מכבי נתניה 2015/6- בין כל הערפל דראפיץ' מונה למאמן

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Maccabi Diamond, ‏17/7/15.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,802
    לייקים שהתקבלו:
    6,464
    איציק זוהר אחד משחקני הליגה הכי גדולים שהיו כאן. אפשר להגיד שהוא מימש את הפוטנציאל שלו נהדר. ערן לוי לא.
    אבל אין מה לעשות- איך ש @alexshw תיאר אותו זו הדרך הנכונה לתאר אותו.
    אם בוחנים ועושים הקבלה בינו לבין ערן לוי מבחינת התכונות, ועל זה אני דיברתי, לאיציק היתה רגל נדירה, לדעתי טובה ומדוייקת משל ערן לוי, היכולת שלו לבעוט כדורים נייחים בצורה מושלמת היא למעשה זו שייחדה אותו ביחס לאחרים. הוא היה טוב מזה בהרבה מהשאר. כלומר גם ראובן עטר, ויוסי אבוקסיס, ואפילו אחיו אביבי ששיחק כל(או רוב) הקריירה שלו בליגה שניה היו בועטי עונשין טובים אבל לא כמו איציק.
    ערן לוי שחקן מהיר יותר משהיה זוהר(המבנה שלו באמת מטעה- ערן לוי לא שחקן איטי- איציק זוהר כן), ורסטילי יותר מזוהר(יכול לשחק גם בצד שמאל, גם מאחורי החלוץ, וגם בשפיץ), ואני נוטה להסכים עם ריקלמה למרות שחלקתי עליו בהתחלה- שבנגיעה אחת ערן לוי עשה הרבה יותר קסמים מאשר איציק זוהר. איציק זוהר היה חזק מאוד בעיקר כאשר היה בועט מהרצפה(ערן לוי גם עושה דברים מדהימים עם הכדור באוויר).
    להגיד שאיציק הביא למשחק בגיל 25 משהו שהוא לא הביא בגיל 30 הוא פשוט לא נכון. בטח לא באופן דרמטי. אולי בגיל 25 הוא היה נותן שני ספרינטים במשחק ובגיל 30 אחד...
    אני באופן אישי הייתי פריק כדורגל הרבה יותר גדול בשנות ה-90 מאשר היום(היום יש הרבה פחות זמן לצפות במשחקים ובתקצירים). למרות שאני אוהד של נתניה ממש לא הכרתי את איציק זוהר רק כשהוא הגיע אלינו באזור גיל 30...
     
  2. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,696
    לייקים שהתקבלו:
    14,313
    מין:
    זכר
    אם להשוות לערן לוי אז אני לא אקפוץ גבוה לפירלו וכאלה אלא אשאר בגזרה המקומית. קח את אייל ברקוביץ', גם הוא היה קודם כל פליימקר,וגם הוא לא ממש אהב לעשות הגנה. ועדיין הבן אדם הגיע עד ההרכב של סלטיק(כשהמותג הזה עוד היה שווה משהו) איך זה? גם כי הוא קרא את המשחק יותר טוב מלוי, גם כי הוא ידע לשלוח מהר התקפות וגם כי הוא עשה תנועה מעולה בלי כדור. לתת פס עומק זה אחלה, אבל אתה לא יכול לבסס את כל הקריירה שלך רק על זה.
     
    סמואל אטו אוהב/ת את זה.
  3. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,753
    לייקים שהתקבלו:
    6,969
    היית פריק של כדורגל בשנות ה90 ולא הכרת שחקן קבוע בנבחרת ישראל ובקבוצות צמרת שהיה גורם מוביל בקבוצות שזכו באליפות? מוזר.
    אלכס מנתח את איציק זוהר על מה שראה במכבי חיפה ממנו (כשזוהר כבר היה בגיל 28 ובירידה) כמו שאתה מנתח את איציק זוהר לפי היכולת שהציג במכבי נתניה בגיל 30 פלוס.
    איציק זוהר בצעירותו היה הרבה יותר נייד ומגוון מלוי היום, ובטח לא כפה את עצמו על המשחק כמו לוי. זוהר היה צריך הרבה פחות כדורים ברגליים בצעירותו כדי לכבוש שערים מלוי שנדרש שכל המשחק יתבסס עליו כדי לבלוט.
    איציק זוהר זה עולם אחר לגמרי מערן לוי. ההשוואה היחידה שאפשר לעשות היא עם איציק זוהר בגיל 28 ולאחר מכן, כשהוא העלה במשקל וכבר לא התנהל במקצוענות. לפני כן מדובר בעולם אחר לגמרי.

    קצת מצחיק שאתה אומר שאיציק זוהר מימש את הכישרון שלו כי לאורך כל הקרירה אמרו שזוהר הוא פספוס ולא מימש את הכישרון שלו.

    ושוב, להוביל את מכבי ת"א ובית"ר י"ם לאליפויות וגביעים ולהוביל את נתניה לעליית ליגה והישארות בליגה זה דברים אחרים לגמרי ועולם אחר לגמרי.

    לא שזה רע להיות ראש לשועלים כמו ערן לוי, כבר כתבתי שלדעתי ההכרה בזה זה חלק מהסיבה שהוא מצליח היום. אבל זה לא ראש לאריות, כמו שהיה איציק זוהר שהיה בורג מרכזי בקבוצות שזכו באליפות ובגלל זה גם הוחתם על ידי קבוצות מבלגיה ואנגליה (בתקופה שכדי לצאת לאירופה היית צריך להיות משהו באמת מיוחד, ולא היה מספיק סוכן מקושר).
     
  4. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,802
    לייקים שהתקבלו:
    6,464
    איציק זוהר שחקן עצלן. תמיד היה ותמיד נשאר. גם אם תכתוב עוד 100 פעם שהוא היה נייד ומגוון זה לא ישנה את העובדה הזו. זה שיש לאיציק זוהר מעט הופעות בנבחרת ביחס לשחקן כל כך דומיננטי בליגה שגם שיחק באירופה זה בדיוק בגלל העצלנות והסטטיות שלו.
    ומי שחושב שהוא פספוס זו זכותו. לדעתי הוא עשה קריירה מפוארת וידע לנצל מצויין את התכונות החזקות שלו, מה שערן לוי לא. כנראה שגם למרות שיש להם תכונות אופי מקבילות- איציק היה הרבה יותר מקצוען מערן לוי. אולי גם קשור לרקע הקשה שהוא גדל בו.
     
    קשר שמאלי אוהב/ת את זה.
  5. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,802
    לייקים שהתקבלו:
    6,464
    דווקא ברקוביץ' הוכיח בדיוק הפוך ממה שאתה טוען... שאפשר... איזה עוד תכונות חזקות היו לאייל ברקוביץ' מעבר לחוכמת המשחק שלו בעיקר בפסים לעומק בתזמון מושלם?
    ערן לוי בזבז את הקריירה שלו בגלל שהוא היה ילד מתלהב טמבל. אייל ברקוביץ' זה עולם אחר לגמרי מכל כך הרבה בחינות...
     
  6. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,696
    לייקים שהתקבלו:
    14,313
    מין:
    זכר
    קודם כל פליימקר בקבוצה גדולה זה יותר קשה מפליימקר בקבוצה קטנה. כי בקבוצה גדולה אתה לרוב צריך לפרוץ הגנות צפופות, בעוד בקבוצה קטנה אתה משחק על מתפרצות(רוב הבישולים של לוי היו למתפרצת של קאיודה) אז אם בקבוצה קטנה אתה צריך לראות מהלך אחד קדימה,בקבוצה גדולה אתה צריך לראות 4 . מה שאהבתי אצל ברקו זה שכמו בחיים גם על המגרש הוא היה איש של תכלס,הוא לא היה מתמזמז יותר מדי עם הכדור אלא משחק מהר ולעניין. וכן גם היתה לו תנועה טובה בלי כדור והוא היה נייד וזריז פי כמה מלוי.
     
  7. Bilev Member

    הצטרף ב:
    ‏20/10/14
    הודעות:
    304
    לייקים שהתקבלו:
    71
    מין:
    זכר
    ליגת החלומות חזרה... העלו את המחיר של ערן ל-11m
     
  8. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    כמה דגשים לאחר משחק גביע הטוטו מול ביתר ירושלים:

    א. מאוד פחדתי שבעקבות הפציעות של שחקני המפתח שלנו אנחנו נהפוך להיות נמושות. מה הכוונה ב'נמושות'? הקבוצה שהיינו תחת יוסי מזרחי, שהייתה חוטפת בראש שבוע אחרי שבוע ואפילו מפסידה משחק ביתרון שחקן ליריבה לתחתית.
    מכבי נתניה כנראה תהיה אחת הקבוצות החלשות בליגה, אבל מסתמן שהיא לא תהיה נמושה. יש הרבה שחקנים שהשנה הזו חשובה להם והם רוצים לרשום ציון דרך בקריירה שלהם.

    ב. שני הזרים החדשים מסתמנים בינתיים כהצלחה ענקית ביחס לכסף שהיה למכבי נתניה להשקיע בגזרה הזו. הפועל רעננה של העונה החולפת היא דוגמא מצויינת לקבוצה שעם ישראלים בינוניים וזרים מובילים הצליחה להימנע מקרבות התחתית. אם מכבי נתניה תצליח לעשות עונה דומה, זה יהיה בעיקר לזכותו של שלומי דורה.

    ג. מושיקו לוגסי, טל איילה, נבו מזרחי וגאל מרגוליס הם המרווחים העיקריים מהמשחק הזה. התחברו לקבוצה, לקהל ולשחקנים במעמדם זה חשוב מאוד. מכבי נתניה תצטרך לפחות שניים מהם בעונה גדולה כדי להתרחק מהתחתית.
     
  9. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,802
    לייקים שהתקבלו:
    6,464
    עוד נקודת הנחה שגויה שלך היא שנתניה תמיד היתה זו שמתגוננת כשבפועל מול לפחות חצי ליגה היא זו שיזמה. בוא נגיד שמול משחק צפוף הבעיה של קאיודה היתה גדולה בהרבה מהבעיה של ערן...
    איפה יותר קל? בקבוצה גדולה או בקבוצה קטנה? אין מישהו טוב יותר לשאול את זה את ברקוביץ׳. לדעתי הוא יסתור לך את התזה ויגיד שהכי קל היה לו במכבי חיפה ולא בגלל שזה בארץ לעומת אנגליה אלא כי דווקא בקבוצה שכל הזמן יוזמת ויש סביבך שחקנים שיותר קל להפעיל כי הם איכותיים יותר זה קל יותר. לדוגמה, ברור שאם לא היה שחקן איכותי כמו קאיודה ערן לוי כנראה היה מבשל הרבה פחות.
     
  10. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,964
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    אייל ברקוביץ' היה שחקן כדורגל חכם.
    ערן לוי הוא שחקן כדורגל טיפש.

    להשוות ביניהם זה פשע.
     
    aviran11 אוהב/ת את זה.
  11. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,696
    לייקים שהתקבלו:
    14,313
    מין:
    זכר
    טוב אולי הניסוח שלי לא היה נכון. הכוונה שלי היא שבקבוצה גדולה אתה צריך יותר להפעיל את הראש מבקבוצה קטנה. בגלל זה להגיע להרכב של קבוצה גדולה זה יותר קשה מלהגיע להרכב של קבוצה קטנה, רק מעטים מספיק טובים בשביל לעשות את זה. תסכים איתי שקבוצה שיוזמת צריכה להיות יותר יצירתית בהתקפה מאשר קבוצה שמשחקת רק על מתפרצות(ששוב רוב הבישולים של ערן היו דרך זה). בוא נגיד שאם לוי היה קשר כזה מתוחכם חיפה,מכבי וב"ש היו הולכות מכות עליו. בפועל הן די התעלמו ממנו.
     
  12. oFiRzZz Member

    הצטרף ב:
    ‏30/9/07
    הודעות:
    4,760
    לייקים שהתקבלו:
    1,859
    טיפש ? אולי בחיים האמיתיים , אולי באופי .
    מבחינת ראיית משחק הוא מעולה .
     
    Maccabi Diamond אוהב/ת את זה.
  13. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,802
    לייקים שהתקבלו:
    6,464
    חבל לחזור על דברים שנאמרו. הסברתי את הסיבה העיקרית שאף קבוצה גדולה לא תיקח את ערן לוי.
    ואני לא מסכים איתך במשפט שהתחיל ב"תסכים איתי". קבוצות מאוד מוגבלות שיודעות לייצר הזדמנויות במצבים נייחים לא חייבות להיות יצירתיות מידי. קבוצה בלי שחקנים מהירים לא יכולה לשחק על מתפרצות באפקטיביות. קבוצות כאלה דווקא יעדיפו להחזיק בכדור כדי לייצר משהו.
    במה יקל על שחקן כמו ערן לוי(שהוא עצמו שחקן די סטטי) לשחק על מתפרצות כשמשחקים לפניו שחקנים איטיים?
     
  14. oFiRzZz Member

    הצטרף ב:
    ‏30/9/07
    הודעות:
    4,760
    לייקים שהתקבלו:
    1,859
    אגב , כמובן שאני לא משווה את חוכמת המשחק של ברקוביץ' לשל ערן לוי ,
    זה באמת יהיה פשע . אבל להגיד שערן לוי שחקן טיפש זה פשוט לא נכון .
     
  15. DRORIKO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/5/15
    הודעות:
    61,696
    לייקים שהתקבלו:
    14,313
    מין:
    זכר
    קאיודה זה שחקן איטי?
     
מצב נושא:
הנושא נעול.