מחזור 9 בליגת העל:: ק"ש ראש-בראש עם מכבי ת"א; סכנין ובית"ר רוצות לשחק כדורגל

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Raulito, ‏20/11/14.

  1. EuropeGuy Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/12
    הודעות:
    2,593
    לייקים שהתקבלו:
    965
    שוב, באופן פרסונלי אבוחצירה נכשל במבחן הלחץ. כבר הסכמתי עם זה. אבל בקרית שמונה הוא ידע גם שאין לו תחליף בעוד שבמכבי חיפה דיברו על הבאת חלוץ בכיר ולא על התקפה שתישען עליו. הדוגמא הזו לא נותנת שום אסמכתא לכך שעם אותו הסגל ועם אותו המאמן ק"ש הנוכחית היתה משיגה תוצאות פחותות באופן משמעותי.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏25/11/14
  2. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,779
    לייקים שהתקבלו:
    6,462
    Civil,Alex וכל החבורה הירוקה שאני באמת מרגיש את האכזבה והתסכול הגדול מעוד עונה שכרגע נראית רע מאוד...
    קונה את הצרות שלכם ב 2 ידיים...
     
    Don Joan Roman ו-oFiRzZz אוהבים את זה.
  3. סמואל אטו Member

    הצטרף ב:
    ‏27/9/04
    הודעות:
    14,962
    לייקים שהתקבלו:
    4,632
    הכי קל בעולם להוריד מההצלחה של ק״ש, אבל זה גם מאוד ילדותי.
    כל יתרון שיש לק״ש על מועדונים כמו מכבי או חיפה יש להם גם באותה מידה חיסרון.
    אין לחץ, אין ציפיות אבל מנגד אין כסף,אין מסורת, אין שום יומרה להיות מועדון רציני, אין שום עוגן עבור שחקנים בכירים להישאר או בכלל להגיע לשם, וכמו שאמרת מספיק פעמים לא ראיתי שבמועדונים אחרים בלי לחץ הגיעו לרמה כזאת של הצלחה.
    שירצקי מנהל מערכת משומנת שמביאה הצלחות. לחץ, לא לחץ, אי אפשר לקחת את זה ממנו.

    האם אותה קבוצה הייתה מצליחה בדיוק תחת התנאים של חיפה? לא יודע, אולי כן אולי לא, אבל אולי תחת אותם תנאים של חיפה ק״ש הייתה מחתימה את גילי ורמוט ואלירן עטר ולא את קולה ועאבד.
     
    oFiRzZz ו-Don Joan Roman אוהבים את זה.
  4. EuropeGuy Member

    הצטרף ב:
    ‏25/10/12
    הודעות:
    2,593
    לייקים שהתקבלו:
    965
    מסכים מאוד @סמואל אטו, שמח שהבנת את הכיוון שלי. רק בקשר לפסקה האחרונה, למען הדיוק השאלה העיקרית היתה לא לגבי רמת ההתנהלות אלא לגבי רמת השחקנים הספציפיים שיש שם כיום והמאמן כמכלול. יש פה קונצנזוס על כך שההתנהלות של ק"ש מצויינת, הפיקפוק הוא יותר בקשר למאמן ולשחקנים שטוענים שאם ישימו אותם יחד במקום לחוץ התפוקה שלהם תרד משמעותית.

    אז טענתי שאותו תלכיד בלי שום שינוי בסגל (כמו ורמוט או עטר), או בלי שינוי תקציבי, סובל גם מנחיתות בגוונים מסויימים של מנטליות ולא רק ביתרונות. אין אוהדים שמלחיצים אותך אבל גם אין מי שמעודד אותך ודוחף אותך. אין לחץ להצליח כמו במכבי חיפה או במכבי תל אביב, אבל גם אין עזרים מקצועיים לדאוג לשחקנים עד הפרט הכי קטן ולדרוש מהם מאמץ מקסימלי כמו שדורשים במועדונים גדולים וכו'. סבירות יותר גבוהה להוריד גז במועדון לא לחוץ בלי שאף אחד ישים לב מאשר לשחק פחות טוב רק כי אתה במועדון לחוץ.
     
  5. Love Is Red Member

    הצטרף ב:
    ‏20/8/06
    הודעות:
    5,795
    לייקים שהתקבלו:
    718
    תתפלאו אבל הקהל באותה מידה שהוא מחבק הוא גם חונק, תשאלו את בית"ר שהתחילו את העונה טוב וההמשך לא הכי טוב, לדעתי האישית להצליח בקריית שמונה הרבה יותר קל דוקא בגלל שאין לחץ כי הלחץ יוצר ציפיות שיוצרות בעיות מנטליות, שאין לחץ אתה משוחרר וטוב לך וקל להביא את היכולת שלך לידי ביטוי, הדוגמא הכי טובה היא תחילת העונה שעברה שלהם, בכל מועדון אחר היו מקריית שמונה ציפיות מוגזמות ואז הבינוניות של תחילת העונה הייתה גורמת להם להמשיך ביכולת הבינונית, חוסר הלחץ גרם להם להתחיל ליצור מומנטום שהצליח להם בסופו של דבר.
    אותו הדבר על תחילת העונה, בגביע הטוטו הם נראו רע (כמו באר שבע אגב ואז בליגה הם חזרו לעצמם, זה לא בגלל יכולת פנומנלית אלא בגלל שאין עליהם לחץ להצליח והם יכולים לקחת את הזמן ולבוא לידי ביטוי בקצב שלהם.
    לעומת זאת במכבי תל אביב שיש לחץ הצליחו לנקות את הגורמים הבעייתים ולהפוך את הקבוצה למקצוענית ובגלל זה הקבוצה מצליח ב3 השנים האחרונות אבל לפניי זה כל הבעיות שהיו לקבוצה גרמו לקבוצה להיות בינונית בגלל הלחץ.

    אגב כמובן שזה לא רק לחץ, אלא כל מה שיש מסביב, במכבי חיפה למשל מה שקורה בשנים האחרונות עם הרכב וחוסר ההזדמנות האמיתית לצעירים המוכשרים ועוד סיבות יוצרים את הבינוניות.

    לקריית שמונה אין בעיות כלשהן ואין גורמים בעייתיים, הניהול נהדר ואין לחץ, כל זה יוצר את מה שכל כך מיוחד אצלהם, מה שנותן לשחקנים את היכולת להביא את עצמם לידי ביטוי.

    קחו לדוגמא את מנגה ברמת גן סיבוב וחצי היה אחד מהשחקנים הטובים בליגה אבל הלחץ גמר את הקבוצה שהייתה סימפטית סך הכל בנוסף לעוד דברים מבפנים, ובסוף למרות זכייה מרשימה בגביע הם ירדו ליגה, גם לפניי שנה מנגה לא היה השחקן הכי טוב בליגה עד לקראת סוף העונה שאז הוא התעורר והביא לקריית שמונה גביע יקר, העונה הוא מראה את היכולות שהוא הביא מעצמו ברמת גן בסיבוב וחצי הראשונים.
    עכשיו קחו את מנגה ושימו את ישראל זגורי שגם היה נהדר ברמת גן בסיבוב וחצי באותה עונה ובשנתיים האחרונות לא מביא את עצמו לידי ביטוי בהפועל תל אביב.

    והדוגמא הכי טובה לשחקן שנחשב לפוטנציאל בקריית שמונה והפך לצל של שחקן כדורגל ישראלי, ואני מדבר על אלרואי כהן, השחקן הגיע להפועל תל אביב תמורת מיליון דולר ומאז הוא בירידה חדה, ואין לי מושג באיזה קבוצה הוא אפילו....

    לסיכום לא בטוח שהמאמן+השחקנים הללו היו מצליחים בכל קבוצה, וייתכן שאף היו נכשלים כישלון חרוץ בדיוק כמו שמכבי חיפה נכשלת ובדיוק כמו הכישלון של באר שבע בעונה הראשונה של אלישע לוי שהוא כמעט ירד עם הקבוצה, וכו'.
    הכל תלוי באווירה+מקצוענות+לחץ, כל זה מבדיל בין קבוצות כמו מכבי חיפה והפועל תל אביב לקריית שמונה.

    מה שמבדיל בין מכבי תל אביב לקבוצות שציינתי זה המקצוענות שהביא ג'ורדי קרויף שלא קיימת בהפועל תל אביב או במכבי חיפה, אבל וזה אבל גדול גם במכבי יש לחץ, ואלמלא המקצוענות שהנחיל קרויף ייתכן שעונה שעברה באר שבע הייתה זוכה באליפות והעונה קריית שמונה הייתה מועדמת מספר אחת לאליפות.