מכבי נתניה 2018/19: האם את מסוגלת להתמיד?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Maccabi Diamond, ‏16/7/18.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    כמה דגשים אחרי המשחק נגד הפועל חדרה:

    א. זה היה משחק כדורגל טוב מאוד של מכבי נתניה ואני מוכרח להודות שלא ראיתי את זה בא, כי כבר כמה שבועות שהיכולת של הקבוצה בדעיכה. זה קרה בעיקר בזכות כמה שחקנים שהרימו את הרמה שלהם. אביב אברהם הציג את היכולת הטובה של העונה שעברה ולא היכולת הבינונית של העונה, גיא מלמד חזר להיות השחקן המוכוון מטרה שהיה עד לפני חודשיים וניקולס אולסק מיעט לטעות. השאלה היא האם מכבי נתניה יכולה לצאת שוב פעם לסדרה של משחקים טובים או שהיכולת הטובה היא הבלחה.

    ב. דני עמוס שווה למכבי נתניה איבוד נקודות כל 6-7 משחקים, אבל לא הייתי מחליף אותו באף שוער ישראלי אחר. הוא נותן למכבי נתניה עשרות מונים יותר מאשר הוא מאבד לה. הלוואי שיישאר צהוב לעוד הרבה שנים.

    ג. עלי מוחמד חווה פציעה נוראית בעונה שעברה, שרק בעקבותיה הוא עדיין שחקן של מכבי נתניה. אם יישאר כזה גם בעונה, זה נס מארץ הנסים.
     
    kufsa, EuropeGuy, Jefecito ו-3 משתמשים נוספים אוהבים את זה.
  2. kufsa Member

    הצטרף ב:
    ‏11/10/12
    הודעות:
    120
    לייקים שהתקבלו:
    93
    חייב לחדד את סעיף ג- אני חושב שהרבה אוהדים של הקבוצה לא מבינים כמה עלי הוא זה שגורם לקבוצה להיראות כמו שהיא נראית. עם כל הכבוד לערן לוי ודיא סבע, עזיבה של מוחמד זאת המכה הכי רצינית. שחקן כזה חכם, פשוט אמן, ועוד לעניות דעתי בעמדה אולי הכי חשובה בקבוצת כדורגל והוא זה שעושה את ההבדל. לא נהנתי משחקן בקבוצה כמו שאני נהנה ממנו מאז ראזאק אני חושב. קחו את בציראי, מלמד ואולסק מצידי, רק תנו לנו להנות ממנו עוד עונה.
    אני רוצה לחשוב שאם בטעות נשחק במוקדמות של אירופה, אולי יצליחו לעשות עוד איזה קסם ולהשאיר אותו לפחות עד ינואר הבא. מותר לחלום, לא ?
     
    oFiRzZz, Maccabi Diamond ו-Sir Alex Ferguson אוהבים את זה.
  3. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,720
    לייקים שהתקבלו:
    6,967
    עלי מוחמד אוטוטו הולך להיות ממוסה כמו ישראלי, ביחד עם הכסף שנתניה דורשת עליו אני לא רואה קבוצה בישראל שתרכוש אותו.
    מבחינה מקצועית, שחקן מדהים, הראשון שהייתי מחתים מהשחקנים בישראל.
     
    kufsa אוהב/ת את זה.
  4. kufsa Member

    הצטרף ב:
    ‏11/10/12
    הודעות:
    120
    לייקים שהתקבלו:
    93
    גם אם יש קבוצה בארץ שתוכל לרכוש אותו, הוא יעשה טעות ענקית.
    הוא חייב לעבור לשחק באירופה בליגת ביניים כמו אוסטריה/בלגיה, ולקוות לעשות קפיצה משם כמו שכמעט קאיודה הצליח לעשות, או אם מפנטזים אז אולי להצליח לעשות את המסלול של דאבור. הוא עדיין צעיר ואם יילך וישפר את המשחק שלו עוד יותר אז הוא כן יכול וצריך לחלום על עתיד כזה.
     
    Maccabi Diamond ו-oFiRzZz אוהבים את זה.
  5. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,590
    לייקים שהתקבלו:
    14,305
    מין:
    זכר
    הגיע הזמן להחזיר את הגביע לנתניה אחרי כל כך הרבה שנים. לדעתי חוץ מעמיקם ואולי אורימור אף אחד פה לא נולד בפעם האחרונה שנתניה זכו(והיחידה למעשה).
     
    Drama2, kufsa, עידן444 ומשתמש נוסף אוהבים את זה.
  6. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    כמה דגשים אחרי המשחק נגד מכבי ת"א:

    א. כל זמן שהתוצאה הייתה 1-1, המשחק היה שוויוני ואפילו האמנתי שדווקא מכבי נתניה תהיה זו שתצליח לעלות ליתרון, אך מרגע שהקבוצה נקלעה לפיגור 2-1, זה הפך למשחק במעמד צד אחד. הפערים בתוצאות לטובת מכבי ת"א לא משקפים את הפערים על כר הדשא כשהקבוצות נפגשות ומאכזב אותי לראות בכל מפגש מחדש את היעדר עמוד השדרה במשחקים האלה.

    ב. לא משנה כמה הצוות המקצועי סבור שעלי מוחמד וגבי קניקובסקי במשחק פושר, אין שום תסריט בו מכבי נתניה מצליחה לעמוד שווה בשווה מול מכבי ת"א בלעדיהם. מהרגע שיצאו, זה הפך להיות מביש. זה הרגיש כאילו מכבי ת"א עם שני שחקנים יותר.

    ג. השילוב בין פטוס בצ'יראי לגיא מלמד לא עובד. אני יכול להבין את הרצון של הצוות המקצועי להחזיר את המונטנגרי לעניינים, אבל אי אפשר שזה יבוא על חשבון הקבוצה. מרגיש לי שהצוות המקצועי הקריב את כל הקישור (ראו סעיף קודם) לשם המטרה הזו. אני לא מאמין שהצוות המקצועי באמת חשב שפטוס בצ'יראי, גיא מלמד ויונס מלדה ביחד זה משהו שיכול לעבוד.

    ד. אחרי המשחק נגד הפועל חדרה בחצי גמר גביע המדינה, תהיתי מדובר במשחק אחד טוב בתקופה רעה או שמא בתקופה טובה שפשוט כללה שני משחקים פחות טובים נגד הפועל ב"ש ובני יהודה. מכבי נתניה כנראה בתקופה שאי אפשר לנחש שום דבר לגביה. יום אסל יום בסל.
     
  7. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,590
    לייקים שהתקבלו:
    14,305
    מין:
    זכר
  8. גלצ Member

    הצטרף ב:
    ‏7/3/19
    הודעות:
    3,231
    לייקים שהתקבלו:
    652
    מין:
    זכר
    וכמו עם החללית, מאז תקופת ספר בראשית לא זכינו בתואר. יאאלה הגיע הזמן.
     
    Maccabi Diamond אוהב/ת את זה.
  9. oFiRzZz Member

    הצטרף ב:
    ‏30/9/07
    הודעות:
    4,760
    לייקים שהתקבלו:
    1,859
    גם אנחנו, כמו החללית, מתרסקים ברגע האמת ;)
     
    גלצ אוהב/ת את זה.
  10. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,779
    לייקים שהתקבלו:
    6,462
    אנחנו פחות טובים לאחרונה בגלל ירידה חדה בכושר של שני שחקנים- עלי מוחמד וברנקו ורגוץ'.
    ההגנה שלנו הרבה יותר טובה עם ברנקו והויבך יחד מאשר עם רק אחד מהם- אז את זה שברנקו נראה אבוד ליד תירם\אזולאי עוד איכשהו אפשר להסביר.
    מה קורה לעלי מוחמד אני פחות מבין. כן ברור שהיריבות שמות עליו דגש- אבל הוא גם קצת חזר שנתיים אחורה למצבים שהוא מסתבך בכוח באזורים מסוכנים- שאפילו בלאומית זה היה עולה לנו בשערים מידי פעם. מקווה שיתאפס במהרה למרות שיש גם צד חיובי בעניין.
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  11. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    כמה דגשים אחרי המשחק נגד מכבי חיפה:

    א. אי אפשר שלא להתחיל לדבר על מה שקרה ביציע, כהמשך ישיר לפעולה המתריסה של ירדן שועה. יחד עם זאת, אנסה להתמקד בחיובי וזה המעשה של אייל סגל, שהושיע את האוהדים העצורים מלקבל עונש שכלל לא הגיע להם. מכבי נתניה לא יכלה לבקש בעלים טוב מאייל סגל. מאז שהמועדון בידיים שלו, מכבי נתניה כמועדון נמצאת בשורה אחת עם יתר המועדונים. אין לי ספק שעוד כמה שנים גם כקבוצה היא תיישר קו עם הקבוצות המובילות.

    ב. אני חושב שמאז יוסי שבחון לא היה במכבי נתניה שחקן התקפה שאני לי ולו טיפה אחת של ריגוש כשהוא מקבל את הכדור סמוך לרחבה, כפי שקורה לי עם מוטי ברשצקי. לשחקן בתפקיד שלו ובמידות שלו, שבשפת גוף שלו משדר שללכת באחד על אחד זה הדבר האחרון שהוא רוצה לעשות. דיא סבע, גבי קניקובסקי ופירס מוגרבי הוא דוגמא לשחקנים נמוכים שרק מחכים שיבודדו אותם כדי שיוכלו ללכת נמוך ומהר מול השומר שלהם. מוטי ברשצקי מביא בהיסטריה מי יש לידו (רוב הזמן, ויקי כחלון) ומוסר ישר את הכדור.

    ג. לא מובן לי למה במשחק שמכבי חיפה משחקת עם קו הגנה גבוה, מכבי נתניה לא שיחקה עם יונס מלדה. עם הפנים לשער, בכדרור, הוא היה מסוכן במעט הדקות שקיבל, אז חבל שהוא לא שיחק מתחילת המשחק. לא תמיד הסגנון שלו יתאים, אבל במשחק שכזה הוא בוודאי היה מתאים.

    ד. מאז המשחק נגד ביתר ירושלים, מכבי נתניה בדעיכה. עם פטוס בצ'יראי זה התחיל מוקדם יותר (זה בא לידי ביטוי במיוחד במשחק נגד ביתר ירושלים), אבל בהדרגה הצטרפו אליו אחרים, שהשיא הוא עלי מוחמד, שבשבועיים האחרונים ירד ביכולת. אם הם לא יחזרו לכושר והחדות לא תחזור להם, מכבי נתניה תהיה שק החבטות של הפלייאוף העליון.
     
  12. yakov_y YNWA

    הצטרף ב:
    ‏13/10/09
    הודעות:
    9,176
    לייקים שהתקבלו:
    2,409
    החודש האחרון יש דיון שחוזר על עצמו ומאוד מעצבן אותי, למה אירופה לא מעניינת את מכבי נתניה והגביע כן גם במחיר שנפסיד את הגביע.
    לדוגמא:
    מ-2004, מיקום השיא של יואב כץ הוא מקום 8 למעט עונה אחת אשתקד, בפועל יש לו 3/4 תארים ב-6 השנים האחרונות.
    מכבי נתניה בתקופה הזאת להערכתי סיימה 8 פעמיים בפלייאוף העליון (אני יודע שב-2004 לא היה פלייאוף אבל החשבתי כאילו) וזה עוד אחרי שבילתה לא מעט זמן בלאומית.
    כמה תארים יש לה ?

    אייל סגל בשנתיים בליגת העל היה פעמיים בפלייאוף בזמן שיואב כץ ב-15 שנה רק פעם אחת. מישהו יזכור את זה ? מישהו מעריך את זה ?
    לצערי מחשיבים רק תארים, דראפיץ׳ ואבוקסיס כבר שנים על גבי שנים בצמרת באופן קבוע, מה המיקום הכי נמוך של אבוקסיס בכלל ? בפועל אין להם תואר.

    היינו מספיק פעמיים באירופה, זה מעיק ולא מעניין אף אחד.
    מבחינתי לזכות בגביע ולא להופיע באירופה, מעדיף זכיות באלוף האלופים ובגביע הטוטו.
     
    oFiRzZz אוהב/ת את זה.
  13. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,762
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    זה עניין של השקפה.

    כמו שרשמתי בדיון אחר, בנקודה הנוכחית ברור לי ומובן לחלוטין שתעדיפו את הגביע גם תמורת מקום 10, אני הייתי מרגיש כמוכם והרגשתי כמוכם בשנים של אבק מדברי ללא תארים. הרצון לראות תואר גובר על הכל וזה ברור, נכון, הגיוני וטבעי. על זה אין ויכוח.

    מה שאני אומר, זה שאחרי כמה תארים אולי וכנראה תשנו גישה, אולי, אני מקווה שעוד 3-4 שנים תהיו אחרי כמה תארים כאלו ואחרים ויהיה אפשר אולי לבדוק את זה.


    אם אתם שואלים אותי , כרגע, אחרי 3 אליפויות ועוד כמה גביעים קטנים, אני מעדיף כל שנה מקום 2 ללא גביע מאשר מקום 4-5 עם גביע. רשמתי את זה גם בתחילת העונה ואני באמת מרגיש ככה. כנראה עניין של השקפה. ולפני האליפות הראשונה כמובן שהייתי מעדיף את הגביע ולא משנה מה קורה בליגה.
     
  14. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,779
    לייקים שהתקבלו:
    6,462
    לא כל כך מבין מה אתה אומר לירן.
    גביע גם מוביל לשלב יותר מתקדם באירופה ומאפשר היערכות יותר טובה ובשל כך סיכוי יותר טוב מאשר לקבל איזו קבוצה קזחית ולשחק מולה בתחילת יולי ב 40 מעלות.

    לדעתי גם אוהד הפועל שראה מלא גביעים יחתום על מקום 4-5 וגביע מאשר מקום 2-3 ובלי גביע. למה להעדיף אחרת?

    אם תגיד לי- מאבק אליפות אמיתי לעומת גביע וסתם עונה באמצע- יש כאן דילמה. אבל הליגה באמת גמורה ואין פלא שגמר הגביע הרבה יותר מרגש.

    באופן כללי כשיש גמר גביע הוא דווקא אמור להשאיר אותך ממוקד. זה לא שבני יהודה עם גישה שונה משלנו ובגלל זה היא כבר עם שני נצחונות בפליאוף. נראה לי שהיא משחקת אפילו עם הרכבים חסרים יותר. נגדכם למשל היא לגמרי נתנה מנוחה לשחקנים אחרי החצי גמר, הפסידה ואחר כך ניצחה פעמיים.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  15. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,762
    לייקים שהתקבלו:
    8,312
    כי מה שאני רואה לנגד עיניי זה לבסס את עצמי כמועדון גדול בישראל לאורך זמן, מועדון שמושך אליו שחקנים טובים שיכול להמשיך ולהתגלגל כמועדון גדול והשגי.

    מבחינתי מועדון שסיים 5 עונות במקום השני הוא מועדון הרבה יותר גדול והשגי מאשר מועדון שבאותן 5 שנים סיים עם 2 גביעים ומקומות 4, 5,7,9,10.

    שוב, אין לי ויכוח איתכם שכרגע מעניין אתכם רק הגביע, אני איתכם.

    עד שהגענו למה שהגענו, אני רוצה להישאר מועדון גדול בליגה, ואת זה יביא לי רק צמרת גבוהה בליגה ולא הגביע שיכולות לזכות בו גם עפולה, הפועל רמת גן ואשדוד. ואני לא אומר את זה בצורה מזלזלת, אלא בקטע שזה לא מעיד על התקדמות של מועדון או שמירה על מקום גבוה בכדורגל הישראלי. אותי זה מה שמעניין.

    העונה, זיהיתי אצלנו תחילה של התרסקות, היה החשש הזה שאם אנחנו מסיימים מקומות 5-8 פתאום מה שהשגנו יכול להתרסק ונחזור למקומות חשוכים. לכן העדפתי בלי למצמץ מקום 2-3, עם עדיפות כמובן לשני, על פני גביע. ורשמתי את זה לפני שעפנו מהגביע...

    Sent from my Redmi 4A using Tapatalk
     
מצב נושא:
הנושא נעול.