- מכבי חיפה והמיליניום -

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Sir Alex Ferguson, ‏14/11/04.

  1. אלוהים* Member

    הצטרף ב:
    ‏15/10/04
    הודעות:
    34
    לייקים שהתקבלו:
    0
    גאוני! http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/eusa_clap.Xxx




     
  2. אורן04 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/8/02
    הודעות:
    458
    לייקים שהתקבלו:
    0
    משה דיבורים לא עולים כלום, וכך גם השטויות שמובעות על ידם.

    יש מספיק שחקנים שמכבי חיפה רצתה ולא קיבלה, רק נזכיר את טל בנין וברוך דגו. אז עכשיו תגיד שמכבי חיפה לא רצתה אותם מספיק - אז כנראה שמכבי ת"א לא רצתה מספיק את בוקולי ואוזן, ולצורך כך גם את אסולין.

    יעקב שחר מקצץ את התקציב שלו בכל שנה, וזה גם עלה לו בשחרורם של שחקנים כמו קייסי וגם ז'וטא, ולא מעט קיצים מתוחים עם רוסו, בנאדו, באדיר ואחרים. שחר לא משקיע יותר ממה שהשקיע בעבר, הוא אשם שהאחרים פשוט משקיעים הרבה פחות? לא.

    "תביאו עוד מישהו מנתניה" ? בטח שנביא, ואתם גם תביאו, רק שאתם תביאו את השחקנים הפחות טובים. תסתכל על הפועל ב"ש, כמה שחקני בית יש בה וכמה "רכש".
     
  3. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,747
    לייקים שהתקבלו:
    6,969
    אז ככה, בהרכב היום של הפועל באר שבע יש 5 שחקני בית:
    סתיו אלימלך, רמי אליהו, יניב אלול, עוז יפרח ואביתר אילוז.
    במשחק הקודם גם שותפו כמחליפים ינון ברדה ואורן סגרון.
    וזה בלי תומר חליבה שהוא שחקן הרכב קבוע אך כרגע פצוע.
    כלומר, בדקות הסיום במשחק המותח מול הפועל ת"א בשבוע שעבר(שהוכרע רק בדקה ה90) היו 7 שחקני בית של הפועל ב"ש על המגרש.
    תוסיף לנ"ל את אלעד בונפלד שהיה שחקן הרכב קבוע בתחילת השנה ותקבל 8 שחקני בית(עם חליבה 9).
    במשחק שנה שעברה בליגה עלינו עם 9 שחקני בית!
    כשכל הנ"ל שיחקו(תחליף את חליבה באילוז) בתוספת לאסי רחמים ואלעד בונפלד.
    מתי בפעם האחרונה חיפה עלתה למשחק ליגה עם 9 שחקני בית?
    עזוב 9, באיזה משחק ליגה היו לה על המגרש בשלב כלשהו 7 שחקני בית כמו שהיה לנו בשבת האחרונה?
    זה כדי שאתה תפסיק לדבר שטויות(תזהר, ציטוט אחד שלך כבר נכנס לארכיון).

    כניראה שאתה לא הבנת למה אריגיא שכתב את ההודעה מעלי התכוון.
    השורה התחתונה של אריגיא כאן היא שיעקב שחר, בהתנהלותו, 'אינו מוסרי' לפי גישתו של קאנט כפי שהיא מוסברת כאן.
    מה לעשות שפעם שחר לא היה מעז להגיד לבאדיר תחתוך או תלך שכן היה ברור לו שהוא היה נשאר בלי השחקן .
    השכר ששחר משלם היום הוא נמוך מהימים של שפירא ז"ל (בהם אגב שחר טען שאין מקום ל 2 קבוצות בחיפה) בעיקר מכיוון שכרגע באין תחרות אמיתית הוא פשוט יכול להרשות לעצמו .
    ברור לחלוטין שאם כל הליגה היתה מורכבת משחרים המחירים היו הרבה יותר גבוהים והוא באופן אישי היה טוען שאין הצדקה לשלם את הסכומים האלו (כפי שאמר בעבר, בלי קשר שאח"כ כפי שהוכח במקרה בניון הוא גם שילם) .
    אין ספק שבהעדר תחרות אמיתית להיות האיש הכי עשיר בבלוק זה כיף גדול.

    אבל, אסור לשכוח שהדגם של מכבי חיפה כדורגל ומכבי ת"א כדורסל הוא אסון לתחרותיות, אסון לרוח הספורט, אסון לכמיהות של חובבי ספורט רבים שקבוצתם לעולם לא תוכל להגיע לתואר בימי חייהם.
    גישת שחר היא אסון מפני שהיא מחנכת דורות של ילדים, אלה שחיים היום בירושלים, בפתח תקווה, באשקלון, בצפת... לאהוד את הניצחון, לאהוד את העוצמה ולא להתחבר לאיזו רוח ייחודית, לאיזו "מוזרות חיובית" שיכולה להיות קיימת, ואמנם היתה קיימת בעבר, בקבוצות רבות.
    אבוי לספורט התחרותי, אבוי לכדורגל ולכדורסל בישראל, אבוי לנו עצמנו, אוהדי הספורט אם המצב בכדורגל יהפוך למצב שקיים היום בכדורסל.

    הנה מחשבה בשבילכם:
    אם מכבי חיפה (והפועל חיפה, הרי יש שם עוד קבוצה), תאתר את הכשרונות שבצפון, בית"ר ירושלים את הכישרונות שבאיזור הבירה והפועל ב"ש את אלו שבנגב הרבה בעיות יפטרו .
    בינתיים מכבי חיפה משקיעה בכשרונות הצפון רק על מנת לייבש אותם, בית"ר ים איבדה לחלוטין את הקשר לכשרונות מקומיים והפועל ב"ש? לאט לאט מאבדת גם את הזהות הזו עם מחלקת נוער שקורסת לאיטה.

    מכבי חיפה היתה יכולה להיות לא פחות טובה (אם כי ייתכן שלא בכל עונה, שהרי צריכים לשלם על שילוב נוער פה ושם ) אם רק היתה נותנת לנוער שלה (שלוקח חופשי אליפויות בליגות הנוער) לשחק במקום לקחת את הנוער (הדי בינוני מבחינה הישגים) של מכבי נתניה והפועל ב"ש.

    אם כולם יגדלו את השחקנים שלהם ויביאו זרים איכותיים בכסף שיש להם ההרגשה שלי היא שכולם ירוויחו, הכדורגל הישראלי ואפילו הקבוצות הישראליות שיהיו לא פחות איכותיות .

    שחר לא צריך להצטער על זה שהוא רוצה להשתלט בצורה מוחלטת על הליגה ולהפוך אותה למעבדת הניסוי של מכבי חיפה , זה לגיטימי שאם היה תלוי במנכ"ל עלית 90 אחוז מהשוקולדים שהיו נמכרים בארץ היו שלו, רק שזה לחלוטין לא האינטרס של הצרכן (או בעברית חובב הכדורגל).
    בעסקים ישנו ממונה על הגבלים עסקיים שמרגע שמישהוא הוכרז כמונופול בתחום מסויים מטיל עליו שלל הגבלות .
    בכדורגל לצערנו אין.
    אז אם כל הכבוד ליעקב שחר, שליטה של מכבי חיפה בכדורגל, מבחינתי לפחות, בגל כל הכתוב לעיל, תוביל לאסון.
     
  4. Apu Member

    הצטרף ב:
    ‏26/8/04
    הודעות:
    3,085
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לפי דעתי האסון שיגרם לכדורגל הישראלי אם מכבי חיפה תשלוט הוא הרבה יותר גדול ממה שאתה מתאר, אם רק חיפה תשלוט ותיקח נגיד 5 אליפויות רצופות אז לא יבואו צופים למגרשים ואני חושב שהענף יסגר. אם ככה אז למה זה לא קרה בכדורסל? פשוט-מכבי שולטת גם באירופה, מה שאומר שיש עוד קצת תחרותיות, מה גם שקבוצות אחרות מצליחות באירופה אז לא צריך לסגור יש עוד עניין, אבל בכדורגל חוץ מפוקס פעם בשנה-שנתיים אין לנו אירופה, אז גם אין תחרות-לא בארץ ולא באירופה.
     
  5. אורן04 Member

    הצטרף ב:
    ‏9/8/02
    הודעות:
    458
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אז ככה משה:

    1. לגבי ציטוטים שלי, אם המשתמש "אלוהים*" מוצא את הציטוט משעשע הרי זה מכיוון שאינו מבין גדול בדקדוק. "חוק יעקובו" הוא הרי כינוי שניתן לחוק ע"י כל מיני קנאים למיניהם, וכמובן שהוא היה קיים לפני בוא יעקובו וכשנחקק זה לא היה שמו (אלא משהו כמו "תיקון לסעיף 2ב"). נא לחזור על השיעור על שימוש במרכאות.

    2. בקשר לשחקני בית, אנחנו לא משתפים מספיק כי אנחנו חושבים שכך נצליח יותר (ההנהלה), אתם פשוט מוכרים את שחקני הבית הטובים שלכם - כי אתם חושבים שתצליחו יותר עם הכסף שיתקבל ובו תקנו שחקני "רכש" מן הסתם.
    אז יש לכם 5 שחקני בית בהרכב, יפה מאוד. למכבי חיפה יש 3 באופן קבוע ובירוק וקינן משותפים לעתים כמחליפים. במשחקים מסויימים בשנה שעברה מכבי חיפה פתחה עם 6 שחקני בית בהרכב: דוידוביץ', קינן, עזריה, בנאדו, קטן ובירוק, או לפחות שילבה אותם במהלך המשחק כך שהמצב אצלנו לא כזה גרוע כפי שאתה ואחרים היו רוצים לחשוב.

    מצד שני יש גבול לכל תעלול ואוהדי מכבי חיפה שמחים מהעובדה ש-3 שחקני בית משחקים קבוע בהרכב, ועוד כמה כמחליפים, היינו רוצים לראות יותר אבל בהחלט היינו כועסים אם היו פחות.
    ואולי אותך זה יפליא אבל אלה לא רק שחקני הבית שאפשר להזדהות איתם, גם שחקנים כמו חרזי ובאדיר שנתנו הרבה למועדון בהחלט מביאים לנו גאווה.

    ושוב איך אפשר להגיד ששחר רוצה להשתלט על הליגה בשעה שהוא רק מקטין ומקטין את התקציב? האשמה היא אך ורק באחרים שלא מתנהלים כראוי, מבזבזים כספים ואז גם מפסיקים להשקיע.
    שחר היה שומר על בערך אותו תקציב גם אם היו למכבי חיפה הרבה יריבות עם כסף, כי שחר עושה מה שהוא חושב שטוב לקבוצה, ולא לשאר הכדורגל. במכבי חיפה כבר היו "עונות פיננסיות".

    מה שכולם מסכימים זה שנקווה שיבואו עוד אנשים שירימו את הכדורגל שלנו, יתנו כסף, והכי חשוב שהכדורגל החובבני שלנו סוף סוף ינוהל בדרך ראויה.
     
  6. אלוהים* Member

    הצטרף ב:
    ‏15/10/04
    הודעות:
    34
    לייקים שהתקבלו:
    0
    החוק החדש נקבע על פי הוראתם של יעקב שחר והתככן הלאומי הידוע בשם אברהם גרנט בשנת 2001, הוא לא היה קיים לפני זה מעולם.

     
  7. אלי מתחן Member

    הצטרף ב:
    ‏8/12/03
    הודעות:
    13,335
    לייקים שהתקבלו:
    316
    בירוק שחקן בית שלכם? חחחחח...
     
  8. John Barnes Member

    הצטרף ב:
    ‏21/1/04
    הודעות:
    2,521
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ראיתי הרבה אוהדי בית"ר שמחשיבים את ארבייטמן כשחקן בית...


    מכבי חיפה בחיים לא תהפוך למכבי ת"א כדורסל, יקעב שחר הוא ממש לא שמעון מזרחי, ואיתמר צ'יזיק זה לא מוני פנאן. ההבדל הוא כמובן , ששמעון מזרחי ומוני עושים זאת מאהבה . לא כמו יעקב שחר, ברגע שמכבי חיפה לא תגיע לאן שהוא מתכנן הוא לבטח יעזוב, וכל החלום יתפוגג. מכבי חיפה לא תזכה בליגת האלופות ב50 שנה הקרובות ולא צפוייה להגיע לשם בכלל, היא גם לא תביא את השחקנים הכי טובים באירופה לשחק אצלה.

    השוואה מגוכחת, ממש מגוכחת.
     
    נערך לאחרונה ע"י מנהל: ‏18/11/04
  9. מאיר ברד Member

    הצטרף ב:
    ‏3/11/02
    הודעות:
    234
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קודם כל, נושא באמת מעניין.
    יש שתי צדדים לנושא, הראשון הוא אוהדי חיפה ואותם אנשים שתומכים בצורת הניהול של יעקב שחר, והמתנגדים, שהם לרוב אוהדים שפוחדים שהליגה בכדורגל תהפוך לליגה דמוי הליגה בכדורסל.

    השאלה הראשונה שלי ממוענת לאוהדי מכבי חיפה, איזו ליגה אתם מעדיפים, ליגה שחיפה אלופה כבר מהמחזור ה9 או ליגה שגם אם חיפה תקח אליפות, יהיה מתח ועניין עד סוף הליגה?

    אתם לא צריכים לענות, ברור לי שאוהדי חיפה רואים באליפות של 94 עם ברקוביץ' (כשהיריבות עם מכבי ת"א הייתה בשיאה) אליפות הרבה יותר מתוקה מהאליפות בשנה שעברה.

    ברור לי שאם יהיה מתח הרמה בליגה תעלה, וגם רמתה של מכבי חיפה תעלה.
    היום, כשחיפה משחקת מול הפועל באר שבע ותוך חצי שעה מובילה כבר 2-0, היא יכולה להוריד הילוך ולשחק עד סוף המשחק בהילוך נמוך.
    אבל תחשבו על מצב שבאר שבע נותת לחיפה פייט וחיפה חייבת לשחק עד סוף המשחק בהילוך גבוהה, תתארו לכם איזה כדורגל אז חיפה תציג, ולא לאורך 30 דקות כמו היום(הזמן שבדרך כלל מספיק לה לגמור משחק) אלא לאורך 90 דקות חיפה תאלץ לתת את כל מה שיש לה.

    אני מציע להרבה אנשים לקרוא את התגובות של המשתמש ג'ו קול בתחילת הדיון, ואת התגובות האחרות של משה.

    כיצד יהיה אפשר למנוע מחיפה להפוך למכבי ת"א בכדורסל בלי לפגוע ישירות ביעקב שחר?
    התשובה פשוטה בעיני.
    משה הזכיר כאן שבעסקים יש ממונה על הגבלים עסקיים שמרגע שמישהוא הוכרז כמונופול בתחום מסויים מטיל עליו שלל הגבלות, דבר שאין בכדורגל.
    לדעתי דבר כזה צריך וחייב להיות בכדורגל.
    זה יתקיים בעזרת תקרת שכר, הן למשכורות השחקנים והן לתקציבי הקבוצות.
    כמו שיש היום תקציב מינימום, צריך להיות תקציב מקסימום בליגת העל.
    צריך לקבוע שהתקציב המקסמילי שיהיה לקבוצה בליגת העל יהיה נניח 20 מיליון, כשהמינימום הוא 10 מיליון, ככה יצומצו הפערים, וגם הפער בין הקבוצה בעלת התקציב הנמוך בליגה לבין הקבוצה בעלת התקציב הגבוהה בליגה יהיה נמוך, לא לדבר על הפער בין הקבוצה עם התקציב השני בגודלו בישראל לקבוצה עם התקציב הראשון בגודלו.
    הפערים יקטנו, וככה לקבוצה כמו מכבי חיפה למשל, לא יהיה ספסל שהיה משחק ומככב בכל קבוצה אחרת בליגה.
    גם תקרת שכר חייבת להיות, לקבוע שלכל שחקן ישראלי מותר לשלם מקסימום 100 אלף דולר(סכום נאה לדעתי), כשהמקסימום לשחקן זר הוא 150 אלף דולר.
    ככה כששחקן כמו זנדברג למשל, יקבל הצעה של 100 אלף ממכבי חיפה והצעה של 100 אלף דולךר מהפועל פתח תקווה הוא יוכל להישאר בפתח תקווה, ופתח תקווה לא יצטרכו להיכנס למאבקי תקציבים עם ענקית כמו מכבי חיפה.
    זה הפיתרון היחיד לדעתי.

    ואני רוצה לסיים בקטע שקראתי מקודם ואומר לדעתי הכל על הנושא שאנו דנים בו:
    אסור לשכוח שהדגם של מכבי חיפה כדורגל ומכבי ת"א כדורסל הוא אסון לתחרותיות, אסון לרוח הספורט, אסון לכמיהות של חובבי ספורט רבים שקבוצתם לעולם לא תוכל להגיע לתואר בימי חייהם.
    גישת שחר היא אסון מפני שהיא מחנכת דורות של ילדים, אלה שחיים היום בירושלים, בפתח תקווה, באשקלון, בצפת... לאהוד את הניצחון, לאהוד את העוצמה ולא להתחבר לאיזו רוח ייחודית, לאיזו "מוזרות חיובית" שיכולה להיות קיימת, ואמנם היתה קיימת בעבר, בקבוצות רבות.
    אבוי לספורט התחרותי, אבוי לכדורגל ולכדורסל בישראל, אבוי לנו עצמנו, אוהדי הספורט אם המצב בכדורגל יהפוך למצב שקיים היום בכדורסל.
     
  10. John Barnes Member

    הצטרף ב:
    ‏21/1/04
    הודעות:
    2,521
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מסכים עם מאיר ברד, לדעתיגם חייבים להוריד את מספר הזרים -3 . כיש אפשרות ל-4 זרים, אבל רק 3 על המגרש. חובה להשקיע יותר בנוער- לקבוע ש-5 שחקנים תוצרת מחלקת הנוער חייבים להיות בסגל. הגבלת השכר לשחקן ישראלי מוצאת חן בעיניי מאוד, 100 אלף דולר הם די והותר לשחקן בליגה שלנו.
    אמנם הרמה בליגה תרד עוד קצת במשך כמה שנים, אבל בסופו של דבר, אם ההשקעה במחלקת הנוער תעלה הרמה בליגה.
     
  11. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    איזה שטויות...במקרה כזה של 4 זרים שרק 3 משחקים זה אומר כאילו מחקת זר...אין טעם להביא זרים שלא ישחקו...

    דבר שני,אין שום קשר בין מכבי חיפה למכבי תל אביב,הפער הוא עוד גול אפילו די ענק..
    מכבי תל אביב[כדורגל] למשל..קיבלה לא מעט כסף מההעפלה לליגת הלאופות..הבעיה היא שהם מעדיפים לקנות את שוקי נגר וכו...ולבחור זרים לא משהו שלא מתאימים לשיטה של מכבי תל אביב..

    ודבר שלישי...אני מעדיף שחיפה יקחו אליפות.נקודה,לא ממש משנה לי איך..
     
  12. Apu Member

    הצטרף ב:
    ‏26/8/04
    הודעות:
    3,085
    לייקים שהתקבלו:
    0
    מה אתה יותר מעדיף, שחיפה יקחו אליפות מחזור 15 או דקה 88 מחזור אחרון?
     
  13. rainman משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/9/02
    הודעות:
    17,976
    לייקים שהתקבלו:
    0
    ברור שדקה 88 אבל תאמין לי שאני מסתפק באליפות במחזור ה-5.
     
  14. Apu Member

    הצטרף ב:
    ‏26/8/04
    הודעות:
    3,085
    לייקים שהתקבלו:
    0
    זה גם יכניס מלא כסף לקבוצות שיהיה אלופה מחזור חמש.
    אולי צריך לקבוע כבר מתחילת העונה את הטבלה, לחסל את התחרות לגמרי.
     
  15. בית"רי מלידה Member

    הצטרף ב:
    ‏3/1/04
    הודעות:
    9,190
    לייקים שהתקבלו:
    1
    די כבר לכל ההתחסדות כאן של כל נציגי הקבוצות הקטנות, המועמדות לירידה כמו הבועל ת"א ובאר שבע :

    לא התחרותיות מעיינת אותכם, פשוט הקנאה אוכלת בכם.

    אם היתה לכם הנהלה נורמאלית, תקציב גדול, ומאמן ראוי, הייתם יכולים להתחרות בחיפה, אבל אין לכם!

    במקום לבוא בטענות לשחר - תבואו בטענות לתאומים וז'ינו.

    תחרותיות? תהיה לכם אחלה תחרותיות בליגה לאומית...... http://www.asoccer.co.il/forum/html/emoticons/tongue.Xxx ( ד"ש לנאסראללה...)