סיטי, מלאגה והעולם שותק

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Obafemi, ‏27/7/11.

  1. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    - הפער בהכנסות בין ברצלונה וריאל לא גדול והוא הולך ונסגר בכל שנה (בין היתר בגלל שלברצלונה כבר יש ספונסר על החולצה).

    http://www.deloitte.com/view/en_GB/uk/indu...a56f00aRCRD.htm

    479.5 מיליון לריאל לעומת 450 מיליון לברצלונה. שתיהן מובילות בהכנסות מבין כל קבוצות הספורט בעולם, כולל הקבוצות מארצות הברית (שלא מופיעות ברשימה שהבאתי ששמורה לקבוצות כדורגל בלבד). למעשה, אין קבוצה אחרת שמגיעה אפילו להכנסות של 400 מיליון.

    - על פי הסקר הזה, לברצלונה יש כמעט פי 2 אוהדים מלריאל באירופה (וריאל במקום השני, רק שתקלוט את מימדי האהדה לברצלונה):

    http://www.football-marketing.com/2010/09/...club-in-europe/

    הסקר נערך על ידי חברת מחקרי ספורט עצמאית ולא עבור קבוצה מסוימת.

    עכשיו בוא לא ניתמם, ברור שאהדה כזאת מושפעת מתקופות יותר טובות או פחות טובות. עם כל זה, הערכת שווי אמורה לבחון מצב קיים ולא הערכות לגבי המצב בעוד חמש שנים.
    יש הגיון בטענה שלך שמספר האוהדים האמיתי נבחן במכירות חולצות ושאר מרצ'נדייז. מצד שני, אותו פורבס משתמש תמיד במספר האוהדים שיש ליונייטד על פי סקרים (מטעם הקבוצה) כסיבה מרכזית לכך שערכו של המועדון הזה הוא הגבוה ביותר. על פי ההגיון שלהם, זה יתרון של ברצלונה על ריאל.

    - לגבי הטענות שלך על (חוסר) אמינות הדיווח על הרווחים של הקבוצה העונה: זה הולך לשני הכיוונים. הרי גם הדיווחים על "המצב הקשה" שהופצו עם כניסתו של רוסל לתפקיד- שעליהן מתבססות הרבה מההנחות על "המצב הכלכלי הקשה של ברצלונה"- נבעו הן מהרצון לפגוע בתדמית של לפורטה יריבו המר והן מהרצון לצייר תמונה עדכנית עם כניסתו לתפקיד שתהיה כל כך עגומה, עד שהיא שתאיר באור חיובי במיוחד את ההישגים אליהם יוביל רוסל את המועדון בעתיד.

    לגבי הרווח העונה, דווקא קל מאד להסביר את זה, בעיקר דרך אי הזכיה בתארים חשובים שחסכה למועדון סכומי בונוסים עצומים וגם דרך העובדה שזו העונה הראשונה שבה הקבוצה שיחקה עונה שלמה עם ספונסר על החולצה.

    - לא כתבתי שהמצב בקטאלוניה טוב באופן כללי. כתבתי שבסטנדרטים המאד נמוכים של הכלכלה הספרדית היום, המצב שם יותר טוב מאשר באזורים אחרים. קטלוניה וחבל הבאסקים תמיד היו האזורים היותר עשירים בספרד. רוצה לומר, אם מכניסים אקלים כלכלי למשוואת שווי הקבוצה, זה אמור לפגוע בריאל יותר מאשר בברצלונה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏21/7/12
  2. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    לגבי מריו גומז אני מצטער על הטעות המביכה. משום מה ישב לי שהוא ברזילאי.
    בכל אופן חוץ מעניין התנאים כדי לקבל דרכון שהופך אותך למקומי, באופן טבעי מדינה גדולה יותר תוכל לייצר יותר שחקנים, ומדינה מסודרת יותר או דואגת יותר לרווחה או באופן ישיר שמה לעצמה את הכדורגל בתור מטרה- תניב יותר כישרונות מאשר מדינה קטנה עם ממשלה שיש לה (בצדק, בלי צל של פקפוק) 5000 נושאים לפני שהיא מעזה לחשוב על הכדורגל.
    ולגבי הדרכון הבריטי (יש משהו ספציפי שנקרא דרכון אנגלי? או כל מסמך אחר שאומר שאתה אנגלי או וולשי?)- משום מה נראה לי שויזה לגרמניה זה פינאטס לעומת זו לאנגליה.

    אני מתעקש לא להשתכנע שאין קשר בין ההגבלות הללו למחירי השחקנים שפתאום חצו כל גבול ב-3 קיצים דווקא בליגה שבה טרם החוק המצב היה הכי קשה מהבחינה הזו (ודווקא בקבוצה שבה המצב הזה היה הכי חריג), אבל זה שאתה חייב מתוך 25 שחקנים (אני כל הזמן שוכח אם מותר שגם ה-U21 ייחשבו לחלק מהמקומיים או לא), או שמתוך 11 שחקני הרכב כמות מסוימת יהיו משוק מצומצם יותר- יכול לגרום לתופעות מרחיקות לכת: עלייה בשכר לעומת ירידה ביכולת או במחויבות, עליה בסכומי ההעברה וכל מה שבא בעקבות זה. להנחית כאלה חוקים מלמעלה יכול גם להיגמר לא טוב.

    יש בהתאחדות בגרמניה דרישה מכל שחקן שמוזמן לנבחרת "להסכים לקבל את גרמניה כמדינה שאותה הם רוצים לייצג"? או שכל גרמני עם ההורים הנכונים יכול לשחק ב-U15 הגרמנית, U-17 האוסטרית, U-19 הטורקית, U-21 הטוניסאית ואז לשחק 10 משחקי ידידות בכל אחת מהנבחרות הבוגרות הללו לפני שהוא מחליט מי תתאים לו יותר מבחינה מקצועית?
    חוץ מאסמואה וקקאו (גילוי נאות: לא התעמקתי בבדיקה) יש גם את הפולנים, וגם עוד מהגרים ששיחקו בנבחרות הצעירות. הבנתי שהם מקבלים אזרחות מתוקף חוק שבות כלשהו, אבל זה לא באמת משנה. מצדי שמדינה תוציא חוקים שיאפשרו לכל כדורגלן טוב לקבל דרכון או שכמו באמירויות ישלמו לספורטאים כדי שייצגו אותם (וגם אני מוכן להזדהות עם קטאר כמדינת מולדתי תמורת 20 מיליארד דולר מיותרים של שייח' כלשהו)- זה הבעיות של כל מדינה ואוהדים של נבחרת (דווקא לי אישית יש יותר בעיה עם הישראלים האסלים מהכפרים מאשר עם המהגרים או הבנים שלהם, אבל זה לדיון אחר). מה שבאתי לומר זה שלגרמניה (ואיטליה עם מושבת הארגנטינאים והברזילאים שלה), ועוד המון מדינות, כמעט כל אחת בעצם- יש מאגר עצום של שחקנים "מקומיים". וגם אוזיל, גונדוגאן ועוד- הם תוצר של מהגרים, שמעצם היותם מגדילים את האוכלוסיה, ובאופן טבעי (אלא אם מדובר ברוסים, ואז באמת אין תועלת...) מגדילים את כמות הכישרונות. וכל זה מוביל לזה שפשוט אמרתי שלגרמניה יש יתרון של עשרות מיליונים על רוב המדינות באירופה, וכל 6 אפסים יותר יתורגמו ב-1 יותר על המגרש.

    ובסיטואציה הזו: כשרונות בני 16 בחסות הורים חמדנים יחתמו בקבוצה אלבנית כלשהי כך שעד גיל 20 שום מחסום הופעות לא יהיה רלוונטי לגבי השכר שהם יכולים להרוויח, כשממילא הסברתי שאף אחד לא יעביר חוק כזה בשתיקה בלי לקבל משהו בתמורה. או שסתם תהייה G-14 (או אפילו G-8) כך ששום שייח' יומרני לא יוכל ולא ירצה להיכנס לזה ברצינות.
    דיברתי על משהו נקודתי במדינה נקודתית שבה שחקני ספסל בני 22 עם יותר פוטנציאל לרוסטוב או אלאניה מאשר לנבחרת- שחצי מיליון יורו בשנה מעוור ומנקר את כל הכישרון שלהם.


    סדרו- לא מכיר את השיטה הכלכלית של ספרד, אבל אם היא דומה לזו פה- אז קבוצות שהבנק מוחל להן על חובות שהם לא מחזירים למדינה (ומי שמחזיר אותם במקומם זה הולנדים, בלגים, גרמנים ולוקסמבורגים קשי יום), זה לא בסדר וזו שחיתות לשמה. כמו ברוסיה עם קבוצות שחיות על חשבון האזרחים כמו לוקומוטיב וזניט (וגם קבוצה גרמנית שאני די מחבב עם אותו ספונסר...). אלא אם מדובר בעירייה עם הרבה נציגות באותה ליגה (מוסקבה, מדריד)- אין לי שום בעיה שעיריית איינדהובן תתגייס כדי להציל את פ.ס.וו. סך הכל המברגים מייצגים את העיר, תורמים לפני העיר, מעסיקים עשרות אנשים ישירות או בעקיפין ומהווים בית למאות נערים (וגם בית רגשי לאלפי אוהדים).

    השייח'ים או אברמוביץ' אולי מרוויחים את הכסף שלהם במחדל או בשחיתות ומנצלים משאבים ששייכים לכל האזרחים, אבל שורה תחתונה היא שהכסף הוא שלהם (אפילו אם הוא בא מהלוואות מהמדינה). כך שלא אמורה להיות עם זה בעיה קשה כמו שאתה מציג.

    ולגבי הרעיון של "גידול" שחקני בית- אין רעיון יותר קפיטליסטי ולא הוגן מזה. למה שברצלונה או מנצ'סטר תטרח לשלם עשרות מיליונים לקבוצה דרג ב' (או פחות) שתרמה להתפתחותם ובנתה סביבם הררי ציפיות אם היא יכולה להביא אותם תמורת התקציב החודשי של נייר הטואלט (כמה עשרות גג מאות אלפי יורו) את כל הכוכבים הללו כשהם עוד בחיתולים, שבאים בזכות השם הנוצץ של הקבוצה ואודות למערך הסקאוטים-פדופילים-גנבים שהיא יכולה להרשות לעצמה.
    להביא 10 ילדים מוכשרים בגילאי 15, כולל הוצאות סקאוטינג והוצאות טיפוח בנוער- יעלה הכי הרבה 5 מיליון יורו, וגם אם 4 יעדיפו להינות מהחיים או מהצבא בגיל 18, 3 יפרשו בגלל פציעות, 2 יככבו בליגה המחוזית והאחד שיצא מהם יהיה תיאגו מוטה- אין ספק שזה משתלם. חוץ מליובנטוס מיניירו (גוגל לא ממש יודע כמה הם קיבלו עליו בזמנו, וזה גם פרט שדי פרח מזכרוני http://www.asoccer.co.il/html/emoticons/rolleyes.Xxx).