פיגוע ירי יהודי בת"א

הנושא בפורום 'פורום אוף טופיק' פורסם ע"י Selby, ‏2/8/09.

  1. Tony Adams Member

    הצטרף ב:
    ‏19/12/06
    הודעות:
    5,889
    לייקים שהתקבלו:
    0
    א. שמחתי לראות שלא כולם ישר קמו והפנו אצבע מאשימה לחרדים. יש סיכוי שזה היה חרדי, והוא לא נמוך, אני חושב שזה די ברור לאנשים. אבל כל עוד אנחנו לא יודעים, עדיף להיות חכמים ולשתוק.
    ב. זה באמת רצח נוראי, ואין שום מקום לשפיכות הדמים הזאת. אי אפשר לבא ורצוח אנשים רק בגלל נטיותם המיניות. בן אדם המתנגד לכך (או עדה, דת וכו') יכולים להפגין ויכולים להגיד את שלהם כל עוד זה לא גובל בהסתה ולא גובל באלימות.
    ג. שמחתי לראות את הרבנות הראשית ואת הרב לאו יוצאים ומגנים את הרצח הזה ואומרים במפורש שהרצח הזה מתועב ושהוא יותר מתועב עקב כך שהוא נעשה עקה נטיות אלו ואחרות.
     
  2. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,993
    לייקים שהתקבלו:
    3,506
    מין:
    זכר
    מצעד הגאווה הווה בסיס מציט לתהליכים פונדמנטלים לשינוי חברתי במעמדה של הקהילה ההומו לסבית בעולם המערבי. עד לפני כן, קשר אינטימי מאותו המין נחשב לעבירה פלילית, במועדונים בניו יורק למשל, היו חוקים שאסרו על שני גברים לרקוד זה ליד זה מבלי שתהיה בינהם אישה. אותם המצעדים פתחו צהר לשינוי של התפסיה השמרנית-דתית ששררה עד אז בעולם. מאז כמובן ישנה התקדמות עצומה, אבל המקרה שאירע אמש רק הוכיח שהמלאכה עוד מרובה וזו לא רק זכותם, כי אם חובתם של בני האדם להליחם על חרותם, על זכותם להיות מה שהם מבלי להתבייש בכך או להרגיש נחות. אותם "השונאים" ששנואים בני אדם רק בשל הטענה שאלה שונים מהם, הם-הם האנשים שיש לגנות, ולא את אלה שחוגגים את האפשרות שניתנה להם להיות מה שהם ותוך כדי נסיון לשפר את המצב ולהביאו למקומות נידחים וחשוכים יותר. "לחיות בשקט" זה לחיות בשקט נפשי עם עצמך ועם החברה הסובבת אותך, לחיות בביטחה כמי שאתה, להיות מאושר כמי שאתה ולא רק כפי שאחרים היו רוצים לראות אותך. להיסתגר, להתחבא, לפחד, אלה לא נקראים "לחיות בשקט".
     
  3. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    לי אישית אין בעיה עם בחירה של אנשים לחיות ככה ולאהוב את מי שהם רוצים. ולמרות זה לא הייתי רוצה שהילד שלי יודיע לי שהוא בחר בזה.
    לא רק חרדים לא רוצים שהילדים שלהם יקבלו את הרושם שזה בסדר להיות הומו או לסבית, גם אם זה טבעי, זאת עדיין מוזרות. מצעדי הגאווה אולי נותנים לגאים הרגשה שהם חלק מהחברה, אולם אי אפשר לא להתייחס לעובדה שהם פוגעים ומזיקים להרבה אנשים.
     
  4. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    במי הם פוגעים ואיך בדיוק הם מזיקים?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/8/09
  5. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    זה באמת נראה לכם המקום המתאים להפגין את חכמתכם ברבים? 3 אנשים נרצחו. ראוי שתכבדו אותם ואת עצמכם ולפחות בדיון הזה תשמרו על רמה נאותה.

    חורה לי שהדיון כרגע מתעסק בהאשמות כלפי העדה (אף פעם לא הבנתי למה הם עדה. גם כאן יש הרבה מכך שהחבר'ה בוחרת בשבילנו איך להתייחס אליהם. הם זרם לכל הפחות) החרדית, כשעדיין לא ברורה זהותו של הרוצח. ואגב, גם אם יתברר כחרדי, מדוע להשליך מטיפשותו על יתר החרדים בישראל?
     
  6. Charlton Member

    הצטרף ב:
    ‏26/11/06
    הודעות:
    825
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מנהלים למה אתם לא מתייחסים למה שאייג'נט כתב? לא מגיע לו איזשהי אזהרה?
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/8/09
  7. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    לא ניסחתי את עצמי טוב. יכול להיות שעובדתית הם לא באמת פוגעים באף אחד.
    מספיק שיש להם התנגדות גדולה אצל 3 הדתות הגדולות שמתנגדות אליהם באופן נחרץ ולכן יש לקהילה מספיק אויבים.
     
  8. Nesta Warden of Milano היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏9/1/03
    הודעות:
    15,930
    לייקים שהתקבלו:
    174
    מין:
    זכר
    הדתות הגדולות נגד כל מה שלא בא טוב בעיניים שלהן.
     
  9. Der Kaiser Manuel Neuer מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏7/9/04
    הודעות:
    24,805
    לייקים שהתקבלו:
    335
    אני חושב שהוא הבין שכאן הנושא הוא קצת רגיש מהרגיל והוא לא יחזור על זה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏3/8/09
  10. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    וזה בדיוק מה שנורא לא מרגיז אותי. במה האנשים מאיימים עלינו? בזה שהם מעדיפים את אותו מין? השנאה להומואים/לסביות מזכירה לי בדיוק את שנאת היהודים. גם אנחנו בחו"ל 'שונים'. משום מה אנשים מחפשים תמיד שעיר לעזעזאל, קבוצה ש'שונה'.

    ודווקא בגלל הקטע הזה אני מתבייש כל פעם מחדש באנשי דת שמובילים מסע הסתה חסרת בושות בארץ. דווקא יהודים צריכים לדעת יותר טוב מכל אחד אחר מה קורה כשסתם מכפישים קהילה בגלל שהם 'שונים'.

    בכל זאת כרגע עדיין אין חשוד ואסור לנו להגיד שזה בגלל העדה החרדית או שהרוצח הוא בכל מקרה חרדי. בוא נראה מה יקרה בימים הבאים. אני מלא תקווה שהמשטרה עובדת שעות נוספות בשביל למצוא את המחבל הזה. יהודי, ערבי, דתי, חילוני, מבחינתי הרוצח מחבל. אם הוא בא לשם במטרה להרוג חפים מפשע הוא מחבל.

     
  11. 亚历山大帕托 Member

    הצטרף ב:
    ‏30/6/07
    הודעות:
    13,734
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ^ הומופוביה לשמה. אנשים באמת מופתעים שמקרה כזה יכול להתרחש במציאות שלנו? לא חייב להיות חרדי בשביל לרצות "להוקיע את התופעה", לחרדים פשוט יש ביצים לנקוט בצעדים דרסטיים.
     
  12. de Middenweg משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏5/7/08
    הודעות:
    26,765
    לייקים שהתקבלו:
    5,882
    יניב, אתה צודק, אבל לדעתי לא כל השונאים הם דתיים...יש לדעתי מספיק מטומטמים שאיחן להם דבר עם דת שיש להם בעיה עם הקהילה ההומו/לסבית.
     
  13. Nesta Warden of Milano היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏9/1/03
    הודעות:
    15,930
    לייקים שהתקבלו:
    174
    מין:
    זכר
    אני לא אמרתי דבר כזה, הדברים שלי כוונו נגד המנהיגים ונגד המוסדות העליונים של הדתות. לדעתי הרוצח הוא לא חרדי בכלל.
     
  14. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,993
    לייקים שהתקבלו:
    3,506
    מין:
    זכר
    לא בוחרים להיות הומוסקסואלים, אלא נולדים כאלה. אנשים בוחרים להיות מה שהם ולא להסתתר רק כי לאנשים הומופובים כמוך זה לא נעים.
     
  15. אמיר ע משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏28/12/04
    הודעות:
    18,260
    לייקים שהתקבלו:
    4,696
    אני לא חושב שלדעה יש כאן שמץ של רלוונטיות. אנחנו לא יודעים מי עשה את זה. כשאבי ניר הותקף, כולם דיברו על התוכנית של אורלי וילנאי. אף אחד לא חשב על דודו טופז. ומי רצח את רבין? דתי עם כיפה. הכל יכול להיות, ובאמת שאי אפשר לדעת עד שיתפסו את הבן אדם. אם יתפסו. אם זה איזה דפוק בראש שתכנן הכל לבד, יכול להיות שלעולם לא נדע מי זה היה...

    בנוגע לנושא השיחה העיקרי, קודם כל - למרות שמצעדי הגאווה די מגעילים אותי - אני יכול להבין מדוע הם מתעקשים לעשות אותם. ההומואים מופלים לרעה, נקודה. דברים שהם טבעיים עבור הסטרייטים - נישואים, למשל - הם סיפור אחר לחלוטין כשמדובר בהומואים. אם הם באמת היו שווי זכויות בכל תחום, אני בטוח שהם לא היו רואים צורך בהתבלטות הזו, אבל כל עוד המצב שונה, זה כמו הפגנה. קצת יותר מדי in your face, ועדיין - הצהרת נוכחות.

    והדתות, נו, שוין. איש באמונתו יחיה, אבל הרעיון של שני בנים מתנשקים (ויותר...) עדיין נשמע לי הרבה פחות מוזר מאשר אנשים שחיים על פי חוקים שנכתבו השד יודע מתי ועל ידי השד יודע מי, ומאמינים של"אלוהים יש סיבה" בכל פעם שעל פני כדור הארץ מתחוללת זוועה. ולא חסרות כאלו. אני מבין שדתיים רואים את ההומואים באותה צורה בדיוק, רק הפוך. זה בסדר. ההבדל הוא שהדתיים מפריעים להומואים במעשיהם, וההומואים מפריעים לדתיים רק בעצם קיומם והעובדה שהם לא מסתתרים בסמטאות חשוכות.