מחזור 7: 2-2 מרהיב בקלאסיקו

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ספרדי' פורסם ע"י Iker Casillas, ‏5/10/12.

  1. סדרו קייטע Member

    הצטרף ב:
    ‏11/3/12
    הודעות:
    1,434
    לייקים שהתקבלו:
    0
    לגבי קאסיאס והמצבים הנייחים:

    - צריך לזכור שמצב נייח הוא אולי הסיטואציה הקשה ביותר לשיפוט במשחק בהסתכלות מבחוץ, פשוט כי אנחנו לא רואים את זווית הראיה של השוער.

    - חשוב גם לזכור שקאסיאס נמוך ב20 סנטימטר מהשוער הממוצע (הוא רשום 1.80, בפועל ספק אם הוא מעל 1.75). אין לו את מוטת הידיים שיש לבופון או אפילו לדה חאה. אולי במצבים הללו עוד 20-30 סנטימטר למוטת הידיים היו עושים את ההבדל.

    - הוא עדיין הרבה יותר טוב מואלדס שאני ממשיך לחכות לראות ממנו עצירה אחת משמעותית (לא יותר) במשחק גדול.

    הגולים שואלדס חוטף מתחלקים לשני סוגים: הראשון הם כל בבירור באשמתו שאין בכלל מה להתווכח על הענין. השני הם גולים (כמו אתמול) שלא נחשבים לטעות שתיכנס לסרטון ביוטיוב על טעויות שוערים, אבל שאתה מצפה משוער של ברצלונה לקחת, או לפחות לא לספוג אותם בתדירות כזו. בשביל טעויות ענקיות בשילוב עם ספיגה מכמעט כל כדור שנבעט לך למסגרת, אפשר להתספק בדודו גורש.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏8/10/12
  2. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    מה שציינת נכון, על אחת כמה וכמה במשחקים בקאמפ-נואו. אבל יש הבדל בין הרכב חסר(נניח פויול) לבין מצב בו שני הבלמים הקבועים לא משחקים ועוד נוסף לזה דניאל אלבס נפצע במפתיע ובמקומו עולה ילד מקבוצת המילואים שמכירים רק הנדב-יעקובים, שגיא-כהן ושאר העוקבים אחרי 'קבוצת המשתלה' של בארסה.
    דווקא מתנות לא היו אתמול - ריאל כבשה שני שערים ממהלכי כדורגל יפים. המתנה הייתה מהצד שלנו - בעיקר פפה, וגם קסיאס.

    המשחק בעונת 2009/10 היה הטוב ביותר שראיתי מריאל בקאמפ-נואו עד לעידן מוריניו, והסיבות ברורות: משחק נקי מטעויות של החולייה האחורית - ראמוס ופפה שיש להם יתרון בפיזיות ובמהירות כמעט כל פני כל שחקן - הציגו ריכוז ואחריות; מרסלו הוסט לקישור מה שהביא לכך שהמערכים היו די זהים עם שלושה קשרים במרכז. מוריניו לעומת זאת בוחר תמיד את ה-4-2-3-1 וריאל לא הייתה מוכנה לכך במאניטה שקיבלנו באותו; בנוסף, זה היה המשחק הכי טוב של קאקא בריאל מדריד בהתאם למעמד וליריבה - אשכרה סידר שלושה מצבים של מאה אחוז - רונאלדו(התחכם), מרסלו(בעט באיחור) והיגואין(כנ"ל). לכריסטיאנו היה עוד פרטנר למשחק, שחקן שיכול להחזיק בכדור ולתת שקט, יכול לכדרר ולעבור שניים-שלושה שחקנים בשקט ומנוסה במשחקים כאלה.

    על קסיאס:

    לא זכור לי שכל השוערים הם שני מטר, התבלבלת עם הכדורסל? קסיאס כתוב באתר הרישמי כשגובהו 1.85 סנטימטרים. נניח וזה לא הגיוני ונלך על 1.82. קסיאס אולי נמוך בעשרה סנטימטרים מבופון, אבל בעיית כדורי הגובה שהעיבה על תחילת הקריירה שלו וגרמה למס' שערים שטותיים - חלפה לגמריי, בערך מעונת 2003/04 עם סילוקו של היירו שקסיאס היה בכל משחק נגד כל שאר העולם כשמאחוריו הגנה פח.

    ברור שהוא יותר טוב מואלדז, זה ממש לא העניין. אגב, אם כבר ואלדז - הוא כן מגיע למשחקים הגדולים. מה עם גמר ליגת האלופות(2005/06)? - ואלדז הדף מצבים טובים מאוד של תיירי הנרי; בסופר-קלאסיקו ב-2006/07 הוא תיסכל את ואן-ניסטלרוי שהחמיץ מולו שוב ושוב באחד על אחד - מהנק' היותר חזקות בואלדז. התעלמתי לרגע מהקלאסיקו הראשון שלו בברנבאו 2003/04 בהנחה שזה היה ערב אחד שהכל התחבר וגם 'מזל של מתחילים'.
    הטעות האיומה של ואלדז בסופר-קופה השאיר את ריאל מדריד בחיים, אבל זה מטעה. לרוב הוא מתעלה על עצמו בקלאסיקו וקשה לזכור עוד שער שספג באשמתו במשחקים האלה. אהה, כן - גם בנס סטמפורד-ברידג' ואלדז היה גדול.
     
  3. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    Raulito,

    אתה מאוד נוקשה כלפי בנזמה, אפילו כפוי טובה כלפיו הייתי אומר. בשנתיים האחרונות מי כמוך יודע איזו התקדמות הוא ביצע תחת מוריניו, והמספרים הנהדרים שלו מדברים בעד עצמם. מעטים הם החלוצים היום שמתאימים לסגנון המשחק של ריאל מדריד יותר ממנו; בנזמה מסוגל לעשות הכול: להבקיע, לבשל, לנוע לצדדים במהירות אדירה, להשתלט על כדורים בקלילות מדהימה עם הפנים לשער ועם הגב אליו. כמו כן, הוא מספק נוכחות פיזית שאני לא משוכנע כלל אם כדורגלן כמו אגוארו למשל מסוגל לעשות זאת. יתר על כן, עד אותו שער הניצחון של רונאלדו בגמר הגביע הספרדי שנתיים קודם לכן, מול ברצלונה הוא הציג יכולת חלשה ביותר, גם במדי מנצ?סטר יונייטד. לפתע הוא נהפך (בצדק) למלך הבלתי-מעורער של ריאל מדריד גם במפגשי הסופר-קלאסיקו.

    בנזמה הוא רק בן 24 והוא עדיין שחקן שיש לו עוד לאן להתקדם, בעיקר בפן המנטלי. השיא עוד לפניו. בסופו של דבר, השערים מול ברצלונה יבואו גם יבואו - הוא עושה עבודה טובה, לא רק בהגעה למצבים, אלא בדרכים נוספות - דבר לא פחות חשוב מאשר השער עצמו. לא סתם הוא גם מועדף בבירור על היגוואין, למרות שפתח את העונה בכושר נהדר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏8/10/12
  4. לירן מנהל כללי מנהל כללי

    הצטרף ב:
    ‏5/8/02
    הודעות:
    38,751
    לייקים שהתקבלו:
    8,305
    לא קראתי את כל השרשור, היה קשה לי לעקוב אחרי כל התגובות, אז אני מתנצל מראש אם פיספסתי את הנקודה בתגובה שלי.

    את התואר "קבוצה טובה יותר" אתה מעניק למי שתחזיק יותר בכדור? למי שתיזום יותר? אם כן, לברצלונה לא יהיו מתחרות, לא בכדורגל הנוכחי, ולא בעתיד, צ'אבי הביא לכדורגל משהו שלא היה לעולם בעבר, וספק גדול אם יחזור לעתיד. כמובן שזה צירוף של כמה דברים- כמו נוכחותם של אינייסטה-צ'אבי ומסי באותו דור, באותה קבוצה, זה מה שיביא לכך שלא תהיה לקבוצה הזו מתחרות בקטע של החזקה בכדור ושליטה במשחק.

    מה שמביא יריבות לשחק בכלים שלהן, לאף קבוצה בעולם אין את הכלים להתמודד עם ברצלונה בהחזקת כדור, קבוצה שתנסה 90 דקות ללחוץ ולהחזיק בכדור, תחטוף בראש. ב-45 דקות זה ניתן, במשחקים בשנתיים האחרונות ריאל כמעט בכל משחק נתנה מחצית אחת פנומנלית שלחצה ולא נתנה לברצלונה להתקרב לרחבה, אבל זה לא מחזיק מעמד, כי זה מוציא אנרגיות בצורה מטורפת.
    ברצלונה משחקת בשיטה שלה, קבוצות אחרות לא מעוניינות לשחק כך, או אם תרצה- לא יכולות. לכן מפתחות נוגדנים לברצלונה, זה הופך אותן לקבוצות שיכולות להתמודד מול ברצלונה- לא נחותות ולא פחות חזקות. לא משנה מה תהיה התוצאה- בסטטיסטיקה תראה 60 אחוז החזקה בכדור לברצלונה, לפחות. זה אומר שאוטומטית היא הייתה טובה יותר? ממש ממש לא. קבוצות לומדות את ברצלונה, מסתמכות מעט על המזל, לומדות את נקודות החולשה שלה בהגנה (ויש כאלה, גם בהרכב מלא של ברצלונה), ומתמודדות איתה. לא סתם ברצלונה האדירה של שנים אלו, לא הצליחה ליצור שושלת של זכיות (אני מתכוון בעיקר באירופה), לא הצליחה ליצור רצף של 4 שנים שבהן היא זכתה בהכל. ואין ספק שאם יש קבוצה בכדורגל העולמי שהייתה צריכה לעשות זאת זו ברצלונה. קבוצות עם הכלים, עם שחקנים מנוסים, שחקני התקפה טובים- יצליחו שוב ושוב להתמודד עם ברצלונה. שיטת המשחק הדפנסיבית לא הופכת את היריבות לפחות טובות, פחות אטרקטיביות בהחלט. אבל לא פחות חזקות, להיפך.

    ריאל מדריד ממש לא כזו נחותה מברצלונה, ברצלונה עדיפה, אבל במילימטרים, וזה אני אומר רק מהסטטיסטיקה של המשחקים האחרונים, כמות ניצחונות לכל צד, השליטה בכדור לא מרגשת ולא מעידה על שום דבר. אין לי ספק שאם מוריניו לא מגיע לריאל בקדנציה הנוכחית, ריאל מדריד חוטפת הרבה הרבה יותר בראש מברצלונה. ה-6-2 וה-5-0 מהמשחק הראשון של מוריניו, היו חוזרים שוב ושוב.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏8/10/12
  5. Raulito Madridista

    הצטרף ב:
    ‏22/11/05
    הודעות:
    39,383
    לייקים שהתקבלו:
    3,500
    מין:
    זכר
    ידוע שבנזמה לא אותו גולם שהיה בעונה הראשונה שלו בריאל מדריד, הוא התקדם בעיקר בזכות מוריניו.

    ידוע גם כן שמדובר בחלוץ טוב שאיתו הנעת הכדור זורמת, יש לו ראיית משחק ויתרונות כמו משחק עם הגב אל השער. הוא עוד לא המוצר המוגמר - אבל גם לא היגואין.
    מה שלי מפריע בעיקר הוא הדיבורים על כך שהיגואין מחמיץ כמו טירון נגד ברצלונה ונחנק במשחקים הגדולים - מה שבאמת נכון, אבל בנזמה לא הרבה יותר טוב. אין מה לעשות, מול חטאפה ואוססונה אתה יכול להחמיץ חמש פעמים - מול ברצלונה זו אשכרה החמצת עונה. חמור מכך: אצל בנזמה יש בעייה אחרת וזה הזוי מה שאני הולך להגיד - הוא כובש רק גולים אלגנטיים, אין לו את הגולים המכוערים האלה בדחיקות. הוא פחות חד ברחבה ולא מריח את הטעות שהבלם יעשה, יזרוק את עצמו בגליץ' כדי להבקיע(והזכרתי שוב-ושוב הופעות של חלוצים גדולים כמו ראול ורונאלדו בקאמפ-נואו. ראול לפני גיל 23 הבקיע שם צמד לא פשוט בכלל מהזדמנות וחצי).

    לפני המשחק הנוכחי הוא היה בפורמה טובה יותר מהיגואין ולכן הגיוני שפתח בהרכב, אבל אם נאמר את האמת, בטח בהתחשב בעונה שעברה - בנזמה מקבל קצת יותר תשומת לב. עם כל הניסיונות לרוטצייה - מוריניו לא באמת מסתכל עליהם או תומך בהם באופן שווה. העדיפות היא כלפי בנזמה.

    כל ניסיון להשוות באיזשהו אופן בין רונאלדו לבנזמה הוא מגוחך. רונאלדו גם לפני שהבקיע היה מאוד מעורב. אף אחד לא זוכר את זה כי מסי שהיה(ועדיין) יריבו הגדול נגח מעל פרדיננד שגבוה ממנו בראש ויונייטד הפסידה 2:0 - אבל רונאלדו היה כל משחק ההתקפה והציג מחצית ראשונה טובה. בכל קלאסיקו בריאל הוא לוקח כדור ועובר שלושה-ארבעה שחקנים, בלי הריצות האלה שלו עם ה-30-40 מטר אין לנו סיכוי. זה רק רונאלדו - לא אלונסו וחדיירה, לא פפה וראמוס, לא קסיאס(באמת שלא).
     
  6. אלעד משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏26/11/11
    הודעות:
    14,234
    לייקים שהתקבלו:
    10,043
    מין:
    זכר
    Raulito,

    הדבר שמפריע לך למעשה הוא שהוא לא כובש שערים ?מכוערים?? גם אלה דברים שיכולים לבוא עם הזמן והניסיון. סבלנות.

    ועל זה נאמר ?צרות של עשירים? (תרתי משמע).
     
  7. 亚历山大帕托 Member

    הצטרף ב:
    ‏30/6/07
    הודעות:
    13,734
    לייקים שהתקבלו:
    0
  8. Muurad Member

    הצטרף ב:
    ‏31/8/10
    הודעות:
    6,560
    לייקים שהתקבלו:
    58
    הדבר שאולי הכי מעצבן אותי בכדורגל הוא שאני לא מבין למה בדיוק הכדורגל האירופאי מסרב בכל תוקף לקבל טיפים מאמריקה, ולהכניס כבר לכיס של השופטים את הספריי שיעזור להם לסמן בדיוק איפה החומה ואיפה הכדור צריך לעמוד בקלות ובלי ויכוחים.

    במקום זה אנחנו חייבים לסבול ויכוחים בלתי נסבלים על איפה החומה צריכה לעמוד, איפה הכדור צריך לעמוד - שחקנים שמרמים את השופט ולא שומרים על מרחק דרוש מהכדור - או שחקנים כמו מסי(או יוסי אבוקסיס) שמזיזים את הכדור מאיפה שהוא צריך להיות.

    פשוט אטימות. פשוט אין מילה אחרת לתאר את העניין הזה כשכבר מוכח שיש לו פתרון כ"כ פשוט ויעיל שעובד במקום אחר.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏9/10/12
  9. JR-Riquelme Member

    הצטרף ב:
    ‏27/8/07
    הודעות:
    6,146
    לייקים שהתקבלו:
    285
    לא יודע מה ראית אבל ססק היה די חלש ולא תרם הרבה לברצלונה, אפילו לא בהנעת הכדור, היו לו כמה איבודים והוא גם לא הצליח לאיים על השער כמה שמצפים ממנו.
    ועוד באגף יש ספק מי עדיף שחקן מהיר וחד כמו אלכסיס או פאברגס האיטי? מה גם שהוא שמר על הכדור יותר טוב מססק.
    נראה לי שהוא לא איבד את הכדור פעם אחת מאז שהוא נכנס למרות שהוא עשה הרבה דריבלים.

    אינייסטה איכזב אותי במשחק הזה מעל כולם והוא היה אמור להיות ההבדל. משחק טוב שלו וברצלונה לוקחת 3 נקודות.
     
  10. Civil Anti Madridista

    הצטרף ב:
    ‏21/11/08
    הודעות:
    7,436
    לייקים שהתקבלו:
    2,664
    טיטו התייחס לאחר המינוי שלו לתפקוד של אינייסטה במגרש והוא אמר בנחרצות שהוא לא רוצה לראות אותו משחק באגף
    אני בטוח שההצבה שלו בתחילת המשחק כקיצוני נועדה על מנת להרכיב את צ?אבי, אינייסטה וססק יחד על בשביל להחזיק כדור ולגבות את ההגנה המאולתרת
    כבר במהלך המחצית הראשונה וילאנובה החליף בניהם כשהזיז את אינייסטה לאמצע והזיז את ססק לאגף

    אני דווקא חושב שמרגע שפברגאס יצא נחלשנו. אין ספק שאלכסיס הוא קיצוני טבעי ומאיים יותר מפברגאס כשחקן אגף, אבל שוב המטרה של טיטו הייתה קודם כל לשלוט באמצע ולחפות על ההגנה המאולתרת

    אגב, מיד אחרי המשחק מוריניו, ראמוס ופפה באו בתלונות על השיפוט. פנדל על אוזיל, והצגות לטענתם מצד בארסה כשהאירוע הבולט היה בשער הראשון של מסי, כשפפה עשה שם קמיקזה ב16 של קסיאס
    לא ברור לי מה הם רוצים שוב מהשופטים. ואם זה בשביל להפעיל לחץ על השופטים, עדיף שיחליפו טקטיקה, זה כבר פאסה
     
  11. Guardiola Member

    הצטרף ב:
    ‏27/8/11
    הודעות:
    151
    לייקים שהתקבלו:
    1


    מצלמת רונאלדו בקלאסיקו.

    מישהו בבקשה יכול לתת תרגום, תודה מראש.