ספרד: מה השתבש שוב?

הנושא בפורום 'פורום יורו 2004' פורסם ע"י ג'רי בית הלוי, ‏3/6/04.

  1. ראול Member

    הצטרף ב:
    ‏22/8/03
    הודעות:
    4,578
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כמו שחלה על ראול חובת ההוכחה מהעונה הנוראה הזאת, באותה מידה חלה על מורו להמשיך את העונה הכי טוב בקריירה שלו. כמובן שהואלא לקח את האלופות, כמו 3 פעמים קודמות... אבל מה שכן, הוא פשוט הראה לכל הנהלה שיכורת כח, לכל אוהד ספקן ולכל שחקן חסר אמון... שאתה יכול לעשות דברים יפים מאוד, גם לא לצד זידאנס...

    2 החלוצים הפנטסטיים הללו, בתוספת קישור ולנסיאני, מהטובים בשנים האחרונות, יעשו את ההבדל בנבחרת ספרד.

    ארתור, האנגאובר...
     
  2. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני גם חושב שספרד מועמדת.

    אני לא חושב שאי פעם ראינו את ספרד עם סגל עמוק כל כך, עם כישרון גדול כל כך, עם אופצייה חזקה לכל עמדה. אם זה יתחבר, זה שווה לפחות חצי גמר.
    ניכר שחילופי המשמרות נסתיימו, ולאינאקי סאז יהיו לא מעט כאבי ראש חיוביים במהלך הטורניר, רובם בעמדת החלוץ, שם אפילו לא זימנו את מיסטה, מלך השערים של הליגה מבין הספרדים.
    אני גם חושב שפציעתו של מיצ'ל סלגאדו באופן מסויים עבדה לטובת אוהדי הנבחרת הספרדית, שעכשיו יקבלו את קרלס פויול בעמדה החזקה שלו. משום מה המאמנים הלאומיים מעדיפים שחקנים מריאל, ופויול טוב בכמה רמות מסלגאדו.
    העומק של הסגל הוא מה שנותן לספרד את העוצמה שלה - שחקנים כמו טורס, לוקה, צ'אבי, ואלרון - ללא ספק ה-MVP של העונה הקודמת ושחקן מוכשר בטירוף, קאפדבילה שנתן עונה פנטסטית - רק מחכים על הספסל להזדמנות.
    אבל - כמה שאלות נשארות פתוחות לפי הסגל שניתן פה. אני חושב שלפתוח עם אלבלדה תהיה טעות ומסמנת מערך פחדני ונסוג. ואלרון ללא ספק עדיף, גם אחרי העונה הפושרת שלו. גם חוסר הביטחון של סאז בחואקין שכרגע נראה שיישב על הספסל, היא טעות. אצ'ברייה הרבה יותר עדיף כהיטמן שעולה מהספסל מאשר כשחקן כנף.
    עוד נקודת תורפה שעדיין נמצאת בסימן שאלה היא ההגנה. סזאר מרטין, חואניטו, הלגרה אחרי העונה הבינונית שהייתה לו, מרצ'נה שבילה לא מעט על הספסל - האם הם טובים מספיק? איך יהיה שיתוף הפעולה שלהם, והאם העובדה שההגנות בספרד לא היו משכנעות במיוחד יפעלו לרעתם? הבלמים לא הצליחו לשכנע כל כך במוקדמות, אמנם ספגו רק 4 שערים אבל יש לזכור שהתמודדו מול נבחרות לא התקפיות בעליל, חוץ מאוקראינה שגם היא מסתמכת על איש אחד.
    אם סאז יחזק את הביטחון לבלמים שלו, ויפתח באמת עם ההרכב החזק ביותר שלו, ספרד היא מועמדת לניצחון מול כל יריבה שהיא.

    העובדה שיש לספרדים בית קל פועלת אך ורק לטובתם. יוון ורוסיה הן נבחרות סבירות, אבל ממש לא יריב לפורטוגלים ולספרדים. זה יהיה כישלון קולוסאלי אם ספרד לא תצליח לגבור על הנבחרות הללו, בטח לא על רוסיה חסרת האמביציות, יוון עוד עלולה לנשוך, והוכיחה את זה יפה במוקדמות.
    הקושי הראשון יגיע ברבע הגמר - אם לא יהיו הפתעות בבית המקביל (ואני מקווה שלא יהיו הפתעות בבית המקביל http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/wink.Xxx ) מחכה לספרד יריבה קשה ברבע הגמר. אבל כאן, רק הזמן יעשה את שלו.
     
  3. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,982
    לייקים שהתקבלו:
    3,505
    מין:
    זכר
    גם לי אין ספק שפויול יותר טוב מסלגאדו, אבל לדעתי אתם לא מעריכים מספיק את המגן הימני הנפלא הזה. לדעתי כבר כמה שנים, סלגאדו הוא המגן הטוב והיציב ביותר בריאל מדריד. הוא אולי היחיד בריאל שבאמת מגן. גם העונה שהייתה עונה חלשה כמעט לכל שחקני הקבוצה, סלגאדו הצליח לשמור על כושר נפלא ויציב, שתרם רבות. גם בנבחרת הספרדית מקומו חייו להיות מובטח. לדעתי הז רק חיסרון לנבחרת הספרדית שסלגאדו לא יהיה ביורו.
     
  4. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שלא תבין, אני גם מעריך את סלגאדו. הוא נתן משחקים נהדרים העונה (שיתק את באיירן מינכן והיה איש המשחק ללא ספק בגומלין בברנבאו), אבל פויול פשוט עדיף עליו, ופציעה של סלגאדו הייתה הדרך היחידה שנראה את פויול בהרכב, כי אמנם הוא יכול לשחק גם כבלם - אבל אין סיכוי שסאז היה מוותר על הלגרה או מרצ'נה. שוב סיכוי.
     
  5. ראול Member

    הצטרף ב:
    ‏22/8/03
    הודעות:
    4,578
    לייקים שהתקבלו:
    0
    פויול מגן ימני יותר טוב מסאלגדו. סאלגדו שחקן יותר טוב מפויול.
    פויול כמובן יעשה הגנה מעולה אבל סאלגאדו היה יכול להיות סטאביליזטור מצויין לנבחרת ההגנתית כמעה של סאייז...
    אבל למה לנו לטחון מים, הוא כבר לא יהיה...
    תספרו לי יותר על המחליפים של ספרד, אני קצת יבש בנושא הזה... עד כמה אפשר לסמוך על הגב של הנבחרת?

    ארתור, צחוקים, עדיין האנגאובר...
     
  6. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,982
    לייקים שהתקבלו:
    3,505
    מין:
    זכר
    אתה טועה לגמרי. מארצ'נה לא היה בכלל בתכניות של סא'אז כשחקן הרכב. פויול היה אמור לשחק לצידו של הלגרה כבלם. וכך גם היה בכל משחקי ההכנה של ספרד ויותר חשוב כך שיחק סא'אז גם במוקדמות. הפציעה של סלגאדו, היא זו שנתנה למארצ'נה את המקום בהרכב כבלם נוסף מכיוון שפויל עבר ימינה.
     
  7. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני לא יודע אם אתה צוחק, אבל ברמה ההתקפית אפשר לומר ללא ספק שיש מספיק גב. חבל רק שלא זימנו את מיסטה. הרי ידוע שלוקה יותר שחקן כנף מחלוץ, והיה עדיף לבנות עליו כקשר בעוד גאברי, שחקן שסאז אוהב בעיקר עקב התאמתו לכמעט כל עמדה על המגרש חוץ מחלוץ או שוער, מנופה לטובת מיסטה.

    אבל היי, יש לך את טורס, ראול ומורו. מה אתה צריך את מיסטה לחמם את הספסל.?
     
  8. rivaldo משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    18,582
    לייקים שהתקבלו:
    1,919
    מין:
    זכר
    ומי שתרוויח מהפציעה הזו של סלגאדו זו רק נבחרת ספרד עצמה.
    פויול כמגן ימני לדעתי הוא המגן מספר אחת בעולם בשנה וחצי האחרונות עקב מיעוט בלמים בבארסה לא ראינו אותו משחק בתפקיד הזה.
    אבל פויול יודע יותר טוב מכולם לשחק כמגן ימני,יחד עם הפריצות הסוחפות שהוא עושה באגף יעזרו אך ורק לספרד.

    בגלל שיש לך שני מגנים כל כך טובים כמו סלגאדו ופויול אי אפשר לתת לאחד מהם לשבת בספסל,אז פויול הוסב לבלם.
    עכשיו כשלסגאדו לא ישחק,הכל פשוט,פויול ילך ימינה ויראה מה הוא יודע (רק חבל שבבארסה הוא לא משחק בתפקיד הזה).
     
  9. ArsenalFan Member

    הצטרף ב:
    ‏18/8/03
    הודעות:
    5,994
    לייקים שהתקבלו:
    0
    השאלה היא מה קורה באגף השמאלי. אני מסכים שפויול עושה את העבודה הטובה ביותר מבחינתו באגף הימני, אבל כשיש לך גם את סלגאדו, מגן ימני טוב מספיק בכדי לייצב את האגף גם מול הקיצוניים השמאליים הטובים בעולם, וכשפויול יכול לסתום חורים למעשה בכל מקום בהגנה, כל מאמן היה עושה את מה שסאייז עושה. עכשיו ספרד קצת בבעייה באגף השמאלי של ההגנה... בראבו צריך להיות בכושר טוב בהרבה מאשר בתקופה האחרונה בכדי לסתום שם את החורים.
     
  10. שגיא Guest

    אני מסכים. לאט לאט מתברר לי שנבחרת ספרד בהחלט יכולה ללכת עד הגמר בטורניר הזה, עם הרכב חזק מאוד.

    מי שאני צופה שיחזור לעצמו בטורניר הזה הוא ראול. ראול חוזר לשחק ליד מוריינטס, ואני חושב שאפילו הוא חיכה לרגע הזה. מורו אחרי עונה טובה, ימשוך אליו הרבה שמירה, מה שעשוי לפתוח את ההגנה לראול, שיבוא מעט מאחור, ויכבוש את השערים שהוא יודע לכבוש. בעמדה הזאת אין בעיה כלל. ועוד כשיש שחקנים כמו טורס על הספסל, וכמובן חואקין, שחקנים מובילים בכל קנה מידה, הרי שלנבחרת ספרד יש הרבה מאוד כלים, בעיקר התקפיים. העובדה שיש לה בית קל צריכה לבוא לטובתה. ספרד צריכה לנצח את המשחקים הראשונים בחוכמה, בלי לעשות יותר מידי שטויות, ממשחק למשחק להיכנס לקצב, ולהגיע לשיא לקראת חצי הגמר, אם התוכניות ילכו כראוי, ספרד מסוגלת גם להפתיע את צרפת.
     
  11. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    15,982
    לייקים שהתקבלו:
    3,505
    מין:
    זכר
    צריך רק לזכור שבמשך שנים, הבעיה של ספרד לא היה הסגל או ההרכב, אלא האופי הלוזרי. החוסר יכולת לתת את המקסימום ברגעים החשובים באמת, החוסר יכולת לקחת כאשר נותנים לך וגם כאשר את לא מספיק טוב. יש לספרד בהחלט סגל טוב, אך לא הכי טוב (לדעתי לצרפת ואיטליה יש סגל טוב יותר וצ'כיה,גרמניה, הולנד ופורטוגל באותה רמה), אך השאלה הגדולה האם השינוי המנטלי יקרה, וזה הרבה יותר חשוב.
     
  12. zizou Member

    הצטרף ב:
    ‏18/3/03
    הודעות:
    542
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לדעתי לספרד יש את כל הכלים להגיע עד הסוף השנה. ספרד של השנה היא שונה בתכלית מספרד של המונדיאל הקודם שיצא די מפוקשש. היא יותר התקפית, משחק האגפים שלה עומד להיות מהיר, אגרסיבי והכי חשוב אלגנטי עם ויסנטה, שנתן עונה נפלאה בולנסיה ועם חואקין שכבר בגילו הצעיר מרבית הקבוצות הבכירות באירופה עומדות בתור. בנוסף גם יש פליימייקר אדיר בדמותו של חואן קרלוס ולרון, שהוא ללא ספק קשר מושלם, עושה משחק פנומנלי. תוסיף לזה קישור דפנסיבי של בראחה ואלבלדה, למרות שאני אישית הייתי מעביר את הלגרה במקום אחד מהם, לא סגור על מי מהם עדיין, כי הוא הרבה יותר טוב בתור קשר דפנסיבי - מבחינת מה שקשר דפנסיבי צריך יש לו הכל (בעיטה, ראיית משחק, מסירה טובה, משחק ראש) אבל עדיין חסרים לו כמה דברים שבלם מושלם (כמו שכתוב במנג'ר complete center back) צריך, מבחינת עבודת רגליים, וזריזות. אולי בגלל זה עדיף לפתוח עם מרצ'נה שנתן עונה סולידית ביותר במדי ולנסיה.

    הגנה תמיד הייתה בעיה בספרד, היא פשוט מייצרת יותר שחקני התקפה מאשר הגנה, או יותר נכון להגיד השחקנים היותר דומיננטיים בנבחרת הם התקפיים, בניגוד לאיטליה לדוגמא (למרות שגם להם יש התקפה, אני לא רוצה להתחיל ויכוח פה עם האיטלקים). פויול הרבה יותר טוב בצד ימין מאשר באמצע, ותסלחו לי הוא שובר את סלגדו, הייתי מת לראות אותו במדי הלבן של מדריד, אבל זה כנראה לא יקרה. סאיז צריך למצוא פיתרון אידיאלי להגנה שלו, שתאלץ ככל הנראה במרבית שלבי היורו להיות מוכנה למתפרצות, ומהירות של שחקני האמצע בהגנה היא בעיה גם. ספרד היא נבחרת שיש לה הרבה יותר כלים התקפיים, אבל היא תהיה חשופה למתפרצות, דרך אגב זה גם מה שקרה במונדיאל ואז היה את היירו העגלה האהובה הזאתי.

    ההתקפה של השנה מגיעה בכושר טוב, והיא יותר טובה מאשר הטורניר הקודם, איך אפשר להשוות בין אורזאיז לבין לוקה וטורס? ובקשר למי החלוץ של ספרד בה' הידיעה. ראול הוא יותר מחלוץ בנבחרת ובספרד בכלל, הוא פשוט אישיות. הוא על תקן התיירי הנרי הספרדי. הוא שחקן התקפה מושלם, ויש לו יכולת מסירה שאין להרבה חלוצים. הוא forward אבל מוריינטס, בייחוד אחרי העונה הזאתי במונאקו הוא הstriker של ספרד ללא ספק. אבל מה שהכי חשוב השנה לספרד זה המיקום של היורו. יותר מ30000 אוהדים ספרדים הולכים לחצות את הגבול ולהגיע למשחקים ולתת גיבוי לקבוצה שלהם. בספרד אומרים שהם לא באים עם יומרנות כלשהי לזכות, הם רוצים טורניר סביר, אבל כולם יודעים שאם השנה הם לא יגיעו לפחות לחצי גמר המצב יהיה לא טוב.


     
  13. Barcik Member

    הצטרף ב:
    ‏28/8/03
    הודעות:
    6,708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לפויול יש תיקול ומיקום טוב יותר, כישורים התקפיים טובים יותר והרבה הרבה יותר מנהיגות. אז איך בדיוק זה מסתדר?

    אתם טועים. באימונים הראשונים לאחר סיום העונה פויול הוצב בשמאל, לא באמצע. עכשיו, שמיצ'ל סלגאדו נפצע, מופיעה סוף סוף נקודת תורפה ממשית במערך של ספרד - ראול בראבו העלוב בצד שמאל של ההגנה. פויול אמנם הכי טוב בימין, עדיף כבר לתת לגאברי או קאפדבילה לשחק בימין ולהטות את פויול שמאלה, רק שבראבו לא ישחק. לא שזה יקרה.

    אם לוקה שיחק כל הקריירה שלו עד העונה הזו כחלוץ, אז פתאום הוא יותר שחקן כנף? לוקה היה ונשאר חלוץ מוכשר, ושחקן בינוני פלוס באגף.

    מה, אנגליה? חחח.... http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/laugh.Xxx
     
  14. Barcik Member

    הצטרף ב:
    ‏28/8/03
    הודעות:
    6,708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ומשהו קטן ששכחתי קודם:

    ציר כפול בקישור האחורי, שיטה שמרבית הליגה הספרדית עברה אליה העונה, הוא הקלף הבטוח לשליטה במרכז המגרש. ספרד, קבוצה שמתבססת על החזקת והנעת כדור, חייבת לשלוט במרכז המגרש כדי להצליח.
     
  15. Hotspur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    19,692
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא בהכרח אנגליה, אולי צרפת, ואולי קרואטיה, ואולי שוויץ. קל לא יהיה להם.