מכבי חיפה 13/14: רעבים להצלחה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Captain Canada, ‏14/7/13.

מצב נושא:
הנושא נעול.
  1. קשר שמאלי Member

    הצטרף ב:
    ‏29/1/13
    הודעות:
    20,007
    לייקים שהתקבלו:
    6,946
    מין:
    זכר
    קינן שחקן נורמלי וכיאל בלוף?
    קינן הוא הבלוף הכי גדול
    שחקן יותר אוברייטד מיניב קטן
     
  2. EuropeGuy Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/12
    הודעות:
    2,593
    לייקים שהתקבלו:
    965
    מצד אחד יותר קל לשתף שחקנים מהנוער בתוך קבוצות שלא מתמודדות על משהו, מצד שני מכבי חיפה טוענת שהיא הקבוצה שפרצו בה הכי הרבה שחקני נוער מכל קבוצות ליגת העל. מה שמוביל למסקנה פשוטה: זה אפשרי בהחלט, פשוט רמת השחקנים נמוכה עם הבלחות של שניים שלוש שחקנים שהם ברמה בינונית באירופה- רחוק מלהספיק. כשאני אומר שחקני נוער משדרגים, אני לא מבקש שידרגו מועדון מיידית אלא יסומנו ככאלה שישדרגו את המועדון. זה יכול להיות גם אחרי שנה או שנתיים, אבל שישדרגו, שלא יהיו למלמים לא מועילים לא מזיקים, שיביאו בשורה מקצועית.

    כאמור, כפי שאמרת כשהמערכת עובדת נכון אתה תוכל את הפחות טובים לרמה הרבה יותר גבוהה. אני גם אוסיף על מה שאמרת ואומר שגם את הטובים מאוד תוכל להפוך למצויינים. מערכת טובה משפרת את כולם, בלי יוצא מן הכלל.

    חוסר הרצון של הלא מעוניינים להשתפר לא אמור לעניין אותנו באותה רמת דיאלוג של שכיר שלא מעוניין להשתפר בעבודתו. זה שיכול לקבוע סטנדרט מקצועי יכול להיות בעלים, והוא יכול להיום גם לשם הצורך ראש ההתאחדות, בסופו של דבר העסקת שחקנים שלא מעוניינים להשתפר, בכל מסגרת שהיא, היא האשמת אלו שמעסיקים אותם. העמדת סטנדרט מסויים תבטיח הבהרה שרק מי שיעמדו בדרישות (שהם יכולות להיות גם הגדלת ראש, השארות במועדון שעות נוספות כדי להתאמן על טכניקה, חשיבה וכו') יהיו חלק מהמועדון, או מגוף ספורטיבי מסויים. זה שיש כאן כאלה שלא רוצים לא יכול להעיד משהו על אלה שכן רוצים אבל אין מי שידע איך לשאוב את זה מהם.

    שחם,
    פלקאו הוא דוגמא מצויינת לעילית פיזית שעומדת בשורה אחת עם רונאלדו ושות'. לפלקאו יש חבילת כישורים פיזיים וטכניים שיכולה להפוך אותו לעוצמתי בכדורי גובה למרות שהוא די נמוך. הוא פיזי מאוד, זריז בצורה מטורפת, חושב מהר וטכני. גוזלאן לא קיבל את ההכשרה והחינוך שפלקאו קיבל לנוע כמו צ'יטה ממקום למקום ולחשוב מהר. נכון שהוא צעיר אבל קשה לאמר שפיזית הוא יוכל להראות כמו פלקאו שפיזיולוגית נבנה היטב בגיל צעיר. אלה דברים קריטיים ברמות הגבוהות ואין לנו צוותים מקצועיים שיבנו את השחקנים שלנו כדי שיהיו בעתיד מסוגלים להתמודד ברמות גבוהות. הפוטנציאל של הטובים ביותר בנוער צריך להיות הרבה מעבר לשחקן סביר בליגת העל. ככה לפחות אני חושב.

    מותר לשחקן לחוות קשיי התאקלמות בין שלבי הנוער לבוגרים, אסור לשחקן נוער מוביל להגיע לבוגרים כשמראש המקסימום שיהיה אפשר להוציא ממנו זה שחקן ליגה בינוני ותו לא. בגילאי הבוגרים זה כבר בעיקר מימוש פוטנציאל וליטוש חבילת שחקן, טענתי בהודעות הקודמות שפשוט נקודת הפתיחה חייבת להיות הרבה יותר גבוהה כששחקן מגיע (בוסרי ככל שיהיה) לבוגרים.
     
  3. G.B7 ירוק עולה

    הצטרף ב:
    ‏22/8/09
    הודעות:
    3,300
    לייקים שהתקבלו:
    1,576
    מין:
    זכר
    http://www.mhfc.co.il/mh1127.asp
    אני לא אוהב את ההתנצלות הזאת
    נותן לגיטימציה לאלימות ולהתנהגות מבישה של אוהדים
    יכול להיות שתורג'מן גם עשה דברים לא טובים אבל...
    נמאס ממקרי אלימות בכדורגל הישראלי ועוד אחרי אירועים מגעילים עוד עושים סולחות (המקרה הבולט הרוש ואוהדי ביתר)

    הגיע הזמן להתנהגות טובה יותר מותר למחות, אבל לא ככה!
    (תראו לי קבוצה אחת בליגה בכירה שאחרי שהיא מפסידה או בתקופה גרועה יש עימותים עם שחקנים.
     
  4. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,239
    לייקים שהתקבלו:
    25,765
    מין:
    זכר
    ההתנצלות הכי טובה שלו זה שהוא יעזוב את הקבוצה.
    אחד השחקנים הכי חלשים בתולדות המועדון. שחקן חסר כישרון. חלוץ של ליגה לאומית.
     
  5. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,616
    לייקים שהתקבלו:
    18,495
    אני מעדיף אותו על כל שאר החלוצים שיש לנו בסגל כולל עזריאל ועמאשה (לא מכליל בזה את גוזלן).

    אכן בחיפה שותפו יותר שחקני נוער מכל מועדון (צמרת) אחר בשנים האחרונות. כמובן שזה אפשרי. זה עדיין לא אומר שזה משהו שסביר שיקרה כל שנה.

    פלקאו בנוי טוב, אבל הכח שלו במשחק הגובה הוא הניתור המצוין שלו וחוש ההתמקמות שלו, כמו גם התנועה להשתחרר מהבלמים. אין לזה יותר מדי קשר לכח. גוזלן (דוגמא לשחקן לא פיזי במיוחד ולא גבוה) יכול להיות על משחק גובה מצוין גם ללא פיזיות יוצאת דופן כי יש לו ניתור מצוין ותנועה טובה מאוד בלי כדור בציפייה לכדור שיגיע.

    אני לא יודע למה אתה חושב שהפוטנציאל של הטובים ביותר בנוער הוא להיות שחקנים בינוניים פה בליגה. חמד היה שחקן בינוני פה בליגה? נאתכו?

    כיאל ממש לא בלוף. היה אחד משלושת הקשרים האחוריים הכי טובים בליגה מהרגע שעלה לבוגרים. אבל הוא ערבי (זה קשור לביקורת עליו) ומיהר לברוח לאירופה (ואולי לא הכי התאמץ לשחק כשלא היה לגמרי כשיר על מנת לא לפגוע במעבר לאירופה) אז מזלזלים בו.
     
  6. EuropeGuy Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/12
    הודעות:
    2,593
    לייקים שהתקבלו:
    965
    אני לא בקיא אבל בערך כל שנה שחקן כלשהו עולה אצלכם מהנוער, (זה מה שמדובר אצלכם) אני טוען שאותו שחקן שכבר כן עולה יכל להתפתח הרבה יותר טוב. אין לי בכלל ספק שהנוער של מכבי חיפה רחוק מלהצליח להכשיר שחקני נוער בצורה מקסימלית לבוגרים. אני גם חושב שמערכת נוער שתהיה בנויה נכון תדע להנפיק יותר שחקנים ראויים. קשה להצביע כמה, אם לא ננסה לא נדע.

    אז על פניו יש לגוזלן כל מה שצריך כדי להיות פלקאו (ניתור, זריזות, התמקמות). אם כך, מדוע הפוטנציאל שלו הוא להיות מקסימום חלוץ ליגה טוב ולא מעבר? התשובה כמובן לא חד-משמעית, אבל בין היתר בנויה על אי יכולת לייצר כאן דרישות מקצועיות עילאיות, שאומנם לא היו הופכים כאן שחקנים לפלקאו, אבל היו מרימים את הרמה.

    אמרתי שאני חושב שחבל שהפוטנציאל של החלוץ הטוב ביותר בנוער הוא להיות חלוץ טוב בליגת העל ולא מעבר לזה. חמד ונאתכו נחשבים לתוצר חריג בנוף שלנו, כשבפועל הם שחקנים מאוד בינוניים ברמה האירופאית. זה מצביע עד כמה אנחנו דלים בהכשרת שחקנים.
     
  7. oranfu Member

    הצטרף ב:
    ‏16/5/11
    הודעות:
    34,616
    לייקים שהתקבלו:
    18,495
    אל תעוות את דבריי. לא אמרתי שלגוזלן יש כל מה שצריך על מנת להיות פלקאו. אמרתי שהנתונים שעושים את פלקאו לאחד החלוצים הכי מסוכנים באוויר בעולם הם לאו דווקא איך שהוא בנוי פיזית אלא קריאה נכונה של מעוף הכדור, יכולת הניתור (והיא לא קשורה לאיך שהוא בנוי), תיזמון בקפיצה וטכניקת נגיחה מצוינת.
    לגוזלן יש גם את הדברים האלה (לא באותה רמה כמובן). מה שאין לו ויש לפלקאו זה כח פיזי, מהירות, טכניקה מצוינת ובעיטה בשתי רגליים כמו גם קור רוח מטורף מול השער. אבל אני דיברתי רק על משחק הגובה ואיך הגודל של השחקן הוא לא הפקטור המשמעותי. לצורך העניין יש את פיטר קראוץ' שהוא 5 מטר גובה אבל אחד החלוצים הכי עלובים בכדורי גובה באנגליה.

    לא כל שנה עולה מישהו מהנוער. לא בכל שנה עולה גם בברצלונה מישהו מהנוער. אנחנו כבר מצפים להיות יותר פרודוקטיביים מהם?
    כמובן שגם מי שעולה יכול להתפתח יותר טוב. הוא עדיין מתפתח יותר טוב ממה שהולך בשאר המועדונים בארץ (אולי למעט אחד). אני מתרעם על הביקורת שנשמעת בשנתיים האחרונות כאילו אין לנו נוער ואנחנו גרועים ולמה אין לנו אקדמיה כמו אשדוד וטכניון כמו מכבי ת"א.

    אני אמרתי שלדעתי לגוזלן יש פוטנציאל להיות חלוץ טוב ברמה ישראלית. אבל אני גם לא כזה החזקתי מחמד והוא הביא לנו אליפות ואין יותר מדי ספק שהוא ה-חלוץ היום של הכדורגל הישראלי. יכול להיות שהפוטנציאל שלו גדול יותר.

    נאתכו שחקן מרכזי בקבוצה דיי גדולה ברוסיה (אחת הליגות החזקות והעשירות שיש היום) והוא מקושר כל הזמן למועדונים גדולים יותר.
    חמד (עד הפציעה) התחיל לעשות שם רציני לעצמו ואפילו הוזכר כמועמד לליברפול ואברטון אם אני לא טועה.
    זאת רמה יפה מאוד. אתה אולי מצפה לייצר שחקנים לריאל מדריד, כשבפועל יש רק איזה 10 מדינות שממש מייצרות שחקנים (ולא בבודדים) לטופ העולמי.
     

מצב נושא:
הנושא נעול.