פשוט בושה וחרפה.

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י רני פרידמן, ‏1/8/02.

  1. רני פרידמן Member

    הצטרף ב:
    ‏1/8/02
    הודעות:
    414
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אז אם ככה אני מסכים איתך....
    למרות שיש אלוהים יותר גדול אבל הוא בענף ספורט אחר..!
     
  2. יוגב אסולין Guest

    חבל שאתם יורידים מהנושאשל הדיון דווקא נושא טוב.. או למעשה יש פה שתי דיונים שונים טובים. אחד על חוזים והשני על מצב הכדורגל. במקום זה אתם מדברים לי על שם של שחקן אחד... חבל.. אני תיכף יתן פה את התגובה שלי בקשר להודעה עצמה
     
  3. רני פרידמן Member

    הצטרף ב:
    ‏1/8/02
    הודעות:
    414
    לייקים שהתקבלו:
    0
    צודק...והקטע הוא שאני גם כתבתי את זה...והנושא הזה באמת חשוב לי...יאללה לחזור לנושא..!!
     
  4. החלוץ באדום Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    10
    לייקים שהתקבלו:
    0
    המצב הכלכלי על הפינם בכל המדינה אנחנו במיתון...
    הקבוצות רוצות להתקיים אם מה שיש ולא לתת מה שאין.......
    הכוונה....
    אפשר לשלם לשחקו 60 אלף לשלם 60 אלף....
    ולא להבטיח 100 אלף כאשר יש רק 60 אלף......

    כולם ראו את הפועל חיפה שבגלל הכסף הגדול הם קרסו.......

    והם במצב אנוש....

    או דבר מכבי יפו.....
    וגם לאט לאט ביית"ר ב"7.....
     
  5. רני פרידמן Member

    הצטרף ב:
    ‏1/8/02
    הודעות:
    414
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה לא העניין של להבטיח!!!
    יש חוזה חתום וחוזה צריך לכבד.
    מה היה קורה אם היינו בתקופה טובה היום במשק והשחקנים שהייתה להם עונה מוצלחת היו מבקשים העלאה?..ישר היו"רים היו אומרים להם שאסור לפתוח חוזה וצריך לכבד הסכמים...!
     
  6. יוגב אסולין Guest

    טוב תיראו כמו שאמרתי שי פה 2 דיונים שונים שיצרתם שווים תגובה כל אחד מהם... אני במיקרה חולק על כולכם פה בשתי המקרים אני ינסה לנמק את דברי כמה שאני יכול

    1. חוזים - בקשר לחוזים של שחקנים שהם נפתחים ומשתנים ובקשר לשער הדולר שמשתנה. נתחיל משער הדולר זה דבר מובן בהחלט שקבוצה קובעת שער דולר מסויים ומשלמת לפי הסכום הזה זה נקבע בחוזה והקבוצה עומדת בזה גם במיקרה שהדולר יורד. זה נועד על מנת קבוצות לא יחרגו בשום מקרה מהתקציב שלהם שהם נותנים בקרה תקציבית ויכנסו לגרועונות. נגיד קבוצה בונה את עצמה על פי דולר שווה 4 שקל ויש לה תקציב של 10 מיליון דולר זה 4 מיליון שקל ופתאום הדולר עולה ל4.7 אז הקבוצה צריכה עוד 7 מיליון שקל וזה מאוד משמעותי מסכומים שכאלה וקבוצה יכולה להרס בגלל זה... במקירה הפוך שהדולר יורד כל קבוצה בארץ חייבת להמשיך לפי אותו שער דולר כי אחרת זה פגיעה בחוזה דבר לא חוקי ואז הולכים לבוררות ויש תביעה והקבוצה מפסידה יותר בדר"כ.

    בקשר לזה שקבוצה עושה עם שחקן חוזה ואז בסוף העונה מבקש ממנו להוריד בשכר שלו כדי להמשיך בקבוצה לפי דעתי זה דבר נכון מאוד לעשות. ודבר צודק. בדר"כ זה קורה עם שחקני בית שאכפת להם מהקבוצה והורדה בשכר שלהם יכולה להציל את המועדון אתם צריכים להבין שמדובר פה בכל בקשה כזאת בכמה מיליוני דולרים... שאלה סכומים מאוד גבוה. שחקן בית שאכפת לו מהקבוצה יהיה מוכן להוריד על מנת שהקבוצה שלו תישאר. ברגע שמבקשים משחקן אחר שהוא לא שחקן בית אז יו"ר הקבוצה יכול להכריח רק במיקרה שיש לשחקן "אופציה לעונה נוספת" ואז הקבוצה אומרת לשחקן שבדר"כ מקבל סכומים גבוהים שעם הוא רוצה להמשיך במקום שבוא היה לו טוב אז הוא צריך להוריד בתקציב. ושוב פעם בכל מיקרה אחר שחקן יכול לתבוע את הקבוצה והבוררות בדר"כ עושה צדק עם מה שיש...

    אני חושב הבקשה של הקבוצה של לבקש משחקן להוריד מהתקציב זה דבר נכון לעשות כדי לשמור על הקבוצה. החוזה של השחקן מבוסס הרבה פמעיים על פרימיות שזה דבר שקשה לך להתכונן לעיו מתחילת עונת ושיש לך הצלחה שאתה לא מצפה לה אתה נכנס לגרועונות גדולים של כסף ולחובות ואז אתה צריך איך שהוא לישר קו... ניקח לדוגמא את מיקרה הפועל ת"א השנה היא הצליחה הרבה מעל למצופה מבחינתה באירופה ועקב כך נכנסה לחוב של 3 מיליון דולר (בערך) לעומת הציפיות שהיו לה בפתיחת עונה. קשה למצוא קבוצה שיש לה יכולת לחסות סכום כזה ולהעמיד שוב תקציב טוב. אותו דבר חיפה כאשר החתימה שחקנים לשנתיים ולא ביקשה להוריד והם זכו פעמיים באליפות ואז כתוצאה של הפרימויות על אליפות על נקוודת על שערים וכו' הם נכנסו לחובות.


    2. בקשר למצב הכדורגל בארץ - אני יתחיל אולי באמירה "מי שלא נוגב לא עושה עבירות תנועה" המשפט הזה נכון במיקרה הזה בגלל שמדינות כמו אנגליה איטליה שנמצאות הרבה שנים בעסק לומדים מהטעויות שלהם... ולכן הם כבר הפכו להיות אימרפיות של כדורגל. הכדורגל המודרני בישראל הוא מאוד צעיר אל תשכחו שעד לפני לא הרבה שנים ישראל היתה שייכת לאסיה שמה הכדורגל הרבה פחות מפותח. המעבר לאירופה היה לפני מעט שנים וקשה לך לשנות את כל הכדורגל באופן כל כך מהיר ולהשתלב באירופה הכל עניין של הדרגה של ניסיון ושל תקציבים.

    העניין של פוליטקה בספורט בהחלט דבר שקשור בעיקר בארץ תקציב המדינה הוא 4.5 מילאדר שקל אבל 60 אחוז מיזה מידי שנה זה ביטחון 30 אחוז כלכלה.. עוד 10 אחוז ליתר הדברים. אין מספיק כסף כרגע להשקיע בספורט בכל מדינה נורמלית הביטחו מקבל לא מעל 20-25 אחוז... לכן אפשר ליראות במדינות נטרליות כמו שבדיה או שוויץ שיש להם הרבה כסף לדברים אחרים. המצב שלנו בארץ בהחלט משפיע באופן ישיר על הכדורגל.

    דבר נוסף אנחנו לומדים מטעיות. הכל ניראה לכם מסובך ולא טוב בארץ כי השנה קיבלנו הרבה פרשיות על עצמנו שעד היום לא היו כתוצאה מהם כבר אפשר ליראות שיפורים בכדורגל הישראלים
    אם זה בדיקה יותר קפדנית של רופאים בגלל מיקרה מני לוי
    אם זה המנחת הגדרות בגלל מיקרה אמיר רנד
    אם זה הקבלת הגרעון של קבוצותב גלל מיקרה רובי שפירא
    אם זה הטיפול המושקע בפרשת "שופטים באדום" וכו'...

    בהחלט לומדים מטעיות בארץ ולא הכל שחור כמו שאתם חושבים...
     
  7. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כמובן שלומדים מטעויות...

    אגב, אני מסכים איתך לחלוטין.
    לדעתי אנשים בישראל רוצים כל דבר כמה שיותר מהר...

    חלק מה"ישראבלוף".

    מרמים את עצמנו, ובגלל זה קורים מקרים כמו של מני לוי, או אמיר רנד, או השופטים...

    כל אחד רוצה להציל את התחת שלו ולהרוויח על חשבון כולם...

    ייקח עוד כמה שנים עד שנהיה נורמלים...
     
  8. יוגב אסולין Guest

    בשום מקום בעולם הכדורגל לא נולד ביום אחד וגם שום קבוצה לא הוקמה ביום אחד הכל זה עניין של שנים של צבירת קהילת צבירת גב כלכלי טוב... לא צריך ישר לבוא ולפסול כל דבר... צריך לתת הזדמנות לאנשים... אני לא זוכר מיקרה כדורגל שלנו שלא טופל כמו שצריך (אולי 1 וגם זה בקושי - והמבין יבין).

    סה"כ אני חושב הכדורגל שלנו הולך קדימה ורק קדימה... ולמרות השנה הקשה הזאת שהיתה לנו עם 8 נאחסים ענקים. הצלחנו לעשות 3 הישגים יפים והם. הצלחה של הפועל ת"א באירופה ולמרות זאת חיפה לקחה את האליפות באופן בהחלט משכנע ומכבי ת"א לקחה לחיפה את הגביע. זה מראה שיש לנו מספר קבוצות מאוד חזקות בכדורגל שלנו שלכולם יש סיכוים שווים
     
  9. רני פרידמן Member

    הצטרף ב:
    ‏1/8/02
    הודעות:
    414
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני אגיב רק בקשר לחוזים.
    אתה באמת מאמין שאם הקבוצות יקפיאו את הדולר על 4 שקל או 4.2 שקל והוא יירד ל-3.8 והם "התעקשו " לשלם לפי השער שהוקפא, אז אתה נאיבי.
    בקשר ל"בקשה" של פתיחת חוזים. אם הם היו נותנים את זה כאופציה אז אני עדיין לא חושב שזה בסדר אבל הייתי אומר מילא נניח, אבל הם נותנים את בגדר של או שאתה מקצץ או שאנחנו מעיפים אותך מהקבוצה. וזה לא אטי לא בסדר וכמובן שלא חוקי.
    אבל זה בדיוק מה שיו"ר עושים.
    אני אשמח להמשיך את הדיון הזה מחר..כי כבר מאוחר..לילה טוב לכולם..!
     
  10. יוגב אסולין Guest

    תיראה יש בכדורגל חוקים יש את הבוררות לכדורגל שהיא עושה את העבודה שלה לפי דעתי באופן אוביקטיבי ונכון מאוד. ואני מספיק פעמים בתור אוהד הפועל אשקלון ראיתי שהם באים לטובת שחקן שצריך...
    אין דבר כזה יש חוזה חוזה זה דבר שמדינת ישראל מכבדים וכל עוד הדבר נעשה שלא כחוק פונים לבוררות ומי שמפסיד מחוייב בדר"כ לשלם גם הוצאות בית משפט. כל זה היה בקשר לדולר שחייבים לעמוד לפי מה שהוא..

    בקשר לאלטרנטיבה שמצבייבם לשחקן כל עוד אתה יכול להציב לו אלטרנטיבה זה אומר שהעניין הוא בידיים שלך (יו"ר הקבוצה). זה אומר שהשחקן לא חתום לעוד עונה אלה צריך לאשר את זה ובשביל דברים כאלה יש את האופציה ולא ישר חתימה...

    הבעיה היחידה בארץ שיש לנו זה הקטע של חוזים כפולים שזה נושא אחר לגמרי...
     
  11. dandanr Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    101
    לייקים שהתקבלו:
    0
    למרות שניא אוהד בית"ר מאז שאני זוכר את עצמי והצטרפתי אלייהם למסעות טובים ורעים כאחד - אני חושב שכולנו מודעים לניהול שהביא את בית"ר לאן שהיא הייתה לפניי בערך 11 חודשים - שנה.
    מפיות נייר וחלטורות.
    והקטע שהכי מעצבן אותי שבגלל שגילו את זה (בינתיים) רק אצל בית"ר, כל המדינה חושבת שמדובר רק בבית"ר. אבל זה כ"כ לא נכון. גם מר משה תאומים חותם על חוזים כפולים כדי לא לשלם כל מיני הפרשים למיניהם וגם כל יושב ראש אחר בארץ עושה את אותו דבר בדיוק.

    לפי דעתי מה שעשו עם שער הדולר השנה היה פשוט מזעזע - תחתמו על חוזה צמוד לדולר - כמו שעושים בשכר דירה... חושב אחד אתם תרוויחו מזה מאה שקל חודש אחריי זה השחן ירוויח מאה שקל - מה כבר קרה??
    אבל לא - כל יושב ראש בארץ צריך ללכת ראש ראש עם השחן הכי נשמה של המועדון שלו בשביל איזה הפרש שלא יהרוס לו את התקציב.

    אני חושב שהצעד הראשון שצריכים לעשות הוא פיטור גברי לוי לאלתר - האיש שהרס את הכדורגל השיראלי (12 קבוצות, שלושה סיבובים, פלייאוף, הרשות לבקרת תקציבים פחות או יותר נעלמה בגללו וכו)
    זה צריך להיות בצעד הראשון!

    dandanr
     
  12. יוגב אסולין Guest

    טוב קודם כל הדיון הזה מדבר על 2 נושאים אני יודע שגברי לוי קשור אבל חבל לפתוח דיון שלא כולם יראו עליו אז אל תגיבו ואפשר לפתוח חדש...

    טוב עכשיו בקשר למה שאמרת בשנים האחורנות הרבה קבוצות נתפסות ונקנסות בגלל חוזים כפולים .... נכון שעדין שום אחת מהגדולות לא נתפסה ואני חושב שעם תקציבים כמו שיש להם הם לא צריכים להסתבך בדברים כאלה ולכן אין את זה אצלם.

    הקטע של קבוצה צריכה לשמור על המסגרת של תקציב שלה זה היא חייבת. בקבוצות זה מיליוני דולרים זה לא כמו בית שתגיד יש ענין של 15-20 אלף שקל... זה שטויות יש עניין של מספרים הרבה יותר גבוהים וככל שאתה קובצה יותר עשירה אז המספרים האלה עולים בהרבה... ואז שנה לאחר מכן אתה צריך לקצץ את התקיב לעשות עונה פינססית שחקנים פחות טובים... הקהל בורח וזה גורם למצב לא טוב לקבוצה..

    קבוצה חייבת לעבוד לפי שער דולר קבוע או לפי שקלים... אבל בגלל שכל ההנכסות של הקבוצה הם לפי דולרים אז גם התשלום לשחקן הוא לפי דולר קבוע מראש....
     
  13. dandanr Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    101
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני חושב שאתה צודק בקטע שקבוצות באמת לא צריכות להסתבך בזה (וזה שהן לא נתפסות לא אומר שהן לא עושות את זה...) אבל הן בהחלט "מסתבכות" בקטעים האלה, ויותר גרוע - הן עושות את זה כל הזמן...

    זתומרת בארץ זה כבר בכלל לא עניין גדול אם יש איזה חוזה כפול לשחקן או משהו בדומה, אבל תחשוב על דבר כזה באנגליה / ספרד / גרמניה ???
    זאת שערורייה שתמוטט את הקבוצה שקשורה לנושא!!

    ומה שאמרת על זה שאף קבוצה גדולה לא נתפסה (חוץ מבית"ר ואני חושב שאני זוכר שגם קנסו את מכבי חיפה על איזה חוזה כפול עם מנור חסן בזמנו..) זה בדיוק מוכיח את הטענה שלי - הכל כאן מושחט...דופקים את הקטנות (עירוני רשל"צ מ"ס אשדוד וכמובן - הפועל אשקלון :wink: ) עם כל מיני קנסות שרובם אפילו לא מוצדקים והם עושים את זה רק כדי שאנשים יחשבו שבאמת מטפלים בנושא, אבל אני חושב שזה ברור לכולם שאת יענקלה שחר / הרציקוביץ' בחיים לא יקנסו על "שטות" כזאת...

    dandanr
     
  14. יוגב אסולין Guest

    אני עדין אומר לך שמועדונים כמו מכבי חיפה הפועל ת"א מכבי ת"א הם מועדונים שמנוהלים ע"י בעלי עסקים מאוד מצליחים שהמוניטין שלהם חשוב להם מאוד יש לקבוצות שלהם תקציבים מאוד גבוה שאמורים להספיק לכל צרכי הקבוצה מבלי לעשות שום חוזה כפול. החוזה הכפול בא כדי להגיד ברשות לבקרה תקציבית על סכום מסויים של הקבוצה שלך ובתאחלס לשלם בשחור מתחת לשולחן פי 2. אבל בקבוצות הגדולות של היום בארץ כולל בית"ר יש לכל שחקן חוזה טוב מאוד שאין צורך להשתמש בשיטה הזאת. מי שבדר"כ נתפסים אלה קבוצות קטנמות שמנסים לעלות ככה את התקציב שלהם ולהביא סגל טוב יותר...
     
  15. רני פרידמן Member

    הצטרף ב:
    ‏1/8/02
    הודעות:
    414
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הקבוצות הגדולות...מכבי ת"א מכבי חיפה והפועל ת"א, נתמכות ע"י אנשים בעלי הון עצמי גדול מאוד ולכן לא זקוקים להביא שחקנים ולשלם להם מתחת לשולחן בכסף של dead presidants.
    בית"ר ירושלים ללא ספק המציאה את עניין הכסף שחור ברשותו של דדש המאפיונר.