מכבי ת"א-משימה "לאומית"?

הנושא בפורום 'פורום ספורט כללי' פורסם ע"י Julian Joachim, ‏30/4/04.

  1. Nigel Winterburn משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/3/03
    הודעות:
    15,795
    לייקים שהתקבלו:
    145
    אבל דורון אנחנו כבר חזרנו על זה מיליון פעם - ברוסיה ובאיטליה מבינים שהקבוצות האלה לא מייצגות את כל המדינה אלא רק את עצמן ולכן לא עושים מכל משחק שלהן משימה לאומית. מה לא ברור פה?
     
  2. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,764
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    כי באיטליה ובספרד הכדורסל לא תופס כמו פה.

    גם שירושלים זכתה ביול"ב זאת הייתה הכותרת הראשית בעמוד הראשון. פה כדורסל תופס יותר מקום.

    ראית כמה איטלקים באו? ראית כמה רוסים? זוכר כמה ירושלים הביאה לשרלרואה? וכמה מכבי הביאה לפאריס? זה היחס שם לכדורסל.
     
  3. burning soil Member

    הצטרף ב:
    ‏15/11/02
    הודעות:
    5,216
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני לא חושב שכולם עושים את משחקי למשימות לאומיות,נכון שהתקשורת
    עושה את זה,וזה טבעי,ונכון זו לא רק התקשורת.
    אם מכבי חיפה היתה מגיעה לשלבים הגבוהים בליגת האלופות
    היו הופכים גם אותה לקבוצה של המדינה,כנראה שזו נטיה בארץ.

    אני פשוט חושב שלא נכון לכנות את מכבי קבוצה לא ישראלית,אני בכלל לא מתייחס
    לעניין של משימה לאומית.
     
  4. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני באמת לא מסוגל להגיב על הררי השטויות שנכתבים כאן, וזה יהיה ממש בזבוז זמן מוחלט כי ברגע שבנאדם כמו שגיא, בא ואומר "אני בא מנקודת מבט של אחד שרואה את מכבי ביום חמישי ובכלל לא אכפת לו מהליגה", ואותו דבר לירן, ומנסים לדבר איתה על חשיבות לאומית של זכייה של מכבי בפיינל פור, רואים שאין על מה לדבר. קצת מכעיס אותי שאתם מתווכחים בלי לדעת את העובדות והופכים את הוויכוח הזה לוויכוח עקרוני מדי. אל תהפכו את זה לדיון על הזרים של צסק"א, ואל תהפכו את זה לדיון על כך שהצלחה של קבוצה עוזרת למדינה בזירה הבינ"ל. זה פשוט לא נכון במקרה הזה.

    מכבי היא מעל המדינה. בשבועות האחרונים כל המדינה משתווחה יום יום לאדון שרונאס יאסקביצ'יוס, ולאדון אנתוני פארקר, ולאדון דריק "אני ישראלי גאה, או שלא" שארפ. בקטע הזה אני קצת מסכים עם עדי שהכל יצא מפרופורציות.

    ובכל זאת דבר קטן שאני חייב להגיד. רוב אוהדי הפועל לא מקנאים במכבי על ההצלחה שלה. עברנו את השלב הזה, עברנו גם את השלב של הייאוש, ועכשיו אנחנו מתרכזים בעצמנו. זה לא אומר שלא נשמח לאידה של מכבי ת"א, אבל זה לא שונה מהשמחה לאידה של הפועל ת"א על ההדחה. ספורט מושתת על תחרותיות ויריבות (ספורטיבית).

    ואילן - לזכייה של מכבי אין שום צד חיובי מבחינה פיננסית. זה אומר חוזה טלוויזיוני עצום כמו אחרי הפיינלפורים הקודמים.

    ועדי, אני אגיד לך רק דבר אחד בנוגע לשחקנים הישראלים אל מול הזרים. אין קשר לגזענות, לאומנות, שנאת האחר וכו'... הסיבה היחידה שאני מעדיף שחקנים ישראלים על פני שחקנים זרים היא לא רק עניין הנשמה, אלא שבסופו של דבר, הצלחה של ישראלים מפתחת את הענף, התחרותיות בו, וכן, גם ההזדהות של אנשים עם קבוצות שונות הרבה יותר מאשר הצלחה של שחקן זר, שראונס יאסקביצ'יוס, שבכלל לא בטוח שיהיה שנה הבאה בארץ.

    וכן, אני קצת אולד-פאשין בקטע הזה. אני אוהב את הקשר של הקהילה לקבוצה, ולכן שחקנים מקומיים חשובים.
     
  5. שגיא Guest

    סלח לי, אבל עצם כתיבת שורות אילו הן שטויות במיץ. כי כשבנאדם כמו שגיא, בא אומר שלא אכפת לו מהליגה, הוא בעצם מזכיר לך (ולאחרים) שאת דברי ההבל שלכם על מצב הליגה או על כמה שהניצחון של מכבי ת"א לא טוב, תדחפו במקום אחר. כי אני באתי והדגשתי, שאני לא בא בכלל להתכווח איתכם על השטויות האלו, אנחנו מדברים פה על הפיינל פור ועל נצחון גדול של מכבי ת"א, ולא על שום דבר אחר הקשור בזה שהליגה שלנו מגעילה...

    חלאס עם השטויות, באמת, כי אני אישית לא באתי ודיברתי איתך על גאווה לאומית. הזכרתי מקרה ספציפי שלי, בתור אחד שנהנה לראות את מכבי ת"א מצליחה בזירה האירופאית, כמו שאני נהנה לראות את הפועל ירושלים או הפועל ת"א במעמדים כאלה.

    בחייאת, חלאס לטחון את זה....
     
  6. shmulikwe Member

    הצטרף ב:
    ‏22/12/03
    הודעות:
    1,112
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה בדיוק ההבדל בין מכבי להפועל(שניהם), כשמכבי זוכה היא שרה התקווה בהתחלה ובסוף, למרות שהיורוליג לא ארגן את זה! הם שרו באמצע אל אל ישראל ואפילו נותנים לאוהדי ההצלחות להצטרף לחגיגה אבל אוהדי הפועל ת"א ישירו שירי שואה על מכבי באמצע משחק.
    כשהפועל קבלה עמוד ראשי על הזכייה מישהוא ממכבי בכה על זה שהתקשורת חוגגת על זה? לא! כי במדינה קטנה כמו שלנו כל הצלחה, אפילו של חיפה באלופות או של ירושלים ביול"ב קאפ צריך לשמוח! כמה הצלחות יש לנו כבר בכל התחומים שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו לשנוא קבוצה בגלל שהתקשורת חוגגת איתה!
    ובקשר לזה שמכבי לא קבוצה ישראלית:
    השחקנים של כל קבוצה יכולים לעבור תוך שנה ליריבה הכי שנואה.
    המאמן של כל קבוצה יכול לעבור תוך שנה לקבוצה היריבה.
    ההנהלה של כל קבוצה יכולה לעבור כל שנה לקבוצה השנייה (בתנאי שלא יפסידו כסף).
    אבל אוהדים לא עוזבים! ולכן לא כזה חשוב מי השחקנים! חשוב מי הקהל! וכמו שעדי(נראה לי..) אמר לא משנה אם בהפועל ירושלים או בהפועל ת"א יש שחקן וחצי ישראלי שמשחק יותר מאשר של מכבי, זה לא משנה! כי במילא הכל בנוי על הזרים וכל הקבוצות בארץ בנויות בבסיס על זרים! תנו לי 2 שחקנים ישראלים מבני השרון חוץ מטפירו ופניני שמשחקים שם! וכמו שאמרתי מקודם, גם זה לא חשוב כי מה שחשוב זה הקהל!
     
  7. Gianzola משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏16/2/04
    הודעות:
    8,820
    לייקים שהתקבלו:
    1,718
    3 ערוצים שידרו אתמול את המשחק.
    בשעה 17:00 כבר התחילו השידורים למשחק שעצמו מתחיל בשעה 21:00.

    ההיפ התקשורתי סביב המשחק הזה מוגזם לגמרי, וכן, זה דיי מצחיק לראות בנדאם בשם Anthony Parker מהלל את ארץ ישראל, מקבל עוד עשר אלף דולר וכך גם כל שחקן אחר במכבי.

    אני לא מתבייש להגיד שאני הייתי אתמול בעד צ'סקא מוסקווה ולא רציתי שמכבי ת"א תנצח, מבחינתי
    זה בדיוק אותו הדבר כמו שמחה מכשלונות של ארסנל בליגת האלופות.



    אתמול המשחק המוקדם (ומצידי לפחות, המשחק שיותר עניין מההתחלה) היה אחד המשחקים היותר
    טובים שראיתי השנה בכל מסגרות הכדורסל העולמי, רק היה חסר הקהל המצויין של האיטלקיות, וזה
    היה צריך להיות הגמר.


    GO SKIPPER

    הקבוצה שבאמת מגיע לה לזכות אחרי הנפילה של צ'סקא.
     
  8. ArsenalFan Member

    הצטרף ב:
    ‏18/8/03
    הודעות:
    5,994
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שחקנים מקומיים הם רק חלק מהקשר של האוהדים עם הקהילה שלה, יש עוד גורמים שמשפיעים על כך, ואלו דברים הרבה פחות מוחשיים ויותר אבסטרקטיים, קהילתיות היא תחושה סובייקטיבית. ולדעתי החלק הזה של שחקנים מקומיים והשפעתם על הקשר בין הקהל לקבוצה הולך ופוחת לאור המציאות העולמית, וזה לא קורה רק בספורט.

    וזה ממש לא דבר רע להזדהות עם חבר'ה אמריקאים ומזרח אירופיים, לדעתי זה דווקא דבר מאוד יפה שאפשרי בספורט ומוכיח את היופי שבו.

    זה נכון במידה חלקית ביותר, הבעייה היא אחרת לגמרי. זה לא תקף רק לגבי כדורסל. שנזכיר את ההיסטריה המזויפת שהיה כשהפועל ת"א, קבוצה שאין לה שליש מהאוהדים של קבוצות גדולות אחרות, התקדמה בגביע אופ"א? שנזכיר מה היה כאן עם קמפיין חיפה בליגת האלופות? זה לא היה שונה ממש מההצלחה של הפועל ירושלים ביול"ב שזכתה לסיקור חדשותי, או אפילו מההיסטריה שיש עכשיו עם הפיינל פור. אבל זה חורג גם מגבולות הספורט- אירוויזיון, מנחה ב-MTV, אורי גלר. הכל זו תפיסת ייצוג מעוותת לחלוטין. תסתכל על כל דבר פצפון שקורה עם ישראלי בחו"ל- איזה טררם מתרחש במדינה. והדוגמא הכי טובה היא השורה הקלאסית של לשכת התיירות: "בחו"ל- המדינה זה אתה". המשפט הזה מסכם הכל על הגישה הישראלית.
     
  9. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בגלל שביקשת, יריב רוקני, קירח מעצבן ופלגמט שלא יודע מה לעשות עם הכדור ברגע שהוא מקבל אותו וכל מה שהוא עושה זה להרביץ ואיתי לב, שחקן נבחרת העתודה לשעבר (יכולת לראות אותו באליפות אירופה ששידרו לפני כמה ימים בשידור חוזר בערוץ הספורט), סמול פוורווד, 2 מטר של אתלטיות וקליעה טובה מאוד מכל הטווחים שעשה רגרסיה מאז האליפות הטובה. ואחרון אחרון החביב, טל רקנאטי, הבן של הבעלים, רכז קטן שמצטיין בעיקר בזריזות.

    ובני השרון זו באמת הקבוצה עם הכי מעט ישראלים משמעותיים בסגל כי הם משחקים עם סגל מצומצם של 8-9 שחקנים ויש להם 2 בוסמנים ו2 זרים.
     
  10. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שגיא הבעיה מתחילה כשאתה קורא למה שאני מנסה להסביר לך על מצבו של הכדורסל הישראלי שאתה לא שם עליו "שטויות".
     
  11. שגיא Guest

    אני לא קורא לזה שטויות. זה מתוך עצבים שאתם דוחפים את זה בכח וטוחנים את זה פה. קחו את זה לדיון אחר. מה קרה? אז מכבי מצליחה, צריך ישר למצוא אשמים? צריך ישר למצוא את הדבר הרע? למה לדבר פה על מצב הליגה שלנו בכלל? יש דיון על הליגה הישראלית, ואני חושב ששם זה המקום. שוב, אני אחזור, הדיון הזה, כפי שניתן לראות בכותרת, מתעסק בפיינל פור.

    ודי, אני פשוט לא רוצה להמשיך את הויכוח הזה כאן.

    דיבורים על הפיינל פור? דברו. משהו אחר, אל תגידו פה.
     
  12. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מקבל את בקשתו של שגיא. הודעות שלא קשורות לדיון יימחקו. כמו כן, הודעות שיקשרו בין מכבי ת"א והפיינלפור למשימה לאומית והצלחה של כל המדינה יימחקו או יועברו לדיון המתאים שייפתח.
     
  13. shmulikwe Member

    הצטרף ב:
    ‏22/12/03
    הודעות:
    1,112
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מילנר, אל תציק לי, אני מדבר בכלליות על העניין ולאו דווקא על בני השרון הנקודה היא שכמעט שום שחקן של הפועל ת"א הפועל ירושלים ומכבי ת"א ואל תתחילו לזרוק לי שמות פה ושם כי זה חלק מאוד לא משמעותי, גדל במעודון עצמו והקודה שלי הייתה שמה שהופך את המועדון למה שהוא זה הקהל בדיוק כמו שארסנל אנגלית בגלל הקהל ולא בגלל 2 השחקנים שפותחים בה.
    (אם אתם מעבירים את זה לפורום אחר אז גם את ההודעה שהגבתי עליה...)
     
  14. ג'רי בית הלוי Member

    הצטרף ב:
    ‏31/7/02
    הודעות:
    5,106
    לייקים שהתקבלו:
    0
    *פיצלתי את נושא הפיינל פור לדיון שהוא על הפיינל פור ולדיון שעוסק בשאלת הזהות של מכבי. כל תגובה שתכתב לא במקום המתאים תימחק מיד.
     
  15. Julian Joachim Member

    הצטרף ב:
    ‏30/7/02
    הודעות:
    7,506
    לייקים שהתקבלו:
    0
    shmulikwe רשם:


    QUOTE
    מילנר, אל תציק לי, אני מדבר בכלליות על העניין ולאו דווקא על בני השרון הנקודה היא שכמעט שום שחקן של הפועל ת"א הפועל ירושלים ומכבי ת"א ואל תתחילו לזרוק לי שמות פה ושם כי זה חלק מאוד לא משמעותי, גדל במעודון עצמו והקודה שלי הייתה שמה שהופך את המועדון למה שהוא זה הקהל בדיוק כמו שארסנל אנגלית בגלל הקהל ולא בגלל 2 השחקנים שפותחים בה.
    (אם אתם מעבירים את זה לפורום אחר אז גם את ההודעה שהגבתי עליה...)



    ליגות הנוער/בתי-ספר בנויות באופן כל-כך מעוות שברור שכמעט ולא יוצאים שחקני נוער מקבוצת הנוער לקבוצה הבוגרת. אבל הם מגיעים למועדון ישראלי אחר והם הופכים לשחקני בית. יש הבדל בין ישראלי לא תל-אביבי, כמו גיא גודס האדיר, לבין זר. ואם אתה לא מבין את זה... כנראה שאתה לא מבין את האמוציות שקיימות מחוץ לקבוצת היורוליג שלך.