סוף עידן הגלקטיקוס?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י King_Beckham, ‏13/4/04.

  1. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,208
    לייקים שהתקבלו:
    407
    ובאנגליה וספרד לטענתך הקבוצות משקיעות בצ'מפיונז ליג יותר מאשר בליגה?
     
  2. Max Member

    הצטרף ב:
    ‏18/11/03
    הודעות:
    983
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ואולי בוא נעלה את הטענה המגוחחת והבלתי אפשרית שאולי אירופה קצת גדולה על האיטלקיות ולכן הן פשוט לא מצליחות לשחק כמו שהן משחקות באיטליה? אז עכשיו תקפוץ ותגיד שהנה שנה שעברה היו 3 איטלקיות בחצי גמר, וכמה השנה? וכמה לפני שנתיים? ולפני שלוש? ולפני 4? נאדה.
    תעשה טובה, אם מילאן או יובה או אינטר משקיעות יותר באיטליה מאשר באירופה אז אתה מודה בעצם שהן לא קבוצות גדולות כמו שאתם מתארים אותן, קבוצות גדולות מציגות את המקסימום (או לפחות שואפות להציג אותו) בכל משחק ובכל טורניר (נו כמובן שלא ב 1/16 הגביע נגד קבוצה מהליגה השניה אבל ברמות הסבירות). אם מילאן לא מסוגלת או לא רוצה להציג את היכולת המקסימלית שלה נגד קבוצות נחותות כמו דפורטיבו לה קורוניה שתאכל אותה.
     
  3. מילאנזי בנשמה Member

    הצטרף ב:
    ‏17/8/03
    הודעות:
    115
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני מזכיר לך שלפני כ-10 שנים השליטה ביבשת הייתה של האיטלקיות אז איזה שטויות אתה אומר שהצ'מפיונז גדול על האיטלקיות.
     
  4. Max Member

    הצטרף ב:
    ‏18/11/03
    הודעות:
    983
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לפני 10 שנים האיטלקיות היו גדולות על הצ'מפיונז, אולי עכשיו זה הפוך?
     
  5. Kiko Member

    הצטרף ב:
    ‏12/10/03
    הודעות:
    1,399
    לייקים שהתקבלו:
    0
    והצ'מפיונס גם גדול על האנגליות? וגם על ריאל? לא. צריך להבין שאותם קבוצות לא יכולות כל שנה להגיע לשלבים הגבוהים וגם שהשנה הזאת היא די מוזרה...
    האיטלקיות לא גדולות על הצ'מפיונז ולא להפך, פשוט לפעמים מצליחים ולפעמים לא...

    שוב, אין קשר, אתה מצפה שמילאן (או כל קבוצה איטלקית אחרת) תשחק נגד צ'לסי (או כל קבוצה גדולה אחרת באירופה) באותה צורה שהיא משחקת מול פרוג'יה?

    ממה שאתה אומר אני מבין שכששבצ'נקו נמצא מול השוער בליגה הוא נותן 100% כדי לכבוש וכשהוא בליגת האלופות הוא אומר: "רגע, פה זה ליגת האלופות, למה להתאמץ? אני יבעט איך שיוצא לי ונראה מה יקרה..."
     
  6. שבצ'נקו Member

    הצטרף ב:
    ‏8/10/03
    הודעות:
    1,382
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מילאן פשוט לא זכתה כבר באליפות להזכירך 5 שנים והגיע באמת הזמן להחזיר את התואר לסאן סירו, השחקנים שזכו בעונה שעברה שיחקו בשנה שעברה וזכו בליגת האלופות ועכשיו הרעב עבר יותר לסקודאטו.
    אני טוען שהשנה המטרה העיקרית והגדולה ביותר הייתה הליגה האיטלקית מבחינת הרצון של המועדון בכללי.
    כמובן שרוצים לזכות גם בליגת האלופות ונותנים כל משחק מה שאפשר ,אבל זה גם מסתמן בהכנות של הקבוצה לפני כל משחק ואם השחקנים מתכוננים טוב למשחק ומרוכזים מאוד כמו שבשנה שעברה התרכזו לפני כל משחק אז זוכים בתואר.
    נגד לה קורוניה זה לא הייתה בעיה של זילזול,אלא השחקנים פשוט היו עייפים וגם כולם טפסו יום רע ביחד מה שלא קורה כמעט לעולם,ואילו דפו שיחקו עם המון אמונה והתכוננו למשחק הזה כאילו הם טסים לחלל.
    השנה ,אם מילאן תזכה בליגה האיטלקית ,והיא כנראה תזכה, זה ירשם כעונת הצלחה לאחר שמילאן כבר זכתה גם בסופר קאפ האירופי ושני תארים כאלה אף אחד לא היה מתביש.
     
  7. מילאנזי בנשמה Member

    הצטרף ב:
    ‏17/8/03
    הודעות:
    115
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אלוהים, בחיים שלי לא נתקלתי בכזאת רמה...
    חשבת אולי שהמאמץ מתבטא בשיטת המשחק ובהרכב ?
    אולי המאמן לא משתף את מרבית כוכביו בליגת האלופות ולעומת זאת בליגה הוא כן עושה זאת?
     
  8. מילאנזי בנשמה Member

    הצטרף ב:
    ‏17/8/03
    הודעות:
    115
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אם אתם בכל זאת מתעקשים על סיבות לכישלון נגד לה קורוניה אז הנה הן:

    סיבה ראשונה: פציעות
    הראשונה ואולי המשמעותית ביותר היא פציעתו של מאסימו אמברוסיני, שיכול היה לבטח לעזור בחלק ההגנתי של הקישור של מילאן שסבל מאוד במשחק (גאטוסו) והיה קריטי מאוד במשחק מן הסוג הזה. גם פציעתו של אינזגי, שנאלץ לאבד את המקום בהרכב ודאי שהוסיפה לחולשה בחלק ההתקפי של מילאן אמש, שלמרות משחקה הקטסטרופלי של ההגנה היה החלק החלש ביותר של מילאן.
    סיבה שניה: הרוטציות בהרכב
    בהקשר ישיר לפציעות, נראה כי גם משחקי הנבחרות (ברזיל, אוקריאינה וכו') "תרמו" לתצוגת הנפל של מילאן, ופציעתו של שבצ'נקו, כמו גם מנוחתם של קאקה וקאפו הזיקו מאוד למילאן תחילה באיבוד הנקודות בליגה, אך גרוע הרבה יותר מכך בגביע אירופה !
    סיבה שלישית: דידה ומרכז ההגנה
    מלדיני ונסטה, צמד הבלמים הטוב בעולם פשוט לא הגיע למשחק, והספרדים ידעו לנצל זאת עד תום !
    תחילה עם השער המוזר משהו של פאנדיאני, שהסתובב בקלות רבה על מלדיני החלש ובעט פנימה כשהוא מכניע את דידה בקלות לא אופיינית. השער השני, היה ללא ספק טעות של דידה שאיחר ביציאה ואיפשר (עקב הפציעה שלו) לולרון לנגוח מטווח אפס. ושוב, איפה צמד הבלמים של מילאן?
    השער השלישי, הוא אולי השער שמסמל יותר מכל (כמו בשער הראשון) את הקלות הבלתי נסבלת של חדירת לב ההגנה של מילאן!!! משהו שפשוט לא הכרתי לפני כן (לפחות כשלארסן לא שיחק). ונסטה ששגה בצורה דומה גם בשער השיוויון של מודנה מאפשר ללוקה לפרוץ ולהבקיע שער קל !
    השער הרביעי, הוא תוצאה של הפקרות מובנת בהגנה בניסיון לכבוש שער בכל מחיר, אך גם הוא היה יכול להימנע אילמלא היה גאטוסו עוזב את הכדור לפראן ונעמד מולו.
    סיבה רביעית: טקטיקה שגויה
    יותר מכל, בלטה הטקטיקה השגויה של אנג'לוטי למשחק הזה. הלקח מן הערב שלפני לא נלמד והרצון להוכיח עליונות עולמית (בהשראתו של ברלוסקוני אם תרצו) גרמה בדיוק לתוצאה ההפוכה. אנג'לוטי היה יכול לפתוח במערך ההגנתי יותר ולוותר על ההרפתקנות המיותרת, בדיוק כפי שעשתה לה קורוניה
    במשחק הראשון, או כפי שעשו קייבו ומודנה. מילאן היתה חייבת להגן ראשית על היתרון שלה ורק אחר כך לחשוב על התקפה, אולם במקום זאת היא ניסתה בכוח לכבוש שער וספגה רביעייה.
    אין ספק שמשרתו של אנג'לוטי (למרות חיבתי הרבה אליו ורצוני שישאר) נמצאת בסכנה ונראה כי רק זכייה באליפות עשויה להציל אותו.
     
  9. Max Member

    הצטרף ב:
    ‏18/11/03
    הודעות:
    983
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זמברוטה, לא אמרתי שזה נכון שליגת האלופות גדולה על האיטלקיות, אבל בוא נדבר עם עובדות, אני רוצה שתביא לי את מספר האנגליות, האיטלקיות והספרדיות שהיו ברבע גמר ליגת האלופות מעונת 98/99 ותגיד לי מה יהיה המסקנות שלך.
    ומילנאזי, מכל הסיבות שלך איפשהו לא ראיתי את הסיבה שטענת שמילאן מתרכזת פחות בליגת האלופות.
    ונו באמת, לתלות את ההפסד בחיסרונו של אמברוסיני? כמעט בכל המשחקים הוא מחליף, אז פתאום הוא כל כך חשוב? כמו כן גם אינזאגי השנה ממש ממש לא פקטור משמעותי במילאן.
    הטקטיקה זה חלק מהמשחק וזה חלק מהקבוצה שנקראת מילאן.
    כנ"ל יום רע של השחקנים.
    גם לדפו יש שחקנים בינלאומיים ששיחקו והביאו את המקסימום, דפו עלתה, בצדק ומילאן הודחה בצדק.
    לגבי המאמץ בליחגת האלופות שעולים בהרכב מילואים, נו תעשה טובה, ברור שאם מילאן כבר הבטיחה את העלייה לשמינית גמר ויש לה משחק מול סלטה ויגו ובשבת יש לה משחק מול יובנטוס או משהו היא תעלה עם שחקנים מחליפים, אבל אם יש לה רבע גמר ליגת האלופות ואחרי זה משחק נגד יובנטוס תאמין לי שהיא תשחק עם ההרכב הכי חזק שלה בשני המשחקים ותחפש משחקים בליגה להביא לשחקנים לנוח.
    שבצ'נקו - ברור שאם קבוצה לא זכתה בליגה הרבה זמן אבל זכתה בליגת האלופות שנה שעברה אז היא תשאף יותר לקחת את הליגה, אבל אתם אומרים שכל האיטלקיות ככה, אצל מילאן זה מקרה פרטי, לעומתה יובה לקחה כבר פעמיים רצוף את הליגה ועכשיו רוצה את ליגת האלופות, גם ריאל מדריד חיפשה את האליפות ב 2001 כי היא לא זכתה כבר 4 שנים באליפות, זה לא דבר מיוחד לאיטליה, אבל עדיין ריאל מדריד הביאה את כל מה שיש לה בליגת האלופות, פשוט נגד באיירן של אז זה לא הספיק...
     
  10. Kiko Member

    הצטרף ב:
    ‏12/10/03
    הודעות:
    1,399
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני מחכה בקוצר רוח שתספר לי באיזה משחק של מילאן העונה בליגת האלופות אנצ'לוטי לא שיתף את הכוכבים שלו. חוץ מזה, אף פעם לא שמעתי על שיטת משחק שגורמת לשחקנים להתאמץ פחות... אתה מוכן לספר לי עליה?

    ממש לא בראש שלי להתחיל לבדוק ולספור אז נגיד שאתה צודק. זה אומר משהו? בדיוק כמו שאמרת שזה שלפני עשור האיטלקיות הצליחו באירופה לא אומר שאירופה קטנה עליהם גם זה שבין העונות 98/99-01/02 האיטלקיות לא כל כך הצליחו לא אומר שאירופה גדולה עליהם, חוץ מזה צריך לזכור ש"הקבוצות האיטלקיות" הם קבוצות נפדרות, וקבוצות לא כל עונה מצליחות (במיוחד בליגת האלופות שהוא מפעל מאוד תחרותי) ולפעמים קורה צירוף מקרים שבו בכמה עונות הרבה איטלקיות הצליחו ואחרי כמה עונות לא. זהו. אין דבר כזה שלפני כך וכך זמן האיטלקיות שלטו באירופה ועכשיו הם קבוצות זניחות (בכוונה הקצנתי)
     
  11. שבצ'נקו Member

    הצטרף ב:
    ‏8/10/03
    הודעות:
    1,382
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מקס, אני לא מבין ,למה אתה תמיד מזכיר את העונות האחרונות של האיטלקיות באירופה?
    עונה שעברה הייתה ההוכחה שהאיטלקיות רק ,אם ירצו יסתדרו באירופה.
    עונה שעברה היה לחץ גדול מאוד על הקבוצות האיטלקיות והתוצאה 3 בחצי גמר ו 2 בגמר!
    תאמין לי עונה הבאה אתה תראה יותר אקשן ממילאן בליגת האלופות.

    ואגב מי אמר שהספרדיות לא משקיעות יותר בליגת האלופות?
    הדבר הטוב אצל הספרדיות ואצל האנגליות הוא שכמעט כל שנה חוץ מריאל וברצלונה,ומנצ'סטר וארסנל אף קבוצה אנגלית לא מגיעה לליגת האלופות רצוף והם רוצים יותר להשקיע שם ,כי הם לא הרבה פעמים משתתפים שם, באיטליה לעומת זאת תמיד יש קבוצות כמו מילאן,אינטר,יובה,רומא,לאציו שעולות לליגת האלופות כמעט מדי שנה, הדוגמא לקבוצות הספרדיות הן סלטה וסוסיאדאד שבליגה בתחתית הטבלה ואילו בליגת האלופות הם עשו כמיטבן.
    למרות כל ההרכב המלא זאת ממש לא אותה מילאן ,ואם היה להם רצון כמו בעונה שעברה לזכות בגביע(ויהיה להם אותו בעונה הבאה).
    הכל תלוי ברצון של המועדון, הרצון של הסקודטו עולה על ליגת האלופות השנה.
    אצל יובנטוס השנה בכלל היה פגם בהגנה גם בליגה האיטלקית וגם באירופה.
    ודווקא בעונה כל כך של רומא היא מחוץ לליגת האלופות.
    לאציו נזכרה לשחק טוב בחלק השני של העונה כשהיא לא בליגת האלופות.
    שוב, זאת לא בעיה שאירופה גדולה על האיטלקיות,ממש לא!
     
  12. Max Member

    הצטרף ב:
    ‏18/11/03
    הודעות:
    983
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זמברוטה, משנת 2000 לא היתה קבוצה איטלקית אחת ברבע הגמר חוץ משנה שעברה, אומר משהו?
    שנה אחרי כן (השנה הנוכחית) היתה רק קבוצה אחת, אז שוב, האם מבחינה אובייקטיבית ולא כאוהד יובה או מילאן, אתה יכול להגיד ששנה שעברה היא המראה לכך שהאיטלקיות שולטות באירופה או אולי להחשיב את זה כהפתעה חד פעמית?
    כמו כן שאני לא אזכיר איך האיטלקיות עלו לחצי גמר, מילאן בתצוגה ממש לא מרשימה מול אייאקס בשני המשחקים, יובה אחרי בונקר של מחצית וחצי בקאמפ נואו בהתקפה יחידה ב 60 דקות כבשה שער זהב וולנסיה עפה בגלל טעות ממש לא אופיינית של אז'אלה ומשחק ענק של טולדו.
    לעומת השנה שדפו העיפה את יובה בכדורגל טוב יותר, כנ"ל את מילאן ולאציו ואינטר בכלל לא הגיעו לשמינית.
    ואני דווקא אמרתי שהאיטלקיות כן היו גדולות על אירופה בשנים 90-97 בערך.
    אני גם לא אמרתי שאירופה גדולה על איטליה, אמרתי שיכול להיות שהמצב אכן כך.
    ושבצ'נקו, די כבר, זה פשוט מעורר רחמים "אם האיטלקיות היו רוצות הן היו זוכות בכל", מעניין אותי מאוד למה הן לא רוצות לזכות בתארים הללו, כי אירופה לא לרמה שלהן?
    אם מילאן היתה מנצחת את דפו היא היתה מעלה את עצמה למעמד הבלתי מעורער של הקבוצה הטובה בעולם לרגע הזה, אתה רוצה להגיד לי שלא זו השאיפה הגדולה ביותר של מילאן? אבל לא, זה קטן עליה, הרי אליפות איטליה הרבה יותר חשובה, נו באמת.
    וסלטה וסוסיאדד היו הפתעות חד פעמיות, לרוב יש לריאל 3 נציגות קבועות בליגת האלופות והרביעית מתחלפת כמו סלטה ומאיורקה שהיו בשנים האחרונות.
    וזה לא שהספרדיות השקיעו יותר, כל קבוצה בסטטוס שלהן היתה משקיעה אותו הדבר, רק שקבוצה שהולכת לרדת ליגה בספרד עלתה לשמינית הגמר ואילו הקבוצות שנמצאות במקום החמישי והרביעי ב"ליגה הטובה בעולם" עפו כבר בשלב הבתים הראשון.
    ויאריאל, קבוצה ממרכז הטבלה בליגה הספרדית ניצחה את הקבוצה מהמקום השני באיטליה (פעמיים? או שזה היה תיקו וניצחון, לא זוכר), דפורטיבו ניצחה את אלופת איטליה ואת אלופת אירופה של שנה שעברה והשגים של קבוצות איטלקיות מול ספרדיות העונה חוץ ה 4-1 של מילאן? נאדה. (נעזוב את התיקו של מילאן נגד סלטה ועוד ההפסד, במשחק האחרון באמת מילאן ממש לא התאמצה ואולי אפילו לא הציגה משחק סופרטיוי).
     
  13. Kiko Member

    הצטרף ב:
    ‏12/10/03
    הודעות:
    1,399
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כן. זה אומר שיובנטוס, מילאן, אינטר, לאציו ורומא ו האיטלקיות בכלל הם קבוצות חלשות מאוד ואף אחת מהן לא נמצאת בין שמונה הקבוצות הטובות בעולם. חלאס, אז היו שלוש שנים שבהם האיטלקיות לא הגיעו לרבע הגמר, האמת, עוד לא הבנתי מה אתה מנסה להוכיח פה.

    אלה שתי ההודעות ששלחתי בקשר לאיטלקיות בליגת האלופות:
    אתה מוכן להסביר לי איך מתוכן הגעת למסקנה שאני חושב שהאיטלקיות שולטות באירופה?

    מצטער, אבל אלה תירוצים עלובים, מה זה משנה איך עולים?
    אגב, המשחק של יובה בליגת האלופות שממנו נהנתי הכי הרבה הוא בארסה-יובה (ותקראו לי מוזר)

    בגביע אופ"א האיטלקיות באמת לא מתאמצות, הוא נקרא גביע הבושה באיטליה, זה מן מפעל כזה שאומר: "לא נורא, לפחות ניסית", אם תרצה אני יכול להביא לך הוכחות מוחשיות (כמו זה שכמעט באף משחק של רומא בגביע אופ"א טוטי וקאסאנו לא שיחקו.

    ומה אתה מנסה להוכיח פה? שהספרדיות טובות מהאיטלקיות?
     
  14. Max Member

    הצטרף ב:
    ‏18/11/03
    הודעות:
    983
    לייקים שהתקבלו:
    0
    א) לא אמרתי שאתה אמרת שהאיטלקיות שולטות באירופה אלא זה היה בעצם תגובה לכל אוהדי הליגה האיטלקית שאחרי שנה שעברה אמרו שהנה זו ההוכחה לכך שהליגה האיטלקית היא הטובה בעולם וכו', ואני אומר שדווקא התוצאות של השנים האחרונות מראות שעונה שעברה היתה הצלחה חד פעמית ושזו ממש לא הוכחה, אם זה היה קורה לפחות 3 פעמים ברציפות שקבוצה איטלקית אחת לפחות היתה בחצי הגמר היה אפשר להבין אבל ככה גם השנה היתה רק אחת ברבע גמר.

    ב) זה שהאיטלקיות לא היו ברבע הגמר משנת 2000 זה לא אומר שהאיטלקיות הללו לא נמצאות בשמיניה הטובה בעולם אלא זה אומר אולי משהו על הסגנון שמתקשה לעמוד בפני סגנונות אחרים, על כך שהקבוצות האיטלקיות הן לא "ליגה אחרת" לעומת שאר אירופה ושיש קבוצות טובות מהן ושהליגה האיטלקית לא כל כך גדולה כמו שאתם מתארים אותה (לא לגביך ספציפית).

    ג) אולי כאן ההבדל המהותי בין אוהד איטלקי לאוהד ספרדי, אם ריאל מדריד תיקח העונה את האליפות אני לא אשמח, אני מצטער, אבל פשוט לא הגיע לה השנה, היא לא התאמצה רוב העונה, היא הציגה אולי 30% מהכדורגל שאני רגיל לראות ממנה ופשוט נהניתי הרבה פחות לראות אותה העונה מלפני שנה או שנתיים.
    לי חשובה הדרך בה נלקחה האליפות, לך לא, אתם באים בגישה של "אף אחד בסופו של דבר לא יזכור איך עלינו, יזכרו שעלינו ולקחנו את התואר", אז תתפלא אבל יש אנשים שזוכרים ושנה שעברה למילאן לדעתי פשוט לא הגיע לזכות בליגת האלופות, אם כבר איטלקית אז ליובה הגיע הרבה יותר.

    ד) לגבי גביע אופ"א אתה אולי באמת צודק לגבי הקבוצות הגדולות כמו רומא או לאציו (למרות שזה רק אני או שמילאן ולאציו הגיעו לפני שנתיים לחצי הגמר באופ"א, ז"א שהם לא ממש מזלזלים) אבל זה תקף גם לגבי קבוצות ספרדיות גדולות כמו ולנסיה וברצלונה, לעומתן קבוצות כמו ויאריאל שאין להן מה לחפש בליגה, לא במאבקי האליפות ולא במאבקי הירידה יכולות להתרכז בתואר הזה שלקבוצות קטנות הוא מפעל שמביא לא מעט כסף והכרה בינלאומית.

    ה) לא יודע איך זה נראה אבל זו היתה תגובה לשבצ'נקו שטען שהקבוצות הספרדיות מתמקדות יותר בליגת האלופות, אז אם קבוצה כמו סמפדוריה, קייבו או אפילו פארמה יגיעו לליגת האלופות הן יתאמצו לא פחות.
    ובין היתר אולי באמת ניסיתי להוכיח שהעונה הספרדיות עולות על האיטלקיות, אולי זה לא היה במקום אז מצטער, זה לא ממש קשור לויכוח.
     
  15. שבצ'נקו Member

    הצטרף ב:
    ‏8/10/03
    הודעות:
    1,382
    לייקים שהתקבלו:
    0
    נכון!
    אבל קבוצות כמו קייבו וסמפדוריה לא מגיעות עדיין לליגת האלופות!
    אז אני הסברתי לך שלקבוצות כמוהן קשה יותר בליגה האיטלקית ,כי יש מספר גדול של קבוצות טובות בינהן יובה,מילאן,רומא,אינטר,לאציו שמגיעות מדי כל שנה ולא זכור לי מתי קבוצה אחרת הגיע למפעל הזה מאיטליה, אולי פרמא לפני כמה עונות וזהו הא וגם פיורנטינה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏20/4/04