מכבי ת"א-משימה "לאומית"?

הנושא בפורום 'פורום ספורט כללי' פורסם ע"י Julian Joachim, ‏30/4/04.

  1. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מי עובד שם?
     
  2. Ilan Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    2,634
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אמא שלי הכלכלנית שמה.
     
  3. Thierry Henry Member

    הצטרף ב:
    ‏2/12/02
    הודעות:
    595
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ומכבי חיפה ניצחה את מנצ'סטר יונייטד....... זה אומר שחיפה יותר טובה??
    [זה תגובה לאלה שאמרו שקבוצות יורוליג הפסידו לקבוצות מהיורופ\יול"ב קאפ]
     
    נערך לאחרונה ב: ‏1/5/04
  4. Ilan Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    2,634
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אבל זה לא הקטע של ניצחה. פולדאש מביא לכם דוגמאות לכך שבמשך כל העונה קבוצות יורופליג\יול"ב קאפ יותר טובות מקבוצות יורוליג.

    יורוליג ליגה יותר טובה, אבל אני חושב שיש גם שם מלא קבוצות חלשות כתוצאה ממדיניות השיריונים שלהם (קבוצות חתומות איתם על הסכם שלא משנה מה יהיה, הקבוצה תשתתף ביורוליג וכך יוצא שקבוצות נחלשות ומגיעות לרמה בינונית ועדיין משתתפות ביורוליג).

    ושוב, הדוגמא של מארוסי זה לא במקרה. מארוסי הקבוצה מס' 1 ביוון, יותר מאולימפיאקוס או פנא.
    קאזאן היא קבוצה ברמה של סיינה, עם התקציב השני הכי גבוה באירופה (!!!). היא קבוצה של מיליארדר רוסי ומבחינת סגל שחקנים הם לא נופלים מצסק"א.
    ריאל מדריד גם כן קבוצת יורוליג שיכולה להגיע בקלות לטופ- 16. כמובן שגם ריפלקס שלקחה את הליגה האדריאטית, משהו שמכבי ת"א לא הצליחה לקחת (ובליגה הזאת משתתפות קבוצות שביורוליג). יש עוד מלא דוגמאות. אני לא אומר שהיורוליג פחות טוב, זה ברור שהוא יותר טוב- אבל אני אומר שיש הרבה קבוצות ביורוליג שברמה של היול"ב קאפ ויורופ- ליג, ויש גם קבוצות ביורופ וביול"ב שברמה של יורוליג.

    בכל אופן היורוליג יותר יוקרתי, וזה נכון (בידיוק כמו שהצ'מפיונס יותר יוקרתי מאופ"א).
     
  5. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לירן החוסר פרופורציה בין הפועל למכבי הוא לא בגלל גודל הפעל ואתה יודע את זה. אם מכבי תעפיל לגמר גביע קוראץ' (או היורופקאפ, היום המפעל הרביעי בחשיבותו באירופה שדרך אגב גליל עליון הגיעה לרבע הגמר שלו) אז כל העיתונים יהיו מפוצצים רק במכבי מכבי מכבי.
    זה כמו שכשהפועל תל אביב העפילה ל1/16 גביע אופ"א אז כל העיתונים כבר אז היו מלאים בהפועל תל אביב, ולאף אחד לא היה אכפת שזה הגביע השני בחשיבותו באירופה.

    ואתם יכולים להגיד הרבה דברים, אבל לזלזל בהישג של הפועל זה דבר שפשוט מרתיח אותי. אנשים פשוט כל כך רגילים למכבי, שכשהם רואים קבוצה ישראלית זוכה בתואר אז התגובה היא "נו טוב, יפה כל הכבוד, יאללה". מכבי היא אימפריה, אין מה לעשות. אבל מה שהפועל עשתה זה הישג בקנה מידה עולמי, כיוון שהיא הצליחה לזכות בתואר מאחורי גבה של מכבי, וזה מאוד קשה. בניגוד לליגות אחרות שבהן כל שנה מתחלפת האלופה, בישראל זה לא קורה ולכן גיוס הכספים הוא קשה בהרבה, אבל הפועל הצליחה בכל הדברים האלה, העמידה קבוצה (שמן הסתם לא יכולה למכבי בליגה) מעולה, שהצליחה לזכות בגביע אירופה! אתם קולטים? מאפר, חורבות ואפס הפועל הצליחה לזכות בגביע אירופה, ולאנשים לא אכפת רק כי מכבי שכבר 70 שנה רומסת את הליגה ואת אירופה מתמודדת בדבר האמיתי. זה פשוט מקומם אותי, אנשים לא מבינים את גודל ההישג של הפועל וזה מה שחבל.
    וכמובן שכמו שכבר אמרתי זה לא שהפועל עברה ליצנים בדרך, היא עברה קבוצות אדירות, גדולות בהרבה ועם תקציב גדול בהרבה, שחלק מהן היו עד לא מזמן דיירות קבע ביורוליג (ריאל מדריד, פורטווירטוס בולוניה (להזכירכם אלופת היורוליג לפני 3 עונות)).
     
  6. burning soil Member

    הצטרף ב:
    ‏15/11/02
    הודעות:
    5,216
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קאזאן ומאורסי לא נמצאות ביורוליג כי הן חברות בפיב"א שמארגנת את היורופליג,
    הן לא קשורות לארגון יול"ב ולכן אני חושב שאין ממש סיכוי שהן יהיו ביורוליג בקרוב.
     
  7. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זו הייתה תגובה להערות של פיני גרשון וחלק מכם על רמת המפעלים המשניים.
     
  8. Gianzola משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏16/2/04
    הודעות:
    8,820
    לייקים שהתקבלו:
    1,718
  9. shmulikwe Member

    הצטרף ב:
    ‏22/12/03
    הודעות:
    1,112
    לייקים שהתקבלו:
    0
    רק בישראל מכבי חתמה על הסכם עם היווליג.. בשאר המדינות אין חתימות, לא זוכרים שאמרו שירושלים יהיו ביורוליג גם אם יפסידו לריאל וריאל יקחו מקום רביעי?
     
  10. Dyer משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/8/02
    הודעות:
    6,392
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אמרו את זה כי במקרה כזה ריאל מדריד תעלה ליורוליג מהליגה הספרדית ואז הפועל תקבל את המקום של היול"בקאפ.

    ואגב אני לא רואה דיון מתאים יותר לדון במעלליו של הגזען השחצן פיני גרשון. לפי דעתי הוא כבר מזמן עבר את כל גבול הטעם הטוב וכל מה שהוא אמר פשוט נחרש לחלוטין.
    אני אתייחס אז רק לשתי אמירות שלו, שתיהן מן הסתם מגמדות את הפועל:
    "יול"ב קאפ זה אמנם מפעל מכובד, אבל זה סך הכל המפעל המשני באירופה. התקציבים של כל הקבוצות שמה הם לא יותר מ2-3 מליון דולר". וזה כמובן לא נכון. ריאל מדריד הגדולה שהפסידה להפועל בגמר עומדת על 12 מליון דולר, ז'לז'ניק ו-וילנה שהפועל עברה בחצי וברבע עומדות כל אחת על בערך חצי מזה וסופוט הפולנית שהודחה בשמינית הגמר ע"י הפועל עומדת על שני שליש מזה (היא קבוצה ממש עשירה.... דרך אגב היא העפילה לגמר הפלייאוף בפולין). אלה רק הקבוצות שהתחרו מול הפועל בפלייאוף. חוץ מזה יש המון קבוצות במפעל הזה שהתקציב שלהן עומד על 5-6 מליון, אבל מה אכפת לגרשון, אם התקציב של הפועל זה 3 מליון זה אומר שהתקציב של כל הקבוצות במפעל הוא כזה.

    "איך אפשר להשוות בין היורוליג לבין מפעל שכרטיס לגמר שלו עולה 20 דולר?". קודם כל, למען הסדר הטוב, הכרטיס הזול ביותר לגמר עלה 35 יורו, והיקרים ביותר עברו את ה120 יורו. אבל זה רק בשביל להיות פוליטיקלי קורקט. נקודה נוספת היא שהמחירים של הכרטיסים לפיינל פור הרקיעו שחקים בגלל הספסרים, והעובדה שלאוהדי מכבי נדררש רק לצאת מהבית בשביל להגיע למשחק, ולא לסוע עד לבלגיה. אבל גם זה בשביל להיות פוליטיקלי קורקט.
    הגישה של גרשון כל כך מתנשאת שזה מדהים. בשבילו 20 דולר זה כלום. רק אוהדים ששילמו 5000 שקל בשביל לראות את המשחק שווים משהו. כל אוהדי מכבי העממיים, שחלקם הגדול לא יכול לאפשר לעצמו להוציא סכום כזה, לא נחשבים מבחינת גרשון. מבחינת גרשון רק האוהדים שהוציאו את הסכומים הדמיוניים האלה הם אוהדים, האחרים לא שווים הרבה. 20 דולר? מה זה? זה כלום! אז חדשות מרעישות - יש משפחות רבות במדינת ישראל, חלקם הגדול אוהד מכבי כדורסל, שבשבילן זה המון. פיני גרשון כנראה שכח מאיפה הוא בא או את מי הוא "מייצג" באותה שנייה.