מחזור 35 בעליון ו33 בתחתון: הפער בצמרת צומק ל2 נק' ; עכו ירדה ליגה

הנושא בפורום 'פורום כדורגל ישראלי' פורסם ע"י Nave, ‏13/5/16.

  1. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,214
    לייקים שהתקבלו:
    4,678
    אהדה לקבוצה תל אביבית בלב גוש דן זה לגמרי מובן, אבל יש כל מיני מוטציות - אוהדים של מכבי חיפה בתל אביב, אוהדים של בית"ר ומכבי בבית שאן וקריית שמונה, אוהדים של הפועל תל אביב בקיבוצים בגליל ובערבה וכו'.
     
  2. Mamadu משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/7/06
    הודעות:
    9,523
    לייקים שהתקבלו:
    1,876
    על מה אתה מדבר?
     
  3. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,214
    לייקים שהתקבלו:
    4,678
    תואם "מה שעושים במכבי זה שגרתי בכל מדינות המערב". ירייה מהמותן כי נשמע לאלכס הגיוני.
     
  4. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/4/04
    הודעות:
    8,326
    לייקים שהתקבלו:
    5,820
    גם לברצלונה ולריאל מדריד יש מועדוני אוהדים בכל ספרד וכך בכל מדינה, במיוחד אם קיימים שניים-שלושה מועדונים דומיננטיים במיוחד. לאהדת הפועל בקיבוצים יש סיבות היסטוריות, מובנות וייחודיות.

    קיימות מספר קבוצות בעלות פוטנציאל כזה או אחר שעושות הכל כדי להרחיק מהן ציבור אוהדים פוטנציאלי: נתניה, כפ"ס, הפועל פ"ת ואולי גם הפועל חיפה (איצטדיון שגדול על מידותיה ויריבה עירונית שמאפילה עליה מצמצמים משמעותית את הפול), אבל לא הרבה מעבר לזה. חיפה בצפון, התל-אביביות במרכז, בית"ר בירושלים והפועל ב"ש בנגב. זה פחות או יותר מה שיש פה.
     
  5. alexshw Member

    הצטרף ב:
    ‏13/11/09
    הודעות:
    75,258
    לייקים שהתקבלו:
    25,768
    מין:
    זכר
    יש מלא כפרים עם יותר מקבוצה אחת וזה מתחלק לפי חמולות הרבה פעמים.
    סכנין היא סוג של חלוצה במגזר, אז ברור שיהיו לה הרבה אוהדים בקרב האוכלוסיה הזו.
     
  6. orimor2212 מיטשיסט, יועץ תקשורת לשר בן מנספורד אטבריאן

    הצטרף ב:
    ‏24/4/13
    הודעות:
    16,214
    לייקים שהתקבלו:
    4,678
    נכון, אבל לא במימדים כאלה.
    בלאס פלמאס תמצא אוהדים של הגדולות, אפילו לא מעט, אבל הרוב עדיין אוהד של הקבוצה המקומית. סתם לצורך העניין.
    תגיע לקריית שמונה ותתקשה למצוא אוהדים של הקבוצה העירונית, תמצא שם בעיקר אוהדים של בית"ר ירושלים, קבוצה שמרוחקת מהעיר 3 שעות נסיעה לפחות.

    אהדת הפועל בקיבוצים הייתה הגיונית במימדים כאלה לו היה מדובר בקבוצת הפועל היחידה, וזה ממש לא המצב. אין שום היגיון בכך שחבר קיבוץ יחיעם לצורך העניין, יהיה אוהד של קבוצה מתל אביב.
     
  7. הרצליה עד המוות מנהל ראשי מנהל ראשי

    הצטרף ב:
    ‏3/6/05
    הודעות:
    17,178
    לייקים שהתקבלו:
    5,348
    @ChelseaPensioner

    אתה מוציא מהר מדי את השיווק העלוב שהקבוצות עושות לעצמן. אני אתן לך דוגמא חיובית: חולון, שכנה קרוב של תל אביב, מעמידה כמות אוהדים מעולה בכדורסל, על אף היותה קבוצת תחתית, ואפשר לדבר הרבה על מסורת - אבל מסורת יוצרים. השנה, קצב מכירת הכרטיסים והמנויים היה מצויין, אבל לא שוקטים על השמרים - כמה פעמים מגיעים שחקני חולון לבתי ספר ומחלקים כרטיסים חינם לילדים. משכנעים ילדים שאוהבים כדורסל להרשם לבתי הספר של המועדון ומחלקים מנוי חינם לכל ילד (חבר טוב שלי, שגם רושם כאן מדי פעם, בלי שום זיקה להפועל חולון - הילדים רצו כדורסל ונרשמו לחוג. קיבלו מנוי. שיכנעו את האבא. שניהם היום אוהדים שרופים של חולוניה). ועדיין, אולי תמצא שם אוהדי מכבי אני לא אומר שלא, אבל יש גרעין מקומי עצום לקבוצה

    רוצה לשמוע בדיחה? מכבי הרצליה הביאה למשחקי ליגה א' וארצית בשנות ה90 המוקדמות וסוף שנות ה80 באיזור ה-4000 אוהדים. יש לי את זה אפילו מתועד. הכל מתחיל מזה שכל ילד בעיקר קיבל כרטיס, שהגיעו לבתי ספר, שעשו שיווק גדול לבתי הספר לכדורגל של הקבוצה בעיר. זה עדיין, עדיין, גם אם ת"א רחוקה חצי שעה בלבד - המתחם הכדורגל העירוני רחוק גג 10 דקות מכל מקום בעיר. זה עדיין יותר קרוב. אז אי אפשר לצפות שקבוצות פה יהיו כמו באנגליה שבמרחק 200 ק"מ נמצאת קבוצת כדורגל גדולה וכולם אוהדים של הקבוצה המקומית, אבל גם קשה לי להשלים עם ה-0 המוחלט (או אם תרצה 0.000001) של תושבי הערים בראשון לציון, הרצליה, חולון, קרית שמונה שאוהדים את הקבוצה המקומית.
     
  8. ChelseaPensioner משתמשים של כבוד היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏6/4/04
    הודעות:
    8,326
    לייקים שהתקבלו:
    5,820
    @orimor2212,

    לאס פלמאס הוא אי שנמצא מול חופי סהרה המערבית. קריית שמונה היא עיר בת 20 אלף תושבים שמרוחקת שעה וחצי מחיפה ומיוצגת ע"י קבוצה שקיימת... כמה, עשר שנים? כמה אוהדים מקומיים אתה כבר מצפה למצוא שם?

    קח את זה מקיבוצניק במקור: הפועל ת"א הייתה הקבוצה הייצוגית של מרכז הפועל ולכן זכתה לתמיכה כמעט מוחלטת בקיבוצים בנוסף לתמיכה בקבוצה המקומית, אם היתה כזו. אני מניח שחבר קיבוץ יחיעם כיום, בהנחה שאין הנחיות ברורות מהבית, ימצא עצמו דווקא בסמי עופר ולא בבלומפילד.

    @הרצליה עד המוות,

    גם אני הלכתי פה ושם למשחקים של הפועל ר"ג כשקיבלתי כרטיסים בביה"ס. האם זה הפך אותי לאוהד הקבוצה? לא, וגם מנויים חינמיים וארוחת ערב חגיגית עם שחר כדורי לא היו עושים את העבודה. פיקים חד פעמיים - בטח כשמדובר בחלוקת כרטיסים ושטיקים שגוררים אוהדים חד פעמיים, ולא באוהדים רדומים כמו בריצות הגביע הקודמות של מכבי נתניה או הפועל ב"ש - לא מרשימים אותי ולא מספרים לי שום סיפור. כמה אוהדים הצליחה מכבי הרצליה לגרור בממוצע בכל שבת?

    הפועל חולון - כנראה - עושה עבודה טובה איפה שכפ"ס, נתניה והפועל פ"ת נכשלות, כפי שציינתי בהודעה הקודמת שלי. עם זאת, מדובר בפוטנציאל מסוים. זו מדינה קטנה מדי, בשטח ובאוכלוסיה, כדי שקבוצות כמו מכבי הרצליה, הפועל רעננה ועירוני ראשל"צ יצליחו לגרור מספיק אוהדים מדי שבוע. אין להם שום סיבה להגיע לשם.
     
  9. עידן444 Member

    הצטרף ב:
    ‏26/5/12
    הודעות:
    17,798
    לייקים שהתקבלו:
    6,464
    כשאנשים עושים סלט צריך לעשות בו סדר וכנראה שזה צריך להיות אני, בטח כשזה מפריע לי בעין.
    לדבר על נתניה באותה נשימה עם כ"ס והפועל פ"ת זה הזוי.
    משום מה יש כאן נטיה למספר אנשים להפוך את נתניה לחלק מגוש דן.
    נתניה לא חלק מגוש דן, לעולם לא תתחבר לגוש דן פיזית, זה אזור חיוג אחר, זו מנטליות אחרת, זו סביבה אחרת. כל מי שמכיר את נתניה לעומק וברמת השכונות יודע שמה שאמרתי כאן הוא אמת לאמיתה.
    כמו בכל מקום בארץ, גם בנתניה יש כמות מסויימת של ערסים שכדי לקבל חותמת על הערסיות שלהם הם גם אוהדים של בית"ר.
    כמו בכל מקום בארץ, גם בנתניה יש דור שגדל על השליטה והכדורגל הנהדר של מכבי חיפה והפכו אוהדים שלה. בכ"ס, ברעננה, בראשל"צ, באשדוד, בב"ש, בת"א ובטח בצפון כולל המגזר(כי עד לפני סכנין לא ממש היתה קבוצה ייצוגית רצינית למגזר והיה קל להזדהות עם מכבי חיפה ומה שהיא והעיר חיפה בכלל מייצגת בנושא הדו קיום) ואפילו אפשר לזהות את זה אצל עולים שהגיעו לארץ בשנות ה-90. לקרוא לאוהד של מכבי חיפה ברעננה מוטציה כפי שעשה @orimor2212 זה מגוחך.
    כמו בכל עיר בצמיחה יש גם אנשים שבאים מבחוץ. התופעה הזו בנתניה פחות מטרידה אותי כי היא מיעוט. אם בשכונה שלי שהיא שכונה חדשה בנתניה שאספה "מהגרים" ממרכז הארץ(בגלל מחירי הדיור הבלתי אפשריים בגוש דן) יש 25,000 תושבים(עיר קטנה בפני עצמה) ומתוכם 10,000 תושבי חוץ שחלקם בכלל צרפתים שמאז ומתמיד היו חלק משמעותי בנתניה והאחוז של אותם "מהגרים" מערים אחרות מתוכם שאוהב כדורגל מההתרשמות שלי הוא לכשעצמו לא כזה גדול(זה לא שראיתי זרימה בשכונה של אנשים לאצטדיון למשחקים של הפועל ומכבי ת"א אלא אנשים בודדים בלבד להבדיל ממשחקים של נתניה בהם יש זרימה משמעותית)- אז אנחנו מדברים על תופעה מינורית. לעומת זאת נתניה עדיין זוכה לאהדה משמעותית מחוץ לנתניה ע"י נתנייתים לשעבר וגם רבים שלא.
    בתקופות היפות נתניה סחפה אחריה את כל המדינה. כשהחלה דעיכה זה פחת אבל עדיין נשארה ההזדהות עם מכבי נתניה בעיר ובפריפריה שלה- כולל במידה מסויימת אפילו בחדרה, אור עקיבא, פרדס חנה, כרכור ואפילו עד זכרון וחיפה.
    אנשים מדווחים אפילו על אהדה בערים מרוחקות כמו עפולה, ורחובות. ומי שאוהד ישאר אוהד ואם זה בנשמה שלו הוא גם ידביק את הדורות הבאים שלו גם אם הוא לא מתגורר בנתניה.
    בכלל השייכות הגאוגרפית והחלוקה שאתם עושים לאזורים של ירושלים, גוש דן, צפון ודרום היא מגוחכת. רוב אוהדי בית"ר באים מחוץ לאותו גוש של ירושלים וסביבתה. חלק עצום מאוהדי מכבי חיפה מגיעים מחוץ לחיפה והקריות. וב"ש רק בתחילת הדרך כקבוצת צמרת לגיטימית ובעוד כמה שנים אם תמשיך להיות בצמרת ולייצר כדורגל טוב- גם היא תמשוך עוד ועוד קהל מחוץ לב"ש ולא רק של באר שבעים או דרומיים לשעבר.

    להגיד שחולון מצליחה עם הפועל חולון כדורסל איפה שנתניה לא מצליחה כפי שאמר @ChelseaPensioner זה להיות מעט מנותק מהמציאות.
    איך אפשר להגיד שנתניה לא מצליחה כשרק לפני שנתיים הבאנו 24,000 אוהדים לגמר גביע מהליגה השניה, כשגם בתקופות רעות הממוצעים שלנו הם סביב ה- 5,000(העונה הזו לא דוגמה לכלום כי גם יש גבול לכמה אפשר לסבול... אני כבעל מנוי כבר לא הגעתי חודשים) ככה שאת הקהל של נתניה, אם כבר מציינים אותו בהקשר כלשהו- לדעתי זה אמור להיות רק לטובה, ואני רוצה להזכיר שאנחנו מדברים על מועדון שלא זכה בשום תואר מאז 1983! מועדון שפעם האחרונה נאבק על האליפות ב 1989!(בתקופת יאמר זה ממש לא היה מאבק אליפות).
    לדעתי רק להסיר את הכובע בפני הקהל הזה.
    הדאגה שלי באופן אישי היא אחת- לדור הצעיר. לדור החדש. כשיש ואקום ניהולי או ניהול כושל גם אין חיבור מספיק עם הקהילה. אין כמעט פעילות קהילתית(מזל שיש את טגה שהוא לא שחקן גדול אבל עושה המון בתחום הזה ונענה לכל בקשה להגיע להיפגש עם נוער, כנ"ל ערן לוי).
    בתכלס- רק אכזבות ואכזבות ואכזבות.
    אם המצב לא ישתנה(ובאופן אישי אני לא רואה אותו משתנה בטווח שנראה לעין) אני לגמרי רואה את נתניה בעוד 10 שנים במקום נחות בהרבה מבחינת קהל וזה אולי יותר עצוב מהכל כי הקהל בנתניה, עם כל הבעיות שלו(ויש בעיות קשות) הוא נכס.
     
    נערך לאחרונה ב: ‏17/5/16
    henry1 אוהב/ת את זה.
  10. EO11 בפה אליל היכל התהילה

    הצטרף ב:
    ‏10/4/10
    הודעות:
    16,050
    לייקים שהתקבלו:
    7,117
    רוב אוהדי בית"ר שמגיעים למגרשים לא מגיעים מירושלים. הירושלמים אוהדי הצלחות ברובם/כאלה שהדירו רגלם בגלל לה פמיליה.
     
    עידן444 אוהב/ת את זה.
  11. gilad16 Member

    הצטרף ב:
    ‏3/12/08
    הודעות:
    2,631
    לייקים שהתקבלו:
    973
    אה, אז אם לא ראית וסתם רשמת אז הכל טוב אחי