פורמולה 1 - אלונסו הוא אלוף 2005

הנושא בפורום 'פורום ספורט כללי' פורסם ע"י בית"רי מלידה, ‏6/3/05.

  1. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    גם אני בתור אוהד של רייקונן(לא משנה לאיפה הוא ילך)....
    אתם באמת חושבים שאחד כזה יכול לדגדג את העלית של פורמולה 1?
    מהלך לעתיד של פרארי בהחלט לא להווה http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/cool.Xxx
     
  2. Riki Member

    הצטרף ב:
    ‏13/7/05
    הודעות:
    5,747
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ברור שפורמולה ואופנוע זה לא אותו דבר. הדבר היחיד שאפשר לומר בוודאות זה שלבחור יש כשרון יוצא דופן ונדיר.
    בוא אני יתן לך דוגמה, בעבר הלא רחוק ניסה רוסי לנהוג בראלי במונזה עם סובארו הוא הגיע שני אחרי רנלדו קאפלו נהג הסקודה.
    הפרש של 6 שניות בניהם, הנתון המענין הוא שהוא עקף את אלוף העולם לשעבר קולין מק'רי בלא פחות ולא יותר מ43 שניות, שזה המון.
    אחרי זה נערך מרוץ קטן נוסף, רוסי נגד שני נהגי סקודה, קאפלו מק'רי ונחש מה, הוא ניצח את שניהם.
    עזוב את זה שפעם רוסי פרש מהראלי אחרי תאונה, הבחור מדהים.
    עד עכשיו הנסיון של רוסי בפורומולה מסתכם ב 40 הקפות בפיוראנו ו-18 במוגלו.
    עדיין לא מדד ראוי כדי לשפוט האם הוא יהיה אחד מהגדולים, מה שבטוח שרוסי רוצה רוסי גם יכול.
    כרגע פרארי החתימה את פליפה מאסה לצד שומאכר ולולן יש חוזה לעוד שנה במוטו שמשאיר לו שנה להתאמן ולהגיע לסבב עם רעב ומספיק ידע לזכות באליפות.
    עכשיו בקשר למה שרשמתי למעלה. נכון שהראלי והפורמולה זה לא אותו דבר ואין מקום להשוואה, פשוט ציינתי שלא רק באופנוע מופגן הכשרון של רוסי. גם שנה שעברה בנסיעה הראשונה שלו הוא עשה זמן שהיה בשני שניות פחות משל שומאכר. תגידו מה שתרצו הילד יודע לנהוג ולא משנה באיזה כלי רכב.
    לעומת המוטו ששם הכשרון האישי של הרוכב הוא הגורם המכריע בלי ספק, בפורמולה טיב המכונית היא הגורם המרכזי בניצחון.
    יש לרוסי המון על מה ללמוד, האופנוע שהוא בסך הכול 250 כ''ס לעומת המוכנית שהיא בעלת מנוע בנפח של 900 כ''ס, שטח המגע, התאוצה, תפסית הגלגלים על המסלול וכמו כן הבלימה וכו'.
    אהה ולירן....אתה חמוד אתה.... http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/rolleyes.Xxx
     
  3. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    אני שמח שהתעמקת, ואני שמח שאני חמוד...
    אבל אני ימשיך להציג את הפואנטה שלי, פרארי זה לא מה שהיה...הרי יש לה את אחד הנהגים הטובים בעולם..ולמרות זאת בשנה שעברה זה לא הספיק...פרארי החליפה צמיגים ,,ובכך מכרה את הנהגים שלה, עכשיו אין להם דרך לצאת מהחוזה....והם בבעיה!
    ועם כל הכבוד לרוסי..כמו שאמרת אין לו ניסיון. ראלי זה נחמד, אופנוע זה מגניב, אבל פורמולה 1 זה הבוגרים אם אפשר לקרא לזה ככה!
    אני בטוח, רוסי לא יצליח להיכנס לחמישיה הראשונה, דמיט אני לא סגור על עצמי ששומי יכנס....פרארי עשתה את טעות חייה!
     
  4. Riki Member

    הצטרף ב:
    ‏13/7/05
    הודעות:
    5,747
    לייקים שהתקבלו:
    0
    הרשה לי לצטט כתגובה את מה שכבר רשמתי. הפעם תקרא את זה בעיון רב יותר.
    ובמידה ולא הספיק אני יחדד את דבריי.
    1. נכון ראלי, מוטו ופורמולה זה לא אותו דבר, אבל יש לו כשרון.
    2. בדיוק, מסכימה איתך. כמו שאמרתי כלי הרכב שבוא אתה נוהג בפרומולה המרכיב המרכזי בכל אליפות.
    3. יש לו עדיין מה ללמוד, להתאים את עצמו לסבב שונה לחלוטין. אבל יש לו זמן הוא עוד צעיר ואפילו לא ילך בעונה הראשונה ילך בשנייה.
    אהה ועדיין אני חושבת שאתה חמוד... http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/rolleyes.Xxx
     
  5. EL Capitan Member

    הצטרף ב:
    ‏19/9/05
    הודעות:
    5,181
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בשנתיים האחרונות למי ששם לב, מלבד בעיית הצמיגים בעונה שעברה, המכונית של פרארי לא עשתה התקדמות כלל, ולכן נראה שהיא רק נחלשה. המכונית החדשה של שומאכר ופרארי בעונה שעברה הייתה כשלון. אם אני קימי (ואני כן! חחח), אני בכלל לא הייתי ממהר ללכת לפרארי (אולי קימי במקום אלונסו ברנו?).

    וחבל להרחיב על רוסי יותר מדי, כשריקי הביאה כאן נתונים מעניינים על הקריירה שלו, שמראים הכל. באמת מדברים עליו ככשרון ענק, ואם הוא ירצה, קצת אימונים והוא יכול להיות גדול גם בסבב הפורמולה 1.
     
  6. לייזר Member

    הצטרף ב:
    ‏9/12/05
    הודעות:
    1,366
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם הבעיה שלו עם ימאהה היא סיגריות, אז אין לו מה לחפש בסקודרי פרארי מרלבורו.

    הוא בכל מקרה לא יגיע כנהג מספר 1 של הקבוצה, אלא כמספר 2 של ראיקונן/שומאכר.

    באשר לספקות לגבי פרארי - הF2005 לא הייתה המכונית הטובה בסבב, אבל הבעיה העיקרית שלה היו הצמיגים. השנה הצמיגים יהיו אחרים, מהסוג שברידג'סטון אוהבת, כך שלא צריך לחשוש ממפלה חוזרת. ראיקונן, בדיוק כמו שומאכר, הוא נהג שידע לפצות על חיסרון יחסי של המכונית, אם יהיה כזה. אין לו מה לחשוש ממעבר לפרארי, לא מדובר כאן בקבוצה שמספקת מכונית תחרותית פעם בעשור (רנו/בנטון, שבכלל נמצאת בדרכה החוצה מהפורמולה 1 ומעבר אליה היא אחד מצעדי הקריירה הגרועים ביותר שאפשר לעשות).
     
  7. EL Capitan Member

    הצטרף ב:
    ‏19/9/05
    הודעות:
    5,181
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קימי אומר שהוא קרוב לחתימה בפרארי: "דיברו איתי על המצב עם שומאכר, אבל עדיין לא התחייבתי לאף אחד".
     
  8. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    לא מתלהב ממעבר של קימי אהובי לפרארי עם הצמיגים העלובים שלה, אבל לאן שקימי ילך אני הולך אחריו http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/smile.Xxx
     
  9. לייזר Member

    הצטרף ב:
    ‏9/12/05
    הודעות:
    1,366
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אתה לא מדבר במקרה על אותם צמיגים עלובים שהיו הקלאסה של הסבב במשך שנים, והעניקו לפרארי יתרון שהיה מעבר למגוחך בעונת 2002, נכון?

    אני לא מתלהב מקימי בפרארי גם כן, אבל מנקודת מבט הפוכה לחלוטין. נו טוב, אם את שומי למדתי לאהוב אז גם עם הפיני השתיין נסתדר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/12/05
  10. elad8 Member

    הצטרף ב:
    ‏14/8/05
    הודעות:
    23
    לייקים שהתקבלו:
    0
    וואי הפתעה
     
  11. Rosner VFB 1893 מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏29/5/05
    הודעות:
    21,635
    לייקים שהתקבלו:
    300
    מין:
    זכר
    לא חביבי, אני מדבר על הצמיגים החדשים של פרארי אותם היא קיבלה בחוזה חדש שנחתם שנה שעברה.
    אותם צמיגים הוליכו את פרארי לכישלון גדול בעונה האחרונה , על זה אני מדבר...
     
  12. לייזר Member

    הצטרף ב:
    ‏9/12/05
    הודעות:
    1,366
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם כך אתה פשוט לא יודע על מה אתה מדבר, כי פרארי עובדת עם חברת ברידג'סטון באופן רציף מ1999 ובאופן בלעדי, עם חוזה שמבטיח לקבוצה צמיגים המותאמים במיוחד למכוניותיה, מאז 2001. החוזה שנחתם בשנה שעברה הוא על המשך שיתוף הפעולה בין השתיים, כאשר החברה היפנית תמשיך לממן לפרארי את כל הטסטינג של הקבוצה ולהתאים אליה את הצמגים שלה, זאת בנוסף להזרמת כמות מזומנים מכובדת ביותר.

    מה שגרם למפלה של ברידג'סטון ב2005 היה שינוי בחוקה, שאסר על החלפת הצמיגים במהלך המירוץ. לברידג'סטון לא היה שום ניסיון במרוצי endurance מסוג כלשהו והיא נאלצה לבנות צמיג ללא כל ידע טכנולוגי מקדים, כשבנוסף לקושי הזה היו חתומות אצלה רק שלוש קבוצות - פרארי, ג'ורדן ומינארדי - מה שהגביל מאוד את הטסטינג שלה. מישלין הצרפתית היא ספקית הצמיגים הבולטת ביותר בתחום הזה, כשיש לה ניסיון עצום במרוצי 24 שעות. אפשר לדמות את זה לאלוף עולם ב800מ' שפתאום נאמר לו להתחיל לרוץ מרתון.

    התקנות שונו שוב לקראת עונת 2006 ואנחנו חוזרים כאן לנקודה החזקה של ברידג'סטון לאורך השנים (6 אליפויות רצופות מ1999 עד 2004) - "ספרינטים" של יכולת מצמיגים במהלך מרוץ והחלפתם בחדשים.
    בנוסף לכך, ברידג'סטון חתמה על חוזה עם עוד שתי קבוצות תחרותיות - וויליאמס וטויוטה, מה שמתקן גם את מאזן הקבוצות בינה למישלין ל5:5. הצמיגים של השנה שעברה הם היסטוריה ופרט לסטיקר אין כל קשר ביניהם לאלו שנראה על המכוניות האדומות ב2006 - בדיוק כשם שאין שום קשר בין מוריס גרין להישאם אל-גרוז', פרט להיותם רצים מקצועיים. ניתן לראות את הצמיגים הרלוונטיים לעונה הבאה בתמונה הבאה:

    http://www.zdf.de/ZDFde/img/73/0,1886,2368841,00.Xxx
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/12/05
  13. Riki Member

    הצטרף ב:
    ‏13/7/05
    הודעות:
    5,747
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בדיוק. מה שמפריע לרוסי זה הקטע של הספונסרית ה''באה'' שלו כביכול.
    לא קטע של עיקרון או אידיאולוגיה, פשוט לא רוצה להיכנס לבעיות. כפי שידוע לך הוא ושומאכר מיחצנים את פרארי אז זה איך לומר....נגד החוזה.
     
  14. לייזר Member

    הצטרף ב:
    ‏9/12/05
    הודעות:
    1,366
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם אני לא טועה, כל הפרארי בהן רוסי נהג עד עתה לא נשאו את סימני החסות של מרלבורו, אלא את הlivery שהסקודריה נושאת על מכוניותיה במרוצים בהם פירסום מוצרי טבק הוא אסור. כנ"ל חליפת המרוצים האדומה שלו. זה די יוצא דופן, כי המסלולים בהם פרארי בחנה עם רוסי הם בבעלותה ואין בהם מגבלות על פרסום כלשהו.

    נקודה יפה! http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/icon_thumright.Xxx
     
  15. Riki Member

    הצטרף ב:
    ‏13/7/05
    הודעות:
    5,747
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בעתיד חמוד. בעתיד.... הוא רוצה להצטרף אלהם בעתיד הלא כל כך רחוק, כאן הבעיה.
    ובגלל שכבר סיכמו את הנושא טוב מאוד לפניי, אני יעתיק לך כתבה קטנה בנושא שתבין על מה אני מדברת.
    סקניה, עורך מדור הספורט המוטורי
    כפי שפרסמנו בידיעה נפרדת, חתם לא מכבר ולנטינו רוסי, אלוף העולם בפעם החמישית ברציפות, לעונת GP נוספת על גבי ה-M1 של ימאהה. בכך, העמיד רוסי את היצרן היפני בין הפטיש לסדן מבחינה משפטית כשגולאז', יצרנית הטבק הקשורה בחוזה עם ימאהה, צפויה לתבוע את היצרנית היפנית בבית המשפט בעוון הפרת תנאי חוזה מאחר ורוסי מסרב לרכב תחת חסותם. כפי שבוודאי זכור לכם, כבר בסוף העונה הקודמת ביקש רוסי לרכב ללא מימון חברת סיגריות אך נאלץ לבלוע את צפרדע החסות בעקבות איומי תביעה משפטית. עם זכייתו בתואר אליפות שני ברציפות והפעם גם בתואר אליפות היצרנים עבור ימאהה, גדל כוח השפעתו של האליל האיטלקי בחלונות הגבוהים בימאהה. בשנה הבאה, כך תבע (וקיבל) רוסי כתנאי לחתימת החוזה, הוא כבר ירכב ללא מימון חברת טבק.
    התכנון נכון לעכשיו, הוא לאפשר לאלוף לרכב בקבוצת רוכב יחיד ללא מימון גולאז', וזאת כשחברת הטבק חתמה חוזה עם ימאהה בתחילת 2005, לממן את קבוצת היצרן הרשמית לשנתיים הבאות. לא נאמר במפורש, אך רוח הדברים הייתה ברורה לשני הצדדים כי אם יחתום רוסי בימאהה, יהיה זה עבור מושב בקבוצת המפעל הרשמית, זו במימון גולאז'.
    על פי תוכניותיו של האיטלקי, בעונת 2007 ייפרד מזירת ה-MotoGP לטובת חוזה בקבוצת פרארי בפורמולה1 ובמימון חברת הטבק, מרלבורו!
    מה קרה לעקרונות של רוסי בדרכו לפורמולה 1, אתם שואלים?
    ובכן, ככל הנראה לא קרה להם כלום. סירובו של רוסי לרכב במימון גולאז' אינו מטעמי בריאות או אידיאלים נעלים כי אם בגלל חוזה, שיש הטוענים שכבר נחתם, עם פרארי.
    בצד עבודתו הרגילה ב-MotoGP בקבוצת ימאהה במהלך עונת 2006 צפוי האלוף להשתתף במקביל במספר מבחנים במכונית הפורמולה 1 של פרארי עם חסות מרלבורו על גביה. לכן, מאחר והוא קשור בחוזה עם פרארי-מרלבורו, לא יוכל רוסי להמשיך להיות ממומן ע"י חברת טבק אחרת בימאהה, גולאז'. זו בעצם האינדיקציה המשמעותית ביותר שקיבלנו לגביי כמה רציניות כוונותיו של רוסי לעבור לתחום הרכב.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/12/05