מכבי תל אביב 2013/14: תחילתה של שושלת?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Landon Donovan, ‏14/7/13.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. חוצפן חיובי Member

    הצטרף ב:
    ‏24/8/11
    הודעות:
    539
    לייקים שהתקבלו:
    19
  2. Jakur משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏12/2/13
    הודעות:
    2,535
    לייקים שהתקבלו:
    852
    מין:
    זכר
    אין ספק שיש התלבטות גדולה מאוד בשאלה האם להוציא את ברק לוי להשאלה או להמשיך לתת לו "להתייבש" על הספסל.
    צריך לזכור שדווידוביץ' קיבל את חולצת ההרכב בגיל 19 בגלל סיבות כאלה ואחרות ולאו דווקא בגלל שבנו עליו כשוער ראשון והוא הצדיק כל רגע ורגע בהחלטה המצוינת הזו.
    אני כן חושב שצריך לתת לברק את חולצת ההרכב הראשון וכן להתחיל להריץ אותו בשנה הבאה כשוער ראשון, אם בכל שנה הוא יראה שהוא לא מיועד להרכב ראשון הביטחון יפחת והיכולת תרד בהתאם.
     
  3. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    לאובארוב יש אינטרס.
    אם ברק לוי לא רוצה לעזוב אז אין על מה לדבר. גם ברק יצחקי העדיף לצאת לנמל ת"א במקום לקרוא את התחת בבלגיה, זה לא אומר שהוא עשה פעולה שטובה לו.
     
  4. sagi4814 Member

    הצטרף ב:
    ‏23/3/13
    הודעות:
    223
    לייקים שהתקבלו:
    0
    בנוגע לביקורת שהוא העביר על הפועל, מסכים הוא לא היה צריך להגיד מה שהוא אמר. אני מאמין שיש פה סכסוך שקט בינו לבין המאמן שוערים של הפועל

    ובנוגע לדוידוביץ' למיטב זיכרוני הוא נהנה מיכולת גרועה של בוני גינצבורג באותה תקופה ולקח בשתי ידיים את ההזדמנות שנתנה לו, והתוצאות ידועות כבר.
     
  5. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,117
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    יש לך טעות קריטית, כי פרגנת לברק לוי בשנתיים. הוא יליד ינואר 93, כלומר הוא בן 20. אני אחזור, 20!
    בוריס קליימן יליד אוקטובר 90, לכן הוא כבר כמעט בן 23. מדובר בפער גילאים משמעותי ולכן הדברים של אובארוב על שניהם, שנאמרו באותו הריאיון, לגיטימיים.

    הדיון על אם מקומו בהרכב צריך להיערך עוד שנתיים-שלוש. עם כל הכבוד, לא מדובר בבופון הצעיר.
     
  6. sagi4814 Member

    הצטרף ב:
    ‏23/3/13
    הודעות:
    223
    לייקים שהתקבלו:
    0
    או קי, טעות שלי, אבל עדיין שורה לא צריך לדבר על שוערים שהם לא שלו
     
  7. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,958
    לייקים שהתקבלו:
    4,630
    אני שומע את הקולות על כך שאפולו סוזה החכים או יצא גדול בכך ששמר על המערך של אוסקר גארסיה ולא יכול שלא לצחוק. מי אמר שסוזה לא הגיע מלכתחילה בגלל שהוא משחק באותו סגנון? בשביל מה יש את קרוייף אם לא בדיוק בשביל הדברים האלה? לחפש מאמן שימשיך את הדרך שהוא מוביל.

    בכל אופן, העובדה שמכבי בעצם ממשיכה את אותה הדרך מהעונה שעברה, לא זקוקה להתחבר בצורה משמעותית והרחיבה את הסגל בשחקנים ברמה גבוהה(ביחס לליגת העל) יתן לה פור משמעותי מול שאר הליגה.
    מכבי תגיע מוכנה כמעט בצורה מושלמת בזמן שכל הקבוצות(מלבד הפועל וחיפה) יגששו את עצמן, והפועל וחיפה עוד יהיו בתהליכי חיבור. זה יכול להתבטאות בדריסה מוחלטת כבר בפתיחת העונה(סטייל חיפה עונת 09/10).
     
  8. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,117
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    צפיתי קצת בתקצירים של משחקים של באזל בליגה השווייצרית וניסיתי לברר על הקבוצה מעט. אני חייב לומר שזה הוציא אותי אופטימי.

    מבחינה מקצועית מדובר בקבוצה איכותית אבל לא מסודרת. ההתקפות שלה ברובן הן פשוט שליחת כל השחקנים קדימה בריצה מהירה, הרבה פעמים עם כדורים ארוכים. מרכז השדה שלהם בקושי מורגש (שוב, על סמך תקצירים). לכן לא כדאי לשחק עם הגנה גבוהה מולם, צריך לעבוד, אם וכאשר מכבי תעבור את גאיורי, על סגירת שטחים באימונים, שייקחו את השחקנים המהירים ביותר בסגל שלנו והמוסרים לכדורים ארוכים הטובים ביותר וייבחנו את ההגנה על שליחת כדורים ארוכים. ברגע שמונעים מהם מסירות ארוכות נוחות עושים את רוב העבודה בלעצור את ההתקפה שלהם.
    בנוסף, ההגנה שלהם, לפחות בעונה שעברה, טעתה בלא מעט משחקים, זו פחות או יותר החוליה הפחות חזקה שלהם. כך למשל ישנם מספר שערים שהם ספגו בעונה האחרונה בהם לפעמים גם שמונה שחקני באזל עמדו ברחבה ולא תרמו בדבר להגנה, פשוט עמדו. אך עם זאת יש להם שוער מצוין, שפשוט מציל את ההגנה המון פעמים. יש לציין ששחקני ההגנה עצמם לא שחקנים רעים, פשוט טקטית ההגנה לא הייתה ממש מסודרת. בשל כך שהשחקנים עצמם לא רעים, באזל איבדה העונה מספר שחקני הגנה ועשויה גם למכור עוד שחקן עד המפגשים, כמובן שהגיוני שהם ירכשו שחקנים לחוליה הזו, אבל צריך לנסות לנצל את זה.
    בסה"כ קבוצה שעוקצת בצורה נהדרת בהתקפה, אבל בהחלט לא כזו שצריך להתבטל בפניה. פשוט צריך לשחק מבוקר מולם, כי קבוצות שמשחקות התקפי ופתוח מולם, גם גדולות כמו יונייטד ובאיירן, משלמות על כך.

    בזירה האירופית מגלים משהו מעניין - היא אמנם קוטלת ענקיות (הרבה בזכות שיטת המתפרצות שתוארה לעיל), אבל פעמים רבות היא מתקשה מול קבוצות בדרג שלה וקטנות ממנה. לא מדובר רק בקלוז' שנה שעברה (שלפניה הם פגשו את מולדה ועברו בקושי), גם בעונה המפורסמת של לפני שנתיים היא התקשתה נגד נמושת הבית, אוצלול גלאצי. במשחק אחד הם הובילו 3-0 אחרי שעקצו ביעילות נהדרת, אבל אז גלאצי, שסיימה אז עם 0 נקודות ובאמת התבטלה מול קבוצות אחרות, צימקה ל-3-2. בשום שלב במשחק הזה אי אפשר לומר שבאזל שלטה ללא עוררין, שוב, רק שיחקה במתפרצות מהירות. זה שוב מחזק את הטענה שצריך לשחק קצת סגור מולם והם יתקשו מאוד.

    על סמך עונה שעברה, אני אישית הייתי פותח עם טל בן חיים ומיכה בכנפיים מולם, ועם פריצה, כאשר יצחקי על הספסל. ההגנה שלהם התקשתה עם חלוצים גבוהים וחזקים כמו פריצה, אבל מצד שני לא ראיתי יותר מדי תקצירים בהם התמודדו עם שחקן כמו יצחקי במרכז, זה יכול להיות מעניין. בהגנה לא משנה מה, אני חושב שזיו לא יתאים אם יפתח, ובמקום סוזה הייתי בוחן את מאנה כבר בגומלין מול גאיור, כאשר ייני בימין מתאים כי הוא שחקן הגנה מצוין.

    ולמרות כל זה, עדיין, הסיכויים נוטים לטובתם, הם הפייבוריטים. באחוזים, ואני לא אוהב להשתמש בזה, הסיכויים שלהם הם משהו כמו 60%.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/7/13
  9. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,016
    לייקים שהתקבלו:
    1,944
    קודם כל נוכח העובדה שצפית בתקצירים, שהם ערוכים מה? 5 דקות ואני מגזים כל משחק. אתה לא יכול ללמוד מזה שום דבר. ההגנה של באזל מצוינת, לא בכדי הבלם הפותח שלה מועמד לאינטר, למכבי אין עדיין שחקן כזה. לגבי מה אתה מציע או לא, אל תציע. בשביל זה יש מאמן וכל מה שנגיד לגבי מי אמור לפתוח זה בילבולים, הדרך הכי טובה בשביל לנסות לנצח שם זה לעלות עם ההרכב כמה שדומה לעונה שעברה כי השחקנים מכירים אחד את השני. הם פייבוריטים ברורים, אם לא נעלה לא קרה שום דבר, רק פרט פיקנטי בשנה שעברה הם שיחקו בליגה האירופאית מול וידאוטון, קבוצתו של סוזה בעונה שעברה, בהונגריה סוזה ניצח 1:2 ובגומלין הוא הפסיד 1"0 בשלב הבתים אני ממש לא קונה את זה כי נעוף על שערי חוץ :/
    המשימה של מכבי צריכה להיות אותו הדבר כמו בהונגריה ללכת ולכבוש, כמה שיותר, מעדיף להפסיד 1:3 מאשר 2:0, ללכת ולכבוש, לא להבנקר
     
  10. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,117
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    כשמרבית שעריה של קבוצה מובקעים במתפרצות וכמעט כל ההתקפות שמופיעות בתקצירים שלה (כלומר, המצבים המסוכנים והבולטים יותר) הם מתפרצות מהסוג שתיארתי, כנראה שזו השיטה. בנוסף כשחלק גדול מאוד מהשערים שהיא ספגה (והמצבים מולה בכללי) מובקעים כאשר ההגנה לא מסודרת, זה כנראה תופעה. אני לא צפיתי במשחקים מלאים, פשוט כי זה לא התפקיד שלי, אבל זה הרושם שנוצר מהם על סמך תקצירים, שמהווים אינדקציה מינימלית כלשהי.
    השחקנים שלה טובים, זה ברור. אבל מבחינה טקטית היא פשוט משחקת דיי מבולגן ממה מראיתי, ולהגנה יש לא מעט פאלטות שהשוער הנהדר מחפה עליהן.
    אני לא אומר להתבנקר, אבל לבוא ולשחק התקפי מאוד מול קבוצה כזו זה ממש לא חכם. עדיף להתחיל את המשחק בגישה קצת יותר מבוקרת, קו הגנה קצת נמוך יותר (מול גאיורי שיחקנו עם קו הגנה גבוה מאוד) ולחץ מתון יותר ולא שכל חוליית הקישור תתנפל כבר בחלק המגרש של היריב. במצב כזה צריך לנסות לשחק מסודר, אבל גם לנסות לעקוץ במתפרצות. אם המשחק המסודר מתברר כיעיל והשד מתברר כלא נורא כ"כ, אפשר לשחק קצת יותר התקפי. בבלומפילד כמובן שישחקו קצת יותר פתוח.
    לבוא ולחשוב שמכבי צריכה להגיע לבאזל בגישה התקפית ולבוא לכבוש שלושה שערים, זה מנותק מהמציאות ומאוד לא אחראי. אני בטוח שגם סוזה מודע לזה.

    בכל אופן, בעוד יומיים יש להם משחק לא קל נגד גראסהופרס בליגה, בדקתי וערוץ הספורט ישדר את סיון נגד ציריך ולא את המשחק הזה, אז צריך למצוא שידור. ככה נהיה הרבה יותר חכמים.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/7/13
  11. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,016
    לייקים שהתקבלו:
    1,944
    לפי מה קבעת שמרבית השערים שלה מובקעים במתפרצות? צפית בכל 36 המחזורים בעונה שעברה? אני לא ואין לי שום יכולת לקבוע איך הגיעו רוב השערים. ראיתי את התקציר עכשיו של המשחק מהמחזור הראשון, שום גול לא הגיע מהתקפה מתפרצת, אחד ממשחק לחץ, השניים האחרים מהאגף בהתקפות מסודרות. אין מה לבוא בגישה מתבנקרת, כמו שמכבי חיפה והפועל תל אביב לא באות בגישה בונקרית בתחילה ככה מכבי לא צריכה, מכבי צריכה לבוא ולשחק בשיטה הרגילה, להפעיל את הלחץ ואם אפשר לגנוב גול בפתיחה, זה הכי טוב שיש כי הם ייכנסו ללחץ
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/7/13
  12. Muurad Member

    הצטרף ב:
    ‏31/8/10
    הודעות:
    6,560
    לייקים שהתקבלו:
    58
    באזל קבוצה של כדורים ארוכים? הם ידועים בזה שהם תמיד משחקים על הקרקע אפילו בצורה מוגזמת ושההגנה שלהם מאוד פעילה בהחזקה בכדור ובניית ההתקפה, אפילו אם הם משחקים נגד קבוצות יותר טכניות מהם.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/7/13
  13. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,117
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    אני צפיתי בלא מעט תקצירים וברוב הם שיחקו במתפרצות. מה שכן המאמן השנה שונה ויכול להיות שהשיטה השתנתה מעט. וכן, ברוב התקצירים ההגנה הרבתה לטעות, אבל כן, הם שותפים בבניית ההתקפות. מי שפחות מורגש הוא כפי שטענתי מרכז השדה, כאילו מדלגים עליו.

    וגם אני אומר שלא צריך להתבנקר, אבל לבוא למשחק חוץ קשה מאוד בגלל המון סיבות (קהל וקבוצה פשוט יותר טובה) ולשחק כרגיל זה לא חכם.
     
  14. עומר משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏3/8/02
    הודעות:
    23,016
    לייקים שהתקבלו:
    1,944
    המאמן השנה זה אותו מאמן ב-4 השנים האחרונות...מוראו יקין שגם שיחק במדי גראסהופרס נגד מכבי ב-96 (אני אזכרה זוכר אותו כובש נגדנו)

    לבוא ולשחק במשחק חוץ באותה שיטה זה הדבר הכי חכם לעשות ראה קרית שמונה שמעולם לא שיחקה עם 5 מאחורה בחרה לעשות זאת מול באטה כולנו יודעים איך זה נגמר
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/7/13
  15. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,117
    לייקים שהתקבלו:
    4,671
    האמת שטעיתי, אבל גם אתה. הוא מאמן שם כבר מהעונה שעברה. לכן הסגנון לא אמור להשתנות.
    בניגוד למה שאתה כותב, הוא ממש לא שם 4 שנים.

    ואני לא אומר לשנות מערך ושיטה, אלא לשחק קצת יותר מבוקר, בלי לשנות מערך. זה הבדל גדול.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏19/7/13
מצב נושא:
הנושא נעול.