פרו 2010: סן-מרטין אלופה !!

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י itay7, ‏10/4/10.

  1. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    ג'ונייר מונטאניו עוזב את אליאנסה לימה ועובר לשחק בקוניאספור הטורקית בהשאלה לשנה.
     
  2. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    ספורטינג קריסטל 1 - 2 אוניברסיטאריו
    אז הקלאסיקו המודרני, שנערכה באווירה מוזרה של יום רביעי ב-2 בצהריים, בעוד כל העולם עסוק בעבודה או בצפייה במונדיאל, לא בישר טובות עבור אוהדי הסלסטס, שהגיעו בהמוניהם (כל הכרטיסים שהוקצו למשחק נמכרו, וכרגיל רבים הצטופפו ביציע הצפוני במקום להיות במזרחי).
    צ'ינו ריברה לא מצא תרופת פלא לבעיות ההגנתיות הקשות של הסלסטס, שנראו היטב בתבוסה בהוואנוקו. לבעיה הגדולה ביותר יש שם, ריקרדו "הקונוס" מרטינס הפראגוואי, שאני לא מבין איך הוא מצא את עצמו בקריסטל, ואיך הוא בכלל משחק כדורגל. גם הבלם השני, מיגל ויאלטה, הוא אסון, ומאז ששניהם משחקים, קריסטל נראית על הפנים. סגירה רעה מאוד שלהם והחלטות מוזרות לא ללכת על הכדור הביאו לשני השערים של הקרמס.
    בדקה ה-17 עבר בקלות פיירו אלבה את המגן הימני לעת מחסור, חוסה גרנדה בן ה-18 (שתפקידו המקורי הוא בלם), ומסר כדור רוחב לרואיסדיאס, שעמד פנוי ברחבה וגלגל פנימה. 2 דקות לאחר מכן, בעט ג'ון גאליקיו כדור חופשי מאמצע המגרש(!), מרטינס וגאליקיו השאירו את הכדור, ואריק דלגדו בטעות ענקית רצה לתפוס כנראה את שחקן הקרמס, בארוס, במקום את הכדור, שאיכשהו מצא את עצמו ברשת, בלי שאף-אחד נגע בו. יש לציין שזו הייתה הבעיטה הישרה ביותר שאני ראיתי בחיים, בלי טיפת סיבוב.
    ריברה הכניס במחצית את הקיצוני לואיס אדווינקולה במקום ה"בלם" מרטינס, ואח"כ גם את הקשר דני סנצ'ס במקום דמיאן איסמודס, ושניהם שיחקו טוב מאוד ועזרו לקריסטל להתחיל לאיים על השער. אלא שאז הורחק גראנדה, והסיכויים הקלושים למהפך נמוגו. מאוחר יותר הורחק גם פיירו אלבה, ודני סנצ'ס הצליח לצמק בתוספת הזמן עם וולה יפה אחרי הגבהה של מחליף נוסף, החלוץ הנשכח לייבה.
    בסיום, משחק שישי ללא ניצחון לקריסטל, מה שהביא להגברת הזעם של האוהדים, שציפו מהמועדון להביא סוף-סוף אליפות אחרי שלא זכו בה מאז 2005, ובמרחק 13 נקודות מהמקום הראשון ו-10 מהשני, אי-שם במקום השביעי, אפשר לסתום את הגולל על הסיכויים הללו. הקרמס חוזרים למקום השלישי, 6 מתחת לסזאר וייחו ו-9 מתחת לסן-מרטין.

    קצת היסטוריה
    המפגש נקרא "הקלאסיקו המודרני" בגלל ששתי קבוצות אלו מחזיקות במירב התארים בעידן המקצועני (כל 15 האליפויות של הקבוצה מרימאק, ו-18 מ-25 האליפויות של הקרמס, שאליאנסה זכתה ב-14 אליפויות בעידן זה, ו-8 בעידן החובבני). עוד סיבה לשם הוא הירידה בכוחה של אליאנסה לימה בשנות ה-80 וה-90, למרות שמתחילת העשור הנוכחי היא דווקא המוצלחת שביניהן.

    186 מפגשים היו בין 2 הקבוצות במסגרת הליגה והקופה ליברטדורס, בהם ניצחו הקרמס 71 פעמים, לעומת 57 של הסלסטס (כולל 2 המפגשים העונה). בכמות השערים הכוללת, לעומת זאת, ההפרש הרבה פחות בולט - 237 של לה U, לעומת 236 של קריסטל, כעדות נוספת להיותה של הקבוצה מרימאק הקבוצה ההתקפית ביותר בפרו (היא גם הקבוצה בה שיחקו הכי הרבה מלכי שערים).

    היריבות הגדולה בין הקבוצות התחילה עוד בימיה הראשונים של המועדון ש"נולד אלוף" (ספורטינג קריסטל הוקמה ב-1956 ומיד לקחה אליפות), אחרי שבקיץ 1959 עזב את הקרמס כוכבה הגדול אלברטו טרי אריאס-שרייבר, או בכינויו הידוע "טוטו", וחתם במועדון של מבשלת הבירה עבור סכום שיא של 60,000 סול לעונה. צחוק הגורל הוא שדווקא אחרי המעבר הקרמס זכו באליפות ראשונה אחרי עשור, ובעקבותיה בעוד אחת, שבשתי הפעמים סגניתה הייתה קבוצתו החדשה של "טוטו" (שזכה באליפות ראשונה עם קריסטל בשנת 1961).
    שני עשורים מאוחר יותר, קריסטל שוב הציתה את המאבק במשרדי הבנק, שהחזירה לפרו ב-1977 לא פחות מ-6 שחקני נבחרת, כולם "Gallinas" לשעבר, שהבולטים שביניהם היו הקטור צ'ומפיטס (שנבחר לאחד מ-5 שחקני ההגנה הדרום-אמריקאים הטובים בהיסטוריה) והחלוץ חואן קרלוס אובליטס, "העיוור" (שגם אימן את שני המועדונים לאחר מכן). שחקנים אלו סחבו את הסלסטס לשתי אליפויות רצופות מוחצות.
    ב-1991 השנאה הגיעה לשיאה, וכך גם האלימות. קריסטל הגיעה לאצטדיון "לולו פרננדס" הישן בברנייה, וניצחה את האלופה 2-1 בביתה. כבר במהלך המשחק פרצו תגרות, שאחריו הפכו למלחמה כוללת והאוטובוס של הסלסטס טס ישר ל"לה פלורידה", בשביל לשמור על השחקנים. בסיום אותה עונה קריסטל לקחה אליפות בלי אפילו לשחק משחק אליפות כנהוג, אחרי שזכתה בשני החלקים של העונה.

    חדשות
    אז כמו שעידן אמר, ג'וניור מונטאניו לא יישחק יותר העונה במדי אליאנסה לימה, אחרי שהוא הושאל לעונה לקוניאספור. הגרונס ממשיכים לצמק את הסגל שלהם, שגם הבלם הפראגוואי, הקטור וידאל סוסה, שוחרר מחוזהו, אחרי שלא הצליח לקנות את אמונו של גוסטבו קוסטס.
    אציין כי קוסטס והקפטן שלו, הנרי קינטרוס, אמרו כבר כי הסגל גדול מדי ושזה גורם לצרות. ברור לחלוטין שהעזיבות ימשיכו, שקוסטס כבר מדבר על זלאטן פרננדס בזמן עבר. מצד שני, נראה כי החלוץ יישאר עוד קצת זמן באליאנסה, אחרי שהעברתו לניואלס אולד בויס ירדה מהפרק בגלל מחירו הגבוה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏18/6/10
  3. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    צמצום פערים
    המחזור ה-20 בליגה הפרואנית שוחק בסוף-השבוע, ובמרכזו הפסדי הנקודות של שתי המוליכות, סן-מרטין שיצאה מצ'יקלאיו עם נקודה, וסזאר וייחו שהפסידה בקוסקו. אוניברסיטאריו, אליאנסה ובשעה טובה גם ספורטינג קריסטל, ניצחו והתקרבו אליהן, לקראת השליש האחרון של העונה הסדירה.
    תוצאות המחזור והטבלה

    חואן אאוריץ' 1 - 1 סן מרטין
    המוליכה יצאה למשחק חוץ קשה בצי'קלאיו, ואפשר לומר שעברה אותו בהצלחה. מהלך מצוין של הסנסציה של העונה, כריסטיאן קואבה בן ה-18, הביא לשער של אבר אריולה, שהעלה את האורחים ליתרון מוקדם. שחקניו של לואיס סוארס לא נכנעו, ומהרגע הזה שלטו במשחק עד לסיומו, אלא שיכולת מצוינת של לאו בוטרון, בתוספת ליכולת פושרת מאוד של החלוץ לואיס טחאדה, מנעה מהם להשיג את השוויון, עד לדקה ה-75, אז כדור רוחב של ריקארדו סיסיליאנו מצא את ריימונד מאנקו, שנגח יפה לפינה הרחוקה. מאנקו יישחק השבוע את משחקו האחרון במדי הציקלון, שכן ב-30 ביוני מסתיימת השאלתו, והוא חוזר ל-פ.ס.וו איינדהובן. מהצד השני, היה זה משחקו האחרון של יוספמיר באיון במדי הסנטוס, וביום שלישי הוא המריא לארגנטינה וכבר הספיק להתאמן במדי ריבר פלייט.
    הסנטוס נשארים במקום הראשון עם 43 נקודות, וביום ראשון בשעה 23:30 הם יארחו את ספורטינג קריסטל, שתנסה לנקום על ה-4-0 בסיבוב הראשון. חואן אאוריץ' תתארח ביום שבת אצל ספורט בויס.

    סיאנסיאנו 2 - 0 סזאר וייחו
    ביום ראשון נחגג בפרו יום האב, ומה יותר טוב מניצחון של ה"פאפא" בשביל לחגוג. האוהדים המעטים שהגיעו לאצטדיון היפה גארסילסו דה לה וגה הרוויחו משחק טוב, שבו שלטו המקומיים ללא עוררין, וזכו בשלוש נקודות מוצדקות בסיומו. למרות התקפות בלתי פוסקות, סיאסיאנו לא הצליחה למצוא את השער במחצית הראשונה, אבל בדקה ה-56 הסכר נפרץ, שמאוריסיו מונטס קיבל כדור מסאלאס, ובעט חזק לפינה הרחוקה. בדקה ה-74, מתפרצת נהדרת של המקומיים הסתיימה בפרגון של הקפטן, חוליו גארסיה, למונטס, שכבש מול שער ריק והשלים צמד.
    בסיום, הקבוצה של צ'צ'ו איברה נמצאת כבר 5 נקודות מעל הקו האדום (וזאת למרות הורדת 2 הנקודות), בעוד סזאר וייחו רואה את אוניברסיטאריו מצמצמת את הפער ממנה לשלוש בלבד.

    אליאנסה לימה 4 - 0 ספורט הוואנקאיו
    הנגרוס ממשיכים לחגוג במטוטא, שהפעם הם הביסו ללא תנאי את הקבוצה ממרכז הטבלה. 19 דקות מפתיחת המשחק מצא אמילטון פרדו, בכדור רוחב מצוין, את ראשו של רוברטו אובלר, והחלוץ הפראגוואי לא נכשל וכבש את השער הראשון. שניהם היו מעורבים גם בשער השני, שבדקה ה-50 מסר המגן כדור עומק לאלכסנדר סנ'צס, שניער מעליו את "צ'ינו" דוי, ומסר לאובלר, שכבש מקרוב. בדקה ה-79 הגיע השלישי מבית סנצ'ס, שאלכס שוב עבר נהדר והקפיץ כדור רוחב ליואל סנצ'ס, שלא התבלבל מול השוער פלורס. בתוספת הזמן כבש החלוץ הנשכח, דוני ניירה, את הרביעי, וסימן לקוסטס שהוא צריך לחזור לרוטציה ולא רק לשחק אצל קבוצת המילואים.
    אליאנסה עולה למקום הרביעי עם 34 נקודות, ותתארח ביום ראשון ב-24:00 שעון ישראל אצל סזאר וייחו במפגש צמרת מרתק.

    חוסה גאלבס 0 - 3 אוניברסיטאריו
    האלופה חוזרת. לפני המשחק אמר הקפטן, קרלוס גלבאן, שהמאבק של הקרמס על האליפות יהיה עם סן-מרטין, בדרך לאליפות כפולה. כרגע נראה שהוא צודק, והקרמס, שפתחו את העונה עם 3 הפסדים מ-3 משחקים, נמצאים רק 3 נקודות מהמקום השני, ו-7 מהמוליכה. הפיגורה של הקרמס בזמן האחרון, ראול רואיסדיאס, ניצל טעות ענקית של שוער המארחים פריירה, בשביל לתת לויקטור פיריס אלבס לכבוש את הראשון בדקה ה-5. מעט לאחר מכן, הוציא סופרמן פרננדס בעיטה חופשית אדירה מהחיבורים, והראה שוב למה מקומו באירופה. בדקה ה-42 פרץ ריינר טורס באגף ימין, והבקיע ממקום מאוד לא שגרתי, בספק ניסיון מסירה לאמצע. מה שבטוח, פריירה בעוד טעות קטלנית, עם ירידה לא טובה אל הכדור. בדקה ה-53 הפרעוש רואיסדיאס הצטרף לחגיגה, עם שער נהדר מ-20 מטרים. לאחר מכן השתלטו המארחים על המשחק, אבל לא הצליחו לדגדג יותר מדי את ראול פרננדס, וההגנה הטובה בליגה שמרה, שוב, על רשת נקייה.
    הקרמס כאמור, מתקרבים מאוד לשתי המוליכות, וביום שבת יוכלו להתקרב אף יותר, שיארחו את איקיטוס למשחק בית פשוט, לפחות על הנייר.

    ספורטינג קריסטל 2 - 1 אליאנסה אתלטיקו
    הקבוצה מרימאק אירחה את האחרונה בטבלה, ואחרי שישה מחזורים ללא ניצחון, אפילו הקבוצה הקטנה מפיורה הדאיגה את צ'ינו ריברה. בדקה ה-11 הסיוט של הסלסטס נמשך, שחוליו קסקיידה ניצל, איך לא, טעות בהגנה, שהפעם דווקא הקשר האחורי יאנקרלו קאסאס, שהיה הטוב בקבוצה בזמן האחרון, נכשל בשמירה, ואפשר לחלוץ להכניע את חוסה קארבליו, שעמד בין הקורות במקום אריק דלגדו החלש. בדקה ה-37 השווה צ'ינו חימנס בנגיחה, אחרי הגבהה מצוינת של דני סנצ'ס, שקיבל הזדמנות לפתוח בהרכב אחרי זמן רב מאוד, ונתן מחצית טובה מאוד. למרות המחצית הטובה, הוחלף סנצ'ס בדקה ה-50 ע"י דמיאן איסמודס, שכבש 4 דקות לאחר מכן את שער הניצחון של קריסטל, אחרי מהלך נהדר של צ'ינו חימנס, שעבר שחקן הגנה בין הרגליים, ומסר כדור רוחב. הסלסטס המשיכו לתקוף ואיסמודס שוב מצא את הרשת, אלא שהשער נפסל בגלל משיכה בחולצה שביצע "פאלרמו של האנדים", חורחה לייבה, שפתח לצידו של חימנס בחוד ההתקפה. בדקה ה-63 שטות של הבלם חואן לוחאס השאירה את קריסטל בעשרה שחקנים, והמקומיים עברו למגננה. מי שהצטיין בדקות הללו היה השוער חוסה קארבליו, שהשאיר את שלוש הנקודות ברימאק עם מס' הצלות מרהיבות, שאמורות להקנות לו את האפודה גם למשחק הבא, מול המוליכה סן-מרטין.
    הסלסטס עולים למקום החמישי, עם כי הם עדיין רחוקים 11 נקודות מיריבתם הבאה. הקבוצה מפיורה ממשיכה להיות במסלול המהיר לליגה השנייה.

    תוצאות נוספות
    לאון דה הוואנוקו הפסידה 1-0 בהוואצ'ו לטוטאל צ'אלאקו, ופספסה הזדמנות להיצמד לראשונות.
    איקיטוס הביסה 5-1 את מלגר, ועלתה עד למקום ה-13, בעוד ספורט בויס ירדה שוב מתחת לקו האדום, אחרי הפסד 2-1 באייקוצ'ו לאינטי-גז.
     
  4. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    ג'ואזיניו ארואה, הכישרון הענק בן ה-17, שסיינה קנתה כבר בגיל 14, על-סף חתימה באלופת אירופה, אינטר. הקשר ההתקפי המחונן כבר סיכם את תנאיו, וגם תנאי ההשאלה בין סיינה לאינטר כבר נסגרו, ועכשיו רק חסרות הבדיקות הרפואיות, שיערכו אחרי ה-5 ביולי, אז יחזור ג'ואזיניו לאיטליה.

    שחקן נוסף שהיה אמור לשחק באיטליה, ראול רואיסדיאס, כנראה עושה את דרכו לליגה אירופית אחרת (אלא אם שואלים את אלון מזרחי) , ספרד. החלוץ בן ה-19, שהפך לדמות מרכזית בחזרה של אוניברסיטאריו לצמרת, נמצא במגעים עם העולה החדשה, הרקולס, ואם הכול ילך כשורה, יגיע לספרד במהלך חודש יולי.

    שחקן קצת יותר מבוגר, החלוץ חוסה-קרלוס פרננדס בן ה-27, חתם בנקאקסה המקסיקנית, ויישחק מחר את משחקו האחרון במדי אליאנסה לימה. החלוץ קושר במהלך תקופה ארוכה לניואלס אולד בויס, ואף קצת לקולון, אבל הכסף הגדול הכריע את המהלך, ונציגי הקבוצה המקסיקנית, שחזרה לליגה הראשונה, שנמצאים כרגע בלימה, כבר סגרו את כל פרטי ההעברה עם נשיא אליאנסה ועם השחקן עצמו. נקאקסה תקנה 50% מכרטיסו של החלוץ תמורת חצי מיליון דולר, ו-50% יישארו במדי אליאנסה, שסומכת על מכירה עתידית נוספת.

    ובליגה, 4 נקודות הורדו ממאזנה של איקיטוס, לאחר שזו לא שילמה חובות לשני שחקניה בעבר, קרלוס איסמודס וחואן מונטנגרו. זו הפעם הראשונה שיורדות נקודות לאיקיטוס מאז חזרה לליגה לפני 2 עונות, ויש לציין שהעונה ההתאחדות מקפידה על עניין החובות, שגם לסיאנסיאנו ירדו כבר 2 נקודות ממאזנה בגלל חוב לשחקן עבר.
     
  5. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    טוב אז באיחור משהו אני אביא סקירה על המחזור ה-21 בליגה, במרכזו ניצחה המוליכה סן-מרטין את ספורטינג קריסטל המתפוררת 2-1, ושלחה אותה לחזור למלחמות הפנימיות. אליאנסה לימה יצאה מטרוחיו עם נקודה, בעוד ההפתעה של המחזור הגיעה מהמונומנטל, שם איקיטוס גברה 2-1 על אוניברסיטאריו.
    שערי המחזור והטבלה

    סן מרטין 2 - 1 ספורטינג קריסטל
    הסנטוס החליטו לארח את המשחק דווקא באצטדיון המונומנטל, אולי כדי שהסלסטס לא ירגישו בבית. הם רק שכחו את התקופה הרעה העוברת על הקבוצה מרימאק, ולכן המשחק נערך מול יציעים די ריקים. קריסטל הגיעה למשחק הזה בשיאו של עימות בין המאמן ריברה לוותיקים, ששוב השוער אריק דלגדו נשאר מחוץ לסגל, ומי שעמד בין הקורות היה חוסה קרבאליו. קריסטל הייתה חייבת ניצחון בשביל לחזור לתמונת האליפות, ופתחה בלחץ על שערו של לאו בוטרון, אבל ההגנה הנוראית שוב הייתה בעוכריה, ובדקה ה-22 לא התקשה חרמן אלמאנו להתגבר על פרס ומרטינס ולכבוש את הראשון. 5 דקות עברו והסלטס השוו משער נהדר של יושי יוטום, שייתכן וניסה להגביה, וניצל את היציאה של בוטרון, שציפה לכדור רוחב.
    בדקה ה-63 נפצע השוער קרבאליו, והחליף אותו מי שהיה השוער השלישי עד לא מזמן, חוליו אליאגה. לא חלפה דקה והשוער הצעיר ספג שער, אם כי לא באשמתו, ששוב ויטי ואלמאנו מתעללים בהגנה, והפעם היה זהו ויטי שכבש. עד לסיום ניסו הסרווסרוס להשוות, בעזרת החלוץ חורחה לייבה שנכנס כמחליף, אבל חוסר המחץ שוב עלה להם בנקודות.
    בסיום המשחק ניגש לאו בוטרון אל מאמנו לשעבר, צ'ינו ריברה, ודיבר איתו ארוכות, שהמצלמות קלטו אותו אומר "יש לך אויבים מבפנים". צ'ורי פאלאסיוס אמר שהוא לא יודע מאיפה לאו ממציא את השטויות הללו ושיגיד מי אלו, אבל הכוונה ברורה - המאבק בין הוותיקים בראשות צ'ורי, לובאת'ון ודלגדו לבין צ'ינו ריברה נמצא בנקודת רתיחה. כרגע האוהדים נמצא לצד המאמן, אבל אם התוצאות הרעות יימשכו, לא סביר שזה יימשך כך. בינתיים כבר נערפו הראשים הראשונים, שמיגל ויאלטה ואוסקר ויאריאל שוחררו מהקבוצה, בנוסף למאמן הכושר, שמשלם את המחיר על המצב הפיזי הרעוע של השחקנים העונה. ברור לחלוטין שזה לא הסוף, ועד לסיום הליגה הסדירה בעוד 9 מחזורים, יהיו עוד שינויים רבים בקבוצה.
    הסלסטס כבר במרחק 14 נקודות מסן-מרטין, ו-8 מסזאר וייחו שבמקום השני, ויתפללו לסיים במקום זוגי בשביל להשאיר לעצמם סיכוי לעלות לגמר.

    סזאר וייחו 1 - 1 אליאנסה לימה
    הנגרוס יצאו למשחק חוץ קשה בטרוחיו בניסיון לצמצם את המרחק מהצמרת, אבל לא עמדו במשימה, למרות שליטה בנעשה על המגרש. מי שעמד במרכז העניין היה חלוצה החדש של ניואלס אולד בויס, זלאטן פרננדס, שבמשחקו האחרון במדי אליאנסה הותיר טעם טוב. החלוץ נגח מצוין בדקה ה-16 כדור שנהדף לקרן ע"י השוער פינטו, ומיד אח"כ גבר על השוער, שהפעם נגח לאחור לפינה. בדקה ה-34 קיבלו המשוררים פנדל לא מוצדק לדעתי, אחרי עבירה ברחבה מכדור קרן (כפי שקורה בערך בכל קרן). מאייר קנדלו הקפיץ בקלות מעל סלומון ליבמן. אגב, ג'ורג' פורסיית' החליט להישאר באליאנסה לימה והאריך את חוזהו, בעקבות בקשה של נשיא הקבוצה.
    בדקה ה-53 נשארו המקומיים בעשרה שחקנים, אחרי שדייגו קוראלס בעט בפניו של יאן טראגודרה וקיבל צהוב שני. עד לסיום ניסה פרננדס להבקיע את השני, אבל בלי אגירה, מונטאניו ואפילו רוברטו אובלר הפצוע, המלאכה הייתה קשה מדי. מעניין מאוד איך יראה החוד של קוסטס בלעדי זלאטן, שהיה נקודת האור היחידה שם בזמן האחרון.
    בסיום וייחו נשארת במקום השני, 6 נקודות פחות מסן-מרטין, ו-5 יותר מאליאנסה שבמקום הרביעי.

    אוניברסיטאריו 1 - 2 איקיטוס
    החבורה מאיקיטוס הגיעה אחרי שהורידו לה 4 נקודות, ונלחמו על המגרש בשביל להשיג 3 נקודות לא צפויות. לאחר פתיחה מסחררת ושער שנפסל בגלל נגיעת יד, הטעה בדקה ה-32 אלפרדו רמואה הארגנטיני את המגן רבאנאל, ובעט לפינה הרחוקה, תוך שהוא מנצל ירידה גרועה מאוד של "סופרמן" פרננדס. בדקה ה-56 עבירה ברחבה של כרמונה גררה כדור עונשין מ-11 מטרים, אותו כבש חואן פאבלו ורגארה בשביל להעלות את האורחים ל-2-0. לואיס רמירס צימק בדקה ה-81 אחרי שויקטור פיריס אלבס הוריד לו יפה את הכדור, אבל עד לסיום ראול רואיסדיאס לא הצליח למצוא את השער, והקרמס מאבדים 3 נקודות חשובות.
    יום למחרת התפטר מאמן אוניברסיטאריו, חואן ריינוסו, בגלל מצבה הכספי של הקבוצה והבלאגן בהנהלה (כל פעם דוחים את מועד הבחירות לנשיאות), אבל נכון לעכשיו הוא חזר בו, לפחות עד יום שישי. בינתיים, פיטו אספינוסה נשלח למצוא לעצמו קבוצה במקסיקו שתהיה מוכנה לשלם עליו, למרות שאני לפחות הייתי רוצה לראות אותו ברימאק.
    הקרמס נשארים במקום השלישי, 4 נקודות אחרי סזאר וייחו, ויצטרכו להתחיל לשחרר שחקנים, שלמרות הצעות רבות עבור השוער פרננדס, המגנים כרמונה ורבאנאל והחלוץ רואיסדיאס, שום עסקה לא הגיעה לכדי מימוש, בגלל הדרישות הכספיות הגבוהות של ההנהלה המתוסבכת.
    הצ'אראפאס קיבלו עוד מתנה על העבודה הקשה, שאחרי שהוחזרו החובות הוחזרו להם גם 4 הנקודות, וכך הם הצליחו לטפס למקום ה-13.

    תוצאות נוספות
    חואן אאוריץ' הפסידה 1-0 לספורט בויס בקאייאו, ונשארה רחוק מאוד מהצמרת. גם לאון דה הוואנוקו פספסה הזדמנות לצמצם פערים, שסיימה את משחק הביתי נגד חוסה גאלבס בתוצאה 1-1.
    אליאנסה אתלטיקו התעוררה לחיים, וניצחה 3-0 את טוטאל צ'אלאקו, בעוד ספורט הוואנקאיו ניצחה באותה תוצאה את אינטי גז.
    גם הקאלסיקו של הדרום נגמר בתוצאה 3-0 לזכות המארחים מארקיפה.

    חדשות
    אלברטו רודריגס, בלמה בן ה-26 של בראגה, חתם בפורטו. הבלם חווה עונה מצוינת והנהיג את ההגנה הטובה בפורטוגל, בקבוצה שנאבקה על הסוף עם בנפיקה האטקרטיבית על האליפות. למרות שמבחינה מסורתית אין ספק שמדובר בשדרוג, פורטו תשחק בעונה הבאה בליגה האירופית, לעומת בראגה שתשחק בצ'מפיונס.
    עוד שדרוג מתוכנן לחואן ורגאס, שנמצא על-סף חתימה ביובנטוס.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏2/7/10
  6. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    המאמן האורוגואי, סרחיו מארקאריאן, מונה למאמנה החדש של נבחרת פרו במקום של צ'מו דל סולאר, לאחר כישלון הנבחרת במוקדמות המונדיאל האחרונים, בו היא סיימה אחרונה. מארקאריאן ידוע בהישגיו כשהוליך את הנבחרת הפאראגואית עד גיל 23 לאולימפיאדת ברצלונה 1992 ואת הנבחרת הבוגרת שלה למונדיאל 2002, שם הגיעו לשמינית הגמר. מארקאריאן ייעזר בשחקן העבר של אורוגואי, פאבלו בנגואצ'אה. החתמה טובה לדעתי של ההתאחדות הפרואנית, מארקאריאן מאמן טוב שאולי יצליח לבנות מחדש ולהרים מעט את הכבוד הפרואני שנרמס קשות במוקדמות האחרונים, הן בגלל התוצאות הגרועות והן עקב בעיות המשמעת הרבות של שחקני הנבחרת מחוץ למגרש.
     
  7. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    שוערה של סיאנסיאנו, הקולומביאני, וולטר נוריאגה, אמר בראיון שהוא רוצה לעזוב בסיום חוזהו ולחזור לקולומביה. השוער ששיחק 21 משחקים במדי הקבוצה מקוסקו, טען שהמועדון לא עובר תקופה טובה מבחינה כלכלית ושהשחקנים לא קיבלו את שכרם. הוא מעוניין לסיים את החוזה ולהחליף קבוצה, עם עדיפות לקבוצה קולומביאנית. נוריאגה שיחק בעבר בבויאקה צ'יקו, עימה זכה באליפות קולומביה ב-2008 והגיע בתחילת השנה לקוסקו בעקבות רצונו של המאמן הקולומביאני של הקבוצה, אדגר אוספינה, שבינתיים כבר הספיק להיות מפוטר.
     
  8. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    טוב אז כמו שעידן אמר, סרחיו מארקאריאן, "אל מאגו", מונה סוף-סוף למאמן נבחרת פרו. יש לציין שהוא היה המועמד הראשון, אי-שם במאי אז מונה האורוגוואי גוסטבו פרין למאמן הנבחרת הצעירה.
    בכך הצליח הנשיא הכושל מנואל בורגה לעשות מהלך טוב אחד, ששניהם ישתפו פעולה בפרויקט של הנבחרת החדשה, שאמורה להתבסס לא מעט על שחקני הנבחרת Sub-20 של פרין. המטרה הראשונה של הפרויקט המשותף היא הצלחה באליפות דרום-אמריקה עד גיל 20, שתערך בינואר 2011 בפרו. הציפייה היא שז'ואזיניו ארואה יוביל את חבריו לאחד מ-4 המקומות הראשונים, ולהעפלה לאליפות העולם לגילאים אלו, שתיערך מאוחר יותר באותה שנה בקולומביה.

    "אל מאגו", שהוביל את ספורטינג קריסטל לאליפות ולגמר הקופה ליברטדורס, אמר שמבחינתו כולם מתחילים מדף חלק, ופתח את הדלת בפני סנטי אקאסייטה, ג'פרסון פארפאן וקלאודיו פיזארו, שנענשו ע"י ההתאחדות וצ'מו דל סולר ולא שיחקו במוקדמות הקודמות. מצד שני, נראה שבעקבות הרצון להצעיר את הנבחרת, לסנטי ולפיזארו החזרה תהיה לא פשוטה, ומקומם בסגל, ובטח בהרכב, ממש לא מובטח.

    עוד מאמן זר שמגיע לפרו הוא סלבאדור קפיטאנו הארגנטינאי, שמונה למאמנה של האלופה אוניברסיטאריו, במקומו של חואן ריינוסו שהתפטר בגלל הבעיות הניהוליות והכלכליות שרודפות את המועדון.

    ובתוך כך, בשבת ובראשון התקיים המחזור ה-22 בליגה הפרואנית, במהלכן ניצלה סזאר וייחו איבוד נקודות של המוליכה סן-מרטין בשביל להתקרב אליה, ואליאנסה לימה עקפה את אוניברסיטאריו, לקראת הסופר-קלאסיקו הגדול ביום שבת הקרוב.
    שערי המחזור והטבלה

    סיאנסיאנו 1 - 1 אוניברסיטאריו
    הקרמס הגיעו לקוסקו תחת שרביטו של מאמן הנוער חרארדו אורטגה, שמונה למאמן הזמני בעקבות ההתפטרות של ריינוסו. עוד 2 חסרונות של הקרמס היו פיטו אספינוסה, שגם הוא עזב את המועדון, והפרעוש ראול רואיסדיאס הפצוע. אוניברסיטאריו חזרה למקורות, ולמה שהביא להם את האליפות בעונה שעברה, כלומר הגנה חזקה ויאנפרנקו לבארת'ה, שהעלה את האורחים ליתרון בדקה ה-34.
    המארחים ניסו להגיב, אבל עד הדקה ה-90 נתקלו בהגנה חזקה ושוער מצוין, שחסמו את דרכם. ואז, בדקה ה-91, הגיע המאמן-חלוץ של הפאפא, סרחיו איברה, והבקיע שער עם ידו, שהוא נמצא בנבדל. איכשהו, אף-אחת מהסיבות הללו לא הספיקה לשופט בשביל לפסול את השער, ובסיום נלקחו מהקרמס 2 נקודות שלא בצדק. צ'צ'ו עצמו הודה אחרי המשחק שהשתמש בידו, ושמדובר יותר בטעות של השופט מרמאות של השחקן (מעניין מה הוא היה אומר אם זה היה קורה בצד השני).
    אוניברסיטאריו, שבינתיים קיבלה מאמן חדש, יורדת למקום הרביעי, 10 נקודות מהמוליכה סן-מרטין.

    אגב, לגבי סיאנסיאנו, כבר הרבה זמן שיש מרמור בקרב השחקנים וצ'צ'ו איברה, שמאיים לעזוב את המועדון כל יום שני, בגלל השחקנים לא קיבלו שכר כבר מס' חודשים. כרגע נראה שאין פיתרון לבעיה, ונראה שהפאפא לא יצליחו להתאושש ממצבם הכלכלי הקשה.

    אליאנסה לימה 2 - 1 מלגר
    יש כנראה איזה משהו בעייתי בהעברת שחקנים פרואנים לארגנטינה. אחרי הסאגה של באיון וריבר, עכשיו מסתמנת אחת לא פחות גדולה עם זלאטן פרננדס וניואלס. החלוץ כבר היה על מזוודות ביום שישי, אבל אז יצאה החלטה של "השופט והגוף שמנהל את הכספי המועדון ניואלס אולד בויס" (הם פשטו רגל או משהו?), שאין להם כסף בשביל להוציא לפועל את ההחתמה, והיא מבוטלת. מאז יוצאת כל פעם הודעה אחרת, שהאחרונה מדברת על-כך שהוא אמור השבוע כן להגיע לרוסאריו. בינתיים מאמן אליאנסה, גוסטבו קוסטס, שקיבל את זלאטן חזרה למשחק האחרון באופן לא צפוי, אמר שהוא בונה עליו לקראת הקלאסיקו.
    במשחק עצמו, זלאטן המשיך בכושר הנהדר, ולא נתן לדברים האלו להשפיע עליו. בדקה ה-29 הבקיע הקפטן הנרי קינטרוס מהנקודה הלבנה, אחרי עבירה על הנס המהלך, לאונרדו פלייטס.
    זלאטן עמד במרכז העניינים במחצית השנייה, ואחרי שתי התרעות בדקות ה-66 ו-70, כבש החלוץ הגבוה בדקה ה-77 בנגיחה לחיבורים, אחרי הגבהה של דוני ניירה. בהמשך זלאטן ניסה לפרגן קצת לחברים, שלא היו מספיק מרוכזים מול השער. רנסו ואלדס צימק בדקה ה-89.
    בסיום, הקבוצה של קוסטס עולה למקום השלישי, 9 נקודות מסן-מרטין, ו-5 מסזאר וייחו שבמקום השני.

    ספורטינג קריסטל 1 - 1 ספורט בויס
    המצב הקשה של הקבוצה מרימאק נמשך. השוער אריק דלגדו חזר להרכב, בעקבות פציעתו של קרבאליו, והדיפה לא טובה שלו נתנה לויקטור רוסל לכבוש לזכות האורחים בדקה ה-12. "אל לוקו", היה יותר עסוק בטענה לנבדל (שלא היה בגלל עמידה זוועתית של המגן השמאלי הנורא ג'ייקסון רייס), מאשר בכדור, וזו התוצאה.
    למחצית השנייה יצאו הסלסטס הרבה יותר נחושים, וכבר בדקות הראשונות הגיעו למס' הזדמנויות, אבל השוער איגנסיו דראגו הציל את האורחים. בדקה ה-61 נעשתה עבירה ברחבה על דמיאן איסמודס, ומיגל חימנס לא נכשל מהנקודה הלבנה, והשווה את המשחק. מכן והלאה היה רסיטל שלם של החטאות מהצד הביתי, שכללו בין השאר גם שתיים מ-5 מטר מול שער חשוף.
    בסיום, ההגנה הליצנית, והחוד החלוד, שוב פוגעים בקבוצה של ריברה, שיורדת עד למקום השביעי, ויכולה (שוב) להתחיל לחשוב על העונה הבאה מוקדם מהצפוי.

    תוצאות נוספות
    סן-מרטין איבדה נקודות בהואצ'ו, שנואמס אויולה משווה בדקה ה-87 לזכות טוטאל צ'אלאקו. חרמן אלמנו ופאבלו ויטי הארגנטינאים כבשו לזכות קבוצתו של מאניו רואיס.
    סזאר וייחו לא נבהלה מהגובה של אייקוצ'ו, והמשוררים ניצחו 2-1 את אינטי גז.
    המאמן הקולומביאני, לואיס סוארס, הצליח לשמור על כסאו המתנדנד, אחרי שחואן אאוריץ' ניצחו 2-0 את ספורט הוואנקאיו. השמועות האחרונות מדברות על-כך שהן חואן ריינוסו והן מאמן הנבחרת לשעבר, צ'מו דל סולר, מועמדים להחליף את סוארס, אם הציקלון ימשיכו לאכזב.
    לאון דה הוואנוקו יצאה מהג'ונגלים עם נקודה, אחרי 1-1 מול איקיטוס, בעוד חוסה גאלבס ואליאנסה אתלטיקו התנהגו כמו קבוצות תחתית טיפוסיות, וסיימו את משחקן ללא שערים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏8/7/10
  9. Franco מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏15/10/07
    הודעות:
    22,773
    לייקים שהתקבלו:
    2,210
    אני אישית מעריך את מארקאריאן ומצפה לראות אותו מביא שיפור לנבחרת הפרואנית, לא דבר קשה לאור היכולת לאחרונה, אבל צריך לסייג את המחמאות לשועל הוותיק. למרות ההצלחות שלו בפרו בשנות ה-90 אני לא יודע עד כמה האורוגוואי הוותיק מכיר היטב את הכדורגל המקומי שמהווה את הבסיס לנבחרת הזאת (בניגוד לפאראגוואי בזמנו). בגילו אני גם לא בטוח עד כמה פשוט זה יהיה להכנס פול טיים לתפקיד של מאמן נבחרת.

    בכל מקרה אני חושב שזו החלטה טובה, רק רציתי לסייג אותה קצת, איך התקשורת בפרו מקבלת את ההחלטה איתי?
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏13/7/10
  10. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    בצורה טובה מאוד. יש תמימות דעים לגבי ההחלטה, ופעם ראשונה מזה הרבה מאוד זמן שכולם נעשים שנעשה צעד נכון וחיובי מאוד. מה שכן, תמיד מסייגים זאת בכך שזה לא מספיק, והנשיא מנואל בורגה המושחת חייב ללכת הביתה.

    בורגה חגג במונדיאל, וטען להגנתו שהוא שם בשביל להחתים מאמן, ובסופו של דבר המאמן שהוחתם בכלל נמצא באורוגוואי. הבעיה הייתה לא רק שהוא טס על-חשבון ההתאחדות, אלא בזמן שמתנהלת נגדו חקירה על מעילת כספים וכו'. אפילו נשיא פרו, אלאן "אכלתי כמה אינדיאנים" גארסיה יצא נגדו באופן פומבי.

    עד עכשיו כל השחקנים, בעיקר הבינלאומיים, אמרו שזו החלטה מצויינת ועכשיו הגיע הזמן להילחם והם כבר מחכים ללבוש את החולצה הלבנה עם הסרט האדום, אלא שרוב הציבור כבר לא קונה את ההבטחות הללו, ויודע שהכוכבים הגדולים (וגם הפחות גדולים), לא משחקים בנבחרת עם כל הלב, ולא נראים מחוייבים אליה.
     
  11. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    Lucky 7
    אחרי 6 קלאסיקוס ללא ניצחון, גברה ביום שבת אליאנסה על אוניברסיטאריו, במשחק שעמד במרכז המחזור ה-23. ספורטינג קריסטל חזרה לנצח בדקה ה-90, סזאר וייחו וחואן אאוריץ' חילקו ביניהן את הנקודות, וסן-מרטין ממשיכה להשקיף על כולן מלמעלה.
    שערי המחזור והטבלה

    אוניברסיטאריו 0 - 1 אליאנסה לימה
    מאז שחזר גוסטבו קוסטס לאליאנסה הוא לא חווה את טעמו של הניצחון בקלאסיקו, שבארבעת המשחקים בעונה שעברה הקרמס ניצחו. בסיבוב הקודם כבר היה שיפור מסויים עבור הגרונס, שהמשחק הסתיים בתיקו, וביום שבת סוף-סוף הם ניצחו, שדווקא השחקן שקוסטס ייבש העונה (וכיכב בעבר במדי הקרמס), דוני ניירה, היה אחראי עליו.
    אוניברסיטאריו, עם המאמן החדש סלבאדור קפיטאנו, פתחה טוב יותר את המשחק, והגיע ללא מעט מצבים במחצית הראשונה, אבל סלומון ליבמן היה ביום מצוין. בדקה ה-12 לואיס רמירס יכל לעלות את הקרמס ליתרון, אבל ליבמן ירד היטב לכדור שנבעט מקרוב.
    עם פתיחת המחצית השנייה עלה לשחק פאולו הורטאדו במדי אליאנסה, וכבר אחרי דקה הוא כבש, אחרי כדור עומק ענק ששלח לעברו דוני ניירה, ובזמן שכל ההגנה הייתה עסוקה בזלאטן פרננדס, פאולו רץ לעבר הכדור והכניע מקרוב את ראול פרננדס, שיצא מהר וחשב שהצליח לסגור את כל השער, אבל הכדור פגע בקורה ונכנס פנימה. ניירה המשיך לעמוד במרכז העניין, ושלח כדור חופשי מצוין, אותו פרננדס הצליח להדוף. ככל שחלפו הדקות התחילו הקרמס ללחוץ על שערו של הליבמן, אבל חוסר מזל, בשילוב יציאות בטוחות של ליבמן לכדורי הגובה, מנעו את השוויון, ושלחו את קוסטס לחגוג.
    אליאנסה נשארת במקום השלישי, 9 נקודות מסן-מרטין, ורק שלוש מסזאר וייחו שבמקום השני. הקרמס מקום אחת מתחתם, במרחק 4 נקודות. במחזור הבא תארח אליאנסה את הקבוצה הלוהטת מאיקיטוס (שכבר ניצחה בלימה את אוניברסיטאריו), בעוד סלבאדור קפיטאנו ידריך את חניכיו החדשים בעוד משחק צמרת קשה, הפעם בטרוחיו מול סזאר וייחו.

    ספורט הוונקאיו 0 - 1 ספורטינג קריסטל
    מה כבר לא נאמר על הקבוצה של צ'ינו ריברה - החלום שהפך לסיוט, הבועה שהתפוצצה, השחקנים שמביישים את החולצה ועוד. ביום שבת הצליחו הסלסטס לכפר קצת על כל זה, שחזרו ממשחק החוץ הקשה בגבהים של הוואנקאיו עם שלוש הנקודות, ואיזה דרך טובה יותר מלעשות זאת בזמן הפציעות?
    המקומיים שלטו במשחק ברוב חלקיו, אבל עוף החול, אריק דלגדו, התעורר לחיים, ונתן הצגה מעולה בשער, שעצר פעם אחרי פעם את נסיונות האדומים. לקראת הסיום, עם כניסתו של קרלוס לובאתון, התעוררו האורחים, והתחילו לאיים על השער, שלובה בעט מרחוק אל המשקוף. לאחר מכן יכל צ'ינו חימנס לכבוש את הראשון, אחרי מסירת עומק של דמיאן איסמודס, אבל כשעקף את השוער הוא ברח יותר מדי לצד, ומזווית קשה בעט לקורה.
    אריק דלגדו הספיק לעצור עוד כדור חופשי מצוין של יוהאן סוטיל, ואז, בדקה ה-93, מסר מארסיו ולוורדה (שחזר מפציעה של כמעט חודשיים), אל איסמודס, והאחרון עקף את המגן המותש, ובעט בשמאל לחיבורים הקרובים.
    בסיום, קריסטל עולה למקום השישי, עדיין במרחק 14 נקודות מסן-מרטין, ו-8 מסזאר וייחו. ביום שבת הקרוב תארח הקבוצה של צ'ינו ריברה את אינטי גז, ותנסה סוף-סוף לנצח שני משחקים ברציפות.

    סזאר וייחו 1 - 1 חואן אאוריץ'
    הציקלון הגיע לשכנה מדרום טרוחיו, למעיין דרבי צפוני, נטולי ריימונד מאנקו, שחזר להולנד. בדקה ה-7 כבש מי אם לא מאייר קנדלו את הראשון במשחק, בבעיטה חופשית מצוינת. מכאן והילך האורחים שלטו באופן מוחלט במשחק, שהמשוררים ניסו בכל כוחם לשמור על היתרון המינימלי, אך כפי שקורה לא מעט פעמים, בסופו של דבר הם נענשו על ההתנהגות הזו, שישראל סונייגה השווה את התוצאה בדקה ה-89, אחרי נגיחה מקרוב.
    המשוררים רואים את אליאנסה נצמדת אליהם, בעוד הקבוצה מצ'יקלאיו יורדת למקום השביעי, הרחק הרחק מצמד המובילות.

    תוצאות נוספות
    סן-מרטין הביסה את חוסה גאלבס (במשחק שנערך בזמן גמר המונדיאל) 4-0, משערים של חרמן אלמאנו, פאבלו ויטי, רוברטו סילה וכריסטיאן קואבה.
    ספורט בויס ניצחה 3-2 את טוטאל צ'אלאקו, במה שעד לא מזמן היה הדרבי של קאייאו.
    לאון דה הוואנוקו גברה 1-0 על סיאנסיאנו המתפרקת, בעוד איקיטוס ניצחה בקרב תחתית חשוב 1-0 על אליאנסה אתלטיקו בפיורה. מלגר גברה בביתה על אינטי-גז 2-1.

    חדשות
    בעוד חמישה ימים ייפתח חלון ההעברות בפרו, והביצה גבר גועשת, הן בשמועות והן בהצגות שחקנים חדשים, שעיקר הרעש מגיע משלושת הגדולות.

    אליאנסה לימה - הקבוצה של קוסטס כבר איבדה מס' שחקנים (וככל הנראה השבוע סוף-סוף זלאטן פרננדס יעבור לניואלס, אחרי שהקבוצה מרוסאריו השיגה את האישור המשפטי להחתימו), ועכשיו הגיע הזמן לנצל את הכסף שהתקבל. בינתיים חזר פאולו דה לה האסה באופן רשמי לגרונס, אחרי 2 עונות בבית"ר. עוד נקשרו למועדון הקשרים רינאלדו קרוסאדו (שמשחק בליגה האירנית), וריימונד מאנקו.
    כרגע שניהם לא בתוכניות של קוסטס, שרוצה לרכז את המאמץ במציאת חלוץ, ומי שעשוי להגיע לעמדה זו הוא ג'וניור, ששיחק בעונה הקודמת בפרנקפורט מהליגה הגרמנית השנייה.
    אגב, הקשר יואל סנצ'ס מבוקש ע"י אסטודיאנטס, אבל נשיא אליאנסה, גיירמו אלארקון, שנמצא בארגנטינה כדי לסגור את פרטי ההעברה של חוסה פרננדס, אמר שהוא לא ישוחרר בשום מקרה.

    ספורטינג קריסטל - גם הקבוצה מרימאק, כצפוי, נמצאת במרכז העניינים, שבמקרה שלה 2 שחקנים כבר שוחררו מהמועדון, ואחרים יילכו בעקבותיהם ככל הנראה. מבחינת החיזוקים, מלך השערים של איקיטוס בעונה שעברה, אנדי פאנדו, כבר חתם בקבוצה, והקשר האורוגוואי, מריו לגיסאמון, שמשחק בחוסה גאלבס, קרוב מאוד לחזור ולשחק תחת צ'ינו ריברה.
    מי שירד מהפרק אחרי שהיה נדמה שהכול סגור הוא קשרה של סן-מרטין, פדרו גארסיה. אניבל רואיס מתעקש לא לשחרר אף שחקן, עקב כך שב-4 לאוגוסט המוליכה תתחיל לשחק בסודאמריקנה.
    בינתיים התארח באימוני הקבוצה אנדרסון קואטו, הקשר הצעיר המשחק בלך-פוזנן הפולנית. נראה כי הביקור עומד להפוך למשהו קבוע, ושקואטו יישאר ברימאק עד סוף דצמבר.
    מה שמוזר בכל הסיפור הזה, שעדיין לא עלה שום שם קונקרטי לגבי שחקני הגנה, החלק היותר בעייתי בקבוצה. ובתוך כך, סגן נשיא הקבוצה, חוסה אוסטרלינג, התפטר מתפקידו, לשמחת האוהדים, שעכשיו מחכים שגם המנהל הספורטיבי, "העיוור" אובליטאס, יילך בעקבותיו.

    אוניברסיטאריו - המאמן החדש, סלבאדור קפיטאנו, רוצה לחזק את הקבוצה, בשביל לחזור למאבק האליפות. בינתיים הוחתם, שלא על דעתו, החלוץ הארגנטינאי דריו אלברטו חיחנה, ששיחק בסן-טלמו מהליגה השנייה בארצו. מה שקפיטאנו הצהיר שהוא באמת רוצה, זה "10" טוב, בעיקר בעקבות עזיבתו של המקסיקני המצוין פיטו אספינוסה.
    למרות זאת, נשיא המועדון, חיימה לאון, אמר שלא יגיעו יותר שחקנים, בעיקר בגלל המצב הפיננסי עליו נקלעה האלופה.

    סן מרטין - מאניו רואיס הצליח לגרום למנהלים להכריז שלא ישוחררו שחקנים, ואמר שעכשיו "יש לו יותר מדי כיסאות ריקים", ושצריך לחזק את הסגל לקראת הסודאמריקנה. הראשון להגיע הוא החלוץ האורוגוואי ברייאן רודריגס בן ה-23, שמגיע בהשאלה מפניירול.

    חואן אאוריץ' עלולה דווקא להיחלש, שהמגן הימני המצוין רוברטו גיסאסולה על-סף חתימה ברוסאריו סנטראל, שירדה לליגה השנייה בארגנטינה.

    אגב, "אל מאגו" סרחיו מארקאריאן כבר הראה את כישורי הקוסמות שלו, שבלי לשחק בכלל עלתה פרו למקום ה-38 בדירוג פיפ"א, ומיצבה את עצמה במקום השישי בדרום אמריקה, למרות שהיא סיימה את המוקדמות במקום האחרון!
     
    נערך לאחרונה ב: ‏16/7/10
  12. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    הצמרת לוהטת
    בשבת וראשון שוחק המחזור ה-24 בליגה הפרואנית, במהלכו נפלו שתי המוליכות בקרבות צמרת - סן-מרטין, שהפסידה בחוץ ללאון דה הוואנוקו, וסזאר וייחו, שנוצחה בביתה ע"י אוניברסיטאריו. הצלעות אחרות ב"שביעייה" - אליאנסה לימה, ספורטינג קריסטל וחואן אאוריץ', ניצחו בביתם, ועכשיו, שסן-מרטין וסזאר וייחו עומדות לשחק גם במסגרת הקופה סודאמריקנה, נראה שהאליפות פתוחה מתמיד.
    אגב, לא פחות מ-27 שערים הובקעו בשבעת המשחקים, שרק במשחק אחד הובקעה רק שער אחד, ובכל השאר לפחות שלושה.
    שערי המחזור והטבלה

    סזאר וייחו 0 - 1 אוניברסיטאריו
    באופן לא ממש מפתיע, המשחק היחיד שהובקע בו רק שער אחד היה של אוניברסיטאריו, שיצאה מטרוחיו עם ניצחון, למרות כל הבעיות שהיו אצלה השבוע. חלק משחקני הקרמס, ובראשם החלוץ פיירו אלבה, יצאו כנגד המאמן החדש, סלבאדור קפיטאנו, והיו אפילו דיבורים על חרם. מנהלי הקבוצה אמרו שהם עם המאמן "לאורך כל הדרך", ואם הוא ייבקש, ישוחררו שחקנים סוררים.
    במשחק עצמו פיירו אלבה לא שותף, וכרגיל, ההתקפה לא ממש תיפקדה, ומי שלקחו אחריות, בשני צדי המגרש, היו שחקני ההגנה, והקשר האחורי ריינר טורס. אחרי מחצית שנייה סגורה, נכנס טורס לרחבת המארחים בדקה ה-50, והוכשל בבירור ע"י נאקאיה, ללא תגובה של השופט. למשוררים הייתה הזדמנות מצוינת לעלות ליתרון לאחר-מכן, שהקטור הורטאדו קיבל את הכדור ברחבת החמש, אבל ראול פרננדס סגר אותו מצוין והציל את האלופה. אגב, "סופרמן" מבוקש ע"י מאמן סן-לורנסו, רמון דיאס.
    בדקה ה-70 הגיע השער של הקרמס, שכדור חופשי של לואיס רמירס הגיע לראשו של המגן חסוס רבאנאל, שנגח פנימה. ההגנה החסונה של האלופה שמרה על היתרון על הסיום, וכך קפיטאנו רשם ניצחון ראשון.
    למרות הניצחון, הקרמס ירדו למקום החמישי, אבל צמצמו את הפער מהמשוררים, שעדיין במקום השני, ל-4 נקודות. בשבוע הבא קפיטאנו וחניכיו יארחו את ספורט הוואנקאיו, בעוד סזאר וייחו תתארח אצל המוליכה, סן-מרטין.

    לאון דה הוואנוקו 4 - 2 סן מרטין
    האריה ממשיך לשאוג ולהפיל את הגדולות באצטדיון המוזר שבתפר בין ההרים לג'ונגלים. בדקה ה-14 עלו דווקא האורחים ליתרון, מהקפצה יפה של החלוץ חרמן אלמאנו, אבל לאחר מכן היו אלה רק "הקרמס של הצפון" על המגרש. בדקה ה-23 השווה הקולומביאני לואיס פראה מהנקודה הלבנה, אחרי עבירה ברורה של ראמוס על החלוץ הברזילאי רוניילה קליירה, והשניים התחילו בריקודים.
    בדקה ה-54 "רוני" העלה את המארחים ליתרון, אחרי מהלך התקפי מצוין שהתחיל אצל פראה, ונמשך בדאבל-פס של קליירה ואבר צ'אבס ברחבה. 4 דקות לאחר מכן כבש רוני את השני שלו, עם נגיחה מדוייקת לפינה אחרי הגבהה של הארגנטינאי, גוסטבו רודאס. בדקה ה-76 גם צ'אבס הצטרף לחגיגות, אחרי בישול נהדר של לואיס פראה. רונאלד קינטרוס צימק בדקה ה-83, מה שלא ממש ניחם את מאניו רואיס, על ספסלה של המוליכה.
    בסיום, לאון דה הוואנוקו עם שיא עולמי של 6 נקודות ביומיים, אחרי שביום שישי קיבלה הקבוצה מהצפון ניצחון טכני על חוסה גאלבס, לאחר שהאחרונה לא שילמה את חובותיה בזמן לקראת המשחק בין השתיים, אי-שם בתחילת הסיבוב הראשון. בעקבות כך עלתה העולה החדשה למקום הרביעי, 8 נקודות מהמקום הראשון, ו-2 בלבד מהמקום השני, המוליך לגמר. הקרמס של הצפון יתארחו בשבוע הבא בקאייאו, אצל ספורט בויס מהתחתית.

    אליאנסה לימה 4 - 1 איקיטוס
    הנובלה של "זלאטן" פרננדס נמשכת. אחרי שלאלארקון נמאס מהבעיות של ניואלס, והכריז שהחלוץ יישאר באליאנסה עד סוף העונה, התחילו לצוץ עוד ועוד מועמדות לקלוט את פרננדס אצלן, ביניהן ארחטינוס ג'וניורס, והעולה החדשה אול-בויס, שחלוצה "אוגרו" פביאני המוכר נפצע.
    איכשהו, כל הסיפורים האלו לא משפיעים על פרננדס, שממשיך בכושר הנהדר שלו, ואולי ממשיך להעלות את מחירו. בדקה ה-19 כבש זלאטן את הראשון, שהמשיך פנימה בעיטה של הקפטן הנרי קינטרוס שנבלמה בקורה, וניגש להראות לקהל מה באמת חשוב. 11 דקות לאחר מכן הגיע השני, שפאולו הורטאדו, שהביא לקוסטס את הניצחון בקלאסיקו בשבוע שעבר, כבש גם הפעם, ב"מדיה צ'אלאקה" ממרכז הרחבה. קינטרוס המשיך לבעוט לקורות, ובדקה ה-53 סרחיו אלמירון צימק את התוצאה, שגבר באחד-על-אחד על סלומון ליבמן.
    בדקה ה-70 עוד מהלך התקפי מצוין מצא את פרננדס, שבעט למשקוף. 4 דקות לאחר מכן הוא כבר מצא את הרשת, שפאולו הורטאדו שלח עוד כדור לרחבה, והתקלות משולשת של זלאטן, השוער דיטורו והבלם רודריגס נגמרה איכשהו עם הכדור ברשת של האורחים. הרביעי הגיע בדקה ה-91, אחרי מהלך אישי נהדר של יואל סנצ'ס, שמבוקש ע"י אסטודיאנטס. הקבוצה מלה-פאלטה הציעה לאליאנסה להעביר לבעלותה את כרטיסו של אדגר גונסאלס (המושאל מאסטודיאנטס לאליאנסה), ועוד סכום כסף בתמורה לסנצ'ס, אלא שאלארקון נקב בסכום גבוה מדי, ונראה שסאבז'ה מוכן להסתפק בקשר אחר, יאן טרגודרה.
    הנגרוס משתווים לסזאר וייחו שבמקום השני, ובשבוע הבא יתארחו בצ'ימוטה, למפגש עם חוסה גאלבס.

    ספורטינג קריסטל 4 - 1 אינטי גז
    האם הסלסטס חוזרים? מחצית שנייה מצויינת של המארחים הציתה את הדמיון לאוהדיה, שעדיין מפנטזים לסיים את העונה מלאת המהמורות עם אליפות.
    כרגיל, המשחק החל רע מאוד עבור החבורה מרימאק, שכבר בדקה החמישית עלתה הקבוצה מאייקוצ'ו ליתרון, אחרי שער עצמי של יושי יוטום, שתופקד הפעם בעמדת המגן השמאלי. בהמשך היו לאורחים עוד מס' הזדמנויות להגדיל את התוצאה, הטובה שבהן בדקה ה-30, אז החלוץ הקולומביאני נגרטה עמד חופשי מול אריק דלגדו, אבל בעט מעל השער. כרגיל בכדורגל, שלא כובשים סופגים, וכבר אחרי 2 דקות הגיע השוויון של הסלסטס, מרגליו של מי אם לא צ'ינו חימנס, שהבקיע מזווית קשה אחרי יציאה לא טובה של השוער לאורה. על-סף סיום המחצית הראשונה הגיעה הנקמה של יוטום, שאחרי דאבל-פס מצוין עם חימנס, עקף את לאורה, גלגל פנימי, והעלה את הסלסטס ליתרון בדקה קריטית.
    המחצית השנייה כבר נראתה שונה לגמרי, שהשאלה הייתה רק כמה זה ייגמר, אחרי שליטה מוחלטת של הסרווסרוס. בדקה ה-51 הגיע השלישי, היישר מבית-הספר להתקפות מתפרצות של גרמניה, אחרי שדמיאן איסמודס מסר מצוין לצ'וריאנו פאלאסיוס, שהמשיך בנגיעה מדוייקת לצ'ינו חימנס, ושעם נגיעה לא פחות מדויקת הנחית את הכדור ברשת, וכך עלה למקום הראשון בטבלת מלך השערים, עם שערו ה-19 העונה. בדקה ה-88 חתם את תוצאת המשחק מארסיו ולוורדה, עם שערו הראשון במדי הסלסטס.
    הקבוצה של צ'ינו ריברה נשארת במקום השישי, במרחק 5 נקודות בלבד מסזאר וייחו. בשבוע הבא ייצאו הסלסטס לג'ונגלים, למשחק נגד איקיטוס.
    ובתוך כך, החתימה הקבוצה מרימאק את החיזוק ההגנתי הראשון שלה, בדמותו של הבלם הקולומביאני בריינר בונייה מונטאניו, שלא מצא את מקומו בבוקה ג'וניורס(עידן, אשמח לשמוע את דעתך עליו).

    חואן אאוריץ' 2 - 1 טוטאל צ'אלאקו
    הקבוצה מצ'יקלאיו הצליחה להחזיר לשורותיה את ריימונד מאנקו, אחרי שקנתה את כרטיסו מאיינדהובן. בנוסף היא החתימה עוד שחקן שקושר לאליאנסה, רינאלדו קרוסאדו. למשחק ביום ראשון השניים עוד לא היו רשומים, אבל הציקלון הסתדרו בלעדיהם, וניצחו בשיניים 2-1, מצמד של החלוץ מפנמה, לואיס טחאדה.
    קבוצתו של לואיס סוארס נשארת במקום השביעי, 7 נקודות מהמקום השני, ו-13 מהראשון. בשבוע הבא הם יארחו את סיאנסיאנו, בתנאי שזו תשלם את חובותיה לשחקנים.

    אליאנסה אתלטיקו 4 - 0 ספורט בויס
    הקבוצה מפיורה הביסה בביתה את הבויס במשחק תחתית חשוב, ויצאה מהמקום האחרון, אליו נקלעה חוסה גאלבס. אליאנסה עדיין רחוקה שלוש נקודות מסיאנסיאנו שמעל הקו האדום, ו-4 נקודות מהבחורים מקאייאו, שבמקום ה-13.

    ספורט הוואנקאיו 3 - 0 מלגר
    הקבוצה מהוואנקאיו חזרה לנצח בביתה, אחרי ההפסד בשבוע שעבר לקריסטל. אירבן בייבי אבילה, שמועמד להגיע לאליאנסה אם חוסה פרננדס יעזוב, כבש צמד, וחאבייר סאלאסאר השלים את התוצאה, במשחק "הבטן" הזה.

    סייאנסיאנו - חוסה גאלבס
    משחק התחתית הזה לא שוחק, אחרי שסיאסיאנו לא שילמה את חובותיה לשחקנים בזמן. צחוק הגורל הוא שחוסה גאלבס, שספגה ביום שישי הפסד טכני מאותה סיבה, עלולה לזכות כעת בניצחון טכני, ובשלוש נקודות מאוד חשובות במאבקי התחתית.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/7/10
  13. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    איתי, הייתי רוצה קודם להתייחס ללואיס אלברטו פראה. שחקן בית שלנו (אתלטיקו נאסיונל), היה לו איזה סמסטר טוב אצלנו לפני שנתיים אבל מאז לא קיבל יותר מדי צ'אנסים ואני שמח שהוא מצא את מקומו בפרו. דווקא עכשיו כשיש לקבוצה בעית חלוצים, פראה יכול היה לעזור לנו. הוא, אגב, בנו של בלם העבר המיתולוגי של נבחרת דור הזהב בשנות ה-90, לואיס קרלוס פראה.

    לגבי בריינר בוניז'ה, הליגה הפרואנית כנראה תתאים לו. לא הבנתי איך בוקה לקחו שחקן (בהמלצת חורחה ברמודס הגדול) שלא שיחק ולו דקה אחת בליגה הראשונה, אלא רק בליגה השניה עם בוקאראמנגה וככה זה גם נראה. לא שיחק הרבה בארגנטינה וכששיחק, לא הראה יותר מדי למעט כניסה אחת מאוד ברוטלית במשחק מול קולון. קשה לי להביע את דעתי מאחר ומעולם לא ראיתי אותו משחק וגם בקולומביה בקושי שמעו עליו עד המעבר לבוקה, אני מניח שבליגה הפרואנית הוא ישתלב טוב כי בכל זאת אין מה להשוות אותה אל מול הארגנטינאית. המצחיק הוא, שעוד בבוקה שקלו להשאיר אותו, אחרי שקראתי את הפוסט שלך אני מבין שהם התפכחו מהר מאוד...... http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/tongue.Xxx

    http://www.clubsportingcristal.com/web/wp-content/uploads/2010/07/refuerzo.Xxx
    בגדי המלך החדשים של בוניז'ה http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/wink.Xxx

    אגב, לא פחות מ-5 קולומביאנים באינטי גז......
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/7/10
  14. itay7 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/4/10
    הודעות:
    1,596
    לייקים שהתקבלו:
    59
    הפחדת אותי עכשיו. בהתחשב ברכש הנוראי שביצע אובליטאס בעונות האחרונות, עולה החשש שמדובר בעוד "פאקט", בדומה לבלם הנכה הנוכחי, ריקרדו מרטינס הפראגוואי.

    לגבי פראה, אכן הוא חווה עונה מצוינת, גם מבקיע הרבה שערים (רבים מהנקודה הלבנה), וגם בבישולים ובכלל בתרומתו לחלק ההתקפי הנהדר של לאון. למרות זאת, איכשהו עדיין אין דיבורים על מעבר שלו, או של הארגנטינאי רודאס, לקבוצה יותר גדולה, אולי בגלל שהצלע הנוספת במשולש, קליירה, היה אחד מהכשלונות הגדולים ביותר של אוניברסיטאריו.
    אל תשכח שמדובר בקבוצה קטנה עם קהל תומך, שתורם ליתרון אדיר במשחקי הבית (יחד עם הגובה). אני לא ממש בטוח שהוא היה מסוגל לעמוד בלחץ ולשחק כך בקבוצתך, או אפילו בקבוצתי ...
     
  15. idans10 Carlos El Pibe Valderrama מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏30/1/09
    הודעות:
    15,572
    לייקים שהתקבלו:
    1,921
    תשמע, לגבי בוניז'ה, יכול מאוד להיות שדווקא בפרו הכל יתחבר לו. הוא מגיע לקבוצה גדולה במדינה והוא ירצה להוכיח שיש לו כדורגל אחרי הפיאסקו בבוקה. ייתכן ואובליטאס החליט להביא אותו כי הוא חשב שמה שהתאים לבוקה בטוח יתאים לסלסטס. שיהיה לכם בהצלחה איתו בכל מקרה http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/wink.Xxx