מיהו כדורגלן העשור?

הנושא בפורום 'פורום כדורגל עולמי' פורסם ע"י Der Kaiser, ‏21/12/09.

  1. JR-Riquelme Member

    הצטרף ב:
    ‏27/8/07
    הודעות:
    6,146
    לייקים שהתקבלו:
    285
    שרונאלדו וראול שיחקו בריאל רונאלדו היה יותר טוב ממנו, וכל עוד רונאלדו היה חי ולא שכב בחדר ניתוחים, הוא תמיד היה הרבה יותר טוב מראול או מכל חלוץ אחר בעולם(להוציא את הנרי שהיה מאוד קרוב אליו).

    רונאלדו לקח את כל התארים שלו כשחקן הכי טוב בקבוצה שלו, ראול סקורר אדיר אבל כמעט תמיד היו יותר טובים ממנו בקבוצה שלו. רונאלדו גם מלך השערים של המונדיאל! ראול לא עשה שום כלום עם ספרד בעוד שרונאלדו ב2002 היה נפלא וסיים כמלך שערים ועם הגביע. שלא נתחיל גם להשוות את התארים האישיים של שניהם כי זה מגוחך.


    מעליו יש את רונאלדו, רונאלדיניו, זידאן, הנרי, וגם כריסטיאנו רונאלדו
     
  2. GRANDE LAZIO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/3/09
    הודעות:
    2,373
    לייקים שהתקבלו:
    98
    זו דעתך ואני מכבד אותה, ואתה יודע שאני מאוד מכבד אותך, אבל לגמרי לגמרי לא מסכים. באמת יש שחקן בעשור הזה עם יותר תארים אישים וקבוצתיים מלראול? מלך שערי ליגת האלופות לא אומר לך כלום? 6 אליפויות ספרד, הליגה הטובה בעולם, לא אומר כלום? רונאלדו השיג חצי מזה?

    לא מאמין שגם אתה חושב שכ. רונאלדו, רונאלדיניו והנרי עשו יותר מראול בעשור הזה.. שחקנים שהיו בטופ חצי עשור, אם לא פחות, בעוד ראול, מלבד עונה אחת פחות טובה מבחינת שערים, היה פנומן לאורך כל התקופה. זה לא רציני.

    שורה תחתונה - הויכוח הזה לא ייגמר לעולם, שום מספרים כנראה לא ישנו את דעתך/דעתכם של התומכים האחרים ברונאלדו, לא קליפים ולא כלום, אז שכל אחד יחיה עם האמת שלו וגמרנו. סתם בזבוז זמן.
     
  3. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,328
    לייקים שהתקבלו:
    2,034
    למי לעזאזל אכפת מכל התארים של ראול?! כל תואר שהניף ראול בא גוטי והניף 17 שניות אחר-כך. למה שגוטי לא יהיה שחקן העשור? ובואו לא נדבר על שטויות שמזכירות עובדות שקריות על כך שראול הוביל את ריאל בעשור האחרון או היווה לאורך כל העשור גורם משמעותי. כשריאל הייתה טובה (תחילת העשור) - ראול היה שותף משני. כשריאל הייתה חלשה (החצי השני של העשור) - ראול היה שחקן מרכזי. כל מי שיעז להשוות אותו לרונאלדו הברזילאי הוא או לא אובייקטיבי עקב הערצה של האיש, או סתם אידיוט. לא הצבעתי בסקר, אז אני לא יודע כמה קולות האיש קיבל, אבל מה שאני כן יודע זה שהוא קיבל 100% יותר קולות ממה שהוא באמת ראוי להן.

    מועמדים לגיטיימים: בופון, הנרי, גיגס, טוטי. ארבעת היחידים שעולים לי עכשיו לראש והציגו יכולת גבוהה לאורך כל העשור. יש גם שחקנים כמו נסטה, פירלו, צ'אבי, קנאברו, ג'רארד ובאלאק שהיו טובים לאורך רוב מוחלט של העשור, אבל עם כמה נפילות תקופתיות (חלק עקב פציעות). אחר-כך יש שחקנים כמו כריסטיאנו רונאלדו, זידאן, שבצ'נקו, רונאלדו, מסי, רונאלדיניו וקאקה, שהיו אדירים בבערך חצי עשור, אבל בחצי אחר לא היו קיימים בכלל. יכול להיות ששכחתי כמה שחקנים - הכל משליפה.

    אני לא אובייקטיבי וגם לא מתיימר להיות אחד כזה, ולכן אני לא אצביע.

    צ'אבי600 - אתה ילד מפגר. תסתום כבר את הפה.
     
  4. GRANDE LAZIO Member

    הצטרף ב:
    ‏3/3/09
    הודעות:
    2,373
    לייקים שהתקבלו:
    98
    לא מתאים לך, התאכזבתי.
     
  5. Sergio Ramos Member

    הצטרף ב:
    ‏30/6/07
    הודעות:
    3,539
    לייקים שהתקבלו:
    0
    יש משהו כיף בשלמור אמונים לברונאלדו הברזילאי ואני גם הולך איתו בבחירה שלו. השיא שלו מתפרס על שנות התשעים ותחילת האלפיים, אבל זה עדיין לא מונע ממנו להיות מוביל דומיננטי ברשימה. בדורנו, רונאלדו הוא שחקן הכדורגל הראשון שבעודי ילד קטן התפעלתי איזה תעלולים יכול בן אנוש לעשות ברגליים שלו. אחריו באו עוד פנומנים, רונלידיניו, ובזמננו רנאלדו, מסי, ריברי ושות'. אבל רונאלדו יש רק אחד, רונאלדו היה מיוחד במינו, וקשה להסביר את זה במילים. הברזילאי תמיד יישאר כדמות יוצאת דופן עבורי שנבדלת מכל פנומן שראינו, כשם ששמם של פלא ומארדונה יישארו חרוט לעד בפנתיאון. לכולם ברור שאלמלא הפציעות הקשות שהוא עבר, רונאלדו גם יכל אפילו לדלג על השניים שהזכרתי. ולמרות זאת הוא ראוי להיקרא באותה נשימה שלהם. אחחח.. רונאלדו

    עם זאת, אני חושב שאמצעי הבחירה שלנו וממה שהוא מושפע תלוי יותר בראייה אישית של כל אחד מאיתנו -אין שום סיבה לא לבחור למשל את זידאן או ראיין גיגס במקום של רונאלדו, שכן שמם ייחרט טוב טוב על העשור הזה.

    ראול הוא דמות נפרדת עבורי, הוא לא ראוי לתואר של שחקן העשור החולף אלא לתואר של שחקן 50 השנים האחרונות. ראול על אף היותו פנומן בשיאו(סוף שנות התישעים ותחילת האלפיים), עוד כשהיה קליל וזריז, ייחשב כדמות להערצה בעוד בהרבה מובנים של אישיות וספורטיביות של כדורגל למות, בדיוק כמו מאלדיני למשל. הדמיון בין שניהם הוא עצום לדעתי.
     
  6. ארסנל ונגר Member

    הצטרף ב:
    ‏5/11/08
    הודעות:
    913
    לייקים שהתקבלו:
    0
    שוער העשור - בופון.

    מגן העשור - רוברטו קרלוס.

    בלם העשור נסטה.

    קשר העשור ולפי דעתי גם שחקן העשור - זידאן.

    חלוץ העשור - הנרי.

    בחרתי בהנרי לחלוץ העשור כי כמות התארים האישיים והקבוצתיים שאסף נפרשת על פני עשור שלם להבדיל מרונאלדו.
     
  7. דנידין Member

    הצטרף ב:
    ‏6/4/07
    הודעות:
    8,670
    לייקים שהתקבלו:
    0
    למה בופון עומד לפני קאן? תחשוב על הכל שנית.
     
  8. Yotam Member

    הצטרף ב:
    ‏25/7/09
    הודעות:
    1,371
    לייקים שהתקבלו:
    0
    קאן היה שוער ענק! אבל הוא תמיד היה צריך להלחם על מקום בהרכב גרמניה, לפי דעתי, הנרי הוא חלוץ ענק ורק בגלל מחסור של כסף בארסנל הוא נמכר, חבל ! אם הוא היה ממשיך שם אז הוא היה חלוץ אגדי, גם המקרה של ואן ניסטלרוי דומה.
     
  9. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    ראול וגוטי אומנם זכו באותם תארים בעשור האחרון, אבל כל ניסיון להשוות ביניהם הוא מגוחך. גוטי היה שחקן משני בתארים האלו(שחקן ספסל), לרוב, ואילו ראול היה אולי השחקן הכי חשוב בקבוצה. ממש לא ברור לי למה החלטת שחלקו בהצלחות היה מינורי. גם הסטט' שלו מדברת בעד עצמה וגם אין ספק שהוא תמיד היה שם במאני-טיים. גוטי מעולם לא היה אחד הקשרים הטובים בעולם בניגוד לראול שבהחלט היה אפשר למנות אותו עם הטובים ביותר. התעלמת כמובן מזה שראול גרם לשחקנים שהיו לידו לשחק טוב יותר. ראול אולי סיים בעונה חלשה עם 15 שערים ורונאלדו לא נפל מ-22 גולים במדי ריאל, אבל זה לא חשוב. צריך לבחון את הדברים כמו שצריך ולא לזרוק דברים באוויר. עונת 07\2006 נחשבת חלשה עבור ראול מבחינה סטטיסטית, אולם ראול כבש כמעט את כל שעריו ברגעי האמת - אחד מול ברצלונה בברנבאו אחרי שתי דקות, שער ניצחון במאסטייה, שער שיוויון בדרבי, צמד נגד באיירן מינכן בשמינית הגמר...רונאלדו היה חלוץ טוב מראול כי הוא היה יותר טוב מכולם, אבל הוא לא שחקן העשור. רונאלדו השחקן הכי מוכשר שראה עולם הכדורגל בעשרים השנים האחרונות.
    והערה כללית לשאר - כל מי שרוכב על 'הגל' הזה לפיו ראול לא עשה כלום עם נבחרת ספרד - תזכרו שרוב הזמן הוא היה השחקן הכי טוב שלה ומעולם לא היה אשם בכישלון מסויים, אולי פרט ליורו 2004. ספרד הייתה נבחרת מוכשרת אבל לא מאוזנת.

    דבר נוסף - למה בופון ראוי יותר מקסיאס?; בופון שוער ענק, אין ספק, אבל ההגנה של יובנטוס הייתה הגנת ברזל בתחילת שנות האלפיים - אחת ההגנות הטובות ביותר בכדורגל העולמי, כך שקסיאס עמד בפני הרבה יותר אתגרים. בופון זכה במונדיאל והציג טורניר אדיר - אמת. קסיאס זכה ביורו והצטיין במאני טיים. לשניהם יש ארבע אליפיות(לא מתייחס לכך שפסלו ליובה שתיים), אך לקסיאס יש גם שני גביעים של ליגת האלופות. בופון יותר גבוה, אולי יותר חזק ונראה מאיים ושחקנים שבאים מולו באחד על אחד בעבר היו משקשקים, אז מה. קסיאס לא מפחיד את היריבים שמולו והוא בכל-זאת שוער מדהים.
    בנוגע לשאר השמות שהעלת - צ'אבי לטעמי הוא בידיוק הדוגמא לשחקנים שנתנו שלוש שנים טובות(או שלוש וחצי). תמיד הוא נחשב לשחקן חכם, אבל מעולם לא זכה לגלי הערצה כאלו. הוא שידרג את המשחק שלו במאות אחוזים בשנים האחרונות. מיכאל באלאק היה שחקן נהדר אבל אני לא חושב שהוא סיפק לצ'לסי ערך מוסף. והוא אחד האחראים המרכזים לכישלונות של באיירן בצ'מפיונס בתקופתו שם. רחוק שנות אור מאפנברג מבחינת המנהיגות והכריזמה.
     
  10. ג'ורדן לאב אגדה משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏11/10/04
    הודעות:
    10,328
    לייקים שהתקבלו:
    2,034
    אני אתחיל מהפסקה השנייה - שכחתי את קסיאס. כמו שאמרתי, הוצאתי שמות משליפה. שכחתי גם את נדבד דרך אגב.

    הגנה איכותית יותר של יובנטוס לא אמורה לתת לקסיאס ערך מוסף. שוער ענק הוא שוער ענק ופחות הזדמנויות פר משחק להראות את זה לא משנות את העניין. מה גם שלקסיאס אני זוכר מספר תקופות שפל שבהן הוא היה בינוני מאוד. לבופון זה כמעט ולא קורה. לגיטימי להוסיף את קסיאס כמועמד, אבל לדעתי הוא לא עולה על בופון.

    בנוגע לצ'אבי - יש משהו במה שאתה אומר, אבל מאז מתמיד תפסתי ממנו כגאון - עוד כשכיכב עם ספרד באולימפיאדה בסידני.

    באלאק - אני לא אוהב להתעסק בתאוריות הנאחס שמזכירות אותו. הוא פשוט שחקן נהדר ששמר על יציבות לאורך כמעט כל העשור, גם אם לא תירגם זאת לתארים. יהיו כאלו שיקחו את אין סוף הסגנויות שלו כדבר שלילי, אני מעדיף להסתכל על זה בתור אישור לעד כמה שהשחקן הזה תמיד היה בטופ והיה בקרבת כל התארים הגדולים.

    הדוגמא עם גוטי באה כדי לבטל את רשימת התארים בתור נתון שאמור להצביע לטובתו של ראול. אני לא מסכים איתך כשאתה טוען שראול היה השחקן הכי חשוב בקבוצה. אם מתעלמים מתרומה מוראלית וכד' (דבר ששחקן כמו היירו יכל לכפר על כך), אני מתקשה לחשוב על מצב שבו ריאל לא זוכה בתארים שבהם זכתה, לו במקום ראול משותף חלוץ טוב אחר. לעומת זאת, קל לי מאוד לראות תסריט שבו ריאל מדריד לא זוכה ברצף התארים שלה ללא זידאן, רונאלדו, פיגו או מקללה. אולי אני רואה את זה בגלל שאני מסתכל מבחוץ ולא כאוהד של הקבוצה - יכול להיות גם שאני טועה לגמרי באבחנה הזאת, אבל זאת דעתי בעניין. לאוהדי קבוצות תמיד נוח להאדיר שחקני בית מהסיבה הפשוטה שהם מתחברים אליהם יותר. לא תמיד זה מוצדק מבחינה מקצועית.
     
  11. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,409
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    תשמע זה נראה לי מגוחך להתחיל להסביר לך מי זה ראול, גם משום שאתה אחד שמבין בכדורגל וכמובן משום שראול לא צריך ייצוג של אף אחד אחר. אני לא אשקר ואגיד שהיה לו עשור מושלם כי זה לא ככה, אבל אתה מצייר את ראול כחלוץ שנהנה משחקנים טובים מאחוריו וזהו. אולי היה קל לקשרים ברמה הגבוהה ביותר לשחק איתו כי הוא קורא מצויין את המשחק גם כן? אז תזכור שריאל מדריד קירטעה למשל בעונת 00\1999 והוא זכה שכבש את השער הסופר-חשוב מול רוזנבורג שהעלה את הקבוצה לרבע הגמר, והוא זה שניצח את יונייטד באולד-טראפורד. קופצים שלוש שנים קדימה: ריאל נותנת משחק מושלם מול יונייטד בברנבאו. אלכס פרגוסון:"לריאל מדריד יש כוכבים גדולים. פיגו, זידאן, רונאלדו..אבל השחקן הכי טוב בעולם זהו ראול. אני מקווה שהוא לא יוכל לשחק נגדינו במשחק הבא, ננסה למנוע זאת ממנו(צוחק)". באותו משחק, זידאן וראול בייחד השפילו את מנצ'סטר, במשחק מסירות וצירופים. במחצית הקבוצתית הנהדרת הזאת, רונאלדו לא היה פקטור. הוא פגע במשחק הקבוצתי של ריאל מדריד. ראול כבש שער אדיר בחצי גמר ליגת האלופות נגד ברצלונה בגומלין בברנבאו, הוא כבש בגמר נגד לברקוזן ונכנס לרשימה מצומצמת של שחקנים שכובשים בשני גמרים שונים של ליגת האלופות...המניות שלו באליפות עם שוסטר בעונת 08\2007 הן גבוהות מאוד - בזמן שואן ניסטלרוי היה פצוע הוא הבקיע מתי שהיה צריך וכבש 18 שערי ליגה. כאשר הייתה נפילת מתח רצינית בריאל מדריד, ראול אולי היה נראה הכי גרוע, אבל בטח שהוא יתקשה אם זיזו איבד את האוויר וגם פיגו היה משחק לא טוב. הפיתרון היה להעיף כדורים לרונאלדו, כלומר הנסיגה של ריאל מדריד היא לא בגלל בלבד והנסיגה של שאר השחקנים השפיעה עליו - זה חץ דו-כיווני. גם כשהוא זכה בתואר הפ'יצ'יצ'י ועבר את ריבאלדו בעונת 01\2000 (ריאל מדריד אלופות ספרד) זה לא מספיק?; אני מבטל בתוקף את הטענה שלך שראול כביכול הוא בר מזל שהיה במקום הנכון ובזמן הנכון וביסס את הקריירה רק בעזרת חבריו. יש לו עוד הרבה דברים להציג פרט לרשימת התארים המפוארת שלו.

    בנוגע למועמדים אחרים עליהן דיברת:
    קסיאס לא סבל מתקופות נפל. שער פה באשמתו, טעות שם, וזהו. תיהיה ספציפי וזהו, אל תזרוק לי משפט באוויר. גם אני יכול לכתוב 'בופון סבל מתקופת נפל בעונת 04\2003' משום שההגנה של יובה קירטעה והוא ספג יחסית יותר שערים. בעבר קסיאס היה אחד מהשוערים הטובים בעולם אבל לא בלט באמת מעל כולם, והיום הוא פשוט שוער בלי חסרונות. הוא ביטל את המגרעות שלו - יציאות לכדורי גובה ועמידה לא נכונה בבעיטות חופשיות.
    אני לא כיניתי את באלאק כלוזר או משהו, פשוט ציינתי שבצ'לסי לטעמי הוא לא בולט ועם באיירן הוא לא התקרב בכלל להוות כוח בכדורגל העולמי. לדעתי עם נבחרת גרמניה ולברקוזן למשל הוא עשה מעל ומעבר.


     
  12. JR-Riquelme Member

    הצטרף ב:
    ‏27/8/07
    הודעות:
    6,146
    לייקים שהתקבלו:
    285
    בופון צריך להיות מעל קאן ומעל כל שוער לא בעשור האחרון, בשני העשורים האחרונים. בופון זה השוער הכי יציב והכי מדהים, כמו שאמר מעליי לבופון פשוט לא היו תקופות של בינוניות, היו לו תקופות פחות אדירות. אוליבר קאן? מה הקשר? שנתיים בתחילת העשור? זה מה שנותן לו להיות מועמד? ועוד על פני בופון?... שלקח מונדיאל תוך כדי תצוגת שוערות שאין שוער בעולם שיכול לעשות?


    לדעתי:

    שוער - בופון
    מגן - קאפו(בגלל שאני לא אובייקטיבי... http://www.youtube.com/watch?v=qhO0YG4SPsY ... איפה המגנים האלה איפה)
    בלם - נסטה לוקח בקלות
    קשר - זידאן, אחריו רונאלדיניו
    חלוץ - רונאלדו, מגיע אחריו הנרי
     
  13. Obafemi משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏1/3/04
    הודעות:
    13,886
    לייקים שהתקבלו:
    0
    כעשרה שמות מהרשימה שניתנה כאן ייכנסו לשחקנים הגדולים בכל הזמנים. רק שלושה מתוכה ייכנסו לאליטה המצומצמת של אליי המשחק של פלה, מראדונה, קרוייף ומעטים נוספים - רונאלדו (לואיס נזאריו דה לימה כמובן), זידאן וראול. בחרתי בזידאן, לא בטוח שבצדק כי אני משוחד מהאופי השונה של השניים, אבל זה בוודאי אחד מהם, לכל השאר יש עוד הרבה לאן לשאוף.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏24/12/09
  14. JR-Riquelme Member

    הצטרף ב:
    ‏27/8/07
    הודעות:
    6,146
    לייקים שהתקבלו:
    285
    אני גם חושב שראול לא צריך להיות מהמובילים בסקר, אבל ממש לא מסכים איתך בזה. ראול הוא הסקורר המושלם שפשוט קל לשחק עם חלוץ כזה.
     
  15. omer80 Member

    הצטרף ב:
    ‏1/12/07
    הודעות:
    74
    לייקים שהתקבלו:
    7
    רונאלדיניו...התלבטתי בינו לבין רונאלדו הברזילאי אבל בסוף בחרתי בו.