוא נגזרת של מערך שאולי לא התאים למשחק הזה/לסגל שעומד לרשותו.

    סאול, אני מקבל. פשוט באמת לא ראיתי אותו מעבר לוולבס. אם הוא באמת -כזה- גרוע גם בעמדות הקישור אז אין לי מה להוסיף בנושא.

    ואתה טועה לגבי קלופ. היו המון שינויים והתאמות שהוא עשה במהלך העונה ושבסוף גם הובילו אותנו לרצף הנצחונות שלנו, הוא ניסה דברים. זה התחיל עם פאביניו כבלם, אחרי זה ההבנה שזה פוגע מדי בקישור, הכנסה של ריס וויליאמס ונאט פיליפס להרכב למרות שהם מוגבלים בטירוף, ושינוי תפקוד של אנדי וטרנט לאורך הזמן הזה. אני גם דיי בטוח שהיו לפחות מספר משחקים של מערך אחר בדאבל פיבוט.

    בכל מקרה אני לא אומר שבהכרח הפתרון זה לשנות ספציפית מערך אבל אם דברים לא דופקים, צריך לשנות ולהתאים. גם אם זה תפקוד של שחקן מסוים בתוך המערך, שינוי שיטת משחק בתוך המערך, וואטאבר. אם הוא ממשיך ללכת ראש בקיר ולא להביא תוצאות זאת בעיה.

    ובלי קשר (באמת):
    @Footballover
    אז גם טוכל בכיין או שזה רק קלופ?
     
  6. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,578
    לייקים שהתקבלו:
    3,636
    לא הבנתי, מה אתה חושב שהיה צריך לקרות בצד שמאל? התכנית המקורית של טוכל הרי עבדה והיא נדפקה באמצע המשחק. הציפייה הייתה שהוא יכניס את אלונסו ויעבור למערך של ארבעה שחקני הגנה? כלומר אלונסו בשמאל, אזפי בימין וצ'לובה ורודיגר באמצע? שים מיליון קיצוניים וקשרים מרכזיים והם לא יצליחו לחפות על הגנה כזאת, ראינו תחת למפארד מה השחקנים האלה שווים במערך של ארבעה שחקני הגנה.

    לגבי קלופ - יכול להיות שאני טועה. אבל שינויים פרסונליים הם לא שינויים שיטתיים, וזו הכוונה שלי. אם אתה מתכוון שטוכל צריך להעז יותר מבחינה פרסונלית אז התשובה שלי היא שאין לו את הכלים לזה בשלב הזה. אולי כשרוב הסגל יחזור הוא יצטרך לעבוד על תכניות ב' וג', עכשיו זה לא רלוונטי או ריאלי.
     
  7. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    62,787
    לייקים שהתקבלו:
    14,409
    מין:
    זכר
    לצ'לסי יש בעיית פציעות אבל גם לליברפול יש בעיית פציעות ולמעשה לרוב הקבוצות יש בעיית פציעות. אין מה לעשות, העומס המטורף שפיפ"א ואופ"א משיתות על השחקנים מתחיל לתת את אותותיו.
     
  8. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,578
    לייקים שהתקבלו:
    3,636
    זו השוואה מצחיקה. כשלליברפול הייתה מכת פציעות דומה (שנה שעברה) כולם הכירו בזה והיה בלתי אפשרי להתעלם מההבדל ביכולת.
     
    Sturridge אוהב/ת את זה.
  9. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    טוכל לא חסין מטעויות בחודשים האחרונים, אבל אני מסכים עם זה בשורה התחתונה. גם קלופ ופפ לא מראים גמישות. הסגל הזה תמיד היה חשוד באיכות ההרכב והעומק שלו - גם בריצה מטורפת שנמשכה עד יובנטוס - אבל כנראה, שבדיעבד, הירידה ביכולת של הקבוצה הייתה בלתי נמנעת עם הפציעות האחרונות והאפס תרומה מכל חוליית ההתקפה, שאולי תשתנה במעט עם מה שנראה חזרה לעניינים מצד לוקאקו במשחק וחצי האחרונים.

    ממקום שבו צ'לסי דרסה בכל המסגרות והיה נראה ששום דבר לא יעצור אותה, היא מתקרבת לקיץ עם מרכז הגנה שלם שאולי יעזוב בחינם, קישור סופר בינוני, כשירות מוטלת בספק של הווינג-בקס המצוינים שלה, ואפילו לא שחקן אמין אחד בהתקפה. בינתיים.

    משחקי הליגה הבאים: ליברפול (ב), סיטי (ח), טוטנהאם (ח), ברייטון (ח), ארסנל (ב). בין לבין משחקי גביעים כולל צמד משחקים מול טוטנהאם המשתפרת של קונטה. לא חושב שאפשר להיות במצב יותר ברור של "להיות או לחדול" מאשר בחודש וחצי הבאים.
     
    golding אוהב/ת את זה.
  10. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,475
    לייקים שהתקבלו:
    3,502
    מין:
    זכר
    אני לא חושב שזה להיות או לחדול. יהיה נוח להגיע כרגע 'כאנרדרדוג' מסוים לצמד משחקי הליגה הבאים, זה מפחית לחץ, צ'לסי לא תצטרך להיות מדהימה עם הכדור אלא תחכה מאחור ותגיב. טוכל כנראה ייאבד קשר עין עם סיטי במאבק האליפות, גם ליברפול תאבד נקודות בגלל אליפות אפריקה וכל מיני סיבות, ובליגת האלופות תעפיל לרבע הגמר כשהמקום השלישי (לפחות) בליגה די שייך לה. אף קבוצה לא תרצה לקבל אותה באירופה. טוטנהאם לא תסיים את העונה עם 80% הצלחה עם כל הכבוד לקונטה. פפ פחות צריך להפגין גמישות לדעתי והוא דווקא לעתים מתחכם יותר מדי, וכל שחקן אצלו שיחק בכל כך הרבה תפקידים לדוגמא; קלופ נמצא בהנהלה שהיה רוצה שתפתח את הכיס כמו צ'לסי.
    אני מסכים לגבי איכות הסגל. השוער מנדי, קאנטה, מאונט, לוקאקו - כל אלה קונצנזוס ועל השאר יש הרבה מקום לפרשנות (ריס ג'יימס בדרך לשם). השיטה הוציאה מכל בלם ובלם את המיטב - טיאגו סילבה בגילו ורודיגר לדעתי בזכות הסיטואציה. כשאני שומע שהוא עם חצי רגל בריאל - אני מתלהב כי הוא בחינם אבל לא חושב שהוא כזה עילוי מטורף על אף האתלטיות. בקיץ ינסו להביא עוד שחקן התקפי וגם עוד בלם, כסף זו לא הבעיה. ורנר יישאר ומאחרים ינסו להיפטר.

    * אגב כמה פעמים הציגו את ארסנל כמבחן ומדד למשהו כשהיא בכושר טוב, גם פה ולא רק בפרומואים של ערוצי ספורט1 - וראינו שהיא לא היוותה יריב?
     
  11. golding מנהלים

    הצטרף ב:
    ‏26/6/11
    הודעות:
    8,578
    לייקים שהתקבלו:
    3,636
    בעיניי זה די ברור שהחודש-חודשיים הקרובים הולכים להיות נוראיים, במיוחד אם הדיווחים על הקרע בהאמסטרינג של ריס ג'יימס נכונים. אולי אם נעבור לשחק במיינדסט יותר הגנתי, וכפי שאתה אומר אם לוקאקו ייכנס לעניינים, אפשר למזער קצת נזקים.
     
    Sturridge אוהב/ת את זה.
  12. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    13,109
    לייקים שהתקבלו:
    6,857
    אמרתי, לא בהכרח לעבור ל-4 שחקני הגנה, אבל משהו אחר. ג׳יימס בשמאל אולי עבד הגנתית אבל אתה רוצה להגיד לי שזה לא פגע בכם התקפית? מדובר באיום הכי גדול שלכם העונה יחד עם מאונט, והזזת אותו לאגף שבו הוא יתקשה להעביר קרוסים. זה נראה לי הזוי לעשות מהלך כזה במיוחד כשלוקאקו סוף סוף זמין ברחבה כדי אשכרה להגיע אליהם.

    וגם, אני לא יודע אם המילה היא להעיז, אבל להתנסות איפה שאפשר, מבלי לפגוע בשחקני המפתח שלך (שכרגע לדעתי הם ג׳יימס, מאונט ולוקאקו). שינוי שיטתי מבחינתי זה לדוגמה, כשקלופ החליט שהוא הולך עם ריס ונאט, אז טרנט ירד יותר אחורה לקבל כדורים כדי שהם לא יצטרכו לשחרר מסירות על 30-40 מטר.

    אני בעיקר טוען שאי אפשר לעשות אותו דבר כל פעם ולצפות לתוצאה שונה. וגם ששחקנים כמו זייך ופוליסיק זה לא שחקנים גמורים אלא שחקנים שלא מנוצלים כראוי כרגע.
     
  13. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    מאז הפציעה של צ'ילוול, אלונסו חזר רע. הוא (שוב) פעם חור הגנתי מהלך והוא לא נותן אימפקט בהתקפה כמו בתחילת העונה. בגלל שבצד השני היה סילון שמייצר דברים בדמות לאמפטי, זו הייתה החלטה סבירה לנסות לסגור אותו עם ג'יימס בלבד. ברגע שהלה נפצע ויצא, נתקעת עם אלונסו - דבר שהכריח במקרה הטוב לגרום לצ'לסי להקריב שחקן נוסף להגן על לאמפטי שעשה ממנו קציצות - מה שעזר, בין היתר, לברייטון לשלוט במגרש.

    זה היה אירוני שדווקא שלאמפטי יצא (כנראה כחשש לפציעה אחרי כל מה שעבר עליו בשנה האחרונה), קאנטה נכנס במקום אודוי (הופעה מסוממת לגמרי ברמה של פפה אתמול), והמשחק התאזן לצד של צ'לסי, הגיע שער של וולבק שלא היה נכנס בכזו צורה גם עוד 1000 פעם.

    אני בעד לראות גמישות אצל מאמנים בקבוצות הטובות ביותר, על אחת כמה וכמה שדברים לא עובדים היטב (זו ביקורת שציינתי כאן לא אחת). יחד עם זאת, צריך להתייחס לסיטואציה עצמה בה אני באמת לא בטוח מה טוכל יכול היה לעשות הרבה יותר טוב. לא קצת. לא יותר. הרבה יותר טוב. כל שחקני ההתקפה שלו לא מתפקדים, והקישור שלו לא מספיק טוב או עמוק כרגע כדי לנסות דברים שונים בצורה שבאמת צריכה להזיז יותר מדי מבחינת יכולת ותוצאות. להפך, עם הפציעה של ג'יימס - כמו שגולדינג אמר - אפשר לצפות שהמיינדסט ייעשה (עוד) יותר הגנתי בחודשים הקרובים.

    מה היית עושה איתם אחרת? אני שואל ברצינות. לטעמי הם קיבלו מספיק הזדמנויות כדי להוכיח שהם לא מספיק טובים.

    אותם דברים נכונים לגבי האברץ ו-ורנר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏30/12/21
    Scouser Tommy אוהב/ת את זה.
  14. Scouser Tommy משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/7/07
    הודעות:
    13,109
    לייקים שהתקבלו:
    6,857
    אני לא אומר שטוכל נכשל פה עכשיו ברמה קיצונית, ומבין את המגבלות. אי אפשר לצפות לרוץ מול סיטי עם הסגל הזה כמו שהוא נראה עכשיו. אבל אני כן חושב שיש דברים מסוימים שהוא יכול לשפר.

    פוליסיק ממה שאני מכיר הוא קיצוני מובהק בעמדה שלו, אולי שיחק ב10 לעיתים. כנ"ל זייך בגדול למרות שהוא יותר פליימייקר בסגנון המשחק שלו. מתי הם שיחקו בעמדות האלה? אולי תחת למפארד לתקופות אבל זה מאמן אחר, לא חושב שאפשר להסיק מזה הרבה.

    אם אני מאפיין את היתרונות שלהם בצורה שטחית יחסית אז פוליסיק שחקן של 1 על 1 וזייך שחקן של מסירות עומק/הגבהות מדויקות לרחבה, בעיניי בשיטה הנוכחית אף אחד מהם לא מצליח להביא לידי ביטוי את היתרונות האלה.

    האברץ אני פחות מכיר באופן אישי ולגבי ורנר היו לי חשדות שהוא לא טכני מספיק, אז פחות מופתע לגביהם.
     
  15. k_700 Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/07
    הודעות:
    36,958
    לייקים שהתקבלו:
    6,445
    פוליסיק לא הוכיח את עצמו? באמת? הוכיח וחצי.
    אפשר לנצל אותו.

    מה אני הייתי עושה במשחק אתמול? הייתי מתחיל עם ג׳יימס בקישור.זה די זעק מהדקה הראשונה לשים שם שחקן כדורגל.
    הוא גם ככה נכנס תוך כדי המשחק הרבה לאמצע.
    הייתי עושה למעבר אחר לגמרי, אולי 433 כשג׳יימס ליד מאונט ועוד קשר אחורי אחד.

    לשחק בכל מצב באותו מערך כי אי אפשר לשחק עם הבלמים האלה במערך של 4.....רגע זה לא מערך בלמי הוורלד קלאס שלנו?
    אם אי אפשר לעולם לשחק איתם ב4 בלמים אפילו לא במחזור אחד אצל מאמן שהוא ספץ הגנתי אז צריך להעיף את כל מערך ההגנה הזה(הזדמנות טובה כש3 מהם מסיימים חוזה).
    לא קונה את זה אגב.
    מאמין שטוכל יכול לעשות את ההתאמות ולהפתיע גם במערך אחר.