נבחרת פורטוגל: דור הזהב כבר בחצי הגמר!!!

הנושא בפורום 'פורום יורו 2004' פורסם ע"י Reyes, ‏28/5/04.

  1. Barcik Member

    הצטרף ב:
    ‏28/8/03
    הודעות:
    6,708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כשלון, שיגמר במקרה הטוב בהדחה מכובדת יחסית מול צרפת ברבע הגמר. נבחרת פורטוגל היא לא נבחרת גדולה. אין לה סגל גדול, עבר גדול וקבוצה גדולה. "דור הזהב"? החמצה טיפוסית שנופחה למימדים כבירים בעקבות טורניר יורו סביר, בו ניצלו הפורטוגזים הגרלות קלות כדי להגיע לחצי הגמר. ההרכב הפורטוגזי מנופח בשחקנים שמעבירים בעיקר את עצמם (ראה ערך רונאלדו), או שעיקר תועלתם היא בתפיסת מקום על המגרש (ראה ערך רוי קושטה). כל זאת, עם סיר הלחץ העצום שנוצר בעקבות המונדיאל הקודם ואירוח התחרות, יתפוצץ לסקולארי בפנים. ההופעות של פורטוגל יהיו בינוניות, והנבחרת אף עלולה להקלע למצב מביך אם יוון או רוסיה יצליחו להתעלות על עצמן. הדבר היחיד שסקולארי יכול לעשות כדי להצליח זה לבסס את ההרכב שלו באופן מוחלט לחלוטין על זה של פורטו, ולשחק בסגנון אלופת אירופה הטרייה. כך אולי יווצר מימד הקבוצתיות שחסר לפורטוגזים, יחד עם איכויות שאינן מתרכזות בהתקפה. אגב, דווקא מפיגו אני מצפה לטורניר טוב. פיגו הוא האיש לאתגרים, ואת הכשלון של פורטוגל ב- 2002 הוא לקח כעלבון אישי. מה עוד שהוא מגיע בכושר טוב מריאל מדריד ההרוסה. האם זה יספיק? לא בטוח.
     
  2. ויסנטה123 Member

    הצטרף ב:
    ‏17/4/04
    הודעות:
    90
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אין ספק שנבחרת פורטוגל היא אחת הנבחרות הטובות בעולם.
    יש להם שחקן מוביל בכול עמדה.
    הבלמים שיפתחו בהרכב יהיו אנדרדה וקרבליו,שני בלמים מהרמה הגבוה בעולם.
    בהגנה ,בצד ימין ישחק פריירה,לדעתי האישית,פריירה הוא אחד המגנים הטובים באירופה.
    בצד שמאל ישחק רוי ג'רג מבנפיקה.
    בקישור צפוים לפתוח,פיגו,דקו,רוי קוסטה ,קושטינה ומאנישה(רונלדו).
    בהתקפה יפתח פאולטה.
    ההרכב הצפוי:

    ריקרדו
    רוי ג'רג,אנדרדה,קרבליו,פריירה
    קושטינה
    פיגו,דקו,רוי קוסטה,רונלדו(מאנישה)
    פאולטה.

    הימור שלי:
    למרות שאני רוצה שספרד יזכו,פורטוגל,מול הקהל הביתי,צפויים לקחת את הגביע מצרפת.
     
  3. Joel Gion Member

    הצטרף ב:
    ‏25/4/04
    הודעות:
    2,874
    לייקים שהתקבלו:
    0
    למרות שפורטוגל היא נבחרת עם שחקנים מבריקים בקישור,אני אישית לא מחשיב אותם למועמדים רציניים לזכות בתואר,ואני אופתע מאוד אם בסופו של דבר הם יעשו זאת.אז נכון שיש סגל כשרוני,מאמן אלוף עולם ותמיכה של הקהל המקומי,אבל בכל זאת אני לא רואה את פרננדו קוטו מניף את הגביע ב4 ליולי.לנבחרת חסר שוער ברמה טובה,והטעויות שריקרדו עשה במשחקי הידידות היו צריכות להבטיח מקום לויטור באייה שנתן עונה טובה מאוד.ההגנה נראית טוב מאוד,הקישור מבריק.ההתקפה לא משו,פאולטה כבר הרבה מעבר לשיא,ועל נונו גומס אי אפשר להסתמך בהתחשב בכושר שלו העונה.
    לסיכום,למרות הרבה נקודות זכות לטובתה כמו הקהל הביתי והמאמן,אני חושב שהנבחרת נחותה בהרבה מנבחרות כמו איטליה וצרפת,בסופו של דבר הם לא יצליחו לזכות ביורו.
     
  4. John Barnes Member

    הצטרף ב:
    ‏21/1/04
    הודעות:
    2,521
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יש משהו במה שבני אומר. פיגו וקוסטה שהם, השחקנים שאמורים להוביל את פורטוגל שניהם בכושר לא טוב והיו חלשים לאורך כל העונה. אולי דקו וההגנה החזקה הקהל יצליחו לסחוב אותה לרבע גמר, אבל אין לה כ"כ הרבה מה למכור שם , יש יותר מדי נבחרות חזקות ורעבות ביורו הזה ולכן פורטוגל תעוף.
     
  5. burning soil Member

    הצטרף ב:
    ‏15/11/02
    הודעות:
    5,216
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קשה להבין מדוע אתם לא לוקחים את פורטוגל בחשבון בשלבים הגבוהים,אני רק רוצה להזכיר,שאלופת
    אירופה הטרייה מגיעה משם,וחלק ניכר משחקניה נמצאים בסגל הנבחרת,ובכלל הכדורגל
    הפורטוגלי התקדם באופן ניכר בשנים האחרונות,עוד ראינו העונה שהכל יכול לקרות בכדורגל,לכן
    אל תמהרו להספיד את פורטוגל בטרם עת.
     
  6. AleX-Del-Piero Member

    הצטרף ב:
    ‏15/12/03
    הודעות:
    252
    לייקים שהתקבלו:
    0
    רציתי להגיד משהו על הנושא של הדיון הזה:"הזדמנות אחרונה לדור הזהב"-אולי...אבל בפורטוגל צומח דור כסף שאולי יהפוך לזהב בשנים הבאות תראו את השחקנים הצעירים של פורטוגל,תראו איזה התקדמות עשתה פורטוגל בכדורגל האירופאי בשנים האחרונות,בהחלט בעזרת הדרו הבא של פורטוגל-יש להם סיכוי טוב לזכות ביורו למרות שאני חושב שיש יותר מדיי רעש סביב הנבחרת הזאת.
     
  7. zizou Member

    הצטרף ב:
    ‏18/3/03
    הודעות:
    542
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כל הנבחרות של פורטוגל תמיד חיו בצל של הנבחרת שהגיע למקום שלישי במונדיאל של 66 נראה לי, כשאוסביו ליהטט על המגרש והיה השחקן הכי גדול באירופה ואולי בעולם. מאז הנבחרת הפורטוגזית לא הצליחה לספק את הסחורה, לא הצליחה לממש את הפוטנציאל. אחרי זכיות במונדיאלים עד גיל 17 וגיל 21, הנבחרת שרצה עכשיו היא כנראה רגע לפני תליית הנעליים. פיגו,קוסטה, קואטו, גומש, פאולטה, רוי ג'ורג' ובאיה (שאפילו לא זומן - סקולארי לא רוצה בכיינים בסגל שלו כפי שאמר) הם ללא ספק בעלי היכולת לקחת את היורו הזה ולפרוש מלאי גאווה.

    מבחינת כישרון, הוא קיים. מבחינת אוהדים, גם הם קיימים - הנבחרת תשחק בבית שלה עם האוהדים שלה. השאלה היא האם הם יצליחו לשבור את המחסום המנטלי שעומד מולם. אני חושב שכן, ורק באמצעות המאמן סקולארי שיודע להביא קבוצה שמתגבשת עם הזמן לשיא בזמן הנכון במקום הנכון (ראו ברזיל של 2002 - מהדרך מהמוקדמות עד להתפרצות בגמר המונדיאל).

    הנבחרת של פורטוגל עד גיל 17 הגיע לגמר היורו, והפסידה לצרפת. הנבחרת עד גיל 21 ניצחה את גרמניה המארחת אתמול ועלתה לחצי גמר היורו. מה שיפה בנבחרת הוא השילוב של השחקנים הצעירים עם המבוגרים יותר. מהנבחרת עד גיל 21 לקחו את כל הסטארים שלה - פוסטיגה, כריסטיאנו רונאלדו, ריקאקדו קווארסמה, טיאגו והקפיצו אותם לנבחרת הבוגרת. ולמרות זאת הנבחרת הפורטוגזית ביורו עד גיל 21 שסומנה כאכזבת הטורניר הצליחה עם חומר השחקנים הנוכחי להגיע להישג מרשים.

    שחקנים בפורטוגל יש, מאמן מצוין יש, קהל יש, אין שום סיבה שהם לא יקחו השנה את היורו.
     
  8. Barcik Member

    הצטרף ב:
    ‏28/8/03
    הודעות:
    6,708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קראתי עכשיו ב"שם המשחק" שלסקולארי יש נטייה מוזרה שלא לאהוב את פורטו, ובכך למעשה לא יקרה מה שלדעתי הוא הדבר היחיד שיציל לפורטוגל את היורו - התבססות מוחלטת על אלופת אירופה הטרייה. פורטוגל בדרך לכשלון.
     
  9. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה זה נטייה לא לאהוב את פורטו??הוא יכול לא לאהוב משחק הגנתי או שיטת משחק..הוא יכול לא לאהוב את דקו או את מוריניו..אבל אם הוא זימן שחקנים אז סביר להניח שהוא ישתמש בהם ולא יירה לעצמו ברגל בגלל שהוא אוהד בנפיקה[נניח...]

    ויש לי כמה סיבות למה שפורטוגל לא יקחו..ספרד,צרפת,הולנד,צכיה ועוד...
    עדיין לפורטוגל אין סגל עדיף עליהם...פורטוגל יכולה לזכות אבל עדיין יש כמה סיבות טובות לזה שהיא לא תזכה..
     
  10. uri משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏13/8/03
    הודעות:
    16,008
    לייקים שהתקבלו:
    3,511
    מין:
    זכר
    אני גם חושב שקו ההגנה של פורטוגל יורכב ברובו משחקני פורטו. פאולו פריירה (שדרך אגב חתם היום בצ'לסי), ישחק כמגן הימני. נונו ואלנטה כמגן השמאלי. השאלה היחידה היא מי ישחק לצידו של קאוטו, או אנדראדה מדפורטיבו או קארוואליו מפורטו.
     
  11. zizou Member

    הצטרף ב:
    ‏18/3/03
    הודעות:
    542
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני היחידי שחושב שזמנו של קואטו כבר תם? אני רוצה לראות קו אחורי בדמותם של אנדראדה וקרבאליו. או לפחות רוטציה. ואני חושב שנונו ולנטה יפתח כווינגר שמאלי ורוי ג'ורג' יהיה המגן השמאלי. דרך אגב מה עם בטו מספורטינג ליסבון? גם הוא בלם לא רע בכלל... http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/bduh.Xxx
     
  12. Barcik Member

    הצטרף ב:
    ‏28/8/03
    הודעות:
    6,708
    לייקים שהתקבלו:
    0
    היה כתוב שם שלאחד המשחקים הוא זימן את השוער השלישי של פורטו ולא את ויטור באייה, ושהוא לא נכח אף פעם במשחק של פורטו. מובן שהוא מזמן את השחקנים, אבל הוא לא יתבסס עליהם, וזה הדבר היחיד לפי דעתי שיכול להציל לפורטוגל את הטורניר.
     
  13. Dennis Bergkamp משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/3/04
    הודעות:
    9,194
    לייקים שהתקבלו:
    402
    מאמן מצוין, דניאל? תן לי את רונאלדיניו, רונאלדו ורוברטו קרלוס ואני לוקח את אליפות העולם בטורניר שבו דרום-קוריאה מגיעה לחצי הגמר...
     
  14. Joel Gion Member

    הצטרף ב:
    ‏25/4/04
    הודעות:
    2,874
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לא,אתה לא היחיד.גם אני חושב שלמרות כל הנסיון של קוטו הוא לא מספיק טוב להיות שחקן הרכב בנבחרת,ושאנדרדה וקרואליו עדיפים עליו בהרבה,מה גם שלעומתו הייתה להם עונה מצויינת.אבל כנראה שסקולרי יסתמך על הנסיון הרב של הקפטן ויתן לו לפתוח בהרכב.
     
  15. zizou Member

    הצטרף ב:
    ‏18/3/03
    הודעות:
    542
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מסכים איתך בני, נכון שהשחקנים הם חלק אינטגרלי (מילה יפה) מהמשחק, אבל היה משהו בסקולארי שהביא את כולם ביחד לשיא הזה. ואני חושב שהוא יכול להביא גם את פורטוגל. נכון מאמן אפור יחסית, אבל הוא משרה הרגשת ביטחון בקבוצה, כמו דל בוסקה בימים היפים במדריד.