מצב הכדורגלן הישראלי

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Nigel de Jong, ‏12/11/17.

?

איך אתם הייתם משפרים את מצב הכדורגלן הישראלי?

  1. חוק צעירים שיחייב קבוצות לשתף מספר שחקנים X מתחת לגיל 23 בכל משחק

  2. צמצום מספר הזרים על מנת להגדיל את מספר הדקות לישראלים

  3. הקמת ליגת מילואים לשחקנים בגילאי 18-21 וביטול חוק חריגי הנוער

  4. אין צורך באף חוק חדש, הבעיה היא במאמנים שמפחדים לתת את ההזדמנות לצעירים

  5. השקעה נרחבת במחלקות הנוער בתוכנית ארוכת טווח

  6. המצב בסדר גמור, אין צורך לשנות כלום

  7. אחר (נא לפרט)

Results are only viewable after voting.
  1. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,119
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    למה אתה מאשים את הקבוצות? תאשים את החוק.
    כל עוד הן יכולות אין שום סיבה שקבוצות ישחררו שחקנים ללא תמורה.

    אשמח אם תסביר לי מה ההבדל בין התנאים באשדוד לאלה במקומות אחרים, חוץ מזה שבחלק מהמקומות זה בשיתוף עם פנימייה אחרת, ובאשדוד זה מתוקצב על ידי העירייה ונבנה במיוחד.
    ובאשדוד יש להם "אופק ברור" כי זו קבוצת תחתית חסרת שאיפות, אז הרף נמוך יותר. טבעי.

    ומה שיש במקווה ישראל זה אקדמיה דומה למה שיש לחיפה בכפר גלים. פועל מגיל חטיבה.
    בנוסף יש שני בתי ספר לכדורגל שלא במתכונת פנימייה, ושש שלוחות ברחבי הארץ, בעיקר בצפון.
     
  2. Telkiyski Member

    הצטרף ב:
    ‏25/3/09
    הודעות:
    26,230
    לייקים שהתקבלו:
    8,585
    מצבו של הכדורגל הישראלי מצוין.
    בישראל הוא זוכה למעמד של כוכב, סלב, כזה שבכלל אמור לעניין מישהו, בזמן שבתכלס אם תשים אותו באיזה סטנדרד ליאז' הוא לא משחק 9 דקות.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏13/11/17
    oranfu אוהב/ת את זה.
  3. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,602
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    הקבוצה הבוגרת של מ.ס אשדוד במשך שנים היא קבוצת תחתית שנחלמת על חייה בליגת העל, ושגם ירדה לא מזמן לליגת המשנה (ואז חזרה לליגת העל).
    האקדמיה של מ.ס אשדוד לעומת זאת היא מהטובות והבכירות בארץ, כשבשנים האחרונות היא סיפקה וממשיכה לספק לא מעט שחקנים לגיטימיים לליגת העל (ובמקרה של ניר ביטון גם מעבר לכך).
    יתכן שהאקדמיה של אשדוד לא עולה על קבוצות הנוער במכבי חיפה/מכבי תל אביב אולי אפילו של מכבי פתח תקווה, אבל עצם העובדה שקבוצת נוער שלא נמצאת במרכז הארץ, ושמי שנמצא בה צריך לעבור, לחיות ולנשום את אשדוד, שנחשבת פריפריה עבור רבים בטח לשחקנים צעירים, מצליחה לייצר שחקנים בכמות כמו שקורה באשדוד זה הישג גדול בעיני. לדיון כאן פחות מהותי מה קורה בהמשך הדרך, האם מ.ס אשדוד מייצרת עם זה קבוצה בוגרת איכותית (לא המקרה) או מוכרת למרבה במחיר (לצערם של תושבי אשדוד זה מה שקורה למרות ההשקעה הגדולה של העירייה בפרויקט), אלא העובדה שהפרויקט של אשדוד מוכיח שגם מועדון נטול קהל, נטול סקס אפיל, לא ממרכז הארץ, מצליח למשוך אליו שחקנים צעירים מוכשרים (מי אמר מיכאל אוחנה?) ולגדל לא מעט שחקנים צעירים מוכשרים (מי אמר ניר ביטון?) בזכות האקדמיה שנבנתה.

    דרך אגב, אני דיברתי עם אח של שחקן שעבר בגיל נערים מבאר שבע לאקדמיה של אשדוד, והוא טוען שכמות השעות שמשקיעים שם בשחקנים היא עצומה. ובשחקנים שמסומנים, היא בכלל אדירה. הוא טען שבמקרה של מיכאל אוחנה למשל, הצוות של אשדוד היה זמין לאוחנה 24 שעות ביממה. שאוחנה למשל ביקש לחזק את עצמו פיזית, וקיבל מהקבוצה מאמני כושר חיצונים מהטובים בארץ, ומי שראה את מיכל אוחנה לפני אשדוד ואחרי אשדוד מבין את השינוי הפיזי האדיר שהוא עשה (חזק בצורה בלתי רגילה, בנוי כמו שחקן אירופאי).
     
  4. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,602
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    מצד אחד אין ספק שהם מושכים או מפתים ילדים מוכשרים יותר כמו במקרה האחרון עם הנער ממכבי נתניה. מצד שני, חלק מהפיתוי הוא בעובדה שהתקציבים הגדולים של קבוצות הנוער במקומות כמו מכבי חיפה ומכבי תל אביב מאפשרים הרבה פעמים לתת לשחקנים הצעירים יותר.
    עם זאת, כמו שאמרו לפני, לא בטוח שלילד מוכשר כדי ללכת ממקום כמו נתניה לחיפה, כי בחיפה הוא יהיה מוכשר בין מוכשרים וכניראה יזכה ליחס פחות אישי משיזכה בנתניה (דן ביטון למשל, שסימנו אותו אצלנו במחלקה, קיבל יחס אישי שאני די בטוח שלא היה מקבל במחלקות כמו מכבי חיפה ומכבי תל אביב שבהם הוא היה עוד שחקן טוב ולא כוכב המחלקה), ובמקרה של נתניה, הסיכוי שלו להשתלב במערכת שבה הוא צמח הוא גדול בהרבה והוא לא צריך לעשות מעבר שהוא הרבה פעמים טראומתי לשחקנים צעירים וזה השאלה לקבוצה אחרת כדי לקבל דקות.
    ואם לחזור לדן ביטון, שמעתי מישהו מאשדוד אומר ברדיו שדברים שביטון היה עושה בהפועל באר שבע בטבעיות, באשדוד הוא עדין מתקשה לעשות על בסיס קבוע שכן הוא עדין בשלבי ההתאקלמות שלו, ושהוא עדין מחפש את הדרך שלו, וזה כשהוא כבר 14 חודשים באשדוד. הם כמובן מזהים את האיכויות בדן ביטון ולכן מיהרו להפעיל את סעיף הרכישה שלו ולרכוש אותו מאיתנו בקיץ, אבל גם הם מבינים שהמעבר הזה ממועדון הבית שלך שגדלת בו כל החיים למועדון אחר הוא בעייתי (בטלויזיה בזמנו הראו את דן ביטון פורץ בבכי כשהוא מדבר על העזיבה של הפועל באר שבע), ולכן במובן הזה אולי עדיף לשחק מתחילת הדרך ועד הבוגרים במועדון קטן יותר (נניח כמו אשדוד) ולעשות את המעבר כשאתה בשל יותר בקרירה שלך ומעוצב כשחקן ולא כשאתה נער ואז אחרי שנתיים - שלוש אתה צריך לעזוב את המועדון הגדול שאליו עברת כנער לקבוצה קטנה כי המועדונים הגדולים בקושי נותנים היו הזדמנות לשחקנים צעירים גם כאלה עם כישרון גדול.
     
  5. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,602
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    1. יש הבדל בין לשחק בקבוצת הנוער של קריית אונו ומשם לעבור למכבי חיפה או מכבי תל אביב, לבין לשחק בקבוצה הנוער של מועדון כמו מכבי נתניה ומשם לעבור למכבי חיפה או מכבי תל אביב.

    2. בהרבה מאוד מקרים שאני נתקלתי בהם אצלנו, השחקנים היו מרוצים מאוד במחלקת הנוער שלנו (נניח מתן כהן, שאני מכיר קרוב משפחה שלו שהוא מהאוהדים הכי שרופים שלנו ושאני יודע שהילד אוהד שרוף של הקבוצה) ופותו על ידי קבוצה כמו מכבי תל אביב, שראתה אותו מצטיין בניצחון שלנו עליהם בחוץ במדי נערים ג', הפעילה לחצים עליו ועל המשפחה במשך 3 חודשים עד שהוא עזב את המחלקה אליהם (העונה כהן עשה את הבכורה בבוגרים שלנו במשחק גביע הטוטו מול בית"ר י"ם).
    באותה קבוצת נערים באותה עונה היה שחקן נוסף שלנו בשם איתמר שבירו (שהשנה עשה את הבכורה בליגה במשחק שלנו מול מכבי נתניה), שגם הצטיין באותו משחק, וגם זכה להצעה ממכבי תל אביב, ונחשו מה קרה עונה לאחר מכן? יפה מאוד, גם הוא אחרי לחצים גדולים עזב למכבי תל אביב.
    שניהם חזרו מאז אלינו, אבל הבסיס הוא אותו הדבר, שחקן צעיר בולט במשחק שיש בו נציגים של קבוצה כמו מכבי חיפה או מכבי תל אביב ובעבר אפילו הפועל תל אביב ומכבי פתח תקווה, ואז מאותו הרגע מתחיל מכבש לחצים על הילד והמשפחה להתפתות לעבור למחלקת הנוער עם הסקס אפיל.

    אז נכון, החוק מאפשר מעבר של הילד, אבל לדעתי בהרבה מקרים המעבר הוא לא נכון לילד, וכבר הסברתי למה, החל מהעובדה שרבים מהם נחשבים לעילוים בקבוצה עם המחלקת נוער הפחות טובה מקצועית ולכן מקבלים יותר יחס ועד לעובדה שבקבוצה עם המחלקת נוער הפחות טובה יש להם יותר סיכוי להשתלב (במקרה של כהן ושבירו זה לא נכון כי הקבוצה הבוגרת שלנו טובה מזאת של מכבי תל אביב, למרות שכשהם חזרו למחלקה הם עדין לא ידעו שהשיפור אצלנו יהיה כזה גדול שכן הם חזרו כשמכבי תל אביב לקחה אליפויות קלילות, אבל בקבוצה כמו מכבי נתניה זה בוודאי נכון, ואני לא חושב שכישרון גדול כמו אביב אברהם שמקבל קרדיט אדיר בנתניה היה מקבל קרדיט דומה אם היה עובר בגיל צעיר למחלקת הנוער של מכבי תל אביב או מכבי חיפה והיה נמצא שם השנה).
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  6. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,119
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    זו מחלקה מצוינת, לא טוען שלא, אבל האקדמיה הזו לא עולה על המובילות בארץ, הם לא כל כך יוצאי דופן, פשוט מחלקה טובה.

    ואשדוד פריפריה? העיר השישית בגודלה בישראל, קרובה (הרבה) יותר לתל אביב מאשר לבאר שבע לצורך העניין.
     
  7. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,602
    לייקים שהתקבלו:
    6,940
    אשדוד היא עדין לא מרכז הארץ ויש הרבה שבעבר לא היו חושבים בכלל לעבור להתגורר באשדוד בשביל לשחק במחלקת הנוער של אשדוד, אבל האקדמיה מושכת שחקנים שבעבר לא היו חושבים לעבור למחלקת הנוער של מ.ס אשדוד.
    בניית אקדמיה דומה במקומות נוספים בארץ, בטח במקומות מחוץ למרכז, תעזור המון לפיתוח של שחקנים ישראלים.
    אין לי ספק שאם אלונה באמת תקים אקדמיה גם במחלקת הנוער אנחנו נהיה באותה הרמה כמו מכבי תל אביב ומכבי חיפה.
     
  8. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,119
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    ברור שמשכה, אחרת אין להם אופציה בכלל לגדל מישהו שלא מהאזור, כי לא היה להם איך לאכסן נער מנתניה, נגיד. זה לא שיש להם שלוחות למיטב ידיעתי.
     
  9. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,258
    לייקים שהתקבלו:
    18,271
    אף אחד לא מצמיד אקדח לראש של הילדים האלה והמשפחות שלהם. הם בוחרים מרצונם החופשי לעבור ואילו אתם מציירים את זה כאילו אונסים אותם.

    בקשר לכך שבת"א\חיפה אותו נער הוא אחד מיני רבים ואילו באשדוד\נתניה כל המערכת סביבו - מי אמר שהגישה הזאת טובה יותר? תאמינו לי שאם במועדונים העשירים יש ילד שרוצה אקסטרה אימונים\חדר כושר או מה שלא יהיה - הוא יקבל את זה. יחד עם זאת, הוא לא ירגיש שהוא כוכב והכל מוגש לו על כפית של כסף (לפחות לא כל עוד הוא בנוער).

    יש לי הרבה ביקורת על מחלקות הנוער של חיפה, אבל היא עדיפה על שאר המחלקות בארץ למעט אולי של מכבי ת"א.
    כל ילד בארץ (פחות או יותר) מקווה להגיע למחלקות האלה כי התנאים בהן הכי טובים. יכול להיות שהמעבר לבוגרים יהיה קשה יותר אבל אם השחקן לא מספיק מוכשר והוא יעלה לבוגרים בקבוצה פחות תחרותית אז זה סתם למשוך את הבלוף קצת יותר. בסופו של דבר הוא לא מספיק טוב לרמות הגבוהות של הליגה שלנו.
     
  10. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    74,968
    לייקים שהתקבלו:
    25,666
    מין:
    זכר
    לדעתי זה הפך לקלישאה. לא רק בקצף יש מגרשים נורמלים ובכלל תשתית שווה לתחת אם אין חומר אנושי ובמכבי חיפה אין.
    מי שחושב מעבר לגיל 18, שיחשוב על רעננה, נתניה, ק"ש, מכבי פ"ת.
     
  11. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,770
    לייקים שהתקבלו:
    6,461
    חמישית בגודלה בארץ ובהחלט לא פריפריה...
    אבל גם לא שם סקסי בכדורגל הישראלי...


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  12. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,770
    לייקים שהתקבלו:
    6,461
    העובדות מדברות בעד עצמן-
    יותר שחקנים ממחלקות קטנות שקיבלו את הבמה בגיל מוקדם יותר והיתה יותר סבלנות כלפיהם- מגיעים רחוק יותר ועוד ממחלקות שאתם טוענים שמספקות רמת מקצוענות ופסיליטיס הרבה פחות טובה.
    חומר למחשבה.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  13. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,258
    לייקים שהתקבלו:
    18,271
    מי השחקנים המובילים כדורגל הישראלי בעשור האחרון? באיזה מועדונים הם גדלו?
     
  14. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,770
    לייקים שהתקבלו:
    6,461
    תסתכל על הנבחרת שלך- כמה שחקנים של מכבי חיפה ומכבי ת״א יש שם?
    ואם נניח תלך על תומר חמד ומואנס דאבור שמצליחים היום באירופה- הם בקושי נספרו במכבי חיפה ומכבי ת״א ולמזלם הצליחו לברוח.
    טל בן חיים הבלם דוגמה מאוד חריגה וגם נפל במקרה על תקופה שמכבי ת״א כן נתנה יותר קרדיט לצעירים שלה.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  15. קשר שמאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/13
    הודעות:
    20,007
    לייקים שהתקבלו:
    6,946
    מין:
    זכר
    4 שחקנים ממכבי חיפה
    חמד, כיאל, רפאלוב, טוואטחה
     
    oranfu אוהב/ת את זה.