מכבי תל אביב 2014/15 - טרבל היסטורי!

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י David De Gea, ‏21/10/14.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,018
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    אה? הכי שנוי במחלוקת? עמדת המגנים והשוער הראתה השנה טוב מאוד את הבעייתיות של מכבי. שוב פעם אתה מדבר על עונה יפה באירופה אבל שוכח שלבתים העפלנו מבלי לשחק, ואת פאוק סלוניקי שנה שעברה לא היינו עוברים, אתה שוכח שעם כל הכבוד, המגנים, מה שאתה קורא לו שנוי במחלוקת, לא תרמו כמעט כלום למשחק ההתקפה וההגנה של מכבי זה שנתיים, ובטח ובטח שלא היו פקטור מול אפואל ניקוסיה ובורדו, שהן עוד היו קבוצות חלשות בשנה שעברה. אל תשכח שמול באזל, קבוצה חזקה שצופפה, קבוצה באמת בכמה רמות מעל מי ששיחקנו, התקשינו פעמיים, במאני טיים, במיוחד במשחקים בחוץ, ולמה? כי לא היו לנו את המגנים שייתנו שקט במשחק ההגנה, יוציאו את הקבוצה קדימה ויאיימו התקפית, מה שייאלצו את מוראט יאקין, לחשוב, כדברי אטורה מסינה הגדול.
    גם דני בונדר, גם עומרי קנדה, גל שיש ודדי בן דיין, ועם כל הסלידה מהפועל, היו טובים יותר מאיך שייני, זיו, בן הרוש נראים, בלי צל של ספק בכלל, הן התקפית והגנתית, לא מבין איך אפשר בכלל להשוות ביניהם? הצלחה באירופה זה תיאוריה שמאוד עומדת על העמדות האלו, הגול במאריבור בחוץ, הגיע כשמרגוליס עזב את עמדת המגן (ואם היה לנו מגן רציני ולא כזה שנפצע נחום תקום אז הוא גם לא היה עולה על הדשא), והכדור החוזר הובקע ממקום שבו שפונגין, שאיכשהו מצא את עצמו על הקו כמה שניות קודם לכן, היה צריך לעמוד ולהפריע/להרחיק. במשחק בקפריסין עשו לעומרי בן הרוש כמה חגיגות יום הולדת שרק רצו, וגם מול היוונים, שפונגין, שוב המגן הימני, היה כושל. שירן ייני הוא שחקן שבכל הקשור להיבט המגנות שבו, כושל, לכן הביאו את שפונגין, שבינתיים הוא יותר פצוע מכשיר. גם פאקו, אם יישאר עונה שניה, שזה התקדמות עצומה, יש גבול לקסמים שהוא יכול לעשות, ומכבי הנוכחית היא קבוצה חזקה, אבל לא מצוינת, לא מדהימה, וההבדל שיהפוך אותה למדהימה וכזו שיכולה לשחק ברמות של הצ'מפיונס ליג (תראו את אפואל ניקוסיה השנה ובעבר) זה בדיוק השחקנים הזרים והעמדות הבעייתיות, והעמדות הבעייתיות שלנו שזועקות לשמיים זה שוער ושני מגנים.
     
  2. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,018
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    לא יודע איזה כדורגל אתה רואה כבר שנתיים אבל מכבי זה בדיוק הקבוצה בשביל לספוג אחד ולתת שלוש, היא כבר שנתיים סופגת כמעט הכי מעט ועם ממוצע של 2 ומשהו למשחק, כשהשנה ההתקפה התחזקה עוד יותר, אבל עדיין לא מחוברת, וכבר אחרי 4 משחקי ליגה, היא עם 2.5 שערים למשחק, ואין צל של ספק שתתחבר הרבה יותר כשעדן ייכנס לכושר ויצחקי יחזור, אז על מה לעזעזאל אתה מדבר.

    הפועל של הדאבל אומנם ספגה פה ושם שערים (לא בכל משחק) אבל חלק מההתקפיות של הפועל בוא נזכור שהיה לשחקנים שלה את הביטחון לטוס למעלה ולהיות סופר התקפיים כי היה להפועל את דגלאס שהיה מעולה ואת אניימה שכמעט כל בעיטה לשער נהדפה, למכבי אולי יש את קרלוס וטיבי, אבל לבטח אין את אניימה כבר שנתיים, ואין ספק שהחוסר ביטחון הזה עם השוער פוגע בה, גם הגנתית וגם התקפית, וזה מעבר לעובדה שלמכבי יש בעיית מגנים.

    12/13 - ממוצע כיבוש (78) / ספיגה (30) - 2.6/0.83 - פי 3.13 בהבדל.

    13/14 - ממוצע כיבוש (76) / ספיגה (30) - 0.83/2.11 - פי 2.54 בהבדל.

    זה בדיוק אגב, הקבוצה שסופגת כמעט אחד, ונותנת 3, במקרה של מכבי, קצת פחות מ-1 וקצת פחות מ-3, והשנה מכבי הרבה יותר התקפית ומגוונת במשחק, ובסגנון המשחק שלה נכון לעכשיו, בטח בהשוואה לשנה שעברה, ואם המגמה תימשך, מכבי לבטח, תספוג פחות מהעונה שעברה ותכבוש יותר, ואז הממוצע יגבר, מה שיגדיל את הצורך באמת בשוער ומגנים שיגדילו משמעותית את הפער בין מכבי לשאר ויקרבו את מכבי להעפלה לשלב בתים באלופות או באירופאית בסופו של דבר, בין אם מכבי תשחק בישראל, או בצ'צ'ניה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/10/14
  3. Die Werkself wir sind die Macht am Rhein

    הצטרף ב:
    ‏26/8/12
    הודעות:
    2,083
    לייקים שהתקבלו:
    941
    קצת סוטה מהנושא, אבל אם בחרת לתת את להאם כדוגמה - שים לב שאחרי שלב החזיר אותו לעמדת המגן הימני במונדיאל היה שדרוג (יש שיגדירו משמעותי) ברמת המשחק של גרמניה.
    בכדורגל המודרני עמדות המגנים הן שתי עמדות קריטיות - אני לא יודע להגיד לך איזה עמדות לדעתי חשובות יותר ואילו פחות. אפשר להצליח גם במערך בלי מגנים (3-4-3 ודומיו, שים לב שאני לא מתכוון ל5-3-2 או ה3-5-2 ששם שחקני האגף משחקים כמגנים תוקפים) אבל גם מערך בלי חלוץ (false 9), בלי קשרים התקפיים קלאסיים (למשל ה4-4-2, לא היהלום) וכו׳ יכולים להצליח.
     
  4. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,436
    לייקים שהתקבלו:
    2,664
    לא מסכים איתך, החשיבות למגנים איכותיים שיודעים לעשות הגנה והתקפה במקביל הפכה לרצונו של כל מאמן בעולם.
    זה שבארץ שנים מחלטרים ועושים הסבות כדי לסתום חורים (שי חדד, דור מלול, חן עזריאל) רק מוכיח כמה נקודת התורפה הזו כואבת
     
  5. חייל שוקולד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏31/7/07
    הודעות:
    11,583
    לייקים שהתקבלו:
    3,247
    דיברתי על אירופה, ובדיוק למה שאמרת התכוונתי, שמכבי קבוצה שתנצח משחקים באירופה על הגנה חזקה ולא על התקפה חזקה. הייתי צריך לכתוב שאתם לא קבוצה שתכבוש 3 ותספוג 2.
     
  6. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,018
    לייקים שהתקבלו:
    1,947
    באירופה ההגנה זה הדבר החשוב, כי בליגה אתה נענש על כל 5 טעויות, באירופה על כל טעות אתה נענש. מסכים איתך לגבי אירופה. וזה בדיוק מה שכתבתי שבא לידי ביטוי עם מכבי, אין מגנים, אין שוער, 3 עמדות קריטיות היום, שגם משרות ביטחון, גם שתיים מהן תוקפות ולמעשה גורמות ליריב להיות דפנסיבי וגם להגן.
     
  7. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,436
    לייקים שהתקבלו:
    2,664
    שער של זהבי הערב מול עכו ישבור את השיא של מוטי "העייט" קקון משנת 1997, שער בכל עשרת המחזורים האחרונים.
     
  8. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,436
    לייקים שהתקבלו:
    2,664
    אולי התקשרות מנפחת את העניין יתר על המידה, אבל אינפלציית החלוצים במכבי ת"א וההצבה של זהבי בחוד עושה קולות של בלאגן.
    נכון שפאקו לא הביא אותו, אבל בן בסט הגיע הקיץ על תקן הרכש המבטיח של מכבי ואחרי 5 מחזורים הוא בעיקר מתייבש על הספסל.
    עד אתמול גם אני חשבתי שבאמת מדובר בסערה בכוס מים. אבל אחרי שהוא נשלח להתחמם למעלה מחצי שעה כשהקבוצה כבר ביתרון מבטיח של ארבעה שערים, ולבסוף דווקא שון גולדברג עולה כחילוף האחרון מעלה לא מעט סימני שאלה לגביי טיב היחסים בין השניים.
     
  9. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    בקיץ 2002 כשיצחק שום הגיע לאמן את מכבי חיפה הוא נפרד מהסמל ראובן עטר למורת רוחם של האוהדים. זו הייתה חיפה עם סגל מטורף(למרות שבניון התקדם לאירופה) - יעקובו, קטן, רוסו, זנדברג שהצטרף, ניר סביליה וכן-הלאה. שום אמר - "אמרתי לעטר שאני לא בונה עליו ל-11 הפותחים וזה לא לרמה שלו שאני אעלה אותו בדקה ה-70. את הדקות האלה עדיף לתת לשחקן צעיר". הסיטואציה לא אחד לאחד, אבל תחליטו אתם. אני חושב שיש כאן מן השפלה לבן-בסט כי זו לא הפעם הראשונה שזה קורה, אך הוא מצידו חייב לבלוע את הגלולה המרה וכמה שזה קשה - להיות יותר 'קול'. הפרצופים המסכנים האלה על הספסל לא יעזרו אלא רק עבודה קשה. אגב, יכול להיות שבמשחק נגד אשדוד הוא בכלל יפתח בהרכב, ככה זה במכבי ת"א.

    ברור שיש במכבי סגל מטורף ומוגזם, אין להם אירופה באמצע השבוע עד כמה שידוע לי. אגב, מצד אחד במצב כזה המאמן רוצה לתת הזדמנות שיוויונית לכולם, נניח גם איגבור שנראה פח באימונים כנראה - שיחק אתמול. מצד שני - לדעתי מכבי כן צריכה בשלב מסוים שתהיה היררכייה ברורה חוץ מזהבי, טב"ח ואלברמן - היא כן צריכה הרכב קבוע פחות או יותר כדי ליצור תיאום ושיטת משחק מוגדרת. זה עלול לפגוע בה(בעצם לא - אין פה ליגה, הכל חרבנא).

    ערן זהבי שובר כל פעם שיא אחר והוא שחקן מדהים. רק שחקן אחד עשה לליגה קירקס כמוהו, אבל בסטייל אחר כמובן - יוסי בניון.
     
  10. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,187
    לייקים שהתקבלו:
    4,780
    מין:
    זכר
    ואני רק אחזק ואגיד שיהיה מעניין לראות איך פאקו ישלב את יצחקי בהרכב כשזה יחזור לכושר משחק.
     
  11. EuropeGuy Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/12
    הודעות:
    2,593
    לייקים שהתקבלו:
    965
    מבחינתי הסיפור המרכזי הוא פאקו, ולא בן בסט. תענוג לראות מאמן שנותן הזדמנויות על פי טביעת העין המקצועית האדירה שלו ולא עפ"י פרצופים או אתרי ספורט. צריכים להבין שבן אדם שבחן במשך שנים יכולות מקצועיות של השחקנים הטובים בעולם לא מתרגש כמונו משחקן ישראלי ששיחק בטולוז.

    התקשורת מצידה עושה לבן בסט חיים קשים, די באשמתו. על כל תזוזה של קרנית העין שלו פותחים טור בעיתון, בן בסט עצוב, לבן בסט ירדו 5 וחצי דמעות, לבן בסט ירדו 9 ורבע דמעות. בן בסט צריך להבין שככל שיזכירו בתקשורת את זה שהוא מאוכזב ממעמדו (וזה מתחיל ממה שהוא משדר כלפי חוץ), ככה פאקו פחות יתלהב לשתף אותו, כי הדבר האחרון שהוא ירצה זה להרגיש שהאווירה סביבו מכתיבה שלו.
     
    Civil ו-David De Gea אוהבים את זה.
  12. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,187
    לייקים שהתקבלו:
    4,780
    מין:
    זכר
    אני מסכים חלקית.
    בן בסט זה לא עוד שחקן שעולה מהנוער ולא חייבים לו כלום. א', הוא הגיע בסכומים מאוד גבוהים. ב'. הוא הגיע על תקן אחד מהחלוצים הישראלים הבכירים שיש כרגע בארץ. אם הוא חושב שהוא לא מתאים לו מקצועית, ובאימונים הוא לא מצדיק את הקרדיט בהרכב, אוקי לגיטימי. שלא ישים אותו בסגל. שלא ייתלבש. אבל לחמם במצב של 4:0 שחקן ישראלי במעמדו יותר מחצי שעה ובסוף להכניס שחקן נוער. לא מתאים. לא מכובד.
     
  13. EuropeGuy Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/12
    הודעות:
    2,593
    לייקים שהתקבלו:
    965
    אבל זה לא צריך להיות שחור או לבן, יש גם אמצע. אם נתעלם לרגע מהשם המפוצץ בן-בסט, ונתייחס אליו כאל חלוץ לגיטימי במכבי שנלחם על ההרכב, למה אסור למאמן לחמם אותו כמו שהיה מחמם את בדש לצורך הדוגמא, ובסוף להחליט שבוער לו יותר לבחון את שון גולדברד?

    אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שכל השיקולים של פאקו צריכים להיות תחת כבוד מיוחד לבן- בסט עקב המשכורת וההיסטוריה שלו, בעוד שהוא מתעקש לשדר שבן בסט מקבל יחס כמו כל שחקן אחר שנלחם על מקומו (ועובדתית, זה המעמד המקצועי שלו כרגע)
     
  14. שי מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏22/11/06
    הודעות:
    15,187
    לייקים שהתקבלו:
    4,780
    מין:
    זכר
    א'. זאת לא פעם ראשונה.
    ב'. אי אפשר להתעלם מהמעמד שלו. החוזה של בן בסט הוא מהגבוהים במכבי אחרי זהבי. איך זה היה מתפרש אם ראיוס / זהבי/ בניון או ורמוט היו 30 דקות מתחממים ובסוף עולה במקומם שחקן נוער? בוא נשים דברים בפורפציות. זה לא שהמשחק השתנה בצורה פתאומית והוא החליט לשנות את החילוף בהתאם לרוח המשחק. כן, במקרה כזה לגיטימי שיחליט לשנות מערך. אבל היה 3:0 במחצית. מה כבר קרה? לא יודע, מה שנראה בהתחלה כמו רמת מוטיבציה גבוהה של כל השחקנים שפאקו מנסה להחדיר, נראה קצת כמו דבר יותר אישי. או שהוא פשוט לא מאמין בו מקצועית שגם זה לגיטימי.
     
  15. EuropeGuy Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/12
    הודעות:
    2,593
    לייקים שהתקבלו:
    965
    מה שאני חושב זה שבפעמים המעטות שבן בסט שיחק הוא לא נתן לפאקו יותר מדי סיבות להתלהב. סיבה מקצועית, עם קורטוב של אי שביעות רצון מהגישה המפונקת של בן בסט.

    פאקו לא רואה ממנו את היכולות שאנחנו ראינו בנבחרת, לצורך העניין. המאמן של אלירן עטר שהיה יקר מאוד יחסית למועדון הצרפתי הצנוע, נתן לו הזדמנות רק כשהוא ראה לנכון, בלי קשר למשכורת הגבוהה שקיבל, וזה עוד כשהוא בחר אותו בעצמו. שם אף אחד לא הופתע. אין כאן קשר להשפלה כמו שטענו כאן, כמו לניתוק אבסולוטי שפאקו עושה בין הדרמות שבן בסט והתקשורת מייצרים, לבין הזמן שהוא רואה לנכון לתת לו הזדמנות. ממתי מאמן צריך לספק הסברים איזה שחקן לחמם ואיזה לא.
     
מצב נושא:
הנושא נעול.