ביום שבת בבוקר (6:50 שעון ישראל - שידור ישיר בספורט 5), יתקיים מקצה הדירוג בפוג'י (יפן) - מירוץ מ"ס 15 בעונת 2007. תמונה מהאויר של מסלול פוג'י. http://www.f1-pics.com/japan07/fujispeedway_300.Xxx אורך המסלול הוא 4,563 מטרים. סה"כ הקפות: 67 (סה"כ מסלול: 305.721 ק"מ). להלן מסלול פוג'י בהדמייה יפה: http://www.sport1.de/pub/prod/formel1/kurse2007/japan.html רייקונן והמילטון סיימו ראשונים, בהתאמה, את שני מקצי האימונים שנערכו היום. במקצה האימון הראשון של הבוקר, סיימו נהגי פרארי במקומות 1 ו-2, כאשר קימי רייקונן (1:19.119 דק') הקדים את פליפה מאסה (1:19.498). פרננדו אלונסו הגיע אחריהם (1:19.667), ושותפו למקלארן - לואיס המליטון סיים רביעי (1:19.807). ניקו רוזברג (וויליאמס) סיים 5 (1:20.058), ורוברט קוביצה (ב.מ.וו) הגיע 6 (1:20.297). אלכסנדר וורץ (וויליאמס) הגיע 7 (1:20.441). יארנו טרולי, אדריאן סוטיל ואנתוני דייוידסון סגרו את העשיריה הראשונה. במקצה האימון השני של היום, סיימו שני נהגי מקלארן במקומות 1 ו-2, כאשר לואיס המילטון (1:18.734 דק') הקדים את פרננדו אלונסו (1:18.948). נהגי פרארי, מאסה (1:19.483) ורייקונן (1:19.714), סיימו 3 ו-5 בהתאמה, כאשר יארנו טרולי מטויוטה בינהם (1:19.711). שני נהגי רנו, הייקי קובליינן (1:19.789) וג'יאנקרלו פיסיקלה (1:19.926) הגיעו במקומות 6 ו-7, בהתאמה. דייויד קולת'ארד, ראלף שומאכר ורוברט קוביצה סגרו את העשיריה הראשונה. * יש לציין שזוהי הפעם הראשונה שמתקיים מירוץ פורמולה 1 על המסלול בפוג'י. לואיס המילטון סיים ראשון את מקצה האימונים השני של היום. http://d.yimg.com/eur.yimg.com/ng/sp/reuters/20070928/07/3268052089.Xxx המידע והתמונות באדיבות האתרים הללו: האתר, האתר, האתר
מירוך ראשון על מסלול זה תמיד עניין..או יותר נכון מלא בתאונות http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/biggrin.Xxx .
למה לעזעזאל זה כל כך מוקדם? נראה לי שאני לא אראה בגלל השעה המוקדמת, רק שהמירוץ של היום שלמחרת לא יהיה בשעה כזו מוקדמת.
זה שהוא הנהג הכי טוב כיום כמעט כולם יודעים, אבל הוא לא מתאים לפרארי בגלל האופי המסריח שלו. אוף... בשידור הישיר אני כבר ישן, והשידור החוזר מתנגש בדיוק על אינטר-רומא http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/dry.Xxx
לואיס המילטון יזנק ראשון מחר (6:20 בבוקר שעון ישראל - שידור ישיר בספורט 5+) במירוץ מ"ס 15 של העונה - מירוץ פוג'י (יפן). בתום מקצה דירוג דרמטי, לואיס המילטון (בריטניה, מרצדס - מקלארן) סיים ראשון (1:25.368), והקדים את שותפו לקבוצה - פרננדו אלונסו (ספרד) רק ב-70 אלפיות השניה, ויזנק מחר מהפול פוזישן בפוג'י (יפן). עוד דבר שיש לציין היה מזג האויר, כאשר בכל מקצה הדירוג ירד גשם שוטף, וזו גם התחזית למחר. יתר העשיריה הראשונה: קימי רייקונן (פינלנד, פרארי) יזנק 3. פליפה מאסה (ברזיל, פרארי) יזנק 4. ניק היידפלד (גרמניה, ב.מ.וו סאובר) יזנק 5. ניקו רוזברג (גרמניה, וויליאמס-טויוטה) יזנק 6. ג'נסן באטן (בריטניה, הונדה) יזנק 7. מארק וובר (אוסטרליה, רד בול) יזנק 8. סבסטיאן ווטל (גרמניה, ב.מ.וו סאובר) יזנק 9. רוברט קוביצה (פולין, ב.מ.וו סאובר) יזנק 10. יתר הדירוג: 11. ג'יאנקרלו פיסיקלה 12. הייקי קובליינן 13. דיוויד קולטארד 14. יארנו טרולי 15. ויאנטוניו ליוצי 16. ראלף שומאכר 17. רובנס באריקלו 18. אלכסנדר וורץ 19. אנתוני דייוידסון 20. אדריאן סוטיל 21. טאמוקה סאטו 22. סאקו יאקאמוטו להלן המסלול בפוג'י: http://www.f1-live.com/f1/img/circuit/circuit_fuji.Xxx http://www.f1-live.com/f1/img/en/legende_circuit.Xxx קרדיט ועוד מידע באתרים: האתר, האתר
אני דיי בטוח שרוסברג קיבל עונש על כך שהחליף מנוע באחד ממקצי החימום ולכן הוא הורד 10 מקומות בגריד, כלומר הוא יזנק מהמקום ה-16 ולא השישי.
כמו רוב המירוצים בגשם, המנצח הוא מי שעושה הכי פחות טעויות, ואחרי 15 מרוצים ללא פרישות לצמד המקלארנים, לא מפתיע שאחד מהם לא סיים את המירוץ המטורף הזה. המילטון עשה צעד עצום בדרך לתואר, להשמיט 12 נקודות יתרון ב2 מירוצים זה משהו שקשה עבור כל נהג, ועבוד אחד כמו המילטון זו כמעט משימה בלתי אפשרית. פרארי איכשהוא הצליחו להביא את צמד המכוניות שלהם לטופ 6 ואחרי החלטות מוטעות עם צמיגי הביניים בהתחלה, האסטרטגיה שלהם למעשה הפכה ללא רלוונטית אך התזמון של התדלוקים שלהם לצד המון מזל הציל להם את המירוץ. אני בכלל לא מבין איך מאסה הצליח להגיע לעשירייה עם הנהיגה השערוריתית שלו היום. ווטל היה קרוב להשיג פודיום, או לפחות מקום מכובד בצמרת אלמלא חוסר המזל המשווע שלו, גם לו וגם לבאטן, שעד שמצליח לרשום מקצה דירוג טוב מאבד את הכנף הקדמית ושוב חוזר לסוף הגריד. הדבר המעצבן במירוץ הזה היו 18 ההקפות הראשונות. בשלב מסוים רציתי לחזור לישון כי הייתה תחושה שזה מה שנקבל עד הסיום. מענין לשמוע מה יהיה לאלונסו להגיד אחרי המירוץ ועל שני המירוצים שנשארו, כי לזכות באליפות השנה יהיה לו קשה עד בלתי אפשרי.
לואיס המילטון סיים ראשון בפוג'י, במירוץ מ"ס 15 של העונה בפורמולה 1. בתום מירוץ מטורף ש-19 ההקפות הראשונות שלו נערכו מאחורי מכונית הבטיחות כשגשם מציף את המסלול, הצליח לואיס המילטון (בריטניה, מקלארן-מרצדס) שזינק ראשון, לשמור על מקומו עד לסיום המירוץ. הוא הקדים את הייקי קובליינן (פינלנד, רנו) המפתיע ב-8.377 שניות. את הסיפור של המירוץ סיפק כאמור הגשם, שגרם למארגנים להזניק את המירוץ תחת מכונית הבטיחות, ורק בהקפה ה-19 המירוץ הפך לתחרותי, דבר ששיבש את כל מהלך המירוץ שגם גלש אל מעבר למגבלת הזמן המותר. יש לציין שאלוף העולם, פרננדו אלונסו (ספרד, מקלארן-מרצדס) פרש מהמירוץ אחרי 41 הקפות בגלל תאונה. לואיס המילטון רושם ניצחון רביעי העונה בפורמולה 1. http://d.yimg.com/eur.yimg.com//ng/sp/eurosport/20070930/06/3631052720.Xxx דירוג הנהגים במירוץ פוג'י: 1. לואיס המילטון (בריטניה, מקלארן-מרצדס) - 10 נק' 2. הייקי קובליינן (פינלנד, רנו) - 8 נק' 3. קימי רייקונן (פינלנד, פרארי) - 6 נק' 4. דייויד קולת'ארד (בריטניה, רד בול) - 5 נק' 5. ג'יאנקרלו פיסיקלה (איטליה, רנו) - 4 נק' 6. פליפה מאסה (ברזיל, פרארי) - 3 נק' 7. רוברט קוביצה (פולין, ב.מ.וו. סאובר) - 2 נק' 8. ויאנטוניו ליוצי (איטליה, טורו רוסו) - 1 נק' שבעה נהגים לא סיימו את המירוץ. אליפות הנהגים (כללי - לאחר 15 מירוצים): 1. לואיס המילטון (בריטניה, מקלארן-מרצדס) - 107 נק' 2. פרננדו אלונסו (ספרד, מקלארן-מרצדס) - 95 נק' 3. קימי רייקונן (פינלנד, פרארי) - 90 נק' 4. פליפה מאסה (ברזיל, פרארי) - 85 נק' 5. ניק היידפלד (גרמניה, ב.מ.וו. סאובר) - 56 נק' 6. רוברט קוביצה (פולין, ב.מ.וו. סאובר) - 35 נק' 7. הייקי קובליינן (פינלנד, רנו) - 30 נק' 8. ג'יאנקרלו פיסיקלה (איטליה, רנו) - 21 נק' 9. ניקו רוזברג (גרמניה, וויליאמס-טיוטה) - 15 נק' 10. אלכסנדר וורץ (אוסטריה, וויליאמס-טויוטה) - 13 נק' 11. דייויד קולת'ארד (בריטניה, רד בול) - 13 נק' 12. מארק וובר (אוסטרליה, רד בול) - 10 נק' 13. יארנו טרולי (איטליה, טויוטה) - 7 נק' 14. ראלף שומאכר (גרמניה, טויוטה) - 5 נק' 15. טקומה סאטו (יפן, סופר אגורי) - 4 נק' 16. סבסטיאן ווטל (גרמניה, ב.מ.וו סאובר) - 1 נק' 17. ויאנטוניו ליוצי (איטליה, טורו רוסו) - 1 נק' 18. ג'נסן באטן (בריטניה, הונדה) - 1 נק' אליפות היצרנים (כללי - לאחר 15 מירוצים): 1. פרארי - 170 נק' 2. ב.מ.וו. סאובר - 92 נק' 3. רנו - 51 נק' 4. וויליאמס-טויוטה - 28 נק' 5. רד בול - 23 נק' 6. טויוטה - 16 נק' 7. סופר אגורי - 4 נק' 8. הונדה - 2 נק' 9. טורו רוסו - 1 נק' המירוץ הבא יערך בעוד כ-שבוע (7.10) בשנחאי (סין). המידע והתמונה באדיבות אתרים הללו: האתר, האתר
חבל על ווטל ווובר שהיו מאוד קרובים לעשות סנסציה. היה מירוץ מאוד מעניין (פרט להקפות הראשונות), אישית מאוד נהנתי! הרגשתי שנעשה אבל קטן לקוביצה על ההתקלות שלו עם המילטון - לא הוא האשם לדעתי אבל זה לא משנה כלום עכשיו.
אני פותח את הטלוויזיה ומה אני רואה, מכונית מקלארן מחליקה, ואז אני רואה את הכיתוב למטה שכתוב F Alonso, ועולה חיוך גדול על הפרצוף, במיוחד שראיתי אותו אחר כך ליד הגדר מסתכל על המכונית שלו. כל סיכוי קלוש שהיה (יותא נכון, לא היה) לרייקונן לקחת את אליפות הנהגים נעלמה, אז אני "אסתפק" באליפות היצרנים. http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/smile.Xxx
מרוץ משוגע היה היום ללא אלונבו שדפרש באמצע, המילטון בטוח זזגה באליפות הנהגים ומקקוה שריקונן יסיים שני לפני אלונסו!
כן דווקא למה לא, זה אפשרי. כל עוד הספרדי מקבל בראש ומאבד גובה זה חגיגה כפולה ומכופלת http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/cool.Xxx
http://images.one.co.il/images/d/400_221/gg773778.Xxx מכונית המקלארן של אלונסו. http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/biggrin.Xxx פשוט תענוג לראות את התמונה הזאת, תמונת היום ללא כל ספק.