מייקל אואן של היום

הנושא בפורום 'פורום כדורגל אנגלי' פורסם ע"י FREDDIE, ‏30/1/03.

  1. FREDDIE Member

    הצטרף ב:
    ‏14/1/03
    הודעות:
    6
    לייקים שהתקבלו:
    0
    סלחו לי כל אוהדי מייקל אואן אבל אחרי המשחק אתמול מול ארסנל שנגמר 2-2 אני חייב להגיד משהו על החלוץ "לשעבר" מייקל אואן.
    כל פעם שמזכירים לי את מייקל אואן אני נזכר באליפות העולם 98 והגול המדהים שלו וגם עונות אחרי זה מייקל לעולם לא איכזב והמשיך להיות סקוררר ענק אבל השנה מייקל נראה כמו שחקן שבכלל לא יודע מה הוא עושה על המגרש סליחה אבל לאן נעלמה המהירות והחדות המדהימה והווינריות של השחקן הזה.
    אם ניקח את המשחק מול ארסנל שזו יכולה להיות דוגמא לכל העונה הרדודה של מייקל, היו לו שתי הזדמנויות ענק במשחק ושבניהם הוא נראה כמו צל של עצמו המהירות שלו לא הייתה משהו והבעיטה שלו בכלל אין מה לדבר לו כיוון לא עוצמה כאילו שהוא לא זוכר איך נראה השער וכמובן שאפשר לתת את הקרדיט לסימן אבל את האמת מייקל אואן צעיר בעונה אחת שתיים היה גומר את זה בלי להתבלבל (השער שלפני שנתיים בגמר הגביע האנגלי היה תמציתו של אואן הגדול, פריצת מהירות עצומה מזווית אפס ודקות אחרונות למשחק מייקל אואן מכניעה את סימן בשער ענק שכל חלוץ גדול בעולם היה מתגאה בו) זה היה מייקל של פעם חלוץ בלתי ניתן לעצירה ולמרות שהנה הוא הכניס כמה גולים כמו בגביע הליגה למשל זה לא מייקל אואון האמיתי זה הוא אולי ניצוצות של אותו מייקל אואן הנפלא של פעם.
    ועכשיו השאלה האמתית למה? טוב את זה אני לא יכול להגיד לכם אולי זה המשחק הבונקריסטי של המאמן אולי זה פשוט תקופה שאואן לא נמצא בשיאה אבל את האמת קשה להסביר מדוע חלוץ כזה שיכול להכריע במו רגליו משחקים והוא הנכס הכי גדול של ליברפול נמצא בתקופה רעה כזאת וכל מה שאנחנו יכולים לעשות זה לקוות למען ליברפול ומייקל שהוא יחזור לעצמו וייקח את ליברפול לשיאים חדשים ואולי מה שבאמת חסר זה קשר אמיתי שייתן לו את הכדורים או אולי עדו חלוץ טוב שיעזור לו.
    נ.ב. תחזירו חלוץ גדול אחר בשם רובי פאולר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
     
  2. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,790
    לייקים שהתקבלו:
    8,319
    אני בהחלט מסכים איתך.

    אואן כרגע לא בכושר טוב בכלל הוא לא עושה מה שכבר מצפים ממנו. ניקח לדוגמה את הנרי, אתמול הוא הציג יכולת מעוררת התפעלות הוא התחיל התקפות, סיים התקפות, רץ, חטף, לחץ, כידרר עשה פשוט הכל הכל הכל ואין ספק לגביו שהוא החלוץ הטוב באנגליה ואולי גם בעולם.
    אואן פעם היה גם כזה אבל ליברפול התחלשה ואיתה גם אואן, אם מייקל אואן רוצה להשיג תארים חשובים בקריירה ואם הוא רוצה להצליח הוא חייב לעזוב את ליברפול כי בקנה מידה אירופי ליברפול היא לא קבוצה גדולה כבר, להישגים הוא לא יגיע איתה. אני בטוח שאם הוא יעבור לקבוצה דוגמת מילאן, ריאל מדריד, מנצ'סטר, אינטר או אפילו ברצלונה הוא רק ישתפר וזה יבוא לידי ביטוי בכך שהוא יצליח להביא תארים למועדון שלו.
     
  3. gilb Member

    הצטרף ב:
    ‏25/12/02
    הודעות:
    238
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אואן נראה כמו שחקן בן 30 , חסר התלהבות וחדוות משחק, כנראה בגלל האווירה הכללית בליברפול, כנראה בגלל השיטה שלא מאפשרת לו להגיע למספר מצבים כמו בעבר.
    אולי משפיע גם הלחץ הגובר עליו בכל שנה נוספת שבה ליברפול לא מצליחה לקחת אליפות.
     
  4. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    אני ממש לא מסכים עם הדעה שכדי לחזור ולהיות שחקן איכותי וכזה שנחשב לאחד החלוצים הטובים בעולם אוון צריך לעזוב את אנפילד. להפך, לדעתי אוון חייב להישאר ולהוכיח שסך הכל הוא נקלע למשבר. אני גם לא חושב שהאשמה במקרה הזה צריכה ליפול על הוייה (מזל טוב, נמצא הדבר היחיד שהוא לא אשם בו!!!) הרי אוון אף פעם לא היה שחקן שתלוי בקישור שמשחק מאחוריו. כן, קישור איכותי היה יכול להעלות אותו שלוש דרגות קדימה אבל את כל הפריצה שלו לתודעה האנגלית ובעיקר העולמית הוא עשה לבד, בעצמו - אוון הוא חלוץ שלוקח כדור מ30 מטר ונכנס איתו לבד (מקסימום עם דאבל פס) עד קו השער. ככה הוא כבש מול ארגנטינה במונדיאל ככה הוא הביא לליברפול את חמשת התארים שהם לא מפסיקים לדבר עליהם...

    אוון במשבר אישי, ולדעתי גם מעבר שלו לקבוצה או אפילו ליגה אחרת לא יעזור לו. הוא יתאושש מהמשבר הזה בעצמו וכמו שהוא הגיע - בסערה, אני מניח שכה הוא יחזור.
    מה גם שלדעתי מעבר שלו לאיטליה יחסל לו את הקריירה, הוא לא מספיק חזק פיזית להתמודד מול הבלמים הענקיים באיטליה. חלוץ רחבה טוב הוא אף פעם לא היה...
     
  5. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,790
    לייקים שהתקבלו:
    8,319
    מה שאני התכוונתי להגיד זה שאם הוא רוצה להגיע להשגים ולזכות בתארים בקריירה שלו אז ליברפול זה לא המקום.
     
  6. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    אתה שוכח שבתחילת העונה הקבוצה הזו הייתה המועמדת הודיאת לאליפות של רוב הפרשנים הבחירים באנגליה. אני לא אומר שהיא הייתה המועמדת שלי, ואני גם לא אומר שזה שכמה פלצנים שעשו לעצמם שם של מבינים החליטו שהרכישה של סליף דיאו תביא לאנפילד תואר משנה משהו על המגרש - אבל... הסגל של ליברפול נשאר חזק מאוד למעט חור או שניים שאפשר למלא בקלות עם המשאבים של ליברפול.
    בקיצור, חבל להספיד את ליברפול כל כך מוקדם הסגל שלה צעיר מאוד ויש לה כמה שחקני איכות - לדעתי שינוי בעמדת המאמן והקבוצה חוזרת לעצמה = מועמדת לאליפות. מצד שני, היות ואני מקווה לאלופה אחרת אני מאחל לאוון עוד כמה שנים של בצורת...
     
  7. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,790
    לייקים שהתקבלו:
    8,319
    נו אז מה אם כמה פרשנים אמרו שליברפול היא "מועמדת ודאית" לאליפות.

    אין להשוות אותה למנצ'סטר ולארסנל, וכנראה שהשנה צ'לסי, ניוקאסל ואולי אפילו אברטון וסהות'המפטון יותר טובות ממנה.
    השורה התחתונה זה אם אואן רוצה להפוך להיות חלוץ מוביל כמו ראול, שבצ'נקו, רונלדו, הנרי וואן ניסטלרוי הוא חייב לעזוב את אנפילד כי ליברפול היא לא "זוללת" תארים...
     
  8. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    א) אני מקווה שאתה לא באמת מאמין שהסגל של סוטו או של אברטון עדיף על זה של ליברפול. תפריד בין יכולת פוטנציאלית ליכולת על המגרש. שחקנים לא שוכחים לשחק כדורגל (חוץ מבמקרה של פטי, כמובן) יש כל מני סיבות שמונעות מהם להציג את היכולת שלהם - אם זה לחץ פסיכולוגי, בעיה מנטלית, כושר גופני לקוי או שיטת משחק לא מתאימה (מאמן!!!). זה שאברטון וסוטו עברו בטבלה ומשחקות הרבה יותר טוב מליברפול השנה לא אומר שום דבר.

    ב) מכל רשימת החלוצים שציינת היחיד שעשה יותר מאוון בכדורגל האירופי הוא ראול.
    שבצ'נקו, אולי, יקח השנה אליפות ראשונה, ואן ניסטלרוי לקח אליפות אחת עם מנצ'סטר שזה לא הרבה יותר מחמשת התארים שרשומים על שם אוון, הנרי, לקח אליפויות וגביעים באנגליה אבל לא הוכיח אף פעם שהוא מסוגל לספק את הסחורה בצ'מפיונס ליג - אולי השנה. רונאלדו לקח אליפות וגביע אופ"א עם בארסה לפני משהו כמו עשור... שמות זה בעיקר פירסום...
     
  9. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,790
    לייקים שהתקבלו:
    8,319
    אני לא אמרתי שהסגל של סהות'המפטון ושל אברטון ויתר טוב, אני אמרתי שהשנה הם יותר טובות וזה מראה עד כמה ליברפול קבוצה עלובה השנה.

    ובקשר לחלוצים גם אואן לא עשה הרבה באירופה אבל זה לא העניין... אל תשווה את מה שחושבים על רונאלדו מול מה שחושבים על אואן, רונאלדו הוכיח שהחלוץ הכי טוב בעולם (הוא היה כזה) ואני מתכוון יותר מבחינת היכולת.
    את הנרי אין לך מה להשוות למייקל אואן הוא בהרבה הרבה הרבה הרבה הרבה יותר טוב, יותר מסוכן, ויותר חד ממנו.
     
  10. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    כשמייקל אוון בכושר נורמאלי, טיירי הנרי הוא רק יותר טוב ממנו(בניגוד לעכשיו שהייתי מוסיף עוד פעמיים את המילה "הרבה" למה שכתבת...) נקודה.

    כדורגל זה דבר נזיל לפני שהנרי פגש את ונגר וארסנל הוא נחשב סוס מת באיטליה. לפני שנתיים לא היית מזכיר את הנרי באותה נשימה עם אוון כי זה היה זילזול במייקל. ככה זה יום אסל יום בסל. אוון יחזור לעצמו.
     
  11. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,790
    לייקים שהתקבלו:
    8,319
    אני חושב שאתה לא מבין אותי...

    אין לי ספק שאואן יחזור לעצמו... אבל אם הוא רוצה לזכות בתהילה ולחרוט את שמו בכדורגל העולמי הוא חייב לעבור לקבוצה שהיא שם דבר בכדורגל העולמי, אין מה לעשות רק ככה כדורגלנים הופכים להיות "הכי טובים בעולם".
     
  12. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    שוב אני לא ממש מסכים.
    אתה קובע שטייר הנרי אחד החלוצים הטובים בעולם ומצד שני אתה אומר שאוון לא יוכל להיות כזה בליברפול. איזה תואר אירופי ארסנל או הנרי הביאו בדיוק?
    אוון כמו ליברפול יחזרו לעצמם וכשליברפול משחקת טוב וממצאת את הפוטנציאל שלה - היא קבוצה שאמורה להגיע לרבע גמר הצ'מפיונס ליג. אני לא חושב שזה משנה איפה אתה משחק -חשוב כמה טוב אתה משחק.
     
  13. Sir Alex Ferguson משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏8/8/02
    הודעות:
    26,784
    לייקים שהתקבלו:
    6,971
    ידעתי שהדיון יעלה ואכן הוא דיון חשוב.
    אני לא מסכים שאואן איבד את החדות שלו או את הרצון של המשחק, פשוט בניגוד לעונות אחרות שאואן היה הקלף המנצח,שחקן מצוין בין שחקנים טובים קיום מצפים ממנו לקחת את ליברפול על הגב.
    בהתחלת העונה עוד זה הצליח,הוא כבש בלי הפסקה והוביל את ליברפול לפיסגה(למרות שליברפול הציגה יכולת בינונית) אבל לאחר שתי משחקים חלשים של אואן, ליברפול התחילה לשחק חלש(הרבה בגלל ההגנה שממשחק למשחק נעשת גרועה יותר ויותר)וכל כובד המשחק נפל על אואן.
    כשאמרתי לפני המפגש מול היוניטד שזה אואן ועוד 10 ויש עליו יותר מדי אחריות כאשר הוא שחקן מצוין ליד סגל מאוד חלש אנשים הרימו גבה ואמרו שאני טועה, אולם מדי שבוע ליברפול מוכיחים שאני צודק.
    חוץ מהברקות חד פעמיות(כמו של האסקי בשבועיים האחרונים)אין שחקן שיכול לעזור/לקחת מאואן את המעמסה,ליברפול נעשה קבוצה של שחקן אחד(מאוד דומה למכבי ת"א של השנים שעברו שנשענה על נמני).
    לכן ליברפול צרכים להכניס טוב לראש שהם חיבים בראש ובראשונה לשפר את משחק ההגנה, ואחרי זה לאחד את הקבוצה כיחידה בלי יוצאים מן הכלל(אפילו שאואן ישב קצת בספסל).
    אואן יהיה הכי טוב בקבוצה, אבל לא השחקן הטוב היחיד בקבוצה שעליו נופלת וקמה ליברפול.
    ואז כשליברפול תשחק כיחידה והעומס לא יפול על אואן ליברפול תתאושש וגם אואן יחזור להיות האואן שאנחנו מכירים.
    בקשר למעבר שלו לקבוצה אחרת זה מאוד תלוי:
    תארים הוא כבר לקח עם ליברפול(העונה הנפלאה שהסתיימה בשלוש זכיות)אולם בשביל לזכות בתואר כמו אליפות אנגליה או ליגת האלופות הוא צריך לעבור ליוניטד או לריאל מדריד שהם כל שנה חזק מאוד במאבק על ליגת האלופות ועל האליפויות בארצם.
    לכן אם תגיע הצעה מאחת מהקבוצות(יוניטד או ריאל מדריד)הייתי מציע לו לעבור לקבוצה כדי להתקדם אחרת הוא יכול להישאר בליברפול ואולי לזכות בעוד גביע אופ"א או גביע באנגליה...........
     
  14. Rossoneri Member

    הצטרף ב:
    ‏13/10/02
    הודעות:
    1,243
    לייקים שהתקבלו:
    0
    אני לא מבין אותכם, אואן בחיים לא היה חלוץ מהטופ העולמי, רבים החשיבו אותו כאחד כזה, אבל הוא נמוך, צנום, טיפש(לפעמים הוא עם הראש בקיר - מה לעשות) וחוץ מזה, היכולת סיום שלו אף פעם לא היית כמו של סקורר גדול, עשו ממנו עניין כי הוא היה צעיר, היום כבר אפשר לראות אותו נבלע בין שחקני ליברפול האפורים.
     
  15. KirkH Member

    הצטרף ב:
    ‏27/11/02
    הודעות:
    13,515
    לייקים שהתקבלו:
    70
    המממ... צנום, נמוך, טיפש - כן, בלי ספק, תאור מדוייק של רומאריו. אתה יכול להגיד הרבה דברים על מייקל אוון - הבעיה שלבחור יש קבלות ועם זה אתה לא יכול להתווכח.

    העלה את אנגליה לבד שלב במונדיאל 98. ניצח את גרמניה במוקדמות לטורניר האחרון. והביא לליברפול 5 תארים 2 מהם באירופה, אחרי בצורת של מיליון שנה... גם אני לא ממש אוהב את מייקל אוון, זה לא אומר שהוא לא חלוץ ענק.