מכבי נתניה 2012/3: יורדים לליגה השניה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Maccabi Diamond, ‏6/7/12.

  1. HapoelFan ואיפה שתגידי אני מתייצב

    הצטרף ב:
    ‏7/1/11
    הודעות:
    4,547
    לייקים שהתקבלו:
    49
    הפוסט שלך מדויק, אבל אני בעצמי יכול לענות לך על השאלה המודגשת. כל שחקן כדורגל, בעיקר הצעירים בימינו, שואף להתקדם. מכבי נתניה כיום היא קבוצה ששחקן צעיר יודע שאם הוא ייתן עונה אחת איכותית, הוא יסב את תשומת לבן של הקבוצות הגדולות בארץ ויעבור לשחק בבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי. אפשר לעשות את אותה הקבלה גם להפועל תל אביב - הרבה מאוד שחקנים חותמים היום בהפועל בעקבות העובדה כי הפועל היא מקפצה לאירופה. זה ללא ספק אחד מהשיקולים של שחקנים צעירים שמתלבטים אם להגיע להפועל, חיפה או מכבי, לצורך העניין ובסופו של דבר, השאיפה שלהם זה להגיע לקבוצה מאחת הליגות הבכירות באירופה והם יודעים שבהפועל זה יכול לקרות ויש להם גם עובדות בשטח (איתי שכטר, לדוגמא).

    בסופו של דבר, שחקנים באים ושחקנים הולכים. בעיניי, המדיניות של נתניה חייבת להשתנות אם היא רוצה להצליח. אני לא יודע אם לחן עזרא היה איזה שהוא סעיף בחוזה שאומר שאם קבוצה X תציע סכום כזה או אחר אז היא רשאית לנהל איתו משא ומתן. הכל זה עניין של כסף ולפעמים צריך לדעת לומר לא גם אם זה לא מתקבל יפה בעיני השחקן. רק ככה יהיה אפשר להתקדם, בכל שנה יש איזו תחושה שהפעם נתניה תצליח, הפעם זה יעבוד אבל נראה לי שהשנה זה יהיה הרבה יותר קשה משנים עברו עם העזיבה של מוגרבי ועזרא. אגב, אני הייתי מנסה להחזיר גם את אמיר אדרי, למרות שאני לא מת עליו אישית הוא נתן אצלכם עונה מעולה בעונה שעברה. אולי אפשר להרוויח מהמעבר של מוגרבי צפונה אפילו יותר מהמצופה וכמובן שגם סולליך זו תחלופה מספיק טובה למוגרבי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏8/8/12
  2. abcd Member

    הצטרף ב:
    ‏8/1/12
    הודעות:
    2,668
    לייקים שהתקבלו:
    2,192

    זה בדיוק העניין, אני לא חושב שדלה ודגני עשו איזשהי התקדמות במעבר לחיפה ואני ממש לא חושב שהמעבר לאירופה התקרב בשנה האחרונה. לא מסכים עם המושג הזה "קבוצה שהיא מקפצה לאירופה", זה אולי היה נכון פעם אבל בשנים האחרונות זה כבר ממש לא ככה. כל שחקן יכול לצאת מכל קבוצה הכל שאלה של סוכנים. פיראס אולי יותר טוב מדלה אבל הוא לא הרבה יותר טוב ממנו ואני ממש לא בטוח שהתרומה שלו תהיה שונה.

    בקשר לעזרא, אני חושב ששחקן לפני שהוא חושב על עצמו צריך להיות גם קצת בן אדם. לא אחפור עוד פעם על כל הסיפור שלו אבל בשורה התחתונה המועדון היה לצידו בתקופות הכי קשות וכולה ביקש ממנו עוד שנה אחת בתמורה וממש לא במשכורת רעב.

    ההתנהלות שלנו היום היא ממש לא למכור כל שחקן שעולה לבוגרים. כמו שאמרתי בהודעה הקודמת היחיד שרצינו למכור היה דגני(מיליון דולר בשנה האחרונה לחוזה, ממש אין טענות). אם זה היה תלוי בבלדב ושות' היו היום בסגל גם עזרא, גם פיראס וגם דלה. לצערנו כל אחד עם השיקולים שלו ובסופו של דבר נשארנו בלי כלום ואני לא אתפלא עם עד סוף הקיץ הבא נהיה בלי לוי ובן הרוש. מעטים מאוד השחקנים שעזבו את נתניה בצורה כזאת והצליחו, נקווה שהסטטיסטיקה הזאת תישמר.

    אמיר אדרי נתן עונה סבירה, לא מצוינת כמו שהרבה פרשנים שלא ראו 80 אחוז מהמשחקים שלנו העונה טוענים וגם לא ממש גרועה. למרות שאני נגד מושאלים בכלל ומחיפה בפרט, לא הייתי מתנגד שיישאר אבל הוא העדיף לחכות בפינה לדוידוביץ'. שוער זאת עמדה חשובה מדי בשביל ליפול בה ועד עכשיו אחרי המעט משחקים שהיו לנו אני עדיין לא בטוח שלא נפלנו.
     
  3. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    אמיר אדרי נתן פלייאוף מצוין, אבל הפסיד לנו עשרות נקודות במהלך העונה הסדירה. למזלו, אנשים נוטים לזכור את הסוף ועם הסוף החלומי שהיה במשחק הפרידה מהקופסא, אפילו אני לא מרשה לעצמי לזכור אותו לרעה. על כל מקרה, נראה שהבאנו לשער סחורה טובה. ימים יגידו.

    מכבי נתניה הייתה מוכנה להמר על החיים שלה מבחינה כלכלית כדי שחן עזרא ופירס מוגרבי ילבשו צהוב גם בעונה הקרובה. הם קיבלו הצעות נדיבות, שהחזירו את המועדון לימי דניאל יאמר. בלי בושה, הם פיזרו הצהרות מפה ועד הודעה חדשה על חשבון הלב המרוסק של האוהדים וירקו לנו בפרצוף. אין לי ספק שעמרי בן הרוש ועידו לוי רואים את זה ועוברת להם מחשבה דומה בראש - וזו בדיוק הסיבה שבמכבי נתניה שוקלים במקרה פירס מוגרבי להשתמש בסעיף הקובע כי מכבי נתניה זכאית להשוות כל הצעה שהשחקן יקבל על מנת להשאירה אצלו, כדי להראות לאחרים שזו קבוצת כדורגל מקצוענית, השואפת להיות תחרותית. מעוד קרב מקצועי זו הפכה להיות מלחמה תדמיתית של ממש.
     
  4. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,258
    לייקים שהתקבלו:
    25,768
    מין:
    זכר
    עסקת מוגרבי כפי שמצטיירת בתקשורת טובה למכבי נתניה, כי היא גם מקבלת כסף וגם שחקן שהרשים יותר בעונה החולפת.
     
  5. Maccabi Diamond משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏19/2/06
    הודעות:
    14,242
    לייקים שהתקבלו:
    2,433
    מין:
    זכר
    נכון לעכשיו לא מתקיים שום משא ומתן בין מכבי נתניה למכבי חיפה. אם ישנם דיבורים, הם של השחקן עם המועדון הירוק. במידה ואכן יהיה משא ומתן (בלתי נמנע שיקרה בקרוב), מכבי נתניה לא תסכים להשאיל את סנטיהו סלליך מבלי שתהיה לה את האפשרות לרכוש אותם בסיום ההשאלה. במידה וכן כך יהיה, ניתן יהיה להגיד שזו עסקה טובה לנו. במידה ומכבי חיפה לא תסכים לדרישה הזו, אז הכל פתוח ויתכן שמכבי נתניה תשקול להשתמש בסעיף המאפשר לה להשוות על הצעה שיקבל פירס מוגרבי על מנת להשאירו בקבוצה, כשהמטרה היא שהשחקן יפגע בכיסו במידה וירצה להפר את החוזה או להרוויח עליו סכום גבוה במקרה של העברה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏8/8/12
  6. HapoelFan ואיפה שתגידי אני מתייצב

    הצטרף ב:
    ‏7/1/11
    הודעות:
    4,547
    לייקים שהתקבלו:
    49
    לא יודע אם נכון לומר "הרשים יותר" על סולליך בהשוואה למוגרבי. מוגרבי בעיניי שחקן הרבה יותר איכותי, מאוד מאוד מהיר, טכני, יכולת כיבוש טובה, יש לו גם שתי רגליים אם אני לא טועה (?). סולליך שחקן טוב, עם הרבה פוטנציאל ואולי אפילו עם היכולות הנ"ל גם כן, אבל משום מה, הייתי לדוגמא מעדיף את מוגרבי על פני סולליך בהפועל.
     
  7. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    קראתי איפשהו על זה שהנהלת נתניה נותנת אמון בבנין ומוכנה לסטות מהדרך המקצועית שלה בשביל הדרישות שלו, קרי ללכת על קו של שחקנים ותיקים שלא אמורים להניב רווחים ממכירות כדי לספק לו את הדרישות להצלחה השנה- וכשלשחקנים האלה קוראים יוסי שבחון ועידן שריקי, אז קשה להבין לאיזו הצלחה הוא מכוון.

    אבל מה שיותר בולט- זה הקרקס עם הזרים. מילא אחד הגיע פצוע והשני הטה משחקים, בעמוד של נתניה בהתאחדות גם פטרסייאק וגם צ'ראן לא מופיעים והבנתי שרוצים לשחרר אותם. פשוט קרקס ובזבוז כסף שאין.
     
  8. abcd Member

    הצטרף ב:
    ‏8/1/12
    הודעות:
    2,668
    לייקים שהתקבלו:
    2,192
    איזה שחקנים צעירים אתה מציע במקום שבחון ושריקי?
    צריך להזכיר שרצו להביא את אבידור ואבו ענזה ולא הצליחו. עם כל הכבוד לדרך, לא צריך להביא שחקנים צעירים לא מוכשרים רק כדי להגיד "דרך" וממש לא צריך להביא מושאלים שיתחשלו עלייך ויחזרו למקום שהם באו ממנו.
    בקשר לזרים, נפילה רצינית עם צ'ראן של כל הצוות המקצועי, ניהולי ורפואי. הבלם זה סיפור קצת מוזר, סך הכל יש לו רזומה מרשים אבל באמת היה עצוב לראות אותו נגד קופס. לא יודע אם זה רק הכושר גופני או משהו מעבר. בסופו של דבר כישלון עם הזרים אבל לא משהו שלא הורגלנו אליו בשנים האחרונות.
     
  9. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    להעלות מהנוער, מטוברוק, פשוט לוותר על מטרות רגעיות (מקום או 2 יותר) כדי לא להיכנס לסחרור מבחינת כסף שאין לנתניה.

    אין בעיה ליפול עם זרים, אבל עם תוף 3 משחקים משחררים שחקנים חתומים אז זה פשוט קרקס ובזבוז כסף מיותר. כשצ'ראן איך שהוא הגיע זה היה תמוה, ואם מכבי חיפה לא הייתה מחתימה את עודד אלקיים, וקרייזי לא היה זורק משהו על זה שלבנין יש רווחים על חלק מהשחקנים שהוא הביא עוד לחיפה, לא הייתי מאמין שזה אמיתי.
     
  10. abcd Member

    הצטרף ב:
    ‏8/1/12
    הודעות:
    2,668
    לייקים שהתקבלו:
    2,192
    הביאו שני שחקנים מטוברוק והיה עוד אחד שנבחן ושוחרר. לא מסתתרים שם גולסים וארבייטמנים השנה.
    הנוער שלנו די חלש, יש בלם בשם ירין חסן שאומרים שהוא כישרון אבל הוא עדיין ילד ובנוסף יצא בהשאלה חן ראובן. אולי היה לו מקום בסגל אבל הוא ממש לא מחליף לשבחון.

    צ'ראן זה מחדל, ביזיון וכל מושג אחר שתגיד אני אסכים איתך, מה שכן כסף זה לא אמור לעלות.
    אין מאמן כמעט כולל הבכירים ביותר שאין עליהם את השמועות שהם מביאים שחקנים ממניעים לא כשרים. אם אני מסתכל על חלק מהזרים שרובן הנחית פה אני אפילו מקווה שאלו היו הסיבות שלו אחרת זה באמת מעבר להבנתי...
     
  11. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    טוברוק זה כן מכרה זהב. אתה נופל שם לפעמים על איזה כפיר דר או שי מוטאי (שאי אפשר לומר שהוא בלוף), אבל בגדול הם מנייה בטוחה.

    מה לא עולה כסף? אתה מחתים שחקן, מוציא אותו למחנה אימונים, מסכם איתו על עזיבה וזה כולל פיצויים... קבוצה שחיה מהיד לפה לא יכולה להתנהל ככה. יש דבר כזה חיזוק נקודתי גם אם קוראים לו ליאור ראובן, אבל בנין השנה עשה מיני-מהפכה בסגל ובכל הגישה של נתניה.
     
  12. abcd Member

    הצטרף ב:
    ‏8/1/12
    הודעות:
    2,668
    לייקים שהתקבלו:
    2,192
    הוא לא יצא למחנה אימון. הפיצויים אמורים להיות סמליים בלבד. הבעיה היא יותר מקצועית מכלכלית, אנחנו מחכים כבר כמעט חודשיים לשחקן שככל הנראה ישוחרר במקום להביא מלכתחילה מישהו בריא שאולי היה עוזר באירופה.
    המהפכה של בנין היא ברובה כפויה. "הולך אחרי הלב" ו"בארץ רק בנתניה" החליטו לעזוב. ניר נחום בולט בהיעדרו רק בגלל מכת הפציעות שבתחילת האימונים כשהוא שוחרר לא ניתן היה לחזות אותה. בנוסף היה גרוע מאוד עונה שעברה. אדרי חזר מהשאלה וליאור ראובן זה לא מכה רצינית.

    אני לא אומר שהמצב נראה מזהיר וברור שגם לבנין יש חלק בזה אבל זה לא אומר שצריך להפיל עליו עוד דברים שלא תלויים בו.
     
  13. Ice Cream חסה

    הצטרף ב:
    ‏17/6/11
    הודעות:
    8,375
    לייקים שהתקבלו:
    201
    זה ששחקנים שגדלו במועדון יעזבו (אבל הכניסו 6 מיליון שקל, היה אפשר לצוד בהם איזה משהו) זה ברור מאליו לקבוצה במצב של נתניה, אבל זה נראה כאילו עד לא מזמן זו הייתה קבוצה מפוצצת בכישרונות והם פשוט התנדפו כולם. אולי הבעיה היא מחלקת הנוער וכל מי שהיה לנתניה הם רק הבלחה חד פעמית מימיו של יאמר, כי אם להביא כל שנה שחקנים כמו שבחון ושריקי נתניה לא תגיע רחוק בסיטואציה כרגע, תסיים כמו עכו או רמה"ש כזו..
     
  14. henry1 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/7/08
    הודעות:
    1,449
    לייקים שהתקבלו:
    420
    אז בוא אני אתאר לך את מוגרבי כפי שהוא באמת: מהיר, טכניקה בינונית, ממש אין לו שתי רגליים, בקושי יש לו את הימינית לבעיטה. סה"כ שחקן שמוסיף מימד של מהירות להתקפה, אבל ממש לא שחקן גדול. מין רונן בדש של פעם, רק פחות טוב. כל ההתנהלות שלו לא מוסיפה לו הרבה כבוד. רגע לפני העליה למטוס הוא מצהיר שאם ישחק בארץ הוא יהיה רק במכבי נתניה, ומיד כשיש דיבור על חיפה, שכח מה הצהיר וזרק את כל השנים שנתניה נתנה לו במה לפח. אגב, כל הדיבורים על כך שהוא מעדיף את חיפה על אירופה, זאת בדיחה עצובה. פשוט לא רצו אותו באירופה, אין לו מקום באירופה (אולי בקבוצת תחתית בליגה בינונית) וחיפה היא העדיפות הראשונה שלו בארץ.

    אם נמכור אותו לחיפה ונקבל את סולליך עם אופציית רכישה, עשינו את עסקת השנה מבחינתו ואפשר לומר ששחר נעקץ שוב (דגני, ובמיוחד ימפולסקי, הם מהפלופים הגדולים ביותר בשני עשורים האחרונים).

    לגבי עידו לוי ועומרי בן הרוש - כל עוד הם לא חותמים על חוזה חדש, אני אשרוק להם בוז ואני מקווה שכך יעשו שאר אוהדי נתניה. ואם הייתי במקום בנין, הייתי זורק את שניהם מההרכב לספסל. הגיע הזמן ששחקנים יעריכו את המקום הטוב הזה שנקרא מכבי נתניה (לפעמים מקום טוב מידי). לא ייתכן שכל שחקן צעיר שנותן כמה משחקים טובים, שוכח מאיפה הוא בא ויורק לבאר ממנה שתה.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏11/8/12
  15. abcd Member

    הצטרף ב:
    ‏8/1/12
    הודעות:
    2,668
    לייקים שהתקבלו:
    2,192
    ברור שהנוער שלנו לא יכול להוציא שחקנים כאלה כל שנה ואפילו לא כל 5 שנים. יש לנו נוער די בינוני בלי כישרונות יוצאי דופן. גם לכל ה"כוכבים" לקח בין שנתיים ל-4 שנים להתחיל להראות משהו ממה שהם יודעים אז אין מה לצפות מבנין פשוט ללכת ולשלוף משם מישהו ולחשוב שיהיה בסדר.

    להביא שחקנים כמו שבחון ושריקי זה לא הבעיה אלא התגובה לשחרורים של 2 שחקני בית כל קיץ. זאת הבעיה האמיתית שלנו ולא נראה שיש לזה פתרון.